Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Kas D&D võtab inimeselt reaalsus tunde?

Vaba vestlus rollimängulistel teemadel

Moderaatorid: mart, Irve

Kas D&D võtab inimeselt reaalsus tunde?

Muidugi et võtab.
11
12%
Ei tea, pole kaua veel mänginud.
8
9%
Ei võta, miks peaks?
21
22%
Ei, lausa arendab.
29
31%
Mis lollakas teema see on?
25
27%
 
Hääli kokku : 94

Kasutaja avatar

Kas D&D võtab inimeselt reaalsus tunde?

PostitusPostitas kuriboh 11:48 23. Mär 2005

mis te siis arvate
Viimati muutis kuriboh, 19:36 25. Mär 2005, muudetud 1 kord kokku.
In the grim darkness of the 41th millenium there is only awesome.
kuriboh
Valguse hoidja
 
Postitusi: 267
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Irve 11:53 23. Mär 2005

Põhjendaksid äkist et miks sa sellist asja arvad ka.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Oberon 11:54 23. Mär 2005

Vahest on tegemist väikest viisi enesekriitikaga ja , et end mitte väga halvasti tunda uurib kuidas teistel lood on.
MÜÜA ! Langevari, korra kasutatud. Pole avatud. Pisut määrdunud. saata privaatsõnum.
Oberon
Ruunitundja
 
Postitusi: 446

Kasutaja avatar

PostitusPostitas uuk 13:19 23. Mär 2005

Absoluutselt kõik pärsib ära, ma suurt ei oska enam rääkidagi.
Pucca ja Garu on absoluutsed lemmikud.
uuk
metsik Sõjatihane
 
Postitusi: 1119
Asukoht: taevas

Kasutaja avatar

PostitusPostitas higgins 13:22 23. Mär 2005

Kas "D&D" all on mõeldud Wi$ardite poolt toodetava süsteemi klassi ja klišeepõhisust ning uuritakse mida inimesed sellest arvavad? Või lauatagust rollimängu, kui sellist, üldse?

Täpsusta küsimust ja ehk siis saad ka pikemaid vastuseid.
Nüüd aga tuleb Higgins ja räägib, kuis Asjad Tegelikult On. - Payl
higgins
Arhimaag
 
Postitusi: 1559
Asukoht: Brülen, Brettonia, Wode

Kasutaja avatar

PostitusPostitas uuk 13:27 23. Mär 2005

higgins kirjutas:Kas "D&D" all on mõeldud Wi$ardite poolt toodetava süsteemi klassi ja klišeepõhisust või lauatagust rollimängu, kui sellist, üldse?

Vahet pole, kõik nad pärsivad nii, et hirmus.
Inimesest saab lihtsalt üks ringikõndiv klišee.
Viimanegi originaalsuse säde lämbub selliste asjadega tegeledes.
Eriti laastavalt mõjub larp - siis saab sust lisaks veel ka halb harrastusnäitleja.
Pucca ja Garu on absoluutsed lemmikud.
uuk
metsik Sõjatihane
 
Postitusi: 1119
Asukoht: taevas

Kasutaja avatar

PostitusPostitas ohpuu 13:35 23. Mär 2005

kardetavasti on Uugil taas kord õigus.
ohpuu
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 3001
Asukoht: Balti jaam

Kasutaja avatar

PostitusPostitas pronto 13:53 23. Mär 2005

Uuk, muide, ma olen osade kodanike puhul seda tendetsi ka tõepoolest märganud, seega sarkasm ei ole siinkohas 100% paslik. Rollimäng arendab süsteemisisest mõtlemist ja probleemiks selle juures on see, et inimestel tekib kõva reeglite/raamitunnetus ning seetõttu out-of-box mõtlemine saab märkimisväärselt pärsitud. Kusjuures ise on inimene loomulikult paksult rahul.
Blog: http://pronto.ee/
Dani Filth on nõme
pronto
Saladuste hoidja
 
Postitusi: 3812
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas uuk 14:03 23. Mär 2005

Ja ma ei sarkastitsegi muide.
Ma arvan üpris tõemeeli, et mäng võib näiteks suure osa ilukirjandusest "ära rikkuda". Ehk siis, esmalt on mõistlik muretseda endale silmaring (mis on suurem hiire kerseaugust) ja siis lõbuks ning lõõgastuseks ka veidi mängida.
Pucca ja Garu on absoluutsed lemmikud.
uuk
metsik Sõjatihane
 
Postitusi: 1119
Asukoht: taevas

Kasutaja avatar

PostitusPostitas pronto 14:11 23. Mär 2005

Njah .. rollimäng: alla vanust 25 aastat mittesoovitav.
Blog: http://pronto.ee/
Dani Filth on nõme
pronto
Saladuste hoidja
 
Postitusi: 3812
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Koriztaja 14:12 23. Mär 2005

Mina jällegi arvan, et kus pole, sealt ei anna ka midagi ära võtta.
Koriztaja
Rändlaulik
 
Postitusi: 146

Kasutaja avatar

PostitusPostitas ohpuu 14:56 23. Mär 2005

mul on kah kuri kahtlus, et rollimängu standardlahendused põhinevad ysna tihti yhel ja samal lohetapmislool, et kolm takistust loheni jõudmisel, lohe maha tappa, saada printsess ja varandus. ja siis minnakse kõrtsi, kust saadakse teadust järgmise lohe kohta ja samamoodi edasi, variatsioonidega (need ei pruugi olla kõrtsid ega lohed, aga avantyyri narratiivne struktuur säilib sellest hoolimata). muidugi on võimalik teha ka paremat mängu, aga see on keerulisevõitu juurdunud käitumismallide tõttu. mängijate juhitavate tegelaste ettevõtmised ja huvid kipuvad mängu žanrist lähtudes olema väga ettearvatavad, rääkimata tegelaste võimetest ja paljuski see muudab kõik drägunimaailmad tegelikult yhesugusteks. see jutt käis põhiliselt D&D-manerismide pihta yleyldiselt, D&D-l on tõesti kalduvus käia sissetallatud radu pidi. iga tegelase tegevuse taandatavus lohetapjamuinasjutu peategelase moodi käitumisele paistab olevat D&Dsse sisse kirjutatud.

kui aga mängida kõiksuguste tasandite mängureeglite systemaatilise eiramise, väänamise ning juhusliku nurkaheitmise peale ja systeeme varieerida või läbisegi tarvitada, siis võib tunduvalt huvitavamaid asju syndida. aga sedagi paraku mitte liiga tihti ega kauaks, rutiinid on kerged tekkima. noh, alustuseks võiks mängida järjest lyhikest aega viies eri mängusysteemis vaheldumisi. niiviisi oleks ehk võimalik tavamängija harjumuste kujunemist vältida ja saavutada teatav abstraktsioon.

korraliku juhuslikkuse simuleerimiseks peab olema mängujuhi peas väga avar maailm väga paljude tegelastega, maailm, mis saaks avarduda ja uusi & huvitavaid soppe tekitada ka joonelt, samuti kui uusi omanäolisi tegelasi. ja peale selle tuleb mängijaid alalõpmata yllatada millegi tõesti ootamatuga, mis aga mängu ei rikuks. (ja nii kord nädalas või tihemini?)

kus pole, sealt ei anna midagi võtta, kyll aga saab sinna põhimõtteliselt midagi panna.

tegelt peaks ma muidugi praegu mängu ette valmistama.
ohpuu
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 3001
Asukoht: Balti jaam

Kasutaja avatar

PostitusPostitas pronto 15:35 23. Mär 2005

Ei, vaata, ohpuu, asi on palju hullem. Küsimus pole mitte lohetapmislool, vaid selles, et inimesed tegelikult ei tahagi teistsuguseid asju. Tiohtipeale näiteks tuleb ulmekirjanduse listidest läbi jutt, et kas sci-fi või fantasy ja siis näed, kuidas rollimäng inimesi kammitseb.
Blog: http://pronto.ee/
Dani Filth on nõme
pronto
Saladuste hoidja
 
Postitusi: 3812
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas ohpuu 15:39 23. Mär 2005

nõudluse tekitamine on kunst omaette, aga mitte midagi võimatut.
ohpuu
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 3001
Asukoht: Balti jaam

Kasutaja avatar

PostitusPostitas pronto 16:20 23. Mär 2005

ohpuu kirjutas:nõudluse tekitamine on kunst omaette, aga mitte midagi võimatut.

See läheb juba poliitika valdkonda, kus päris tihti tuleb vastu võtta ebapopulaarseid, kuid jätkusuutlikkuse seisukohalt vajalikke otsuseid, Ma isiklikult ei tea ühtegi mängujuhti, kes oleks reaalselt selleks suuteline. Oma olemuselt lõbustab mängujuht ju mängijaid.
Blog: http://pronto.ee/
Dani Filth on nõme
pronto
Saladuste hoidja
 
Postitusi: 3812
Asukoht: Tallinn

Järgmine

Mine Rollimäng

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6