Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Savage Worlds

Vaba vestlus rollimängulistel teemadel

Moderaatorid: mart, Irve

Kasutaja avatar

Savage Worlds

PostitusPostitas Jux 23:43 18. Juul 2012

Mõtlesin, et seda enam ei juhtu, kuid avastasin enda jaoks jälle uue rollimängu, mille kohta oskan vaid kiidusõnu ütelda. Selleks korraks on tegemist Savage Worlds süsteemiga ning selle ülevaade olen seekord lohewikisse kirja pannud:
http://www.dragon.ee/lohewiki/Savage_Worlds

Lisaks kirjutatule mainin kohe ära, et mulle jubedalt meeldib sellele mängule loodud setting nimega Hellfrost, mis on suhteliselt tüüpiline fantasy, ainult et jääajal ja on palju inpireeritud põhjamaisest mütoloogiast ja miks mitte ka GRRM-ist. Jääaeg on siin loomulikult müstiline, levib põhjast lõunasse kattes maa igikeltsa alla. Sellega koos levivad ka erinevad pakasepeletised, kelle vastu erinevad sõjaüksused inimeste tsivilisatsiooni juba viimased 500 aastat kaitsnud on. Levivad legendid Hellfrost draakonitest kes sülgavad sinist tuld. Tuli, mis sulatab metalli ent külmetab.

Selline nähtus on kaasa toonud ka maagia jumpsimise. Selle kasutamine ei ole enam mitte vaid ebakindel, vaid ka ohtlik. See on viinud olukorra sinna maani, kus kardetakse maagiat kasutada. Setting sisaldab järgmist tüüpi maagiat: druidism, elementalism, heahwizardy (põhjamaise murdega highwizardy :P), hrimwizardy, rune magic ja song magic. Hrimwizardy ammutab oma maagiat jääst ja on üha võimsamalt toimima hakanud. Inimesed aga vaatavad sellistele maagidele viltu, arvates et just see maagia on nände hädaoru põhjustanud.

Rassidest on esindatud haldjad, kes hoidsid tsivilisatsioonist eemale, kuid nüüd on sunnitud olema liikvel. Ruunide maagiat ja sinist tuld kasutavad mägede all elavad päkad. On veel mustlaste kombel elavaid halflinge, kuid enamasti on igal pool ikka inimesed. Neid on tervelt mitut "rassi": anari, finnar, saxa ja tuomi. Autor on ilmselt Soome keelest sisse võetud olnud :). Koos selle pakasega on tekkinud ka iga rassi hübriidrassid, ehk eelkäiate sinakam versioon, kes taluvad pakast rohkem ja soojust vähem - frostborn.

Ka religioon on antud settingus muljetavaldav ja usutav. See, mis jumalasse keegi usub, räägib karakteri kohta nii mõndagi ja mõneti dikteerib tema käitumist. Näiteks orcid ja goblinid usuvad barbaarset jumalat, kus elava liha söömine vähem kui korra nädalas on patt.

Hellfrost on igatahes väga hästi kirjutatud. Jaguneb see kolme põhiraamatusse: players guide, mis on kõige olulisem, bestiary e. peletiste kataloog ning gazetteer e. piirkonna kataloogi, mis on sisuliselt reeglitest vaba.
Jux
Valguse hoidja
 
Postitusi: 299
Asukoht: Viimsi

Kasutaja avatar

Re: Savage Worlds

PostitusPostitas Irve 2:53 19. Juul 2012

Tunnustan Juxi julge pealehakkamise ja initsiatiivi puhul Wikit täiendada. Oli huvitav lugeda.

Ühe kommentaarina, et miks SW võib huvitav mängusüsteem olla, on see, et tegemist on n.ö. post-forge rollimänguga. Ühel hetkel pärast D&D 3.0 redaktsiooni või selle tekke ajal tekkis ajutiselt üks väga tugevate nimedega rollimängude prototüüpimise seltskond, kes arutas läbi seniste reeglikatsetuste head ja halvad küljed ning tekitas rollimängureeglite loomiseks mingi üldistatud kogemusvaramu ja mustrite paki. Kes mäletab Dragon.ee alguspäevi, siis ilmselt juhtus neil natuke sama et kõik suhtlemata inimesed avastasid end ühtäkki samast foorumist ja suhtlesid end tühjaks ja siis lendasid mööda ilma laiali ägetsema.

Üks sellise süsteemi näide, mitte küll Forge'is sündinud näide on Window ehk Aken. Teine võiks olla Paranoia. Kolmas siinne Savage Worlds.

Neid kõiki iseloomustab lihtne improviseerimist toetav reeglistik, rõhk tempol ja loo kulgemisel; mängijate premeerimisel (ja karistamisel) kohe (conditioning :)) -- Paranoia ja SW tugev ühisjoon. Ehk teisisõnu sai Forge'i järgselt rollimängureeglite kogukond kuidagi väga eneseteadlikuks reeglite mõjust mängustiilile ja hakati looma oluliselt sujuvamaid süsteeme. Usun, et SW on selle kogemuse üldotstarbelisse süsteemi suutnud kodeerida (oskuste testimine on pea identne Aknaga jne).
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6654
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Savage Worlds

PostitusPostitas Jux 15:56 20. Juul 2012

Ma polnud sellest Forge-i asjast kuulnudki, päris huvitav. Natuke seda uurides, siis tänu sellele nägid ilmavalgust just indie-rpg-d. Kuigi SW sisaldab nii mõndagi innovaatilist oma reeglitest, on tegemist ikka esmalt traditsioonilise rollimänguga, kuid Forge võis kaudselt seda inspireerida küll. SW ise sai alguse sarnase mehhaanikaga miniatuuride mängust + esialgest Deadlands RPG-st.

Improviseerimist toetav reeglistlik? Nii ja naa tegelikult. SW võimaldab mängijal leidlik olla, eriti lahingus, kuid seda siiski kindlalt piiritletul, reeglitega paika pandud kujul. Seda ei saa võrrelda selliste indie RPG süsteemidega, mis oma olemuselt on tõsiselt improviseerimist toetavad, näiteks FATE süsteem, kus mängijad saavad võtta ploti kulgemise ohjad mängujuhult enda kätte. Samas lugesin, et üks settingulisa, oli vist mingi Marsi retroulme, võimaldab SW-s just seda -- mängija saab kulutada benny, et muuta või sisse tuua stoorile detaile, kui see ei lähe otseselt vastuollu GM-i poolt planeeritud looga.
Jux
Valguse hoidja
 
Postitusi: 299
Asukoht: Viimsi

Kasutaja avatar

Re: Savage Worlds

PostitusPostitas Jux 10:46 5. Sept 2012

Kallist Deluxe versioonist on nüüd odavama hinnaga, kuid sama sisuga köide müüki jõudnud.
http://www.leisuregames.com/acatalog/Sa ... ition.html
Jux
Valguse hoidja
 
Postitusi: 299
Asukoht: Viimsi

Kasutaja avatar

Re: Savage Worlds

PostitusPostitas Jux 12:12 30. Apr 2014

Savage Worldsi populaarseimast settingust, Deadlands-ist hakatakse tv-seeriat tegema?
http://www.forbes.com/sites/davidewalt/ ... ying-game/
Jux
Valguse hoidja
 
Postitusi: 299
Asukoht: Viimsi

Kasutaja avatar

Re: Savage Worlds

PostitusPostitas toonesepp 15:25 30. Apr 2014

Tahtsin tänada Jux'i, et viitsis siin asja tutvustada. Hetkel veidi igavledes mõtlesin, et vaatan siis üle, mis värk on ja tundub, et leidsin omale süsteemi, milles võiks mängu juhtida - kui mul kunagi jälle selleks tahtmine peaks tulema. Märksõnad, mis silma jäid: filmilikkus (äge eepika), kiirus (et ei peaks reegleid keset lahingut väga palju taga ajama, samas ei ole ainult puhtalt kirjelduse põhine), miniatuurid (minu isiklik nõrkus), kaardipaki kasutamine (millised võimalused ilusateks asjakesteks, mida riiulil hoida). Need on siis ainult tutvustuste põhjal, reegleid endid ei ole veel lugenud. Igatahes tänud ja palun edasisi tähelepanekuid ka kasutajatelt.
Kord kolm piigat õhtu eel,
ehavalgel ketras veel.
toonesepp
Haldjate sõber
 
Postitusi: 348
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Savage Worlds

PostitusPostitas Irve 16:46 30. Apr 2014

A teeks kohe Tallinnas miski testmängu? Mina küll prooviks ja kui Jux äkki viitsib miskit välja nuputada, otsime ühe juurde ja on juba 3 mängijat.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6654
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Savage Worlds

PostitusPostitas Steppihunt 17:36 30. Apr 2014

Kõlab huvitavalt. Count me in!
Pole olemas sellist asja nagu ex-VG, sa võid lahkuda, aga sa ei kaota kunagi seda suhtumist.
Steppihunt
Seikleja
 
Postitusi: 17

Kasutaja avatar

Re: Savage Worlds

PostitusPostitas toonesepp 19:21 30. Apr 2014

Ma õhtu või paar leiaks ikka.
Kord kolm piigat õhtu eel,
ehavalgel ketras veel.
toonesepp
Haldjate sõber
 
Postitusi: 348
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Savage Worlds

PostitusPostitas Jux 10:36 1. Mai 2014

Võin SW-d teile tutvustada küll :)
Kuna mul on tuleval nädalal just mäng tulemas, siis äkki Mai keskel millalgi? Arutaks seda privas.
Vahepeal mõtlen, mis settingut kasutada - appocalypse, z-appocalypse, fantasy, s&s ... valikuid on palju.
Jux
Valguse hoidja
 
Postitusi: 299
Asukoht: Viimsi

Kasutaja avatar

Re: Savage Worlds

PostitusPostitas toonesepp 8:47 4. Mai 2014

Kõik saadavad Irvele oma skype kontakti ja siis saame seal kokku?
Kord kolm piigat õhtu eel,
ehavalgel ketras veel.
toonesepp
Haldjate sõber
 
Postitusi: 348
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Savage Worlds

PostitusPostitas Irve 11:46 4. Mai 2014

see on jaagup.irve muidu kes ei tea
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6654
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Savage Worlds

PostitusPostitas Irve 9:50 25. Mai 2014

Tegime eile testmängu ära. Tänud Juxile; oli väga hea rahulik seletus ja soovitan teenust kõigile :D

Mis meeldis? Lahendussüsteem, mis oli korraga stabiilne ja kaootiline (ehk siis tõenäosuskõver mis polnud päris lame aga mis aegajalt andis ülemäära häid tulemusi); polnud tarvis väga suurt täringute kuhja. HPde arvestus tundus piisavalt julm: teisisõnu sul on 3 haava ja neid on üsna kerge saada, igaüks annab ühepunktise penalti (ja ühepunktine boonus/penalt on päris suur)

Lisaks ma pean kiitma reegliotsust kus lahingus esimene pihtasaamine lööb su moraali alla: sa ei saa järgmises raundis rünnata (ja pead end koguma), aga kõike muud saad teha -- ehk siis igast mitteründav lahetsemine on süsteemi poolt väga ära soositud.

Teisisõnu ma täiesti kunagi tahan selles mingit pikemat mängu jooksutada. Mis on ootamatu.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6654
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Savage Worlds

PostitusPostitas Jux 11:45 25. Mai 2014

Tore et meeldis. Ka mul oli lõbus. :)

Üks asi, mis generaal-süsteemile on paratamatu, on see et pikalt erinevaid settinguid samas süsteemis mängides hakkab tunduma, et kõik need mängud tunduvad kuidagi samad. Aga selleks tuleb seda eelnevalt kõvasti mängida ja siis ongi ehk väike vaheldus end taas õigustanud. Seniks aga, stay savage!
Jux
Valguse hoidja
 
Postitusi: 299
Asukoht: Viimsi

Kasutaja avatar

Re: Savage Worlds

PostitusPostitas toonesepp 11:45 25. Mai 2014

Mõned mõtted:
SW ei ole süsteem, mis oleks nii lihtne, et viskad algajale ette ja tunni pärast seiklete vabalt ringi. Aga niipalju kui maitsta saime, siis ma näen miks nad seda fast, furious, fun kutsuvad. Ideaalis tundub käivat lahing puhtalt kirjelduste pealt ja siis pärast kirjeldust vaadatakse, mis reegel kuhu sobib. Ja kui combat optionid on selged siis läheb see ka kiirelt.
Tasakaal. Sa võid küll leiutada, et kasutan seda ja toda reeglit siin ja seal, saan siit bonust ja sealt boonust, aga siis selgub, et nagu nõiaväel saad sa umbes sama palju miinuseid ka ja kogu hoolikalt kavandatud boostiplaan jääb ära. Meil juhtus paar korda.
Nagu see ka siin enne on juba mainitud ongi rõhk rohkem filmilkul actionil (oleneb muidugi ka mängujuhi stiilist). Ägedaks combatiks on kõik võimalused loodud.
Mulle imponeerib ka fakt, et core reeglid on üsna õhukeses raamatus, mis poest ostes maksab 10$. Sinna juurde küll kulub ära settinguraamat(ud), mis (olenevalt settingust) on palju kallim kuid, mis ei ole muidugi kohustuslik.
Eriti hästi sobib juhuks kui tahta sama seltskonnaga näiteks erinevaid seiklusi ja settinguid mängida. Samad reeglid sobivad igaks puhuks.
Aitäh Jux'ile, kes meile asju selgeks tegi ja kasutan SWd ka edaspidi.
Päris hea video kah lahingu kohta:http://youtu.be/0at-ybBZQX4
Kord kolm piigat õhtu eel,
ehavalgel ketras veel.
toonesepp
Haldjate sõber
 
Postitusi: 348
Asukoht: Tallinn


Mine Rollimäng

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6