Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Mängija õigustest mängujuhi maailmas

Vaba vestlus rollimängulistel teemadel

Moderaatorid: mart, Irve

Kasutaja avatar

Re: Mängija õigustest mängujuhi maailmas

PostitusPostitas Xan 18:14 2. Veebr 2010

Minu repliik oli vastuseks Hulkuri repliigile - reeglite tundmine on reeturlus ja karistatav surmaga. Ei enamat. Ma ei karista mängijaid, see oleks lollus, aga samas ei nõustu ma painutama ka maailma, et mängijaid iga hinna eest elus hoida. Kõige aluseks on see, et kõigil, ka DM-il, peab huvitav ja lõbus olema, kärukeeramine ei ole minu arusaam enda ega teiste lõbustamisest.
Arhitektuurne projekteerimine ja detailplaneeringud - 50 18 059
Xan
Valguse kaitsja
 
Postitusi: 211
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Mängija õigustest mängujuhi maailmas

PostitusPostitas Udutont 18:19 2. Veebr 2010

Xan kirjutas:Minu repliik oli vastuseks Hulkuri repliigile - reeglite tundmine on reeturlus ja karistatav surmaga. Ei enamat. Ma ei karista mängijaid, see oleks lollus, aga samas ei nõustu ma painutama ka maailma, et mängijaid iga hinna eest elus hoida. Kõige aluseks on see, et kõigil, ka DM-il, peab huvitav ja lõbus olema, kärukeeramine ei ole minu arusaam enda ega teiste lõbustamisest.


Mängijal on õigus surmale. (Mart TM) :) Aga see on midagi muud kui karistamine. Ei midagi isiklikku, aga - minu kogemuses - kui mängujuht ütleb "ma ei nõustu painutama maailma, et mängijaid elus hoida kui nad teevad lollusi" tähendab see natuke seda, et mängijaid karistatakse "vale" mängustiili eest. (Mea culpa, mea maxima culpa :rolle: ) See, et kõigil oleks lõbus on hoopis kolmas asi.
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

Re: Mängija õigustest mängujuhi maailmas

PostitusPostitas Xan 18:33 2. Veebr 2010

Auto alla jäädes karistatakse sind selle eest, et sa vale koha pealt üle tee läksid ja/või ei veendunud, et autot ei tule ? Eks see jah suhtumise küsimus ole.
Arhitektuurne projekteerimine ja detailplaneeringud - 50 18 059
Xan
Valguse kaitsja
 
Postitusi: 211
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Mängija õigustest mängujuhi maailmas

PostitusPostitas Udutont 18:45 2. Veebr 2010

Xan kirjutas:Auto alla jäädes karistakse sind siis järelikult selle eest, et sa vale koha pealt üle tee läksid ja/või ei veendunud, et autot ei tule ? Sain ma õigesti aru ?


Ma saan aru, et sinu maailm toimib täiesti objektiivsete loodusseaduste järgi. Sa oled üksnes meedium maailma ja mängijate vahel. Sinu mängudes on tõenäoliselt reegel, et iga ratsutamispäeva kohta tuleb veeretada täringut. Kui veeretad 1, siis kukkusid hobuse seljast, ja veeretad uuesti täringut, kui tuleb taas 1, siis kukkusid surnuks. Lõppude lõpuks on see mängijate enda lollus, et nad ronivad ohtlikesse situatsioonidesse nagu ratsutamine. :P
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

Re: Mängija õigustest mängujuhi maailmas

PostitusPostitas Xan 18:51 2. Veebr 2010

Ma juba editisin oma posti ära, aga tänu udutondile on meil minu esialgne reaktsioon silme ees :)
Tänan tähelepanu eest.

PS. Ei, ma ei ole selline mängujuhina. Liiga laisk. Ei viitsi mina iga asja peale täringut veeretada, ega iga tikku pooleks ajada Aga niiipalju kui võimalik üritan ma anda mängijatele ja mängujuhileile võrdseid mängureegleid. Ja loodusseadused on sellised toredad asjad, et neid ei pea ise välja mõtlema ja nende toimimist mängijatele detailideni selgitama. See tehti enamasti koolis ära.
Arhitektuurne projekteerimine ja detailplaneeringud - 50 18 059
Xan
Valguse kaitsja
 
Postitusi: 211
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Mängija õigustest mängujuhi maailmas

PostitusPostitas Udutont 19:06 2. Veebr 2010

Kui sa kirjeldad persoonile kindlat surma (a la lähenev veoauto) ning persoon valib surma on see tema "õigus" (kuigi sellise mängijaga ei ole võib-olla lõbus mängida). Kui sa kirjeldad ohtlikku situatsiooni (a la tiheda liiklusega tänava ületamine) ja persoon võtab sinu arvates liigse riski ja seetõttu hukkub, siis võib-olla tekkis olukord sellest, et sinu nägemus õigest käitumisest on erinev mängija omast. Ses mõttes võis surm olla karistus vale mängustiili eest: DM arvates ei võtnud mängija riske piisavalt tõsiselt (käitus rumalalt simlueeritud reaalsuses), mängija tahtis aga toimida heroiliselt (eelistas draamat)

Muuseas, tüüpiline RPG persoon on kangelane, kes muud ei teegi kui "lollusi" riskides oma eluga. Ning mängumaailmas kehtivad mängureeglid mitte loodusseadused.
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

Re: Mängija õigustest mängujuhi maailmas

PostitusPostitas Irve 19:59 2. Veebr 2010

Mina loen seda arutelu praegu ka sellise mea culpa tundega. St lolluse eest karistamine on midagi, mis aeg-ajalt juhtub. Ma õigustan seda u. sellise mõttega, et see distsiplineerib mängijaid ohtusid reaalseks pidama. Paraku on mul selliste suhe 1/3 -- st 2 neist on pigem mu oma rapsimisest tingitud lollus.

See juhtub situatsioonides, kus kaotatakse rollimänguline valvsus. Aga tõsi ta on, et eeskätt siis, kui minu peas realiseerub "lollus".

Selle reha otsa olen ma mängudes paar korda astunud, kus tegelikkuses oleks võinud surma asemel midagi vähem jäädavat juhtuda.

Udutont kirjutas:Muuseas, tüüpiline RPG persoon on kangelane, kes muud ei teegi kui "lollusi" riskides oma eluga. Ning mängumaailmas kehtivad mängureeglid mitte loodusseadused.


See on üks minu viimase aja suuremaid isiklikke arenguid mängujuhina: lahedat tegevust ja ägedat riski tuleb premeerida, mitte karistada. See on nii elementaarne, aga kuidagi mängusisest loogikat taga ajades selleni ei jõua.

Ma ju tegelikult tahan, et nad kõlguksid nöörijupi küljes kuristikku, vastane kaenlas, et teda langemise ajal vastu kaljuseina peksta; et nad pidurdaksid oma langemise hoo tema kehaga ja et keegi üleval samal ajal seda nööri läbi püüaks nüsida.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Mängija õigustest mängujuhi maailmas

PostitusPostitas KEK 20:02 3. Veebr 2010

Irve kirjutas:See on üks minu viimase aja suuremaid isiklikke arenguid mängujuhina: lahedat tegevust ja ägedat riski tuleb premeerida, mitte karistada. See on nii elementaarne, aga kuidagi mängusisest loogikat taga ajades selleni ei jõua.


Mina mõtlen, et lahedat tegevust ja ägedat riski tuleb ka väljaspool mängu premeerida, mitte karistada.
KEK
Ruunitundja
 
Postitusi: 478

Kasutaja avatar

Re: Mängija õigustest mängujuhi maailmas

PostitusPostitas Bernard 8:56 4. Veebr 2010

Enamike riikide korrakaitseorganid nii ei arva.

Õnneks või paraku.

---

Sekundeerin Irve arvamust. Lisan veel omaltpoolt, niikaua kuni kõigil on lõbus pole suurt vahet mis mängumaailmas toimub ja kui realistlik või mitte see on. Sest FUN on ju lõpuks rollimängude eesmärk.
Austusega, Allan Bernard /55 632 698/

www.larp.ee
Bernard
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 2957
Asukoht: Tallinn, 55 632 698

Re: Mängija õigustest mängujuhi maailmas

PostitusPostitas Kriza 14:50 10. Veebr 2010

Bernard kirjutas: Sest FUN on ju lõpuks rollimängude eesmärk.


HALLELUUJA!! :D

Lisaks veel niipalju, et DM/GM võiks kah mängust rõõmu tunda.
Kriza
Seikleja
 
Postitusi: 24

Eelmine

Mine Rollimäng

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6