Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Window süsteem

Vaba vestlus rollimängulistel teemadel

Moderaatorid: mart, Irve

Kasutaja avatar

Window süsteem

PostitusPostitas Irve 23:59 19. Jaan 2004

Suvatsesin süsteemi läbi lugeda ja tundus omapärane. Tekkis kohe ka küsimus, et kes seda kasutanud on ja mis tulemustega.

Ahvatlev tundub reeglitest lahtiütlemine ning see, et päris hea hunniku raamatuid võib koju jätta ning palju jama jääb ära.

Teisest küljest peab mängujuht südame väga kõvaks ajama, et mitte väga leebeks minna, sest mängijad eeldavad sellises süsteemis rohkem välist elushoidmist ja on ehk ise veidi laisemad.

Aga need on mitteproovinu kartused :)

Muutus: Lisan viite: Window
Viimati muutis Irve, 19:30 20. Jaan 2004, muudetud 1 kord kokku.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Mimic 11:56 20. Jaan 2004

Olen kasutanud jube hea mitu aastat, teinud selle peal üsna erinevaid asju. Minu stiiliga sobib, ma ei tee nagunii eriti tihti madinat ja täringuveeretamist, aga isegi seda annab Windows suht edukalt teha. Mängijaile ei tohi lihtsalt lasta tekkida mulljet, et kuna reegleid on vähem, siis on loodusseadusi ka vähem ;). Need kehtivad vanamoodi edasi, modelleeritud nad ainult veidi abstraktsemalt (või realistlikumalt, kust puki otsast vaadata). Samas muidugi peavad mängijad pisut enam mängujuhile kaasa aitama, GMile kruvi keerata üritava mängija ohjeldamiseks Window ei kõlba, küll aga hüvaks rollimänguks :) Hack'n'slashi ja expikogumist armastava mänguseltskonna jaoks on mõni teine süsteem parem igatahes, samas on Window paindlikum ja ei kulu aega raamatutes tuhlamisele, reegeldamist vajavad situatsioonid saab väga sujuvalt ja dünaamiliselt ilma mängimist katkestamata lahendada.
Tämmisüsteem vajab IMO pisut kõpitsemist enne kasutamist, aga vahendid selleks ju kõik olemas :)
Mulle meeldib :) Tean ka inimesi, kellele ei meeldi.
Dancing on the edge of a blade
Rollimäng on Kõigelooja poolt soositud ja seeläbi kohustuslik
Mimic
Haldjate õpilane
 
Postitusi: 385
Asukoht: Punker Endelaanes

Kasutaja avatar

PostitusPostitas toonesepp 12:31 20. Jaan 2004

Just Mimicut ma siia ootasingi seda kommenteerima. Tegelikult tema kunagistest listikirjadest ma selle välja noppisingi. Ise olen ainult see üks kord koolis, umbes pooleteise tunni jooksul seda proovinud. Selle aja jooksul ei saanud küll väga selget ülevaadet, kuid midagi ikka. Hea tundus tegelase loomise täielik vabadus. Ei mingeid etteantud skille/feate. Vabalt tee mis tahad, ole kes tahad. Samas nautimiseks peab jutt kõigil vabalt jooksma. Lihtsalt öeldes "löön", kõlab na narrilt. Kujutan ette, et kusagil kamina ees tugitoolides lösutades, halutuli praksumas, põlevad küünlad koos mängijatele sobivate jookidega väikesel laual, juttu veereteda võib väga mõnus olla. Proovime.
Kord kolm piigat õhtu eel,
ehavalgel ketras veel.
toonesepp
Haldjate sõber
 
Postitusi: 348
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Irve 13:41 20. Jaan 2004

Mind hakkas täna bussis intrigeerima veel paar asja.

Maagiasüsteemi olemus tekitab (vähemasti) minu jaoks täieliku realismi maagia osas, süsteem puudub, lihtsalt puhas atmosfääriline värk. Tegelast tehes on võimalik teha täpselt sellisel viisil loitsiv tegelane nagu soovid ja see on päris kõva sõna. Maagia reglementeerimatus hakkab ka mängujuhi poolt tööle ja kokkuvõttes soodustab fantaasiat.

Drägonis kipub süsteemsus kohati maagia võlu pärssima, sest loitsud on sedavõrd monofunktsionaalsed.

Ühe kitsaskoha leidsin enda jaoks küll veel - nimelt selle, et mängujuhina ei suuda ma ilmselt alati olla järjepidev ja sama situatsioon võib laheneda hoopis erinevalt kui mõne sessiooni eest. Huvitav kuivõrd see mängijaid häirida võiks?

Aga jah, proovigem. Mingist otsast vaadatuna on Window suht ideaalne.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Payl 13:47 20. Jaan 2004

Ka mina lugesin läbi.

Tundub igati kobe ja vahva, ka mulle meeldib suurem vabadus ükskõik milliste teiste reeglitega, mida tean.

Olen pikka aega kavatsenud riftsi mängu teha. Nüüd leidsin endale sobivad reeglid. Ennist oli probleemiks see, et küllaltki keerukate reeglitega oli ainult põgus läbi interneti mängukogemus.
Blög
mõiste tähendusvälja inversioon - tribulant
Payl
Tulepallide Jumal
 
Postitusi: 1135
Asukoht: Tähtvere

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Mimic 13:54 20. Jaan 2004

Irve kirjutas:Ühe kitsaskoha leidsin enda jaoks küll veel - nimelt selle, et mängujuhina ei suuda ma ilmselt alati olla järjepidev ja sama situatsioon võib laheneda hoopis erinevalt kui mõne sessiooni eest. Huvitav kuivõrd see mängijaid häirida võiks?


Seda, et see häirinud oleks, pole küll märganud. Aga seda on küll ette tulnud, et veeretuste vähesus D&D mõne variandiga harjunud mängijaid tõrkuma paneb :)
Dancing on the edge of a blade
Rollimäng on Kõigelooja poolt soositud ja seeläbi kohustuslik
Mimic
Haldjate õpilane
 
Postitusi: 385
Asukoht: Punker Endelaanes

PostitusPostitas UL 19:16 20. Jaan 2004

niisiis, et siis on nüüd lõpuks Window üles leitud ;)
oeh, polegi ammu selle asja kusagil kiitnud, peab vist jälle ette võtma.

üldiselt, jah, kui GM viitsib mõelda ja mängijad just rollimängule keskenduda, siis on tegemist tõeliselt hea asjaga.
see probleem, et erinevad hinnangud tekkivad eri kordadel sarnasele situatsioonile, see tegelikult ei olegi ju niivõrd probleem.
Vaatame, mis sellist hinnangut mõjutab:
esiteks, loomulikult reaalne, loodusseaduste jne analüüs
teiseks, mängijate endi nutikus ja tegelaste võimaed
kolmandaks, see, _kui_hästi_ nad oma rolli mängivad.
sama asja samade tegelastega tehes säärases süsteemis tekkib loomulikult juba väike alateadlik premeeriv moment hea esituse eest.
juba selle arvelt, et kui usutavalt suudetakse GMile esitada oma võime probleemi lahendada.

kui see ei ole rollimängu propageeriv tegur, mis siis on?
UL
Valguse hoidja
 
Postitusi: 277
Asukoht: Saku

Kasutaja avatar

PostitusPostitas vanessa 10:53 27. Jaan 2004

Mõtlesime siin siis seltskonnaga windowga mängu käima lükata. Aga jäime korraks pidama asjaliku seikluse taha. Tahtsin siis küsida, et mis te arvate, kas "Kätteta inimesi" annab sellega teha? Ja kas on mingeid soovitusi neil kes on kasutanud neid reegleid ja seda seiklust mänginud ( nende reeglitega seda mänginud pole veel vist keegi aga nii, eraldi) algajale DMile. Kohe päris algajale, päris esimest korda teeme seda kõik.
Ähvardavate jäämägede vahel, igilumes, lösutas karilejooksnud aurik. Selle sisemuses peituski Vanessa unelm - aardekamber...
vanessa
Valguse hoidja
 
Postitusi: 256
Asukoht: Ma pole turist, ma elan siin

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Irve 12:40 27. Jaan 2004

Oo, milline idee!

Ühendada kõige parem ja kõige halvem - ühendada täielikult hea rollimängusüsteem täielikult halva seiklusega. Window on mõeldud üsna vabaks rollimänguks, Kurjade ilma-kätteta-inimeste seiklus aga eeldab mängujuhilt seda, et ta mängib 12 aastast naga, kes on saanud omale drägoniseikluse mõtte ja on teinud hirmus ägeda labürindi ja kes kasutab kõiki halbu klišeesid, mida mängujuhi arsenalis leida võib.
Aga kindlasti on selline mäng võimalik. Mängijate poolt võiks tulla pea laitmatu rollimäng ja mängujuhi poolt tahtlikult halb mängujuhtimine, nii vast tekiks kõige maiusam kooslus.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas vanessa 13:12 27. Jaan 2004

Mängujuhi poolt ei peagi tulema tahtlikult halba mängujuhtimist. See tuleb arvatavasti loomulikult, sest ta pole varem mängu juhtinud :) Pealegi eelistasime seda seepärast, et see on eestikeelne. Ja siis need klisheed, nendega on nii, et klishee on vana ja kulunud asi eks ole aga kuna meie oleme asjas esimest korda, siis meie jaoks ei ole need klisheed, vaid uued ja värsked võimalused :D

Kui sul on juhatada mõni parem seiklus, tee seda, olen väga rõõmus.
Ähvardavate jäämägede vahel, igilumes, lösutas karilejooksnud aurik. Selle sisemuses peituski Vanessa unelm - aardekamber...
vanessa
Valguse hoidja
 
Postitusi: 256
Asukoht: Ma pole turist, ma elan siin

Kasutaja avatar

PostitusPostitas vanessa 17:36 31. Jaan 2004

Niisiis mäng sai tehtud ja kõigile meile jäid sellest head mälestused. Süsteem on tõesti hea. Eriti meeldis see, et tegelase oskused said teha täpselt sellised nagu tahtsid ja kindlaid klasse ei ole. Kusjuures inimesed võtsid täiesti selliseid suvalisi oskusi nagu kalapüük, lehmalüpsmine ja võistujoomine jne. Kõige paremini sõnastas oma ühe oskuse ullike talutüdruk: oskus teha tuld igasugusest s....t.

See kulus tal ka marjaks ära, sest ühel hetkel ei olnudki seal kivilabürindis tuld millestki muust teha kui hobusejunnidest. Kuna tal oskus oli olemas, siis sai ta sellega hakkama. Üldse veeti koobastesse kaasa oma hobused ja eeslid ja muu sihuke kraam.

Võitlusevärk oli ka väga lihtsalt lahendatud, ei mingeid löögi ja kaitsepunktide lugemist või kuidas see tavaliselt käib. Kõik püsis rohkem kirjeldustel. Muidugi, kuna keegi mängijatest (peale ühe) ei olnud end varustanud ka millegi kangema relvaga kui nuga, siis läksid käiku igasugused käepärased variandid nagu tint, hape, inkvisiitori kaelas olev rist, kivid jne. Lõbus.

Lühidalt: tundusid väga head reeglid olema, meile meeldis ja jätkame. Seekord üritame siis "Maavaimude templiga".

Aa, kogemuse jagamisest ka. Seda saadi selle eest, mida keegi oli kõige enam teinud, siis sellele ta oskust paremaks sai. Näiteks inkvisiitor, kes lugeda eriti ei osanud aga pidi pidevalt igast düskraafiatekste tõlkima (ülejäänud tegelased ei osanud üldse lugeda-kirjutada) sai omale tarkust juurde, ullike talutüdruk, kes Leedami ära kodustas, sai uue oskuse "loomade taltsutamine" jne.
Ähvardavate jäämägede vahel, igilumes, lösutas karilejooksnud aurik. Selle sisemuses peituski Vanessa unelm - aardekamber...
vanessa
Valguse hoidja
 
Postitusi: 256
Asukoht: Ma pole turist, ma elan siin

Kasutaja avatar

PostitusPostitas raunok1 18:13 31. Jaan 2004

Kurjade ilma-kätteta-inimeste seiklus aga eeldab mängujuhilt seda, et ta mängib 12 aastast naga, kes on saanud omale drägoniseikluse mõtte ja on teinud hirmus ägeda labürindi ja kes kasutab kõiki halbu klišeesid, mida mängujuhi arsenalis leida võib.
13 aastast ;)
Jou T u s S, mis teed?
raunok1
kätteta inimene
 
Postitusi: 1095
Asukoht: 56645629

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Irve 2:32 11. Jaan 2005

Window on nüüd eesti keeles olemas. Kel veidi rohkem aega, võiks üle vaadata ja ilmsete kirja- ja stiilivigade ning muu sellise teemal mu läbi sõimata. St see praegune ei ole veel päris lõplik ja ametlik ja kanooniline versioon ja on üleval selleks, et saaks vead välja siluda. Tänan koostöö eest.

Aken (Toores)

Tänud Scott Liningerile, Shadow'le, Higginsile ja Endik-pendikule.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas tank 16:20 31. Mai 2007

ärataks teema varjusurmast.

kas keegi on vahepeal veel mänginud seda süsteemi?
kui jah, siis milliseid maailmu?
(on plaanis ise hakata mängu tegema. otsin maailma.)
of DEATH!
tank
Nati Kõvem Võlur
 
Postitusi: 1149
Asukoht: maailm

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Irve 1:49 1. Juun 2007

Mina olen mänginud täiesti, aga mitte eriti palju. Mängisin sellist poolsürrealistlikku mängu seiklusest "Kuningas Stahhi ajujaht". Maailm oli selline sünge tänapäevamaailm, kus muuhulgas figureerisid suhteliselt veidrad olendid nagu näiteks mehaanikavõlurist kääbus oma auruvankriga või kalligraafianõid.

Tundus väga mängitav, algul oli veidi keeruline harjuda lahinguga, kus ei ole elupunkte ja kus nagu noh: kuidas sa hoiad põnevust üleval. Meil tekkis kampa maag, kes tegi kalligraafiat ning sai selle abil karbikesse asju ja esemeid võluda. Ses mõttes tundub väga tore süsteem, et selliseid rolle sünnitab. Et kui lahingut vähe ja loba rohkem, siis on kohe eriti hea süsteem: ei jää ette üldse.

Aga noh: window jaoks põnev maailm on ju ikkagi Gothic Earth :)
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Järgmine

Mine Rollimäng

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6