Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Süsteemiotsing

Vaba vestlus rollimängulistel teemadel

Moderaatorid: mart, Irve

Kasutaja avatar

Süsteemiotsing

PostitusPostitas Irve 17:28 15. Veebr 2010

Otsime mingisugust sellist süsteemi, mis vastaks umbes sellistele parameetritele:
- Lahing ei ole üliaeglane
- Lahing on enamvähem realistlik ka väga kogenud ja vähekogenud tegelaste vahel
- Mõeldud on massilahingutele

Probleemiks see, et D&D 2 edition ei ole enam 13-15 leveli kandis eriti skaleeruv realismiga. (Naer saalist)

Ideid mis suunas vaadata võiks?
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas Tanel 20:22 15. Veebr 2010

Irve kirjutas:Otsime mingisugust sellist süsteemi, mis vastaks umbes sellistele parameetritele:
- Lahing ei ole üliaeglane
- Lahing on enamvähem realistlik ka väga kogenud ja vähekogenud tegelaste vahel
- Mõeldud on massilahingutele

Probleemiks see, et D&D 2 edition ei ole enam 13-15 leveli kandis eriti skaleeruv realismiga. (Naer saalist)

Ideid mis suunas vaadata võiks?


kohe niimoodi peast öeldes, vaadake keskaegseid sõjamänge, selliseid mida mängitakse kuusnurksete mänguväljadega kaartidel.

edit: Alternatiivina, leidke lihtsalt keegi kes on nõus (ja omab oskusi) lahingut gm'ima ilma eriliste reeglistiketa, lihtsalt lahinguvälja kaardi peal paberruudukesi liigutades vms.
Lugege Jaanus Põldaru imepärastest seiklustest koduvabariigis

Kunagine Galadthon Anuvrael

Death Before Dishonour - Resurrection Before Lunch.
Tanel
Tuleloitsija
 
Postitusi: 798
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas Xan 22:19 15. Veebr 2010

Kriza kunagi proovis kasutada mingit optional massilahingu reeglistikku D&D 3,5 editioni all.
Sügavamalt ei süvenenud, ei pakkunud mulle isiklikult huvi sel hetkel.

Lahingu kiirus on suures osas mängujuhi määrata. Mängija oma viga, kui ta piisavalt kiiresti ei reageeri, aeglane ja/või loll sõdur saab ka reaalses lahingus kiiresti surma.
Arhitektuurne projekteerimine ja detailplaneeringud - 50 18 059
Xan
Valguse kaitsja
 
Postitusi: 211
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas Fromhold 10:17 16. Veebr 2010

Ma olen neid ikka ilge kuhja välja mõelnud ja mitte üksiki ei sobi.

Kõige õigem on ikka nii, et keegi kirjutab valmis programmijupi, kuhu sisestatakse sõdalaste Thac0, hp, AC, dmage ja siis vajutatakse nuppu ja arvutab välja, kes jääb ellu ja kes mitte. Või variandina arvutab iga raund, kes jääb ellu.

Pole just kõige efektsem, aga efektiivne küll.

Muidugi, jama tuleb sisse siis, kui loitsud mängu tulevad, nii et peaks olema võimalik ka käsitsi damaget lisada.
Tartu Seksiguru
Fromhold
Valingu veinimeister
 
Postitusi: 1045
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas Teemon 10:37 16. Veebr 2010

Fromhold kirjutas:Ma olen neid ikka ilge kuhja välja mõelnud ja mitte üksiki ei sobi.

Kõige õigem on ikka nii, et keegi kirjutab valmis programmijupi, kuhu sisestatakse sõdalaste Thac0, hp, AC, dmage ja siis vajutatakse nuppu ja arvutab välja, kes jääb ellu ja kes mitte. Või variandina arvutab iga raund, kes jääb ellu.

Pole just kõige efektsem, aga efektiivne küll.

Muidugi, jama tuleb sisse siis, kui loitsud mängu tulevad, nii et peaks olema võimalik ka käsitsi damaget lisada.

olen kunagi isegi sellist asja üritanud valmis kirjutada. põrkasin terve rea probleemide otsa kui üritasin hakata "veeretuste" loogikat paika panema.
1. millises järjekorras toimub tegevus?
2. kuidas ühe poole rünnakud teise poole peale ära jaotada? kas järjest igaüks igaühte st palju üksikuid duelle? või "kambakad"? kui kambakad, kas notitakse 1 tegelast kuni kukub või lihtsalt mingi fix arv tegelasi loob 1 tegelast, vahet pole kas kukub või mitte?
3. asi läheb veel huvitavamaks, kui ühe poole tegelased on väga erineva "tugevusega", toasuuruse vasaraga hiiglasel pole mõtet ju 1hp peal hingevaakuvale goblinile nätakat anda kui kõrval poole maja suurune troll. kisub juba kerge tehisintellekti poole
4. kuidas arvestada sellega, et kuipalju tegelasi saab/mahub ühte tegelast rünnata - melee, vibutajad, loitsijad. kes üldse on keda suuteline ründama - "ulatab" temani
5. loitsud, eriti mingi ala katvad loitsud


jne.

ehk siis loomulikult tehtav, aga pole päris primitiivne ülesanne. eriti kui tahad ka area loitse arvestada ning ka mingit loogikat arvestada, et erineva tugevusega tegelased pool ajast tühja ei lahmiks
Magistritöö teeb sääsest elevandi
Teemon
Nutikas Lutikas
 
Postitusi: 4022
Asukoht: harjumaa majad

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas Fromhold 11:27 16. Veebr 2010

Ükskord tehti sarnane asi Excelis, kõik oli üsna kombes ja sobiv, va. see, et ta löödud damage oli sama veeretus sõltumata sellest, kas osad sõjamehed olid juba surnud või mitte.

Kui see viga maha arvata, siis pidi olema täitsa toimiv süsteem. Aga seda viga parandada ei saanud, nii et vajus kasutusest ära.

Seal vist pihtaviskeid ei arvutatud, võeti keskmine šanss pihta saada ja siis keskmine damage, mida üksus teeb. Täpselt ei tea.

Aga ei pea ju peensusteni asja ajama, keskmistamisega peaks ju asja lihtsamaks saama?
Ei pea täpselt samad reeglid olema, aga enam-vähem sarnane.
Tartu Seksiguru
Fromhold
Valingu veinimeister
 
Postitusi: 1045
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas Attila 12:31 16. Veebr 2010

Narmer on meile Kriegsspieli mängu juhatanud, 19. sajandi sõjasimulatsioon.
Sealt tooks välja külje, et armee juhid käsutavad oma üksusi reaalselt... so näiteks läbi käskjalgade - sündmustest, mida sa ei näe, saad seetõttu hiljem teada (kui üldse) ning antud käsud jõuavad üksustele ka hiljem kohale. Ühtlasi võidakse su käskjalg teel näiteks maha koksata. Antud reegel annaks lahingutele juurde põneva knihvi.
Võimalus on üks miljonist, aga postitus võib siiski asja ette minna.
Attila
Nati Kõvem Võlur
 
Postitusi: 1261
Asukoht: Ugala

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas Teemon 13:50 16. Veebr 2010

Fromhold kirjutas:Ükskord tehti sarnane asi Excelis, kõik oli üsna kombes ja sobiv, va. see, et ta löödud damage oli sama veeretus sõltumata sellest, kas osad sõjamehed olid juba surnud või mitte.

Kui see viga maha arvata, siis pidi olema täitsa toimiv süsteem. Aga seda viga parandada ei saanud, nii et vajus kasutusest ära.

Seal vist pihtaviskeid ei arvutatud, võeti keskmine šanss pihta saada ja siis keskmine damage, mida üksus teeb. Täpselt ei tea.

Aga ei pea ju peensusteni asja ajama, keskmistamisega peaks ju asja lihtsamaks saama?
Ei pea täpselt samad reeglid olema, aga enam-vähem sarnane.

Eks siin ongi kompromissi küsimus, et kui palju sa oled nõus lihtsustama.
kui irve posti lugeda, siis - Lahing on enamvähem realistlik ka väga kogenud ja vähekogenud tegelaste vahel
ehk siis selle põhjal ei saa eeldada, et vastaspooli eristab vaid liikmete arv, kõik osalejad on identsed

mingist kogusest (näiteks 30+, nagu statistikateoreetikud soovitavad) alates pole muidugi mõtet veeretada vaid võib keskmistada, aga see veeretamine on tehniliselt see kõige lihtsam asi, hoopis keerulisem on loogika, et kes keda ründab

ma julgen pakkuda, et võibolla on üks mõistlik alternatiiv jagada masslahingu korral vaenupooled mõistliku suurusega üksusteks, mida käsitleda kui tegelasi. Ning siis läheneda asjale enam-vähem nagu tegelastevahelisele madinale. Ei kao taktikaline pool ning ei tohiks ka meeletult aeglane olla.
Ilmselt vajab teatud testimist, et see mõistliku üksuse suurus paika saada, aga edasi võiks nagu teatud mööndustega toimida.
Magistritöö teeb sääsest elevandi
Teemon
Nutikas Lutikas
 
Postitusi: 4022
Asukoht: harjumaa majad

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas Kriza 14:15 16. Veebr 2010

Süsteem, mida kasutasin ja millele Xan ülalpool viitas oli leitud netist ning link siin: http://zioth.com/roleplay/massCombat.txt. Parandasin allolevat posti oluliselt, kuna peast mäletasin valesti.

Vaenuveäd jagati gruppideks, millele anti üks vise iga lahingutegevuse kohta üksteise vastu. Boonuseid ja miinuseid anti suhtleiselt paljude erinevate lahniguaspektide kohta nagu vägede tüüp (ratsanikud on tugevamad kui jalaväelasied jne.), juhi kogemus, PC'de kaasasolek väesalgas, maagia kasutusvõimalused, maastikul asetsemine, vägede hulk/suhe, väekontingedi kogemus, kaitserajatised...

Kokkuvõttes seati olukord ette (a la: see väerühm ründab seda asukohta kus on too väerühm) ning arvestati siis vastavalt lahingus osalevate poolte plussid miinused kokku. Seejärl veeretati protsenti ning saadigi tulemus.

Vastavalt sellele, et milline oli koondtulemus selgus:
1. Kes võitis
2. Palju oli langenuid
3. Milline on vägede väsimusaste

Kui mõlemad väed püsti jäid, võisid nad uue lahinguvooru ette võtta.

Selle süsteemi puhul võttis peamiselt aega boonuste arvestamine, kuid viskeid oli iga kord vaid üks ning nii sai mitmetuhandeliste vägede kokkupõrge suht mõistliku ajaga lahendatud.
Viimati muutis Kriza, 17:04 16. Veebr 2010, muudetud 1 kord kokku.
Kriza
Seikleja
 
Postitusi: 24

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas logerin 15:52 16. Veebr 2010

Ise olen kasutanud lihtsustamiseks cry havoci süsteemi
Kõrini sellest, et k6ik kirjutavad siia midagi igavat.
logerin
Haldjate sõber
 
Postitusi: 324
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas Udutont 18:52 16. Veebr 2010

Irve, mida sa ikkagi tahad? Lihtsalt masslahinguid mängida? Või peab see olema mingi rollimängu pikendus ja paksendus? Kui jah, siis mis süsteemist me räägime? ADD 2nd ed? On ju nt suur vahe, kas masslahing simuleerib mingit keskaja või uusaja lahingut või kas lahingus on ka nt draakonid ja maagia või tapetakse vähem fantastilisel viisil.


P.S. Cry Havoc on jutu järgi põhimõtteliselt D&D 3.0. massilahingud, mis põhireeglitest ruumipuudusel välja jäid. Olen seda natuke uurinud, kuid mitte selle järgi mänginud. Mõistagi pole süsteem realistlik - jutt käib ju D&Dst - kuid kahjuks pole see ka tavalist D&D -d hästi toetav, kui mängu võetakse PC-d. Viimase osas: konvertisin oma 14 leveli 3.0 persooni Cry Havoci süsteemi ja lõin temaga virtuaalset lahingut üksustega. Tulemus ei läinud sugugi kokku sellega, mis oleks olnud tavaliste D&D reeglitega mängus. Süsteem lihtsalt ei arvesta (kas saakski?) piisavalt persooni väga spetsiifilise ülesehitusega. Kui mängiks mingit keskmist 14 leveli fighterit vms, siis ehk läheks kokku.
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas Irve 19:08 16. Veebr 2010

Mind huvitaks mingi selline süsteem, kus oleks võimalik mõnusasti mängida näiteks eestlaste muistset vabadusvõitlust seiklejatega. Ses mõttes, et maagia poleks väga kriitiline, aga üks-ühele ja massilahingud võivad ette tulla. Fantastikat võib juhtuda.

Kas White Wolfi asjadele massilahinguvärki pole? Mul oli mõte, et Higginsi mugandust vähemasti katsetama peaks.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas Udutont 15:15 17. Veebr 2010

Irve kirjutas:Mind huvitaks mingi selline süsteem, kus oleks võimalik mõnusasti mängida näiteks eestlaste muistset vabadusvõitlust seiklejatega. Ses mõttes, et maagia poleks väga kriitiline, aga üks-ühele ja massilahingud võivad ette tulla. Fantastikat võib juhtuda.


Ma olen kindel, et sellise "settingu" jaoks (enam-vähem realstlik muinasaeg või keskaeg, suhteliselt vähe osalisi nt 30-100) on masslahingu süsteeme mõeldud välja väga palju. Olen mõnega veidi kokku puutunud, kõige parema mulje jättis Battlelust. See on nn Harni maailma jaoks mõeldud süsteem, aga võiks nagu sobida. Harn on realismitruu, kuigi maagia seal vähesel kujul on olemas. Samuti on seal viikingite ja "tavalise" keskaegse kõrval olemas nn alistatud rahvas (midagi nomannide poolt alistatud anglosakside laadset) ja barbaarsed hõimud - mõne alla saaks muinaseestlased panna (relvastuse jms taseme poolest). Samas ma ei ole Battlelustiga tõsiselt tegelenud - ainult veidi uurinud - seega , proovi!
(Harni seeria asju annab välja Columbia Games, kes teeb muide ka väga häid sõjamänge)

Irve kirjutas: Kas White Wolfi asjadele massilahinguvärki pole? Mul oli mõte, et Higginsi mugandust vähemasti katsetama peaks.


Noh, Higgins küsis selle küsimuse (sinu palvel?) just White Wolfi foorumis. Mina sain vastustest aru nii, et sellist asja nagu sina otsid pole neil olemas.
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas Irve 15:51 17. Veebr 2010

Ma isegi otsisin ja tundus, et seal oli mingi veidrus-süsteem olema, kus boss-kolli üksus on nagu osa tema varustusest.

Harn tundub samuti üks asjadest, mida lähemalt vaadata võiks.

Higgins muidu pakkus mulle ka välja Riddle of Steel nimelist. Selle puhul tekitas mus elevust tabel stiilis: "löök terarelvaga ülevalt alla."
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Süsteemiotsing

PostitusPostitas Udutont 17:08 17. Veebr 2010

Irve kirjutas: Higgins muidu pakkus mulle ka välja Riddle of Steel nimelist. Selle puhul tekitas mus elevust tabel stiilis: "löök terarelvaga ülevalt alla."


:lol: Selline süsteem on iga simulandi unistus. Kahtlane siiski, kas see vastab sinu esimesele kriteeriumile: "Lahing ei ole üliaeglane"
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Järgmine

Mine Rollimäng

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6