Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Harry Potteri rollimäng...

Vaba vestlus rollimängulistel teemadel

Moderaatorid: mart, Irve

Kas sina mängiksid Harry Potteri tabletoppi?

Muiduigi, see on ju nii äge...
25
20%
No võib kah...
66
54%
Ofkoors not... Potter on ju nõme...
31
25%
 
Hääli kokku : 122

Kasutaja avatar

PostitusPostitas uuk 17:36 20. Juul 2004

Dragonath kirjutas:Viited küll, aga neid on vähe ja nad annavad informatsiooni ainult vähesel määral võrreldes näiteks FR kampaaniasettingute raamatuga. Rowlingu raamatutest pole mina küll täielikku ülevaadet sellest võlumaailmast saanud


FR´i kampaaniasetingute raamatud peavadki olema mahukamad kuna seda maailma ei ole olemas ja see tõttu on vaja väga paljusid asju kirjeldada.

Reaalses maailmas või sellega seoses jooksvate mängude puhul saavad nii Mängijad kui ka Meister kasutada kogu reaalselt olemasolevat informatsiooni. Näiteks, kui Sulle isiklikult on võõras tänapäeva inglise olustik siis ei maksa hakata pröökama spetsiaalse setingu järgi, mis seda seletaks ja tutvustaks. Selline vingumine on pehmelt öeldes arusaamatu. Kas vii ennast kurssi (raamatud,filmid,meedia jne) või kanna tegevus Sulle tuttavasse keskkonda (Eesti?) üle.

Sinu kirjutiste järgi arvan, et täpselt sama (tuntud vs tundmatu) probleemi ette satud Sa millise iganes mänguga, millise tegevus toimub mingiski tegelikus suhtes reaalse maailmaga. Näib, et oled otsustanud, et reaalset maailma puudutav info ei ole kuidagi kasutatav fantaasiailmades ega nendega seostatav, ilmselt on Sinu jaoks ettekujuteldamatu ka reaalse ja fantaasia paralleelne ja põimunud olek. Nii rabav kui see ühe fantasy huvilise puhul ka ei tundu.



Üldse on kõik see, mis siin teema all toimub äärmiselt tore ja armas - ma pean silmas just neid sõnavõtte, kus käib kõva seletamine, et kuidas asjad on ja millised on raamatu nõrgad küljed ning seda koos konstanteeringuga, et kahjuks pole raamatut ennast lugenud.
?!?
Kas ainult mulle tundub, et sellisel juhul oma "arvamuse avaldamine" on mitte ainult nõme vaid lõhnab lausa mingi hälbelise pidamatuse järele?

Aga eks ma ole juba vana ja arrogantne ka...
lisaks on pärast "Vampire: the Masquerade´ga" tegelemist tekkinud pidev soov verd näha
Viimati muutis uuk, 2:12 21. Juul 2004, muudetud 1 kord kokku.
Pucca ja Garu on absoluutsed lemmikud.
uuk
metsik Sõjatihane
 
Postitusi: 1119
Asukoht: taevas

PostitusPostitas Golburk 2:00 21. Juul 2004

Oma postidega ei tahtnud solvata Ryhkija ideed, mis tegelikult on vägagi väärt idee.
Lihtsalt tahtsin öelda et minule selline stiil ei istuks. Ja see oleks DMile väga raske töö.
Golburk
Smurf
 
Postitusi: 858

Kasutaja avatar

PostitusPostitas quberto 15:43 12. Mär 2006

muidugi. see on ju NII äge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mõelda vaid, panen ette vaid suured prillid ja pähe sassis paruka, noh, ikkagi parem kui käblata reumavalu ja karja kääbikute/päkapikkudega sauranile vastu................
kui paistab valgus, on alati olemas ka vari. selle sõna kõigis mõtetes ja keeltes.
quberto
Seikleja
 
Postitusi: 22

Kasutaja avatar

....

PostitusPostitas sollo 0:10 13. Mär 2006

Kuule kaevur. Mine koju. Või ole lihtsalt tasa!
Kesine keskaeg
sollo
Ruunitundja
 
Postitusi: 429
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas ohpuu 10:14 13. Mär 2006

noh, selliseid teemasid tohiks kyll yles kaevata.

praegu õigustas kaevetööd minu jaoks Uugi kena postitus. 20. heinakuu päeval pold ma veel DMind tänapäeva kalduvaid stseene ega nii palju lugenud FRi taustaraamatuid.
ohpuu
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 3001
Asukoht: Balti jaam

Kasutaja avatar

...

PostitusPostitas sollo 20:19 13. Mär 2006

Teemat kui sellist jah võiks. Aga vorm, milles seda tehti, häiris veidi rohkem!
Kesine keskaeg
sollo
Ruunitundja
 
Postitusi: 429
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas holebuulD 20:07 17. Mai 2006

Olen vist üsna mõtlematu... hääletasin viimase vlikuvariandi poolt, ag nüüd mõtlen, et äkki isegi oleks mõtekas? uusi spelle (peab küll palju olema), samas pole eriti suurt intelligentsi võimalik saavutada ( tatikad jäävad ikka tatikateks )... võib järele ju proovida, kui keegi viitsiks sellise koostada...
holebuulD
Manatark
 
Postitusi: 609
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Angelic 22:26 26. Juun 2006

Mina eelistaksin ikkagi ohpuu libahunditaktikat. Ja samas saaks Harry Potteri lisaraamatuid kasutada ju MM'ina(Maagilised olendid ja kust neid leida vms)
Järele katsetada ju sellist maailma võiks, kuid ma ei usu, et keegi kauem selle maailmaga viitsiks jännata. Võib-olla ainult tulihingelised HArry Potteri fännid.
Armastus on hõbeniit kõigi meie vahel...
Angelic
Meister
 
Postitusi: 116
Asukoht: Birmingham

Kasutaja avatar

PostitusPostitas higgins 15:32 27. Juun 2006

holebuulD kirjutas:uusi spelle (peab küll palju olema), samas pole eriti suurt intelligentsi võimalik saavutada ( tatikad jäävad ikka tatikateks )... võib järele ju proovida, kui keegi viitsiks sellise koostada...

Et siis nagu Harry Potter d20? :lol:

Kui see värk D&D baasil teha, siis puhtalt PHB järgi on ju loitsude untsukeeramine ja nende tegemisega mitte hakkama saamine tehniliselt võimatu (v.a. see 5% pärgamendilt maha lugedes, kui üle jõu käib vms).

Pigem meenutas potterivärk mulle (võibolla peamiselt loitsude nimede tõttu) Ars Magicat, kus kõik see Rego Ignem ja muud taolised üldised kategooriad on aetud väga spetsiifilisteks. Et loitsu nimi ei ole lihtsalt "Valitsen Tuld" vaid näiteks "Teen Tulejoaga Õhus Spiraale".

Noh, saate aru küll.
Nüüd aga tuleb Higgins ja räägib, kuis Asjad Tegelikult On. - Payl
higgins
Arhimaag
 
Postitusi: 1559
Asukoht: Brülen, Brettonia, Wode

Kasutaja avatar

PostitusPostitas ohpuu 15:58 27. Juun 2006

higgins kirjutas:puhtalt PHB järgi on ju loitsude untsukeeramine ja nende tegemisega mitte hakkama saamine tehniliselt võimatu


siin annab rakendada lihtsat protsendiviset, mida kuskil näind olen (2e rollileht?), Spell Failure oli vist asja nimi. nõrgamõistuslikel võluritel ja rumalatel preestritel oli selle näitaja väärtus tavatingimustel vist suurem kui 0%. ja muidu on ju olemas FRis vähemasti Surnt Nõiakuntsi Maid, kus ta võib lausa 100% olla.

ja kas 3e/d20 all siis seda ei ole, et maag peab keskenduma, et välja tuleks? Concentration'i vise või Will või siis läheb lausa kindlapeale vussi, kui keegi segab. vastavalt oludele võib neid asju kenasti rakendada, yks minu DM näiteks leidis, et kurja pohmakaga maag ei loitsi kyll midagi.

kui võimalust ei tarvitata, ei tähenda see veel, et seda olemas pole. praktikaid on mitmesuguseid. ja siis on võimalik igasugu vidinaid d20'le alati juurde pookida (nt vana CoC Sanity selles uues d20 CoCis, mille Monte Cook & John Tynes on teinud).

kuigi tõesti: kui keeruline systeem tõesti ei toimi ja risuks jalus on, võta lihtsam. d20 asemel d10 või d6. kui oma ryhma või kogukonna käibivad praktikad hea mängu annavad, siis põle mõtet neist loobuda. teisalt, systeemi võib vahetada ka teise systeemi all kujunenud praktikaid mõistlikul määral jätkates. kui tahad midagi teistmoodi teha, siis on kasulik harjunud systeemi asemel mõni uus võtta.

d6 & d10 & Aken on paremad kui d20 selle poolest, et nad on paindlikumad ja jätavad rohkem improviseerimisruumi, mis võib D&D reeglite alla ära kaduda (kuigi põhimõtteliselt ikkagi olemas on). White Wolfi d10 on Potteri-mängu jaoks eriti sobilik, sest kõik ylalnimetatud White Wolfi mängud toimuvad tänapäevamaailmas.

d20 on parem kui ykski teine systeem seetõttu, et ta on palju rohkematel mängijatel käpas. (Linux vs Windoze, eksju.) on olemas siuke loom nagu "d20 Modern" igasugu lisadega. olen sirvinud ja isegi mingite NPCde konstruimiseks tarvitanud. hea lihtne, sobitub olemasolevatesse kommetesse kenasti.

LISA: 3e all on spell failure täiesti olemas, turvisega maag peab alati viskama. maagid seetõttu turvist ei kanna, sadagu või pussnuge, ja seetõttu reeglit ei rakendata ning unustatakse.

vussimineku juures annab rakendada Metsiku Nõiakuntsi (wild magic) reegleid. kui PHB nõiakuntsidest väheks jääb, siis tasub veidi ringi vaadata ja otsida kokku meeldiv konfiguratsioon vähem tuntud nõidusi. yhesõnaga, töökale DMile väljakutseid kui palju :)

Ars Magica on muidugi tore, teda maksab järgi proovida. põle ise kunagi näind praktikas, aga tahaks.
ohpuu
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 3001
Asukoht: Balti jaam

Kasutaja avatar

PostitusPostitas higgins 16:53 27. Juun 2006

ohpuu kirjutas:LISA: 3e all on spell failure täiesti olemas, turvisega maag peab alati viskama. maagid seetõttu turvist ei kanna, sadagu või pussnuge, ja seetõttu reeglit ei rakendata ning unustatakse.

Ma nagu ei mäleta, et näiteks nälkjate oksendamine mingist ohtrast turvisekandmisest oleks olnud põhjustatud. :P

Aga jah, eks ma oleks pidanud täpsustama, et ma pean silmas just algajate maagide ponnistusi ja nendega juhtuvaid äpardusi... mida "ilmalike loitsude turvisevaenulikkus" tegelikult ei modelleeri.
Nüüd aga tuleb Higgins ja räägib, kuis Asjad Tegelikult On. - Payl
higgins
Arhimaag
 
Postitusi: 1559
Asukoht: Brülen, Brettonia, Wode

Kasutaja avatar

PostitusPostitas ohpuu 17:22 27. Juun 2006

higgins kirjutas:nälkjate oksendamine


no see on metsa-, aga mitte vussiminek (wild vs failure). Wild Magic'u tabelid abiks, otsisõna wild surge. mehaanika oleks väga lihtne:

:arrow: igale nõiakunsti harrastajale määratakse põhimine spell failure %
:arrow: vastavalt oludele võib DM seda mudida (vrd RLi powers check tabelid, mis paari kuni paarikymne protsendi võrra protsenti kohandavad; yldiselt on kõhutunne kõige operatiivsem)
:arrow: iga kord, kui midagi nõiutakse, viskab mängija või DM, kas tuleb välja või läheb nihu
:arrow: kui metsa läheb, siis võetakse metsiku nõiakunsti tabel ja visatakse sealt midagi
:arrow: võib mängumehaaniliselt eristada kah, kas asi läheb lihtsalt untsu (ei juhtu midagi) või läheb ikka täiesti metsa

siinse kasutaja Oberoni mängus vist visatakse iga nõiduse peale, kas läheb metsa või ei, tal on eriti metsiku nõiakunstiga mäng.

mul on endal sametist kukkur 700 lipikuga, millest igayhel kirjas yks võimalus, mis võib tegelasega juhtuda, kui mingi nõidus metsa läheb. kohandatud mingitest 2e-aegsetest asjadest, kahtlustan. Surra vanal kodukal oli yleval. Tuu-Tuu'le meeldib metsik nõiakunst, kysige tema käest täpsemalt. Oopsi mängudest jäi talle kylge.

kolm näidet:

7 The caster's sex is changed
16 Caster changed into a squirrel
88 Cow falls from sky on target

yks masin, mis tekitab sihandseid asju
ohpuu
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 3001
Asukoht: Balti jaam

Kasutaja avatar

PostitusPostitas higgins 20:31 27. Juun 2006

Ma tean küll misasi wild magic on. :)

Ning sa tõid ära vaid loitsude untsumineku poole. Sinna juurde tuleks lisada veel maagiakoolkondade vastavusse viimine Potteri maailmaga ja sealt tulenevad muutused loitsudes, ilmselt uued klassid ja tegelikult üleüldine maagiasüsteemi põhjalikum ringikujunudus -- "loitsude ettevalmisetamise" süsteemi muutmine, sauade roll maagiakasustuses, maagia raskuspunkti nihutamine tämmikütmiselt... kuhugi mujale, jne jne...

Mu jutu mõte oligi selles, et D&D reegleid peaks HP jaoks nii palju mugandama, et muutuste läbiviimise piinarikas töö ja reeglikuhjad ei tasuks ennast praktiliselt ära.
Palju lihtsam oleks kasutada mingit sobilikumat süsteemi (või siis "Harry Potter The Role-playing Game" ära oodata).

Ning tegelikult on miski online asi olemas ka: http://www.hexrpg.com/
Nüüd aga tuleb Higgins ja räägib, kuis Asjad Tegelikult On. - Payl
higgins
Arhimaag
 
Postitusi: 1559
Asukoht: Brülen, Brettonia, Wode

Kasutaja avatar

PostitusPostitas ohpuu 3:06 28. Juun 2006

nojah, ega ma põle kunagi reeglitest nii palju hoolinud, et neid ylearu raamatutruult rakendada (ei seisa meeles ega mahu pähe ju need, mida tegelikult ei pruugita), maagiareeglitest muidugi kõige vähem. d10 ja d6 kogemusi ja sealt kätteõpitud vabadusi on võimalik rakendada ka d20 all mängides. 2e all kujunes ysna mitmetes seltskondades välja house rule'ide ja rakendatavate reeglite systeem, mis andis kyllalt realistliku mängu.

koolkondade kaupa jaotusele on D&D sees vähemalt yks alternatiiv elemendijaotuse näol (tõid Ars Magica paralleeli, mis kipub olema pigem elemendimaagia kui koolkonnamaagia). ja noh, Dark Sunis käib yldse asi ryvetajate ja säilitajate kaupa, mis koolkonnad?

peale kõige muu oli 2e all olemas veel spetsialiseerumata maag. klass? PC on tavaliselt niikuinii mingit sorti maag. kui pole, vaata "d20 Modernist". või mujalt, klasse on parasjagu ka nii palju tehtud, et varasta "Oriental Adventuresist", "Wheel of Time'ist" või "Call of Cthulhust", mis aga käepärast on.

madala taseme nõiakunst käib pigem nii, et võtad ja paned kokku buketi maagilisi oskusi (spell list), mida Sigatyyka koolis tõesti kõigile õpetatakse (võtad ajad mõnest HP raamatust näpuga järge ja mõtled, mis sobiks ja kuidas; tämmiloitsud lihtsalt pole kättesaadavad). kool tähendab ju ometigi standardteadmiste tuupimist, sestap ei tohiks staatiline maagiasysteem HP maailmaga väga vastuollu minna (õppekava: I klassi nõidused, II klassi nõidused jne; lvl 1 = I klass; need ja muud sihandsed kalambuurid on lihtsad tekkima).

uute spellide kirjeldused sigivad internetis väga kiiresti, lihtsalt otsida mõni posu ja sealt lapata. kõrge taseme nõiakunst: selleni jõutakse niikuinii alles siis, kui koolipink ära nyhitud. mõni ei jõuagi, vaata Hagridit.

põle tingimata ontoloogiliselt tarvis eristada maagilisi oskusi muudest oskustest – õpetavad meile vähem tuntud systeemid –, liiati kui kõigil PCdel mõni maagiline oskus on, lihtsalt kirjutad lahtrisse featide kõrvale. mängutehniline jura, mis featide ja loitsudega kaasneb, on ometi loomult mõneti sarnane.

sauad ja muu maagiline nänn? nad vist raamatuid kaasas ei kanna, kyll aga sauasid? paned raamatu asemele saua ja korras. või annad lihtsalt saua peal mingi +2 millelegi (või +10% loitsu õnnestumisvõimalusele).

sõnaga, vähem reeglite yle vaielda ja rohkem mängida. systeemiks võib tarvitada seda, mis kõige vähem jalus on. kui mängijatel ja DMil d20 käe sees, siis HPd mängida võib anda huvitavaid tulemusi. d20 võib lihtsalt paljudele olla kõige mugavam. noh, tulemus on nii ilmselt mingil määral D&D ja HP segu, kuid D&D komponendi kaudu kindlasti mängitav. lisaks saab vähese vaevaga juurde keevitada veel kas või "Stargate'i" ja "Star Warsi" ;)

samuti olen mänginud yhes Robert Jordani "Wheel of Time'i" mängus, mis veidi d20 eelses (D&D-sarnases) drägunireeglistikus toimis, looks "Maailma silma" romaan ysna yheselt. oli D&D moodi, aga siiski teistmoodi. väga mängitav ja siiani kolme kõige mõnusama mängu hulgas, mida ma mänginud olen.

D&D ning d20 eelis teiste systeemide ees on see, et selle all on igasugu asju valmis tehtud ja isegi välja antud. ise ei pruugi midagi välja mõelda, võta ja kombineeri. materjali rohkem võtta kui teiste systeemide all oleks. sestap kõiksugu kummaliste hybriidide joonelt tekitamiseks hea ja tore.

lõppeks on kysimus ka selles, kas systeemi (d20) õõnestada seestpoolt või väljastpoolt. seestpoolt õõnestajad on mõistagi õilsa idee reeturid (võtan reeturluse omaks ja kergendava asjaolune annan aulikele vandemeestele teada, et (a) tegelikult tahan järgmise mängu teha vanas WoDis; (b) olen lubanud ka Paranoiat teha, teen ilmselt vana, mitte XPd; (c) yhes teises Greg Costikyani visandatud systeemis, "Violence" nimelt, oli just yks parasjagu segane mäng; (d) yks vanas systeemis "Call of Cthulhu" mäng oli tõeliselt mõnus (kah kolme kõige mõnusama mängu hulgas), sest systeem ei paistnud kuskilt välja; (e) kõige paremad reeglid synnivad nimelt mängijate ja mängujuhi koostöös, mida on näidanud kätteta-mäng).

see arutelu meenutab juba Hallsilma ja Kriku lõpmatuid kahekõnesid poliitikas ja religioonis.
ohpuu
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 3001
Asukoht: Balti jaam

Kasutaja avatar

PostitusPostitas higgins 12:03 28. Juun 2006

ohpuu kirjutas:mis koolkonnad?

Enchantment, Abjuration, Evocation jne... Potteris olnud Mustade jõudude vastane kaitse võib üsna vabalt Abjuration olla, kui tämmiloitsud ära keelata. Ma tõesti pole asja selle pilguga jälginud, kas koolkonnad kattuvad üks ühele või ei.

ohpuu kirjutas:lisaks saab vähese vaevaga juurde keevitada veel kas või "Stargate'i" ja "Star Warsi" ;)

Kuna mul kõik need d20 tooted riiulis seisavad, siis võin öelda, et need kõik ei ühildu nii hästi kui arvata võiks. Igas neist kolmest on näiteks käsitivõitluse süsteemid täiesti erinevad (SW's ja Stargate's on küll rohkem paralleele) ning mehaanilisi erinevusi on muidki (Täheväravas on näiteks väga oluline osa fiitidel mis suurendavad skillidega kritikalide tegemise võimalust -- asja, mida teises kahes süsteemis ei eksisteerigi, jne).

ohpuu kirjutas:sõnaga, vähem reeglite yle vaielda ja rohkem mängida.

Kumb sinu arust rohkem vaidlusi tekitaks? "Uus" süsteem või 5-6 raamatu baasil väga raskelt modifitseeritud "vana"?

ohpuu kirjutas:samuti olen mänginud yhes Robert Jordani "Wheel of Time'i" mängus, mis veidi d20 eelses (D&D-sarnases) drägunireeglistikus toimis, looks "Maailma silma" romaan ysna yheselt. oli D&D moodi, aga siiski teistmoodi. väga mängitav ja siiani kolme kõige mõnusama mängu hulgas, mida ma mänginud olen.

Süsteem ei tee mängu. Mängujuht teeb.
Küll aga võib süsteem nii mängujuhil kui ka mängijatel jalus olla.

ohpuu kirjutas:D&D ning d20 eelis teiste systeemide ees on see, et selle all on igasugu asju valmis tehtud ja isegi välja antud. ise ei pruugi midagi välja mõelda, võta ja kombineeri.

Väga õige, aga kas sul on piisavalt aega, et selle kõigega tutvuda ning siis seejärel valida mis sulle meeldib ja mis mitte? Ütlen ausalt -- minul küll ei ole.
Nüüd aga tuleb Higgins ja räägib, kuis Asjad Tegelikult On. - Payl
higgins
Arhimaag
 
Postitusi: 1559
Asukoht: Brülen, Brettonia, Wode

EelmineJärgmine

Mine Rollimäng

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6