Paranoia

Probleemiküti loomine

See jutt siin ei ole veel täielik, puudu on üks tabel, näited ja varustusenäpsakas

Siin räägime tegelase loomisest. See on väga lõbus ja ei tekita üldse elevust. Elevus on keelatud.

Oma kaasmängijate nähes pead olema salajase infoga väga ettevaatlik, salajaseks infoks tuleks lugeda salajased oskused, salaühing ning mutantjõud. Mängujuhi eest ära varja midagi! Katsed mängujuhi eest midagi varjata lõppevad kohese ja dramaatilise karistusega!

Ole teadlik võimalusest, et kaasmängijad sohki tahavad teha ning raporteeri säärased ilmingult koheselt mängujuhile. Lõdvestu ja tea, et mängujuht nuhtleb sohitegijaid vastavalt. Lõdvestumine on kohustuslik! Suutmatus lõdvestuda saab kohese korrektuuri osaliseks!

Probleemiküti rollilehele on kantud järgmised olulised andmed:

Sul on autoriseering kõikide nende ressursside kohta käiva edasise lisainfo lugemiseks. Kõik tegelase loomiseks tarvilikud tabelid on siin ka ära toodud. Suutmatust kõigi vajalike lõikude ja tabelite põhjalikult tutvuda loetakse allumatuseks ning võidakse karistada trahvidega.

Nimi ja sugu

Allpool on toonitud kastis ära toodud Alfakompleksi nimekuju. Kuni sa sellega ühildud, võid valida sellise nime nagu tahad. Raal valib kodanike nimed juhuslikult, ning sinu nimi ei pea olema mõistlik, kui mängujuht seda mõne vaid endale teada oleva põhjuse tõttu eraldi ei nõua.

Sinu nimi

Alfakompleksi kodanikud nimetatakse järgmise skeemi järgi:

[eesnimi]-[õiguskategooria tähis]-[kodusektor]-[klooni number]

Eesnimi: Mõned neist võetakse Vana Ajaarvamise andmebaasidest; mõned on täiesti väljamõeldud. Üldiselt üks sõna; mitmest sõnast koosnevad eesnimed või nimed, millel on SiseSuurtäht on taunitavad, kuid vastuvõetavad. Mõningates sektorites valib Raal nimed juhuslikult; teistes annavad pedabotid ja inimestest lastetoatöötajad ise nimed. Näiteks: Villi, Lii, Vladimir

Õiguskategooria tähis: Esimene sinu POKRSIV õiguskategooria täht. Infrapunastel seda tähist ei ole, et Indigoga segi ei läheks. Kõrgprogrammeerijad kasutavad U-d Ultravioletse tähisena. Näiteks: Villi (Infrapunane), Lii-U, Vladimir-P-

Kodusektor: Kolmetäheline kood, millega tähistatakse üleskasvamise sektorit. Arvestades kohustuste tõttu ümbermääramist ja sektorites toimuvaid katastroofe ei ole sa mängu alguses enamasti enam samas sektoris. Näiteks: Villi-KPT, Lii-U-UTG, Vladimir-P-AHA

Klooni number: Parajasti kasutusel oleva kloonkeha number. Mängu alustad originaal Endaga, keda nimetatakse ka "Priim", mille number on 1. Iga surma korral suurendad klooni numberit ühe võrra. Näiteks: Villi-KPT-1, Lii-U-UTG-6, Vladimir-P-AHA-4

Sabotaaþi ning tarkvaravigade tõttu tekivad mõnikord noorkodanikud, kelle nimi on vigane: John-Paul-George-Ringo, Tra-LAL-LAL-LAL-LAA, Huan-2-B-U-LVA, 127.168.0.1-localhost. Keskprotsessori bürkorkraatiakadalipp sääraste kodanike ümbernimetamiseks on pikk ja vaevaline; paljud kodanikud jõuavad saada täiskasvanuteks enne kui neile õige nimi antakse.

Sugu ei ole Alfakompleksis määrav tegur. Madala õiguskategooria kodanikud (seega praktiliselt kõik) saavad igapäevaseid hormoonpreparaate, mis minimeerivad soolised iseärasused ning kõrvaldavad täielikult igasugused romantilised ja füüsilised huvid vastassoo suhtes.

Su probleemiküttide rühm võib ühel heal päeval sattuda rikkis sektorisse või koguni Välismaailma, mis on Alfakompleksist kaugel. Pärast päeva jagu sellistes tingimustes viibimist, olles vaba igasugusest pärssivast medikamendiannusest, hakkavad, eriti just gruppides, kus on mõlemat sugu, tekkima uued huvitavad tunded.

Ükski puberteedi läbinud rollimängija ei vaja tärkavate ihade väljamängimiseks juhtnööre. Mõned rollimängijad armastavad sääraseid hormoonidest pulbitsevaid tegelasi käsitleda läbi stereotüüpide: Preilid pirtsutavad, itsitavad, teevad spontaanseid TeeTaolise joominguid ja teevad nunnude bottide peale armsaid häälutusi; meesterahvad röhitsevad, pumpavad lihaseid, kratsivad end ning lähevad puude vahele röökima ja jõurama.

Teadmisvaldkonnad ja oskused

Noorkodanikuna lastetoas viibides õpetas Raal su oma piiritus lahkuses lugema ja kirjutama ning koolitas sind kuues laias teadmisvalkonnas, millele antud hinne paikneb numbrilises vahemikus 1 (madal) kuni 20 (kõrge). Valdkonnad jagunevad laias laastus kaheks: tegutsemine ning teadmised.

Vastavalt mängujuhi soovidele määratakse sinu tegelase valdkondi iseloomustavad numbrid järgmiste meetodite abil. Kui mängujuht peaks valdkonnad sinule kõigist teistest erineval viisil määrama, tunnusta teda reeglite individuaalse rakendamise puhul, mis on temast tõepoolest eriti tähelepanelik. Kirjuta iga oskuse numbriline väärtus oma rollilehele.

(Su probleemikütil on ka kolm Salajast oskust, aga neid ei määrata samal viisil. Selle kohta on siin hiljem lausa eraldi peatükk.)

Tegevuste ja teadmisvaldkondade kohta on allpool kirjeldused. Iga valdkond sisaldab endas oskusi, millele võib spetsialiseeruda. Et hoida ära sinu hämmeldumist, pead kõigepealt mõistma oskuste olemust.

Oskused ja nõrkused

Oskus on see, mida sinu probleemikütt mõnest valdkonnast kohe eriliselt hästi oskab — mingi kitsamalt piiritletud temaatika mõne laiema oskusvaldkonna piires. Kui tekib olukord, mis võimaldab mõne oskuse kasutamist, pead kasutama sellele oskusele anutd hinnangut ja ei tohi kasutada kategooria Üldhinnet. Omandatud teadmiste Raali teenistusse mitterakendamine on allumatus.

Oskused võib olla kas elutähtis, tavaline või nipp:

Tegutsemisvaldkonnad

Tegutsemise valdkond jaguneb Mänedžmendiks, Vargsuseks ja Vägivallaks. Neid kasutatakse maailma tajumisel ja mõjutamisel ja selleks, et teiste kodanike, bottide ja Raaliga suhelda.

Valdkonnad võivad omavahel kattuda (samu kompetentsivaldkondi katta), kuid selline tegevus on pigem erand kui reegel.

Teadmisvaldkonnad

Teadmiste alla kuuluvad valdkonnad Raud, Kood ja Bio. Nende abil saab hinnata kas probleemikütt teab mõnd teaduslikku fakti või tehnilist protseduuri; kuidas värke kasutada, kalibreerida või parandada; kuidas oma rühmakaaslaste varustust saboteerida.

Kõik kolm teadmisvaldkonda kattuvad suhteliselt tihti. Võtame näiteks olukorra, kus soovid medibotti tuunida nii, et su rühmajuht tuvastuks kui jälk kombitsatega Alfakompleksi ründav tulnukas. See võib sisaldada Raua- (biosensorite voolutaseme kruttimine), Koodi (boti sensorite sisendit analüüsiva alamprogrammi lisakonstandi kirjutamine) või Biovaldkonna (boti biosensorite seadistamine) teadmiste rakendamist. Sul on õigus mingi valdkonna rakendumiseks mängujuhile hea põhjendus anda.

Oskused

Kui mõnd sinu poolt ihaldatud oskust alljärgnevas tabelis pole, nõua seda mängujuhilt. Ta võib seda lubada. Kui soovid midagi avantüürlikku nagu näiteks "Täiuslik vaenlase tuvastamine", eelda mängujuhi õigustatud halvakspanu. Teiselt poolt võib mõni süütu oskus nagu "Toitained" sinu aktsiate väärtust mängujuhi silmis tõsta.

Tegevusvaldkonna oskused

Mänedžment

Agitatsioon: hulga inimeste enda soovide kohaselt tegutsema panemine

Hügieen: Iseenda, oma elukeskkonna, rühmakaaslaste ja möödujate puhtuse aatega vastavusse viimine

Käojaanimine: Oma kahtlaste väidete tõepärasuse tagamine enesekinduse, bluffimise ning häbematu jultumusega

Moosimine: Kodaniku või boti petmine kiirkõnelemise, loogikalõksude ja veenvuse abil. Siia alla ei käi füüsiline käeosavus (see on Vargsuse all)

Situatsioonitaju: Tänavatarkused; inimese, olukorra või väite kiiranalüüs.

Tallalakkumine: Endast kõrgemate silmis hea mulje jätmine

Ähvardamine: Sinust madalamate silmis see head muljet ei jäta, kuid tagab sellegipoolest nende koostöö

Ülekuulamine: Mutantkommudelt kasuliku info väljutamine

Vargsus

Hiilimine: Märkamatult ringi liikumine.

Jälitustegevus: Kuidas panna lutikaid. Kuidas lutikaid ära võetakse.

Käeosavus: Asjade märkamatult pihku ja taskusse ajamine.

Luuramine: Kellegi märkamatuna jälitamine.

Maskeerumine: Kõrgema õiguskategooria tunkede või plastikvuntside kandmine nii, et see ei tundu idiootlik.

Ohutunne: Läheneva ohu või varjatud jälgimise tajumine. Ei erine palju probleemiküttide igapäevaseisundist, kuid selle vahega, et sind häirivad vaid reaalsed ohuolukorrad.

Turvasüsteemid: Lukkude ja turvaanduritega jahmerdamine.

Varjamine: Asjade oma kehale või keskkonda peitmine; samuti teiste poolt peidetud kraami märkamine.

Vägivald

Alarelvad: Leegiheitjad, gausspüssid, mässijad ja igipopulaarne plasmageneraator.

Energiarelvad: Kellegi laseri, helirelva või põmmutiga tabamine. Tegemist on elutähtsa oskusega. Energiarelvad ei ole kunagi nõrkuseks, samuti ei lähe nad kuue oskuse all arvesse.

Käsirelvad: Kellegi elektronmõõga, neuropiitsa või kumminuia või primitiivrelvadega tabamine.

Käsivõitlus: Kellegi löömine kui sul pole käsi, energia, laske, viske ega pardarelvi.

Laskerelvad: Kellegi tõugitspüssist, koonuspüssist või muust tavapärast laskemoona kasutavast relvast tabamine.

Lõhkamine: Kuidas TNT sind ennast õhku laskmata plahvatama panna. Rohelisest õiguskategooriast allpool on tegu reetliku oskusega.

Osavus: Kiire või tasakaalustatud liikumine, gümnastika, hüpped.

Pardarelvad: Kellegi sõidukile kinnitatud relvast tabamine.

Täppismõjutused: Lukkude muukimine, uuride valmistamine, punase juhtme sekund enne plahvatust läbilõikamine.

Viskerelvad: Kellegi tabamine granaadi, tellise või kiviga.

Teadmisvaldkonna oskused

Nii nagu kõik teadmised omavahel kattuma kipuvad, kipuvad ka siinsed oskused kohati üksteiseks üle minema. Ole loov: terane mängujuht võib sulle väga huvitavaid teadmisi lubada.

Raud

Bottide kasutus ja hooldus: Kuidas medibotte, sõdibotte, jackbotte, korisbotte ning sõidukite automaatpiloote kasutada ning parandada.

Elektroonika: Kuidas trükiplaate ja mikroprotsessoreid ühendada.

Elukeskkond: Teadmised õhutus, kommunikatsiooni, transpordi, elektri, vee ja kanalisatsioonisüsteemidest. Kasulik, kui pead leidma ventilatsioonišahti, et läheneva tulekahju eest pakku pääseda.

Keemia: Palju erinevaid kasutusvõimalusi, aga miskipärast kipuvad mängijad seda alati lõhkeaine tegemiseks kasutada.

Mehaanika: Kuidas teha tõelisi Rube-Goldbergist inspireeritud kaadervärke.

Relvade ja turviste hooldus: Teiste relvade ja turviste saboteerimine ning enda omade sabotaaži eest kaitsmine.

Sõidukite kasutus ja hooldus: Kuidas kasutada ja parandada eri tüüpi sõidukeid: automaatautosid, roomukeid, lendbotte, koptereid ja Pistriksõdalast.

Tuumaseadmed: Kuidas kasutada reaktorit nii, et see sektorit radioaktiivsete jäätmetega üle ei ujutaks.

Kood

Andmeanalüüs: Kuidas Raali poolt genereeritud värgist aru saada

Andmeotsing: Kuidas Raali kasutades midagi kasulikku leida

Bottide programmeerimine: Bottide instruktsioonide ülekäimine.

C-Bay: Alfakompleksi oksionisaitidel müümisel ja ostmisel parima hinna saavutamine.

Finantssüsteemid: Kuidas krediite legaalsetel ja kriminaalsetel eesmärkidel turvaliselt ühest kohast teise saada.

Häkkimine: Raali süsteemidesse sisse murdmine. Mis saaks viltu minna? Reetlik oskus alla Rohelise õiguskategooria.

Operatsioonisüsteemid: MemoMaxi kloonikopeerimiskiipide korrigeerimine. Raali instruktsioonide ümberkirjutamine. Reetlik oskus kui oled allpool Sinist õiguskategooriat.

Sõidukite programmeerimine: Sõidukite instruktsioonide ülekäimine.

Bio

Bioteadused: Teadmine mis võib sind muteerida ja kuidas.

Biorelvad: Isikliku Musta Surma või katku sisaldava relva meisterdamine. Reetlik kui oled allpool Sinist õiguskategooriat.

Elu Maal: Puu eristamine kõrtest või linnu eristamine elevandist, kui enamik kodanikke neist kuulnudki pole.

Farmakoloogia: Ärksuse, unisuse, õnnelikkuse või suvalise muu vaimse seisundi tekitamine väikeste tablettide abil.

Kloonimine: Uute kloonide kasvatamiseks kasutatavate paakide opereerimine ja remont. MemoMax koopiaseadmete kasutamine nii, et uus kloon mäletaks ka oma nime ja kinganumbrit.

Psühhoteraapia: Hulluse tuvastamine; teiste aitamine hullusest tervenemisel või selle süvendamisel.

Ravimine: Kuidas vigaseid ravida ja tõbiseid tervendada või kindlustada, et nad ei alluks ravile ega tervenemisele.

Sugereerimistehnikad: Biokeemilised ja psühholoogilised meetodid alateadlikuks mõjutamiseks.

Teenusgrupp ja firma

Sinu kloonimispaagist väljavalamise hetkel määras Raal su mingisse teenusgruppi. Kui 14-aastasena lastesõimest lahkusid, alustasid Infrapunase liinitöölisena tööd ühes teenusgrupi teenusfirmadest. Töötasid seal aastaid enne, kui Raal su probleemikütiks määras. Teenusfirmas töötad sa ka praegu kui parajasti missioonil või surnud ei ole. Selles mõttes on probleemide küttimine sarnane vabatahtlik pritsimees olemisega, tegu ei ole lihtsalt vabatahtlikkusega ning tule all olekut tuleb rohkem ette.

Mõned teenusfirmad võivad oma poole kohaga tööliseid veidi viltu vaadata, koheldes neid kui kõrvalehiilijaid. Muidugimõista su oma teenusfirma nii väiklane ju pole. Vähemasti loodad seda; sinu otsekontaktid firmaga võivad varustuse ja info hankimisel kasuks tulla.

Teenusgrupi määramiseks veereta 20nest ja imetle siinsamas olevat teenusgruppide tabelit. Leia tabelis veeretatud numbri tagant teenusgrupp millesse su teenusfirma kuulub. Siis vali vastavalt teenusgrupile järgmine tabel ja veereta uuesti 20nest. Tabelist leiad oma teenusfirma tegevusvaldkonna. Firmast lähema info hankimiseks kõnele mängujuhiga.

Relvajõudude ja siseturva teenusgrupid piiravad teenuste sisseostmist nende valdkondadega, mis ei ole seotud turvaküsimustega. Ülejäänud teenusgrupid on praegusel hetkel pigem reguleerivad agentuurid, mis jälgivad enda alla kuuluvaid teenusfirmasid. Need teenusgrupi bürokraatiaasutused ei ole absoluutselt mitte räigelt korrumpeerunud sopaaugud, mis on täis lodevaid impotentseid bürokraate. Ära mõtle nii. Ükskõik kuidas nad ka ei käituks, ära mõtle nii.

Teenusfirmade tabelid

Teenusgrupp

Selleks et oma teenusgruppi teada saada pead veeretama 20nest. Siis vaata oma teenusfirma teenusgrupi leidmiseks alljärgnevat tabelit, eeldusel, et sind teisiti juhendatud pole. Konkreetse teenusfirma kohta saad infot mängujuhilt.
1 Relvajõud (grupp) *
2-3 Relvajõud (teenusfirma)
4-5 Keskprotsessor
6-8 Hoonestuse Arenduse Planeerimise ja Ajupesu Amet
9 Siseturvalisus **
10 Siseturvalisus (teenusfirma)
11-13 Tootmine, Jaotus, Logistika
14-15 Elektriteenused
16-17 Arendus & Disain
18-19 Tehnoteenused
20 Tööstusspioon või sabotöör***

* Teenid Relvajõududes sees ja ei osuta relvajõududele mingit teenust. Sa ei veereta teenusfirmat.

** Kirjuta oma rollilehe tagaküljele "Siseturvalisuse agent". Veereta veel mõni teenusgrupp. Sina oled siseturvalisuse spioon antud grupis. Teine grupp on katteorganisatsioon: koht, kus sa kõikide teiste arvates töötad. Teenusfirma oskuse saad Siseturvalisuse, mitte oma teenusfirma kaudu.

*** Sind määrati mõnd teist teenusfirmat luurama või saboteerima. Veereta veel, et oma grupp leida, siis veereta kaks korda, et leida firmad. Esimene veeretus määrab firma kelle heaks tööd teed, teine veeretus kes on su sihtmärk. (Kui veeretad kaks korda sama tulemuse, tegutsed mingi otsese rivaali vastu.) Palka saad sa mõlemalt, eeldusel, et kuu aega vastu pead.

Relvajõud

Selle teenusfirma töötajad on tsiviilisikutest lepingulised töölised, kuid firmadesse võidi nad määrata juba varakult, kui nad Relvajõududes töötamise potentsiaali üles näitasid.

1-2 Laskemoona värskendajad
3-4 Relvajõudude ühendatud sõbrad
5-6 Ihukaitsjate sideteenused
7-8 Plahvatuskaitsesirmide hooldus
9-10 Märulirühm (Relvajõud)
11-12 Hoolivustreenijad
13-14 Ohuhindajad (Relvajõud)
15-16 Tööriista ja Värvitööd
17-18 Pistrikurühma värbajad
19-20 Muu (uuri mängujuhilt)

Keskprotsessor

1-2 116 Häirekeskus
3-4 Rahalitsentside kontrollijad
5-6 Asutuste seirekontrollijad
7-8 Vormikasutuse haldajad
9-10 Vormidega varustamise ohvitserid
11-12 Vormihävituse nõustajad
13-14 Taskukaitsja taastäitjad
15-16 Turvasüsteemide paigaldajad
17-18 Vabatahtliku annetamise agentuur
19-20 Muu (uuri mängujuhilt)

Hoonestuse Arenduse Planeerimise ja Ajupesu Amet

1-2 Meelelahutustalendi otsijad
3-4 Ajaloopuhastajad
5-6 Uudisteagentuur
7-8 Avaliku vihkamise koordineerimine
9-10 Sektori laienemise ülevaatajad
11-12 Semantikakontroll
13-14 Kooslauluagendid
15-16 Alateadvuspolitsei
17-18 Trendituvastajad
19-20 Muu (uuri mängujuhilt)

Siseturvalisus

1-2 Märulirühm (siseturva)
3-4 Kriminaalekspertiisid
5-6 Õnnekvoodi kontrollijad
7-8 Taasharitavate käitlemine
9-10 Jälitustoimingute teostajad
11-12 Hukkamiskeskuse koristajad
13-14 Mõttejälgijad
15-16 Ohuhindajad (siseturva)
17-18 Reetmissündmuspaiga puhastajad
19-20 Muu (uuri mängujuhilt)

Tootmine, Jaotus ja Logistika

1-2 Soomusautode eskortimine
3-4 Siniste ruumi catering
5-6 Varustuse montaažijuhtimine
7-8 Välilogistikud
9-10 Toiduvaatide juhtimine
11-12 Inventuurisüsteemide täiendamine
13-14 Trükikontorite välikontrollimine
15-16 Andmekandjate andmetäielikkuse hindamine
17-18 Laosüsteemide inspektorid
19-20 Muu (uuri mängujuhilt)

Elektriteenused

1-2 Tagavarapatareidega varustamine
3-4 Põlenguraadiuse hindamine
5-6 Vooluringi hooldamine
7-8 Kütuselementide olemasolu tagamine (Elektriteenused)
9-10 Kütusevarraste käitlemine
11-12 Lõhnavärskendajad
13-14 Voolukõikumise proffessionaalid
15-16 Turvalise Aatomi algatus
17-18 Kaablivarude kontrollijad
19-20 Muu (uuri mängujuhilt

Arendus ja Disain

1-2 Bioloogilise sobivusfaktori määrajad
3-4 Botihaldus
5-6 Ravimimõjude testijad
7-8 Andmekaeve välikogujad
9-10 Limakoristus
11-12 RoboPsühho auditid
13-14 Teadlaste vaimse tervise kontrollijad
15-16 Sõidukiteraapia
17-18 Relvatõhususe hindajad
19-20 Muu (uuri mängujuhilt)

Tehnoteenused

1-2 Magamisasemete inspektorid
3-4 Kloonipaakide tugiteenused
5-6 Ühildatud Motoriseeritud Transport (ÜMT)
7-8 Kütuselementide olemasolu tagamine (Tehnoteeenused)
9-10 MemoMax kvaliteedi kontrollimine
11-12 Meditsiiniteenused
13-14 Värvikontrollimine
15-16 Limatuvastus
17-18 Tehniline tugi
19-20 Muu (uuri mängujuhilt)

Teenusfirmade oskused

Su teenusfirma koolitas sind ühe oskuse piires veidi põhjalikumalt. Pärast seda, kui Raali suure lahkuse eest tänasid, saad sa oma koolitusprogrammi järgmisest nimekirjast. Teenusfirma poolt koolitatava oskuse valimine on kohustuslik. Katsed seda oskust teenusfirma oskusnimekirjade väliselt valida saavad kohaste vastumeetmetega takistatud.

Sinu valitud oskus peab sinu tegelast rikastama täpselt ühel kahest võimalikust viisist:

Sinu mugavuse huvides on teenusfirmade oskuste nimekirja lisatud ka valdkonnad, mille alla nad kuuluvad. (M=Mänedžment, Va=Vargsus, =Vägivald, R=Raud, K=Kood, B=Bio)

Mutantjõud

Kuna kommud on Raali muidu täiuslikku kloonimisprotsessi reetlikult saboteerinud, esineb mõningatel kloonidel teatud kaasasündinud mutatsioone, mis annavad neile eba- või üliinimlikud võimed. Kuna need kontrollimatud geneetilised kõrvalekalded Raali raskete pingutustega saavutatud sotsiaalset korda ähvardavad, on mutantjõu salajane omamine reetmine, mida karistatakse hukkamisega.

Sinu kaasprobleemikütid (ilmselt) seda küll ei tea, kuid mutantvõime on ka sinul. Sa tead seda ise juba tükk aega, aga oled seda teiste eest varjanud. Mängujuht võib sinu mutantjõu ise määrata ja otsustada sinule sellest mitte rääkida. Kui ta laseb sinul endal mutantjõu valida, täna teda ülevoolavalt ning vaata alljärgnevaid mutantjõudude tabeleid. Veereta 20nest täringut ja kontrolli vastavalt parajasti valitud mängustiilile (Klassikaline, Irmus või Põmmutamine), mis mutantjõud sulle osaks sai. Mutantjõuga samale reale on kirjutatud ka Vägi. Kirjuta oma mutanjõud oma rollilehe salajasse ossa üles ja varja seda kaasmängijate piiluvate silmade eest.

Kui mängu ajal oma mutantjõudu kasutada soovid, siis teavita sellest mängujuhti -- eelistatavalt salajasel vestlusel, väikese sedeli abil või enne kokku lepitud signaali abil, kodeeritud lipukesi lehvitades vms.

Oma mutantjõu kohta täpsemalt teada saamiseks pinni mängujuhti.

Mutatsiooni registreerimine

Mõned mutandid on patriootidena oma võimed Raali Siseturvalisuse teenusgrupis registreerinud. Pärast seda, kui tead, mida su mutantjõud teeb, peaksid otsustama kas seda registreerida. Kui omad Masinempaatiat, siis ära seda mingil juhul paljasta! Raal peab seda mutantjõudu sedavõrd ohtlikuks, et hukkab selle omanikud koheselt.

Registreeritud mutanti niisama mutant olemise eest ei hukata. Kui registreerid oma mutatsiooni, võid oma väge ilma reetmissüüdistuste ohuta millal iganes kasutada. Sellegipoolest pead oma vormil kollast triipu kandma (Kollase õiguskategooria kodanikud kannavad mustade triipudega ääristatud kollast linti). Registreeritud mutandina pead arvestama mutandivastaste eelarvamustega. Registreeritud mutante unustatakse tihti edutada, nad on võllanaljade ohvrid teenusfirmade reklaamides ja -- mis sinule ilmselt kõige rohkem muret tegema peaks -- samuti on nad kõige lähimad patuoinad, kui midagi viltu peaks minema. Registreeritud mutandid on alamad kodanikud, kui sedagi. Raal talub sind ja määrab probleemiküttide sekka lootuses, et sinust on neile abi. Raal määrab vastutamise sinu turvalisuse eest rühmajuhile. Sinu kaaskodanikud ei tohi sind ilma rühmajuhi loata niisama maha lasta, vastasel korral ähvardab neid Raali vara hävitamise eest taaskasutusse saatmine. Nad ei saa sind enne hävitada, kuni on sinu reetlikkuse tõendanud. Kodanikud vihkavad ja jälestavad sind avalikult, kuigi mõnede salaorganisatsioonide liikmed võivad sulle kaasa tunda.

Klassikaline

  1. Sarm
  2. Korrosioon
  3. Mutandiavastus
  4. Elektrišokk
  5. Empaatia
  6. Energiaväli
  7. Hüpertaju
  8. Levitatsioon
  9. Masinempaatia*
  10. Kõigesööja
  11. Mõttelöök
  12. Kujumuutja
  13. Nukumeister
  14. Pürokinees
  15. Regeneratsioon
  16. Limanahk
  17. Telekinees
  18. Teleportatsioon
  19. Räme vedamine
  20. Röntgennägemine

Irmus

  1. Kleepnahk
  2. Adrenaliinikontroll
  3. Bürokraatiameel
  4. Sarm
  5. Varjusurm
  6. Süvamõtleja
  7. Elektrišokk
  8. Empaatia
  9. Energiaväli
  10. Hüpertaju
  11. Masinempaatia*
  12. Kõigesööja
  13. Masinintuitsioon
  14. Mõttelöök
  15. Pürokinees
  16. Regeneratsioon
  17. Kummist kondid
  18. Mürgine ainevahetus
  19. Räme vedamine
  20. Kõhurääkija

Põmmutamine

  1. Sulandamine
  2. Kameeleon
  3. Sarm
  4. Läbi seinte
  5. Elektrišokk
  6. Energiaväli
  7. Kasvamine
  8. Levitatsioon
  9. Masinempaatia*
  10. Kõigesööja
  11. Mõttelöök
  12. Kujumuutja
  13. Nukumeister
  14. Pürokinees
  15. Regeneratsioon
  16. Kahanemine
  17. Telekinees
  18. Teleportatsioon
  19. Transmutatsioon
  20. Röntgennägemine

Salaühing

Kunagi minevikus algatas Raal oma tarkuses mitmed Alfakompleksi salaühingud, et luua kodanike allasurutud allumatustungidele ohutuid väljundeid. Algsetest sõltumatult tekkisid teised, algsetest palju ohtlikumad ühingud. Enamus ühingutest killunes ruttu mitmeteks vaenutsevateks klikkideks, kes asusid kohe konkureerima või kogunisti veriseid salasõdasid pidama. Need ühingud on suutnud säilida tänaseni ja kuigi nendest rääkimine on allumatus, on nende tegevus teada pea kõikidele erinevate õiguskategooriate kodanikele.

Kuna ka kõige vanemad salaühingud omavad endas enesekehtestamise ohtlikke ideid on Raal igasuguse salaühingu liikmesuse surmaga karistatavaks reetmiseks tunnistanud. Sellest on natuke kahju, sest oled salaühingu liige.

Kõik salaühingud värbavad Infrapunaste tööliste seas väga aktiivselt liikmeid. Üks selline ühing värbas su mõned aastad tagasi ning oled nüüdseks tuttav nende eesmärkide ja doktriinidega. Tead tema sõpru, vaenlasi, meetodeid ning võimalik et ka mõnd kontaktisikut, Kuna tajud, et sinu salaühing on potentsiaalselt väga võimas tööriist sinu elujärje parandamiseks, näed ühingu eesmärkide saavutamise nimel tublisti vaeva.

Mängujuht võib sulle öelda salaühingu nime või paluda sind see ise veeretada. Ole tema lahkuse eest tänulik ning veereta 20nest ning seejärel heida pilk salaühingute tabelisse. Kirjuta see oma rollilehe salajasse ossa.

Kui veeretad välja tärniga rea, vaata selle tähendus tabeli alt.

Salaühingu kohta pead infot nõutama mängujuhilt.

Salaühingute järgud

Nagu ka muudel Alfakompleksi insitutsioonidel on ka enamik salaühingutest rangelt hierarhilised. Mida kõrgem on su järk (auaste) salaühingus, seda enam saad oma kontakte piiratud varustuse ja info, kontaktide, krediitide laenamise või muude hüvede hankimisel kasutada. Sinu salaühing annab su järgu numbriliselt alates 1st (madal) kuni 20ni (kõrge). See ei ole (pelgalt) abstraktne number: tegemist on numbriga, mida sinu ülemused ühingus jälgivad. Üldiselt on nii, et mida kõrgem on number, seda suurem on sinu autoriteet alamate silmis. Samas on see mõnede ühingute puhul veidi erinev: kõrge järk võib märkida suuremat prestiiži või halvemal juhul seda, palju sul on haldusjamadega tarvilik tegeleda.

Sinu algne aste salaühingus sõltub mängujuhi poolt valitud mängustiilist.
Klassikaline: Veereta 20nest ja jaga tulemus 4ga (ümardame üles). Tulemus on sinu järk.
Irmus: Sinu järk on 1, mis tähendab, et oled madala taseme jõkard. Edenda oma ühingu eesmärke ning ole salaülesannetega edukas ja kindlasti saad kunagi ka edutatud.
Põmmutamine: Veereta 20nest. Saadud tulemus on sinu järk. Kas sinu meelest on ebaloogiline, et 20nda järgu autoriteet on kõigest vilets Punane probleemikütt? Tõsi. Pead mängujuhile väga hea põhjenduse välja mõtlema. Tema täiesti sõltumatu hinnangu kohaselt võid isegi mõned salajased eelised välja teenida.

Relvajõud

1-3 Antimutandid
4-6 Death Leopard
7-9 Frankensteinitapjad
10-12 PURGE
13 Kommunistid
14 EKRK
15 Vabad Ettevõtjad
16 Tehnikaklubi
17 Psion
18 Illuminati
19 Muu (Uuri mängujuhilt)
20 Salaagent**

Keskprotsessor

1-4 Arvutifriigid
5-8 Corpore Metal
9-10 EKRK
11-12 Roheline Liikumine
13 Antimutandid
14 Kommunistid
15 Tehnikaklubi
16 Psion
17 PURGE
18 Illuminati*
19 Muu (uuri mängujuhilt)
20 Salaagent**

Hoonestuse Arenduse ja Ajupesu Amet

1-2 Antimutandid
3-4 EKRK
5-7 Humanistid
8-11 Romantikud
12-13 Roheline Liikumine
14 Kommunistid
15 Müstikud
16 Psion
17 PURGE
18 Illuminati*
19 Muu (uuri mängujuhilt)
20 Salaagent**

Siseturvalisus

1-3 Antimutandid
4-6 Death Leopard
7-9 EKRK
10-12 Frankensteinitapjad
13 Kommunistid
14 Vabad Ettevõtjad
15 Tehnikaklubi
16 Psion
17 PURGE
18 Illuminati*
19 Muu (uuri mängujuhilt)
20 Salaagent**

Tootmine, Jaotus, Logistika (TJL)

1-5 Vabad Ettevõtjad
6-9 Humanistid
10-11 Müstikud
12-13 Romantikud
14 Kommunistid
15 Tehnikaklubi
16 Psion
17 Roheline Liikumine
18 Illuminati*
19 Muu (uuri mängujuhilt)
20 Salaagent**

Elektriteenused

1-2 Arvutifriigid
3-4 Death Leopard
5-6 EKRK
7-8 Frankensteinitapjad
9-10 Vabad Ettevõtjad
11-12 Müstikud
13-14 Tehnikaklubi
15-16 PURGE
17 Kommunistid
18 Illuminati*
19 Muu (uuri mängujuhilt)
20 Salaagent**

Arendus & Disain (A&D)

1-3 Arvutifriigid
4-6 Corpore Metal
7-9 Tehnikaklubi
10-12 Psion
13-15 PURGE
16 EKRK
17 Kommunistid
18 Illuminati**
19 Muu (uuri mängujuhilt)
20 Salaagent**

Tehnoteenused

1-2 Arvutifriigid
3-4 Corpore Metal
5-6 Death Leopard
7-8 Frankensteinitapjad
9-10 Müstikud
11-12 Tehnikaklubi
13-14 Psion
15-16 Roheline Liikumine
17 Kommunistid
18 Illuminati*
19 Muu (uuri mängujuhilt)
20 Salaagent**

Märkused

* - Kirjuta oma rollilehe salaühinguks "Illuminati". Veereta uuesti ja saad teada, millises salaühingus sa Illuminati jaoks luurad.

** - Sind on määratud ühe teise salaühingu järgi luurama. Veereta veel kaks korda. Esimene määrab, kelle heaks, teine, kelle järgi sa luurad. Kui veeretad 20 uuesti, määrab grupp, mille järgi sa luurad, sind omakorda järgmisesse salaühingusse nuhkima. Kui piisavalt 20neid veeretad, luurad varsti kogu kompleksi salaühingute järgi. Edu sulle arvepidamises variisikute üle!

Salajased oskused

Sinu salaühingu kontaktid õpetasid sulle asju, mida Raali pedabotid kunagi ei maininud. Need teoreetilised ja praktilised oskused, mis ei kuulu ei teadmis- ega tegutsemisvaldkondadesse on Salajased oskused.
Salajased oskused jagunevad järgmiselt:
Mõned salaühingud nõuavad, et õpiksid mingid kindlad Salajased oskused. Teistel on täiesti vetikakrõpsud, mis sulle nende juures külge hakkab. Siin lähistel on üks tabel, mis näitab salaühingute õpetamistendentse ja soovitusi. Kui seal on midagi rasvast, on see antud salaühingu liikmetele kohustuslik. Mitterasvaseid asju võid asendada nii nagu soovid. Kui mängid topeltmängu, õpi ära oma katteorganisatsiooni oskused.
Kui mängujuht sulle just teisiti ei ütle, võtad sa igast Salaoskuste tüübist (Ebaharilikud, Ebavajalikud, Ebatervislikud) täpselt ühe oskuse. Mängujuht, õigluse võrdkuju, võib sinu otsuseid vetostada või neid teistesse tüüpidesse paigutada. Ära kunagi vali midagi sellist nagu "eksimatu kaasprobleemiküttide hävitamine", sest see võib ohustada sinu ja mängujuhi vahel olevat õrna kokkukuuluvustunnet.
Kirjuta oma oskused rollilehe salajasele küljele. Salaoskustele, mis valdkondade all olevates nimekirjades ei figureeri, veeretad sa 20nest, et nende oskuste hinnet teada saada. Oskused mittesalajaste oskuste hulgast määratakse valdkonnast lähtuvalt. Kui sul on juba oskus või nõrkus antud valdkonnas, siis see ei muutu.

Salajased oskused

Kui sinu salaühing nõuab sult mingi kindla oskuse omandamist, on see ühingu reale rasvaselt kirjutatud. Mitterasvased oskused on soovituslikud, aga üldse mitte kohustuslikud. Kui sulle soovitatud oskus ei meeldi, vali mõni mõne teise salaühingu poolt pakutud või veelgi parem: mõtle ise välja ja küsi mängujuhilt järele.
Ühing Ebaharilik Ebavajalik Ebatervislik*
Antimutandid Väe tundmine Koomiksite tundmine Rapluskeel
Arvutifriigid Rahahäkkimine Släng Häkkimine, programmeerimine
Kommunistid Õhkimine Traktorihooldus Propaganda*
Corpore Metal Küborglus Botivaatemine Biorelvad
Death Leopard Õhkimine Märulifilmid, Pidutsemine Hasartmängud
EKRK Alfakompleksi ajalugu Preestrioskused Masinempaatidega kohtumine
Frankensteini -tapjad Õhkimine Tööriistade valmistamine Programmeerimine
Vabad Ettevõtjad Kauplemine Reklaam ja turundus Altkäemaksud, võltsimine
Humanistid Padjakunst Hobid, keeled Vana ajaarvamise kultuurid
Illuminati katusorganisatsiooni poolt õpetatavad oskused
Müstikud Ravimite hankimine Mediteerimine, pidutsemine Vana ajaarvamise narkootikumid
Tehnikaklubi Eksperimentaal- varustuse remont ja hooldus Videomängud Massihävitusrelvad
Psion Väe tundmine Koomiksite tundmine Rapluskeel
PURGE Õhkimine Parastamine Biorelvad, rapluskeel
Romantikud Arhiivindus Kokkamine, heegeldamine, muusika Vana ajaarvamise kultuurid
Roheline liikumine Ellujäämine, Looduslood, Rändamine Linnuvaatlemine, Botaanika, Väädi tuvastamine Biorelvad
* Kõikidel salaühingutel on võimalus oma propagandaoskus Ebatervislikuna ära õppida, iga ühingu puhul on tegemist unikaalse ja teistest erineva oskusega.

Perverssus ja kiiksud

Sina mängijana (ehk siis mitte sinu tegelaskuju) alustad mängu 25 perverssuspunktiga. Nende abil on võimalik sooritada mitmeid ihaldusväärseid tegevusi, jõuame nendeni õige pea. Nüüd on sul täiesti ainukordne võimalus hankida lisaperverssust! Seda võimalust kasutad sa loomulikult rõõmust tuksleva südame saatel.
Sa võid saada kuni 10 perverssuspunkti, kui valid ühe või kaks selgelt eristuvat kiiksu: näidet sinu tegelaskuju isiklikest veidrustest, äherdustest või kommetest.
Kiiks on ilmne ja äratuntavkäitumismaneer, mis mõjutab mängu harva, kui üldse: näiteks vaikselt mõmisemine, närvilisuse korral pöialde keerutamisel, või tõmblemine iga kord, kui keegi ütleb "kanalisatsioon". Võimalik, et kiiks tekkis sinu teenusfirmas töötamise ajal, võimalik, et mutantvõime tõttu. Näiteks, kui oled päevast päeva töötanud rikastatud uraaniumivarraste vedajana ühest Elektriteenuste reaktorist teise, ära loodagi, et pääsed mõne kahtlase lööbe, kahtlaste haavandite või siis kergelt helendava karvastikuta.
Kiiks ei ole kunagi salajane. Igaüks, kes üle paari minuti sinu läheduses viibib võiks seda märgata. Kiiks ei sega sind midagi tegemast; see on midagi, millest alustaksid võõrad sinu kirjeldamist. Andmebaasipäring mingi üldkirjelduse peale nagu "pikk meessoost probleemikütt, mustade juuste ja tugevate jõuliste näojoontega" annaks rohkem vasteid kui googeldamine sõnaga "sex". Kirjeldus, mis sisaldab mõnd kiiksu ("Tal olid rangis jalad ja monitorikujuline arm lõual, ta luristas nina ja kui ma pakkusin talle vetikakrõpse, kiljus ta nagu tüdruk") võtaks su politseirivistusel vahele 99% tõenäosusega.
Võimalik, et sa ei näe sellel ideel mõtet. Miks üldse kiiksu võtta? Esiteks aitab see sul mängida unikaalset rolli. Kui see sind ei motiveeri (siis mine mängi Diablot, tõlkija märkus.) võta teadmiseks: Iga kiiks, mis sa rolli tegemise ajal võtad (tohid võtta kuni kaks), annab sulle perverssuspunkte. Punktide arv selgub siis, kui kõik mängijad oma rollilehed koos mängujuhile viivad. Mängujuht loeb kõik kiiksud valjusti ette. Iga kiiksu eest, mida mängujuht kellegi teisega sarnanevaks peab, saad sa 1 punkti. Iga kiiksu eest, mis kõigi teiste kiiksudest erineb, saad 5 punkti.
Kuigi perverssust saab vaid kahe esimese kiiksu eest, võid soovi korral neid juurde lisada, et oma tegelast veelgi äratuntavamaks muuta. Vahi, kuidas sinu kaasmängijad sind julgustavad! Kas sa ei taha neid rõõmustada?

Kiiksud mängusituatsioonis

Kiiksud ei anna sulle perverssust mitte ainult rolli loomise ajal, vaid ka mängusituatsioonides. Kiiksud on sinu rollivihjed. Kui mängid oma kiiksud tõhusalt ja meelelahutuslikult välja, võib mängujuht anda sulle lisaperverssust. Ta võib sind auhinnata eriti loova kiiksukasutuse puhul, aga tihti teeb ta seda mängu lõpus. Ettevaatust! Igavad või korduma hakkavad kiiksud ei anna sulle punkte, ükskõik kui palju sa ka oma kaenlaauku ei nuhutaks või oma pead paremale naksutaks.

Õiguskategooria

Oma harjumuspärases tarkuses jaotas Raal Alfakompleksi kodanikud õiguskategooriatesse. Õiguskategooriad jaotuvad värvi järgi madalamast kõrgemaks: Infrapunane, Punane, Oranz, Kollane, Roheline, Sinine, Indigo, Violetne ja Ultravioletne. Infrapunase õiguskategooria kodanikud kannavad musta ja Ultravioletse õiguskategooria kodanikud (tuntud ka Kõrgprogrammeerijatena) valget. Kõik ülejäänud rõivastuvad oma õiguskategooria kohaselt. Ka Alfakompleksi koridorid ja ruumid on värvitud õiguskategooriaga vastavates toonides. Oma kategooriast kõrgemast koridorist läbilipsamine või säärasesse ruumi minemine on reetmine.
Sinu õiguskategooria ei määra midagi muud peale Raali usalduse sinu vastu. Kui Raal sind üldse ei usalda (nagu enamike kodanikega on), oled tavaline Infrapunane. Teises äärmuses: kui Raal usaldab sinu kätte omaenese poolt täidetava koodi ülevaatamise, oled sa Kõrgprogrammeerija ja kuulud Ultravioletsesse õiguskategooriasse. Kõik Alfakompleksi kodanikud, ükskõik mis ka nende praegune õiguskategooria ei oleks, alustasid Infrapunastena. Mängu alguses on sind just Infrapunaste pakatavast massist Punaseks ülendatud. Raal julgustab kõiki kodanikke kõrgemale õiguskategooriale püüdlema, et nad saaksid Alfakompleksi paremini teenida.
Raali usaldusega relvastatud, omavad kõrgema õiguskategooria kodanikud alamate üle palju võimu. Seega on mõnedel isekatel isikutel ka palju erinevam motiiv õiguskategoorias tõusta: soov kamandada kaaskodanike üle. Loomulikult oled nii sina kui sinu kaasprobleemikütid sellisest isekusest üle.
Märkus: Mängijad, kes tulevad Paranoiat mängima olles mänginud mõnd muud (mittelõbusat) rollimängu, ajavad tõusmise õiguskategoorias segamini millegagi, mida võidakse kutsuda "leveli saamine" - tegelase oskuste ja üldise pädevuse paranemine. See on vale! Õiguskategooria näitab ainult Raali praegust usaldust sinu tegelaskuju vastu.
Raali praegune usaldus sinu vastu ja seega ka sinu õiguskategooria võivad tihti muutuda: seda nii üles kui allapoole. See ei viita absoluutselt sellele, et mängujuht juhiks mängu kuidagi juhuslikult, ilma piisava austuseta sinu tegelaskuju hoolsate karjääriplaanide vastu. Lollus. Kes sellist asja võiks ette kujutada?

Atribuudid

Sinu probleemikütil, nagu igal teisel inimesel Alfakompleksis, on kaks loomuomast atribuuti: Vägi ja Ligipääs.
Hoiatus! Sinu atribuutidel on numbriline hinne, aga Punasel õiguskategoorial puudub sul õigus oma atribuutide väärtust teada. Sul on ainult mingi empiiriline teadmine sellest, mida atribuudid hindavad. Oma või teiste atribuutide numbriliste väärtuste teadmine allpool Ultravioletset õiguskategooriat on reeetmine.

Atribuutide kahanemine

Sul ei ole õigust teada kuidas mängujuht sinu atribuutide hindeid kasutab. Üldjoontes kasutab ta neid varieeruva punktivaruna, mida ta võib sinu tegelase tegutsemise käigus kulutada.
Ära küsi mängujuhilt mitu punkti sul on, ega ka seda kui palju millegi saavutamine võib atribuute kahandada. Need küsimused on keelatud ja karistatavad rangete meetmetega.
Pärast sinu punktide kahandamist kirjeldab mängujuht, mis on sinu tegevuse tulemus. Ta võib, aga ei pruugi selgitada, kas kahandamine üldse mõju avaldas, vastavalt sellele kuidas see tema salapäraste eesmärkidega sobitub.
Kui sul atribuudipunktid otsa lõppevad, ei saa sa seda teada. Võimalik, et mõistad seda korduvatest ebaõnnestumistest. Mängujuht võib atribuute taastada järgmise sessiooni või stseeni alguses. Ära küsi mängujuhilt millal ta järgmine kord punkte taastada kavatseb. See küsimus on keelatud ja sellele järgneb karistus.

Varustus

(võite tutvuda ka presentatsiooniga, tõlkija märkus)
Kommunismikatkuga võitlemise edu on realiseerunud tänu kõikehõlmava käsumajanduse kehtestamise, kõigi kodanike ühispingutustele, igalt kodanikult vastavalt tema võimetele nõudmise ja igaühele vastavalt [SALASTATUD] andmisele. Viimastel aastatel on Kõrgprogrammeerijad Alfakompleksi majanduse ümber kujundanud, et parandada rikkuse kogunemist nende kätte, kes seda kõige otstarbekamalt kulutada suudavad: Kõrgprogrammeerijad. Seepärast toodavad paljud uued teenusfirmad erinevaid tarbeesemeid, mida sind, lojaalse kodanikuna, igati tungivalt väga ostma julgustatakse. Osta tihti! Kuluta vabalt! Kuluta oma viimase piirini, see on hea Kõrgprogrammeerijatele ja seega ka Alfakompleksile!
Sul on nii isiklik varustus mida ostad omale isiklike krediitide eest ning varustus, mis on sulle Raali teenusfirmade poolt missiooni täitmiseks määratud.
Sinu isiklik varustus koosneb standardsetest punastest tunkedest, saabastest, kuu aja kiirtoiduvarust ja nii paljudest õnnelikkusravimitest, kui vajad. Võid isiklikku varustust vastavalt siin lähedal paiknevale tabelile alati juurde osta. Kui sinu isikliku varaga midagi juhtub, pead selle oma rahaga uuesti ostma ja võid ühtlasi saamatu varaga ümberkäimise eest Raali halvakspanu teenida.
Sinu määratud varustuses on:

Varustus

Varustuse nimekiri

See tabel võtab kokku hulga nii tavalisi kui ka kõrgelt hinnatud esemeid ja nende tavalised TJL laohinnad. Hinnad varieeruvad vastavalt tootmisnormidele, Raali kehtivale inflatsioonipoliitikale ja vastavalt muudele igavamatele põhjustele.

Igal esemel on õiguskategooria, alla mille on antud eset ilma Raali autorseeringuta illegaalne omada. Kahe tärniga (**) eseme omamine allpool määratud õiguskategooriat on reetmine. Irmusas mängus on oma õiguskategooriast kõrgemate esmete, millel pole kaht tärni, omamine karistatav trahviga. Klassikalises ja Põmmutamises on eseme omamine reetmine.

Märkus: Kui sulle siin midagi ei meeldi, muuda ära.

Botid

[hind;õiguskategooria]
Botiaju, kasutatud: 500; varieerub
Rünnakbot**: 30000; S
Dokbot Mudel 4: 4000; P
Dokbot Mudel 18: 100000; R
Turvabot: 8000, R
Jackbot: 10000; O
Lemmikbot: 400; suvaline
Boteener: 2500; K
Korisbot: 1000; P
Pedabot: 1000; P
Lahingbot Mudel 425 Mark 4**: pole müügiks

Comid ja kaamerad

Com 1: 100; P
Com 2: 500; K
Com 3: 1000; R
Com 4: 5000; I
Kaamera 1: 600; P
Kaamera 2: 1000; R
Kaamera 3: 5000; I
Kaamera 4: 10000; V
Kaamera programmida: 100; varieerub
Pisisõber: 250; P

Sõidukid

Sõidukite hind ja saadavus varieerub. Võimalikud vaidlused. Hind ei sisalda vahendajapoolset tööd ja lisavarustust.

Automaatauto: 15000; P
Kopter: 75000; R
Roomur: 50000; K
Lendbot: 125000; S
Transbot: 50000; O
Kulgur: 2500; P
Trendi-Sammur: 800; O
Pistriksõdalane**: liiga kallis; S

Varustus ja kraam

Põrkav Pudeli Pruulitis: 1
Mootorsaag: 50; P
Marsikepp: 100; R
Šokolaadibatoon: 10; O
Rõivad: 25
Külm Lõbu: 2
Plastivillapulgad, 100: 10; P
KrõpsikuAeg Vetikakrõbuskid: 1
Esmaabikomplekt: 10
Taskulamp: 5
Gaasimask: 50, P
Geigeri loendur: 150; R
Prillid, infrapuna: 100; P
Kaitseprillid: 5
Kuum Lõbu: 2
Võtmehoidja, ilus: 100: 2; P
Võtmehoidja, kole: 1
Mikrolaineahi: 100; P
Muusikariistad, vana ajaarvamise**: 1000; S
Värv**
        4 liitrine pang: 1000; S
        aerosool: 100; S
Isiklik hügieenikomplekt: 5
Külmik, kaasaskantav: 250; O
Kingad/saapad/kummikud: 25
Seep, tavaline: 2; P
        vedel: 2; O
        nööril: 2; Y
lõhnastatud: 20; R
läbipaistev: 20; S
eriti mõnus: 200; I
9944/100% puhas: 200; V
SuperLiim, tuub: 10, P
SuperLiimi lahustaja, tuub: 100; O
Rätik pisike: 5; P
suur: 15; O
mustriga: 15, Y
Tolmuimeja: 200; O
Vitamiinid: 20; K

Päris lõpus on ka väike tabel Infrapunasel turul müüdavatest asjadest, kus on ostmiseks veelgi rohkem lahedat ja võimalik, et reetlikku kraami.

Määratud varustust sa ei oma. Sa kasutad seda oma teenusfirma heast tahtest lähtuvalt. Sa vastutad nende esemete eest oma rahaga; kui nendega midagi juhtub, pead teenusfirmadele antud esemete maksumuse kompenseerima või riskid Raali ametliku pahameele alla sattumisega.
Isikliku varustuse hulgas on sul ka MA-kaart.

MA-kaart

Raal nõuab igalt kodanikult, et tal oleks kaasas Makse ja Autoriseerimiskaart - üldtuntud kui MA-kaart. Kuigi kaart näeb välja nagu Vana Ajaarvamise krediitkaart, on MA kaart palju enamat. Sinna on laetud sinu biomeetrilised andmed, arveldusajalugu, varanduslik ülevaade ja autentimiskoodid, mõneti on MA-kaart sinu identiteet.
Kahjuks ei testi kaardi sisseehitatud sensorid seda, kas kaardi kandja on tema omanik. Raal otsustas pärast põhjalikku majandusmudelite analüüsi, et pole oluline, kes raha kulutab, kuni keegi seda teeb. Seega, kui kaotad oma MA-kaardi, on varas Ametlikult Sina, kuni sa kaardi tagasi saad, tühistad või hävitad.
Kaardi tühistamine on Keskprotsessoris nii umbes päeva jagu kestev epopöa (kuigi see pole üldse võrreldav kolmepäevase kaardi asendamiseks vajamineva põrguga), ja seega on praktilisem oma varastatud kaart üles leida: vahepeal võib ju kelleltki teiselt seniks tema kaarti laenata ja seni Ametlikult Tema olla.
Alfakompleksis on identiteedivargus seega mitte hüpoteetiline probleem, vaid üsna igapäevane tegevus. Targad kodanikud kipuvad kaardi kaitsmisel äärmustesse minema.
Siiski, ärge muretsege! Kaardivargus ei tähenda kohest finantskrahhi. MA-kaardi süsteem on ääretult ebastabiilne ja sõltub oma ostujõu ja pakutavate soodustuste osas sektorist, päevaajast ja andmebaaside kättesaadavusest.

Sinu tegelane on valmis!

Oled end edukalt rolli tegemise protsessist läbi närinud. Orientatsiooni paikasättimine pole veel lõppenud! Jätkake kohe järgmise peatükiga.