Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Süsteemiotsing

Vaba vestlus rollimängulistel teemadel

Moderaatorid: mart, Irve

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas Ove 1:27 18. Veebr 2010

The Riddle of Steel tuli ka mulle esimese asjana pähe, kuid sellesinase nõudmise tõttu pidasin targemaks suu kinni hoida. TRoS tõesti ei hiilga just hüper-kiire lahingusimulaatoriga.
Aga sa võid ju võtta Higginsi süsteemi ja sellele massilahingu hex-ja-counter süsteemis peale ehitada. Väga tõhus ja täitsa kena. Iseasi, kas sa viitsid... Võta kasvõi Cry Havoc või soovi korral selle fäntasi-sõsar Dark Blades.

Ise tegelen just ühe sellise tõlkimisega. Kui huvi pakub, võin sulle saata ehk miski hetk.
Tolajuss Mängla
Ove
Ruunitundja
 
Postitusi: 445
Asukoht: Little cold place....

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas Irve 1:28 18. Veebr 2010

Mul on tunne, et põranda all liigub meeletult tõlgitud süsteeme :D Aga loen ja tutvun nendega jooksvalt. Kunagi peaks tegema mingi testmängude õhtu, et iga mees tuleb ja demob oma äraõpitud süsteemi ja siis selgub Tõde.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas arpeau 12:25 19. Veebr 2010

AGA, kas vanasti (eriti kui sa maagiat ei kasuta) polnud mitte lahingud ikka ju üks-ühele võitlused? Niisiis - tegelased(!) võitlevad üks-ühele. Ülejäänud kõrval lihtsa 1täringuveeretus - 10meest (või 100, 1000) põhimõttel. KUI eesmärk on saada lihtne lahingusimulatsioon, siis tuleb see ka lihtsaks teha. Samas jättes tegelasele võimaluse enda omapärasid maksimaalselt ära kasutada.
Ehk - kui tegelane on lahinguväljal, siis vaevalt ta teab, mis toimub temast 50 m kaugusel. Tema võitleb oma vastasega (või paariga). Kui jagu saab, võib võtta järgmise või assisteerida omasid ehk võtta paari peale üks vastane. Aga üldiselt toimub lahing tegelase jaoks suhteliselt väiksel territooriumil.
See on minu tagasihoidlik arvamus...

PS. Hoopis teine on asjaolu, kui tegelane on Kuningas (Kindral) mäe otsas :P
Arpeau
arpeau
Manatark
 
Postitusi: 597
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas Fromhold 16:22 19. Veebr 2010

Seep see asi on, et tegelane on kirndral mäe otsas. Ja jõle nukker on kogu lahing ära otsustada paari täringuveeretusega.
Tartu Seksiguru
Fromhold
Valingu veinimeister
 
Postitusi: 1045
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas veiko100 0:05 23. Veebr 2010

Mis puutub massilahingutesse, siis Lemmitu D6 (mida ei väsi promomast :) ) omab massilahingu moodulit, mis on realistlik ja isegi kiire. Aega võtab seal parameetrite väljaselgitamine ning selgeks rääkimine, aga massilahingud kulgevad väga kiiresti. Mis aga võtab kaua aega, on NORMAALSED lahingud. Meenub kuuese seltskonnaga peetud meeleheitlik võitlus kuskil võõrastemaja tagaaias vihaste trollokite vastu. Reaalne mänguaeg - umbes 7 tundi. Kui hiljem mängusisese ajakulu kokku arvutasin, sain 2 min ja 6 s. :D
Põhjus peitub peamiselt selles, et süsteemi on üritatud võimalikult reaalseks ( :) ) luua.
"Kristlik usk on otsast otsani ohvrite toomine: oma vabaduse, uhkuse, enesekindluse ohverdamine, enda orjusse andmine, enese sandistamine." - Friedrich Nietzsche
veiko100
Manatark
 
Postitusi: 605
Asukoht: Moe

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas Irve 0:59 23. Veebr 2010

Räägi kas see paljupromotud d6 kuskil loetaval kujul ka üle vaadata oleks?
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas PK 19:47 23. Veebr 2010

Hea mängusüsteem mis sama-aegselt oleks

a) lahe mängida;
b) krõbisev, ehk mõnusalt dramaatiline, piisavate valikutega ja mitte liiga abstraktne;
c) tunduks realistlik (rõhk sõnal tunduks);
d) võimaldaks vabalt liikuda skaalal 1-1, 100-100; ning
e) toimiks sama hästi keskaegses miljöös, Wellingtoni vägedes Hispaanias, kahekümnendate õudusloos kui ka moodsas militaartrilleris.

on minu jaoks olnud kui püha graal mida olen praeguseks juba teist aastakümmet otsimas.

Olen seda proovinud lahendada erinevate enda arendustega. Nende probleem on olnud, et mul pole piisavalt aega, et midagi viimistleda ning mängin nii harva, et jõuan vahepeal poole oma süsteemist ära unustada või siis leiutan mingi uue suuna kuhu süsteemi arendan. Nii on igaks mängukorraks erinev süsteem ning mängijatel pole lootustki reegleid päriselt tundma õppida.

Päris hea lahendus on Harnmaster, eriti kui seda tiba tuunida. Sellele on saada ka Battlelust lisa ning ka fanon lahendus suuremateks lahinguteks. Kuigi see toimib hästi Harniga on selles mõned omadused mis mulle ei meeldi, samuti pole seda eriti võimalik kasutada muuks otstarbeks.

TRoSi olen vaadanud ja nati proovinud. Võitlused selles on päris lahedad kuid mul on tunne, et midagi muud sellega eriti teha pole. Massilahingute süsteem jätab ka soovida.

Viimasel ajal olen pusinud oma välja-arendusega Reflex süsteemist (Twilight 2013).
PK
Rändur
 
Postitusi: 12

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas PK 19:57 23. Veebr 2010

Massilahingute puhul tundub, et peamiseks alternatiiviks pakutakse erinevaid igavaid raamatupidamisülesandeid kus arvutatakse kokku hunnik punkte ja siis tehakse mõned visked mis lahingu otsustavad. Paremal juhul saavad mängijad teha mõningaid valikuid mis enamasti on liigselt abstraktsed ning kohmakad.

Paberil ilgelt lahedana tunduv Burning Wheel osutus laua taga parajaks õudusunenäoks ning heaks näiteks, et liigne abstraktsioon hävitab mängu sisse-elamise.

Ostsin mõni aeg tagasi Green Ronini Game of Thronesi kus on ka paberil üsna lahedana tunduv süsteem, kuid kahtlustan, et ka see pole päris see.

Praktikas on parimateks mängukogemusteks osutunud lahingud kus mängijate tegelastele rakendunud tavaline mängusüsteem ning lahing ise on kas lihtsalt taustal möllanud ja/või mängijate läheduses olevate üksuste saatused on otsustanud lihtsad d10 vs d10 visked (mida on natuke modifitseeritud vastavalt olukorrale). Elik see mida Arpeau eelnevalt kirjutas.
PK
Rändur
 
Postitusi: 12

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas veiko100 23:40 23. Veebr 2010

Irve kirjutas:Räägi kas see paljupromotud d6 kuskil loetaval kujul ka üle vaadata oleks?

Aga palun: http://lemmit.kaplinski.com/home/green/GFx/
"Kristlik usk on otsast otsani ohvrite toomine: oma vabaduse, uhkuse, enesekindluse ohverdamine, enda orjusse andmine, enese sandistamine." - Friedrich Nietzsche
veiko100
Manatark
 
Postitusi: 605
Asukoht: Moe

Eelmine

Mine Rollimäng

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6