Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Gamemastering: tasuta raamat

Vaba vestlus rollimängulistel teemadel

Moderaatorid: mart, Irve

Kasutaja avatar

Gamemastering: tasuta raamat

PostitusPostitas Jux 22:23 29. Aug 2011

Annan teada, et 1 igavesti hea raamat on kirjutatud. 300 lehekülge häid soovitusi mängujuhtidele. Mis kõige kummalisem, raamatud võib PDF-ina tasuta alla sikutada.

Link: http://www.gamemastering.info/
Jux
Valguse hoidja
 
Postitusi: 299
Asukoht: Viimsi

Kasutaja avatar

Re: Gamemastering: tasuta raamat

PostitusPostitas mart 12:45 30. Aug 2011

Vaatasin selle diagonaalis üle (lugesin läbi pealkirjad ja mõne pealkirja alt veidi teksti ka). Autoril on tõepoolest suur mängukogemus. Tore oli sealt leida kasulikke võtteid, mida ma ise olen kunagi leiutanud ja mida pole muudest raamatutest avastanud. Raamat sisaldab hulgaliselt põnevat mõttetööd mängimise teemadel.

Tundub natuke pikavõitu. 330 lehekülge on päris palju ja tekitas kahtluse, et raamat on pikaks kirjutatud. Samas ei avastanud ma pealiskaudsel sirvimisel ebakohast möla.
mart
Dominus Monstrorum
 
Postitusi: 1001
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Gamemastering: tasuta raamat

PostitusPostitas surra 9:45 12. Sept 2011

Mart - igaks juhuks küsin: kas sa ei tahaks teha sellest raamatust siia lühikest referaati (copy-paste olulisemad punktid)?
surra
veider molekul
 
Postitusi: 4448
Asukoht: tartu / ugandi / maailm on seenemets

Kasutaja avatar

Re: Gamemastering: tasuta raamat

PostitusPostitas mart 11:07 12. Sept 2011

Raamatu lõpus on autor seda ise teinud

Top FifteenWays to Improve Your Gamemastering
1. Choose your players wisely
2. Follow the rule of fun, not the rule of law
3. Don’t pretend to be neutral; play on the same team as the players
4. Put well over half of your prep time into PC and GC (gamemaster character, D&Ds oleks see NPC, ülejäänud lühendid peaksid olema arusaadavad) creation
5. Abandon any plotting, three act structures, or pre-scripted events; focus instead on creating conflict
6. Keep the pressure and tension high; use instant obstacles as needed
7. Always end on a cliffhanger
8. Flow smoothly between Judge, Actor and Camera modes
9. Re-use existing GCs whenever possible
10. Use Skeleton and Brute Squad sheets to make every GC encounter memorable
11. Up the emotional stakes by using the Fork
12. Keep all the players equally engaged and give opportunities to use each characters’ skills
13. Layer multiple adventures to create depth and choices
14. Prepare to be surprised and turn the tables with minimizing, mystifying, stalling and delaying tactics
15. Make the Nemesis the center of conflict

Top Ten Gamemaster Mistakes
1. Killing player characters
2. Making fun of a player (IC to the PC from a GC is all in good fun)
3. Letting things get boring
4. Taking actions on behalf of player characters
5. Forcing players to stick to a storyline or predetermined plot
6. Speaking in a monotone
7. Over-preparing
8. Speaking excessively OOC (as Gamemaster instead of roleplaying GCs)
9. Allowing players to get too powerful too fast
10. Reading prepared text out loud word for word
mart
Dominus Monstrorum
 
Postitusi: 1001
Asukoht: Tallinn


Mine Rollimäng

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6