higgins kirjutas: See küll teemaväline, aga kas sa mitte siin loo ja railroadingu vahele võrdusmärki ei tõmba? Lool on ju teema. Näiteks Sõrmuste isanda teemaks on mu arust "kuidas tähtsusetu isik võib maailma päästa". Kuni see teema on esindatud, siis ei saa lugu ree pealt maha minna.
Railroading on minu arvates mängijate valikute ilmne piiramine eesmärgiga neid suunata kindlat "rada" mööda. Tavaliselt selleks, et mängijate tegevus läheks kokku GM'i poolt väljamõelduga, eelkõige looga. Loo osas, ning jätkates sinu kirjutatut, lisaks teemale on lool ka süžee. Sõrmusta Isandas siis nt Vennaskonna rännak ning selle käigus toimuvad sündmused või Frodo aeglane sõrmuse lummusesse langemine. Loos on hulk suhteliselt väheolulisi sündmusi, aga ka võtmetähtsusega sündmused ja tegelased ilma milleta lugu pole enam see õige lugu või laguneb päris koost. Hea GM ei kirjuta lugu liiga täpseks, sest see hakkaks mängu pärssima. Kuid sellest hoolimata on põhjalikus loos reeglina mingid keskse tähtsusega sündmused ja tegelased, keda on vaja nö alal hoida. Ehk siis lugu saab ree pealt maha minna küll.
higgins kirjutas:Kas on mõni mäng kus mängijad sündmuste käiku üldse ei mõjuta? Ma ütleks, et valik kas seifi avada stetoskoobi või dünamiidiga mõjutab sündmuste käiku üsna oluliselt. Vahet pole kas sellele järgneb veeretus või mitte, see otsus on juba sündmuste ahelat mõjutanud.Udutont kirjutas:Muide, sa näid eeldavat, et mängijaid köidab vaid selline mäng, kus nad saavad sündmuste käiku mõjutada.
Mängumaailmas on olulisemaid ja vähemolulisemaid sündmusi. Vabalt on võimalik selline mäng, kus persoonide toimetamisel ei ole mõju olulistele sündmustele. GM lihtsalt "vetostab" igasuguse tegevuse, millel selline mõju võiks olla.
higgins kirjutas:Ühesõnaga öeldes "peale pooletunnist higistamist ja pusimist saad seifi lahti ning leiad sealt paberid" olen ma Eriti Räige Railroader (ERR) kes on kõik mängija illusioonid lõhkunud?Udutont kirjutas:Seifinäite juurde tagasi tulles: selle asemel, et öelda "sa ei saa neid kompromiteerivaid pabereid" (eriti räige railroading) või "seifi pole võimalik avada" (vähem räige railroading") laseb mängujuht veeretada.
Ei saanud aru
