Mutabor kirjutas:Kas mängjuht peab olema nagu Loodus või nagu Jumal? Kui ta on nagu Loodus, siis on ta kiretu reeglite tõlgendaja ja tõenäsosute kohandaja ja mida detailsemalt nood reeglid paigas on, seda parem. Kui ta on nagu Jumal, siis ta toimetab oma eesmärkide ja tahtmiste järgi ja improviseerib rõõmuga.
Kui tegelasel on hea seifimuukimisoskus ja ta saab ilma veeretuseta seifi lahti, kas ta siis on oma oskust "kasutanud" või mitte?mart kirjutas:Ühelt poolt, mängijal on väga tihti soov (ja ka õigus) kasutada oma persooni oskusi, kui sa tal seda teha ei lase, siis sa võtad tema käest midagi ära ja see ei ole ilus
Miks veeretuse puudumine peab tähendama, et ülesanne oli (naeruväärselt) lihtne?mart kirjutas:Omamoodi imelikud on ka juhtumid kus GM ise ei oma põhjendust sellele, miks "eriti tähtsad esemed" on prügikastis või siis seifis, mis imekombel lihtsalt avaneb (kuigi peaks olema kaitsud parima tehnoloogiaga).
Mõlema juhuse puhul oleks elegantsem, kui uks tuleks naeruväärselt lihtsalt lahti, sest (...)
Vaata eeldust -- "tegelane teab". Ta ei arva, ta ei eelda, ta TEAB. Ning just nagu sa kirjeldad, kui kaalukausid pole teada, on mängujuhile antud voli mingi oma planeeritud sündmusteliini säilitamiseks maailma veenvust lõhkuda. Alati lootus, et mängija veeretab kehvasti ja mängujuht ei pea enda railroadingut kuidagi välja vabandama. Siis aga veeretab mängija "ebasobivalt" ja raudtee saab kõigile ilmseks. Lisaks sellele muutus veeretus ka mõttetuks. Kui aga kaalukausid on alguses kõigile nähtavad, ning mängujuhi kavatsus nendesse sisse programmeeritud, puudub vajadus mängija viske anulleerimiseks ja veeretusele jääb seega tema mõju alles.Udutont kirjutas:Ma ei ole kindel, kas Higginsi lähtekohast aru sain. Jääb mulje, et tema arvates mängumaailm saaks justkui eksisteerida objektiivselt. Et kuidagi objektiivselt võttes nt peaksid mingid kompromiteerivad paberid seifis olema ja siis mängujuht, vana siga, teeb nii, et seifi lahtimuukimisel pabereid polegi.
Kuidas sisutühjad veeretused maailma veenvusele juurde annavad?Udutont kirjutas:Juhul kui esmatähtis on maailma veenvus, siis on sisutühjad veeretused igati OK (seni kui need veenvust lisavad või vähemalt seda ei kahjusta).
Samas veeretuse tegemine annab ju ka lisainformatsiooni. "Visake märkamist. Ei ühtegi edukat? Mkm, midagi erilist pole kuulda ega näha.Udutont kirjutas:Lisaks, nagu Irve blogikommentaaris mainis, on terve hulk oskusi sellseid, kus nn tühja veeretuse tegematajätmine annaks liigset informatsiooni. Nt salaukse otsimine, kuulatamine vms.
Reeglite olemasolu ja detailsus aitab määrata mida veeretada. Käesolev artikkel aga käsitleb teemat kas ja millal veeretada. Ma ei näe väga seost.Mutabor kirjutas:Kas mängjuht peab olema nagu Loodus või nagu Jumal? Kui ta on nagu Loodus, siis on ta kiretu reeglite tõlgendaja ja tõenäsosute kohandaja ja mida detailsemalt nood reeglid paigas on, seda parem.
higgins kirjutas:Samas veeretuse tegemine annab ju ka lisainformatsiooni. "Visake märkamist. Ei ühtegi edukat? Mkm, midagi erilist pole kuulda ega näha.Udutont kirjutas:Lisaks, nagu Irve blogikommentaaris mainis, on terve hulk oskusi sellseid, kus nn tühja veeretuse tegematajätmine annaks liigset informatsiooni. Nt salaukse otsimine, kuulatamine vms."
Teemon kirjutas:Kui absoluutselt iga veeretus tähendab võimalust õnnestuda, siis annab see kenasti metainfo näol soovituse võimaluse korral uuesti proovida kuni positiivse tulemuseni.
Irve kirjutas:Räägi, kas see on sul intuitiivne fantaseerimine või kuidagi tehniline? Mõtlen just seepärast, et minu jaoks on see muukimismõte kuidagi nii ülevõlli nutikas, et tekib tunne, et seal taga on mingi konstrueerimismehhanism sellistel.
higgins kirjutas:Vaata eeldust -- "tegelane teab". Ta ei arva, ta ei eelda, ta TEAB [et seifis on kompromiteerivad paberid].
higgins kirjutas:Miks veeretuse puudumine peab tähendama, et ülesanne oli (naeruväärselt) lihtne? Kuidas sisutühjad veeretused maailma veenvusele juurde annavad?
Udutont kirjutas:Mulle näis, et sinu blogiarutluse nö kandvaks ideeks oli järgnev (paranda kui eksin): kui mängijatel pole võimalik sündmuste käiku mõjutada, siis pole mõtet neil ka lasta täringut veeretada. Ehk siis sisutühi on veeretus, mis sündmuste käiku mõjutada ei saa.
Udutont kirjutas:Muide, sa näid eeldavat, et mängijaid köidab vaid selline mäng, kus nad saavad sündmuste käiku mõjutada.
Udutont kirjutas:Seifinäite juurde tagasi tulles: selle asemel, et öelda "sa ei saa neid kompromiteerivaid pabereid" (eriti räige railroading) või "seifi pole võimalik avada" (vähem räige railroading") laseb mängujuht veeretada.
Udutont kirjutas:Maalähedasemalt ja vastates Higginsi küsimusele: enamik LUGU armastavaid mängjuhte on varem või hiljem valiku ees, kas lasta lugu lörri, näha kõvasti vaeva, et lugu jälle ree peale saada, harrastada räiget railroadingut või luua mängijale illusioon, et persooni tegevusel on tähtsus kui tegelikult see puudub.
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline