Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Harry Potteri rollimäng...

Vaba vestlus rollimängulistel teemadel

Moderaatorid: mart, Irve

Kas sina mängiksid Harry Potteri tabletoppi?

Muiduigi, see on ju nii äge...
25
20%
No võib kah...
66
54%
Ofkoors not... Potter on ju nõme...
31
25%
 
Hääli kokku : 122

Kasutaja avatar

PostitusPostitas ohpuu 14:10 28. Juun 2006

ei jaksa enam. yhist keelt pole ega tule. räägid transtsendentaalsetest ja jumaliku käsuga kehtestatud reeglitest, mis sinu meeles jooksevad nagu kellavärk, igayks selline perfektne isoleeritud systeem.

mina nii mõelda ei oska. reeglisysteemide nullist tuupimine (ja tihtipeale reegliraamatute lugemine) on mulle ysna vastumeelt. reegleid, mida ei ole praktikas järgi proovitud, pole olemas. kui spetsiifilist reeglit ei tea (tavaliselt ei tea), viska protsenti.

käsitsivõitluse reeglid? on need tõesti olemas? heh. õnn (initiative), pihtavise, akrobaatika (tumble), esitus (perform). ja siis kirjeldage. või võistlevad check'id ("visake mulle midagi. et mida või? vaata lehe pealt midagi."). mis reegleid siin veel vaja?

systeem on teise- või kolmandajärguline. peaasi, et mäng (lugu) kulgeb. mäng takerdub alatihti mehaanika või mõttetute-tyytute mehaanikavaidluste taha: on kysimus, aga lahendust ei kehtestata.

minu meelest on see mängujuhi viga, on ju tema asi kehtestada. asjasse segatud mängijale jäetagu esmaõigus midagi välja pakkuda (kui mõni tahab mängumehaanikat vabatahtlikult välja töötada, siis pangu aga ette).

eri systeemide peaaegu yhilduvate ja peaaegu yhildumatute juppide kokkulappimisest tulevadki hybriidid ja kimäärid. d20 AINUS eelis on see, et ta on yldtuntud, teatavad käibel olevad praktikad (reeglid+tõlgendused) on yldteada. see eelis on kasulik mängujuhile, kes pole mehaanikast kuigivõrd huvitatud: mängijad teavad, kuidas asjad käivad.

kamp, kes d20 systeemi ei tunne, võtku jah kohe algusest d10.
ohpuu
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 3001
Asukoht: Balti jaam

Kasutaja avatar

PostitusPostitas higgins 15:05 28. Juun 2006

ohpuu kirjutas:ei jaksa enam. yhist keelt pole ega tule. räägid transtsendentaalsetest ja jumaliku käsuga kehtestatud reeglitest, mis sinu meeles jooksevad nagu kellavärk, igayks selline perfektne isoleeritud systeem.

Jumalik käsk? :?

Kõik mis ma öelda tahan on see, et mina ei näe mõtet hakata süsteemi sobivaks ehitama, kui muuta tuleb süsteemi põhaluseid. Sellest punktist oleks minu meelest mõistlikum lihtsalt valida mingi teine ja sobivam.

ohpuu kirjutas:reeglisysteemide nullist tuupimine (ja tihtipeale reegliraamatute lugemine) on mulle ysna vastumeelt.

Sel juhul ma ei mõista miks sa soovitasid paar posti eespool lisaks PHBle kasutada kuut küllaltki erinevate reeglitega d20ne variatsiooni (Modern, OA, WoT, CoC, SW ja SG).

ohpuu kirjutas:käsitsivõitluse reeglid? on need tõesti olemas? heh. õnn (initiative), pihtavise, akrobaatika (tumble), esitus (perform). ja siis kirjeldage. või võistlevad check'id ("visake mulle midagi. et mida või? vaata lehe pealt midagi."). mis reegleid siin veel vaja?

Käsitsivõitlus kui kaklemine.

D&D kakleja fiidiga tegelane teeb 1d3 subdualit ja ei saa opakat. Kui munk ei ole siis edasised arenemisvõimalused puuduvad.
SW's tegi vastava fiidiga tegelane minu arust 1d6 päristämmi ja seda sai kasvatada kuni 3d6ni välja (vist). Opakat ka ei saa.
SG's saab vastava fiidiga tegelane õiguse teha rusikaga lüües kritikale ja sealt edasi tuli palju erinevaid manöövreid. Opakad selles süsteemis puuduvad.

Minu arust on reeglid piisavalt erinevad, et neid kõiki ühte kompotti lüües võiks tekkida probleemid ja reeglivaidlused.

ohpuu kirjutas:systeem on teise- või kolmandajärguline. peaasi, et mäng (lugu) kulgeb. mäng takerdub alatihti mehaanika või mõttetute-tyytute mehaanikavaidluste taha: on kysimus, aga lahendust ei kehtestata.

Väga õige! Just sellelsamal põhjusel ma soovitasingi võtta sobiv süsteem, mitte hakkata kuhugi radikaalseid muutusi sisse viima. Mida rohkem on erinevusi originaaltekstist, seda rohkem on (üldjuhul) ka vaidlusi, segadust ja probleeme.

ohpuu kirjutas:kamp, kes d20 systeemi ei tunne, võtku jah kohe algusest d10.

Ars Magica kasutab jah d10t... Või mida sa sellega silmas pidasid?
Nüüd aga tuleb Higgins ja räägib, kuis Asjad Tegelikult On. - Payl
higgins
Arhimaag
 
Postitusi: 1559
Asukoht: Brülen, Brettonia, Wode

Kasutaja avatar

PostitusPostitas uuk 13:10 29. Juun 2006

higgins kirjutas:Süsteem ei tee mängu. Mängujuht teeb.
Küll aga võib süsteem nii mängujuhil kui ka mängijatel jalus olla.


Lugupeetav, kas teile endale ei tundu, et see lõik on võrdlemisi paradoksaalne?

Jälgisin seda viimatist kahekõne siin ja tunnistan, et mitte ainult ei mõista vaid ka jagan Ohpuu mõttekäike. Lisaks tekkis veel ka küsimus, et kes oli see halb DM kelle käe all Higgins oma esimese ja kohutavalt nõmeda mängu mängis? Tal näib sellega seoses (ja ilmselt oli see ja d20 ja Forgotten) lausa mingi tõsisem trauma olevat.
Sest taanduvad need esitatud seisukohad ju võrdlemisi lihtsateks - Ohpuu arvates saab d20-ga HEAD mängu teha ja VÕIB erinevate raamatute reegleid EDUKALT omavahel kombineerida ning Higginsi arvates on see d20-nes eriliselt raskendatud või lausa võimatu. Lisaks veel see, et d20-ne tümitamine paistab moevärk ka veel jätkuvalt olevat.

Ma lihtsalt ei mõista seda Higginsi ristisõda, ei saa aru selle ei selle põhjustest, vajadusest ega eesmärkidest. Aga võiks, eriti arvestades tema selleteemaliste sõnavõttude ohtrust.

higgins kirjutas:
ohpuu kirjutas:systeem on teise- või kolmandajärguline. peaasi, et mäng (lugu) kulgeb. mäng takerdub alatihti mehaanika või mõttetute-tyytute mehaanikavaidluste taha: on kysimus, aga lahendust ei kehtestata.

Väga õige! Just sellelsamal põhjusel ma soovitasingi võtta sobiv süsteem, mitte hakkata kuhugi radikaalseid muutusi sisse viima. Mida rohkem on erinevusi originaaltekstist, seda rohkem on (üldjuhul) ka vaidlusi, segadust ja probleeme.


Ja KES neid vaidlusi tekitab, vabandage väga? Kes ja miks peaks üleüldse Meistriga reeglite üle vaidlema? On mängujuhi asi mängu EEL kõigile mängijatele reegleid tutvustada. Ja mängijate asi ei ole reegleid ilma mängujuhi vastava palveta mudida. Vabandatagum mu prantsuse keelt aga selline reeglipedest mängija on üks tüütumaid elukaid üleüldse. Iiklikku monstroosasse olen sellise sigarebaste ja regulaarkanakeste kõrvale lausa ärakirjeldanud - dämmi ta tühi ei tee aga väsitab ja tüütab suurtes kogustes ja seda sellisel määral, et selle kätte võib lõpuks äragi surra.
Viimati muutis uuk, 13:22 29. Juun 2006, muudetud 1 kord kokku.
Pucca ja Garu on absoluutsed lemmikud.
uuk
metsik Sõjatihane
 
Postitusi: 1119
Asukoht: taevas

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Irve 13:22 29. Juun 2006

Higgins on lihtsalt oma jaoks kohandatud ja heaks peetava süsteemiga väga rahul ja ilmselt d20-ga ei ole väga rahul.

Et ilmestada seda kõike iseenda kogemusega räägiksin Paranoiast. Paranoia teeb ühe asja väga õigesti. Kui kõik rollimängusüsteemid sisaldavad klauslit: mängujuhil on alati õigus reegleid kohandada ja lõplik otsus välja öelda, siis Paranoia kehtestab selle mängijate jaoks peaaegu ainsa reeglina: On nagu mängujuht ütleb. Ja siis on mängujuhile antud tõesti hunnik reegleid, mida saab üsna mugavalt ja sobivalt kasutada. Samuti on antud hunnik reegleid, kuidas otsustada huupi, risti vastupidi reeglitega ja täiesti ebaõiglaselt. Mõnus on see seepärast, et see kehtestab kuidagi tunnetuslikult ära: kurat, tee äge mäng, sõida reeglitest selle nimel üle.

Niiet kõik teised süsteemid imevad!!! :1:
Imege Paranoiat!
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Oberon 13:31 29. Juun 2006

Mo arust ei ole probleem süsteemis vaid mängujuhis.

Selleks, et d20 's rakendada rohkem loovust ja kirjeldamist kui tuima veeretamist praktiliselt iga tegevuse juures, peab mängujuht suutma arvesse võtta mängija kirjeldus ja vastavalt sellele kas üldse veeretama või siis vaikselt boonuseid lisades.

Ehk siis see vajab kogemust ja mängijad peavad kah aru saama, et kirjeldamine annab asjalikku tulemust, mitte ainult erinevate boonuste kuhjamine über-tegelase saamiseks.

Ehk siis mida vähem reegleid läbi paistab, seda kogenum peaks olema mängujuht.

Samas, kui seltskonnale meeldib täringuid veeretada siis on d20 imeliselt hea süsteem.

Ühtin Ohpuu arvamusega , et süsteem tuleb grupil koostöös.

HP maailma tegemiseks saab vabalt kasutada ükskõik millise süsteemiga
mängugrupp parajasti harjunud on. Ka siis kui põhialuseid natuke kõigutada.

Sellist süsteemi niikuinii ei ole mida kõik mängugrupid 100% samamoodi tõlgendavad ja jälgivad. Kõik muudavad vastalt soovile midagi.

Ma ise ei ole kunagi d20't mõistnud. Proovinud siit ja sealtpoolt. SW's isegi mängu juhtinud. Kodukootud 2ed sobib meile palju paremini. Seal ei jää süsteem meile jalgu.
D10 on kah otsapidi proovitud, kuid ajanappuses pole põhjalikult pihta saand. Proovimäng tundus võõras, tõenäoliselt vajab mängukogemust mõne asjaliku d10'e mängujuhi käe all.
MÜÜA ! Langevari, korra kasutatud. Pole avatud. Pisut määrdunud. saata privaatsõnum.
Oberon
Ruunitundja
 
Postitusi: 446

Kasutaja avatar

PostitusPostitas higgins 14:01 29. Juun 2006

uuk kirjutas:
higgins kirjutas:Süsteem ei tee mängu. Mängujuht teeb.
Küll aga võib süsteem nii mängujuhil kui ka mängijatel jalus olla.

Lugupeetav, kas teile endale ei tundu, et see lõik on võrdlemisi paradoksaalne?

Loo mõtleb välja mängujuht. Ideed süsteem ei pruugi takistada.
Kui aga tigedad valvekoerad kes on esimese leveli tegelasele väga rasked vastased muutuvad mõned levelid hiljem sama tegelase ees abituteks kutsikateks, ning mängujuhile ei istu nii mastaapsed tegelaste võimsuse vahed, siis tolgendab süsteem mängujuhil jalus. Võibolla on ta sunnitud isegi mängu enne lõpetama kui kogu lugu talle sobivatest raamidest väljub.

uuk kirjutas:/--/ Ohpuu arvates saab d20-ga HEAD mängu teha ja VÕIB erinevate raamatute reegleid EDUKALT omavahel kombineerida ning Higginsi arvates on see d20-nes eriliselt raskendatud või lausa võimatu.

Ma lihtsalt ütlesin, et iga töö jaoks on oma tööriist. Kui teie arvates on kruvisid palju parem haamriga seina taguda, siis tehke nii. Ei ole vaja närvi minna selle peale, kui ma kruvikeerajat mainin. :rolle:

uuk kirjutas:Lisaks veel see, et d20-ne tümitamine paistab moevärk ka veel jätkuvalt olevat.

Ehk siis erinevate väljalasete erinevuste rõhutamine on tümitamine? Kas arvamus, et plasku kõrvale ei sobiks paigutada stonehenge'i koopiat on solvang mõlemale?

uuk kirjutas:Ja KES neid vaidlusi tekitab, vabandage väga? Kes ja miks peaks üleüldse Meistriga reeglite üle vaidlema? On mängujuhi asi mängu EEL kõigile mängijatele reegleid tutvustada. Ja mängijate asi ei ole reegleid ilma mängujuhi vastava palveta mudida.

Mina näen Ohpuu soovituses lugeda enne mängu läbi seitse sarnase baasreeglistikuga kui tegelikkuses üsnagi erinevat reegliraamatut küllaltki suurt probleemide allikat. Juba erinevused võitluse ja elupunkide süsteemides tekitaks palju segadust. On seda siis nii raske mõista? :?

Irve kirjutas:Higgins on lihtsalt oma jaoks kohandatud ja heaks peetava süsteemiga väga rahul /--/

Kuna ma sellest teemas enda kasutatavaid süsteeme maininud ei ole, siis ma lihtsalt huvi pärast küsin, et kuidas su märkus teemasse haakub? Või oli see kuidagi seotud minu tähelepanekuga, et HP maailma loitsud meenutavad mõneti Ars Magica omi?
Nüüd aga tuleb Higgins ja räägib, kuis Asjad Tegelikult On. - Payl
higgins
Arhimaag
 
Postitusi: 1559
Asukoht: Brülen, Brettonia, Wode

Kasutaja avatar

PostitusPostitas ohpuu 14:16 29. Juun 2006

higgins kirjutas:Opakad selles süsteemis puuduvad.


väga mõistlik. rakendage igal pool! yheski minu d20-mängus pole opakaid olnud. võioot. yhes vist olid, aga see oli Teemoni mäng.

higgins kirjutas:lugeda enne mängu läbi seitse sarnase baasreeglistikuga kui tegelikkuses üsnagi erinevat reegliraamatut


said mu sõnadest valesti aru. ma ei soovitanud neid läbi lugeda. kui kristalselt aus olla, siis ma pole vist yhtki rollimänguraamatut kaanest kaaneni läbi lugenud, kui Greg Costikyani Violence (mida soovitan) välja arvata. mõni seiklusmoodul kah.

olen laisk ja kasutan neid raamatuid siit ja sealt, kust tarvis ja sirvin, kust tuju tuleb. teatmeteosed ometigi. White Wolfi peale olen tige, sest nad ei varusta oma raamatuid korralikkude registritega, nii et neist on raske midagi vajalikku yles leida.

kui kambal on olemas yldine konsensus selle kohta, kuidas systeemi on kombeks rakendada, siis võib igale tegelasele või NPC-le kust raamatust tahes mõne ootamatu, kuid iseloomuliku perverssuse (rollimäng, eksju) kylge monteerida. samuti annab konstruida huvitavaid ja tavapäratuid (fantasy, eksju) situatsioone, kasutades kõiksugu võõrkehasid.

ja kui juhtumisi tuleb Cthulhu, siis viskad Sanity't. ei tea, mis su Sanity on? vaatad CoC raamatust, paned igaks juhuks kuhugi kirja, äkki läheb edaspidi ka vaja. teine võimalus: huvitavad d20-põhised hullusereeglid ja -tabelid olid muidugi ka White Wolfi tehtud Ravenloftis.

kui satud Har'Akiri kõrbes kogemata kokku Falluja alt tulnud ameeriklastega, siis nad on tõenäoliselt konstruitud "d20 Moderni" järgi (klassid-skillid-relvad). yhildub Greyhawki kommete järgi konstruitud tegelastega piisavalt, et nendega relvastatud konflikt maha pidada.

yhildumatused näiteks kahe maailma maagiasysteemi vahel (FR vs DS) võivad peale reeglivaidluste ("see ei ole võimalik!"; "kuidas see käib?") tekitada ka huvitavat rollimängu (OG vs IG, eksju).

higgins kirjutas:Jumalik käsk? :?


systeem kui etteantud kellavärk, mille omatahtsi ringikruttimine asja kokku jooksutab, on see mudel, millest lähtud. yhtlasi "eri relvade osade omavaheline vahetamine on keelatud", nagu ytles mingi asi, mis mu laualt läbi käis. jumalate tehtud seadusi ymber ei tehta, saad karistada. ilus ja platonlik.

mina lähtun teistsugusest mudelist, mõnevõrra hägusamast konsensusest, mis põhineb aktsepteeritud mängupraktikal ja osaliste ad hoc kokkulepetel. hilisem Wittgenstein rakendab selliseid loogikaid.

nende kahe mõtteviisi omavaheline möödarääkimine on paratamatu, aga arutelu alustades ei suutnud ma ette kujutada, et see nii lepitamatu on. vabandust.
ohpuu
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 3001
Asukoht: Balti jaam

Kasutaja avatar

PostitusPostitas higgins 15:54 29. Juun 2006

ohpuu kirjutas:said mu sõnadest valesti aru. ma ei soovitanud neid läbi lugeda.

Oled sa kunagi mänginud klassi mille kirjeldust sa lugenud ei ole? :)

ohpuu kirjutas:
higgins kirjutas:Jumalik käsk? :?

systeem kui etteantud kellavärk, mille omatahtsi ringikruttimine asja kokku jooksutab, on see mudel, millest lähtud. yhtlasi "eri relvade osade omavaheline vahetamine on keelatud", nagu ytles mingi asi, mis mu laualt läbi käis.

Sina said ilmselt minust ka valesti aru.

Fiit on Fiit, seda küll.
Lihtsalt üks raamat peab normaalseks seda, et üks Fiit võiks anda relvaga ründamisele +1, samas kui teine raamat peab täiesti vastuvõetavaks seda, kui üks Fiit annab sulle võime loitsida umbes nagu 2. taseme bard.

Kui sellised jõuvahekordade kõikumised mänguseltkonda ei häiri siis ei ole vist tõesti probleemi.
Nüüd aga tuleb Higgins ja räägib, kuis Asjad Tegelikult On. - Payl
higgins
Arhimaag
 
Postitusi: 1559
Asukoht: Brülen, Brettonia, Wode

Kasutaja avatar

PostitusPostitas ohpuu 16:15 29. Juun 2006

higgins kirjutas:Oled sa kunagi mänginud klassi mille kirjeldust sa lugenud ei ole? :)


väga võimalik ;)
või tegelikult: olen kyll. yhes Petsi/Necromanceri mängus võttis troll nimega Troll (muidu faiter/barbar, yhtlasi yhe kadumaläinud paladiini ratsu) kunagi mängu lõpu poole paar taset mingit naljakat klassi (elven shadowdancer). Fey/Rita teab täpsemalt, sest see oli tema tegelase põhiklass.
kui hästi mõelda, siis võib-olla tuleks mõni kord veel meelde. aga vabalt ja alati :)

higgins kirjutas:Kui sellised jõuvahekordade kõikumised mänguseltkonda ei häiri siis ei ole vist tõesti probleemi.


MOTT.
kuigi iga oskuse kohta oleks kena mängusiseselt põhjendada, kust ja kuidas ja millal õpiti/kesse jumalik jõud ilmutas ja kuidas ja mispärast (mida ta joonud oli). kui kukub usutav välja, siis vabalt.
Viimati muutis ohpuu, 16:24 29. Juun 2006, muudetud 1 kord kokku.
ohpuu
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 3001
Asukoht: Balti jaam

Kasutaja avatar

PostitusPostitas higgins 16:24 29. Juun 2006

ohpuu kirjutas:
higgins kirjutas:Kui sellised jõuvahekordade kõikumised mänguseltkonda ei häiri siis ei ole vist tõesti probleemi.

MOTT.

Aga need jõuvahekorrad eksisteerivad.
Seda Ihkasingi Tõeks Teha. 8)
Nüüd aga tuleb Higgins ja räägib, kuis Asjad Tegelikult On. - Payl
higgins
Arhimaag
 
Postitusi: 1559
Asukoht: Brülen, Brettonia, Wode

Kasutaja avatar

PostitusPostitas ohpuu 16:28 29. Juun 2006

samas võivad sellised mängumehaanilised jõuvahekorrad olla ometigi sama ebaolulised kui Sanity skoor Dark Sunis, juhul kui neid mängija aktiivne tegevus oma tegelase juhtimisel ei toeta ;)

ja viska nyyd selle peale Perform'i ka. ja kirjelda
ohpuu
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 3001
Asukoht: Balti jaam

Kasutaja avatar

PostitusPostitas higgins 16:49 29. Juun 2006

Mis kaklus sai liiga kähku otsa või? :P

Teema juurde tagasi tulles... Mida rohkem ma HP loitsunimekirja sirvin, seda rohkem see mulle Ars Magicat meenutab. Olgu nii ütlemine kelle tümitamine tahes.
Nüüd aga tuleb Higgins ja räägib, kuis Asjad Tegelikult On. - Payl
higgins
Arhimaag
 
Postitusi: 1559
Asukoht: Brülen, Brettonia, Wode

PostitusPostitas Elenor 13:54 31. Okt 2006

Kuna Harry Potteri raamat räägib põhiliselt ühest poisist(just poisist ja mitte täiskasvanud inimesest) ja tema seiklustest oma sõpradega ei tea me, täiskasvanud võlurite/nõidade eludest põhiliselt midagi. Muidugi, olles lugenud raamatuid tean, et on võimalik töötada Võlukunsti Ministeeriumis ja Lekkivas katlas, ei anna see tegelikult mingit teavet, kuna me pole kokku puutunud nende igapäevase tööga.
Selle raamatu mõte ongi rääkida ühest poisist ja tema elust, see polegi loodud selleks, et me saaksime rohkem teada võluritest. Kõik see on seal välja mõelnud ja samahästi võime seda ka meie teha. Lihtsalt kõik välja mõelda ja reeglid paika panna, seda on ju ka Rowling teinud.
Kuna ma olen osalenud sellistes rollikates, siis ma võin öelda et tegelikult pole need nii igavad midagi, fantaasiat on vaja.
Tell me something I don't know!
Elenor
Turist
 
Postitusi: 2

PostitusPostitas anselmmagnus 14:43 2. Nov 2006

no võib kah :rolle:
anselmmagnus
Vandersell
 
Postitusi: 3
Asukoht: tallinn

PostitusPostitas Repentinus 12:36 7. Aug 2007

Isiklikult olen läbi lugenud kõik 7 raamatut. 7. osas saab aimu ka kõvasti nende kooliväliselst elust, kuna Harry ei pöördu sinna tagasi, vähemalt mitte enne võitlust. Ise mängiksin hea meelega.
Repentinus
Turist
 
Postitusi: 1
Asukoht: RuneScape

EelmineJärgmine

Mine Rollimäng

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6