Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Valikud

Vaba vestlus rollimängulistel teemadel

Moderaatorid: mart, Irve

Kasutaja avatar

Re: Valikud

PostitusPostitas KEK 14:08 5. Jaan 2010

Mul on hea meel Xan, et ma sinust ikkagi õigesti aru sain.
Ainus põhjus, miks sa larbi suhtes umbusklik oled on see, et sa pole veel ühele tõeliselt heale pikale jätkumängule sattunud, sellisele kus tegelased iga mänguga edasi arenevad ja mängijatele kalliks saavad.

Kunagi ennemuiste oli PP uus maailm.
kunagi oli Saaga
oli Juunior (juunior tõusis taas tuhast!)
oli Erien
oli Diablo
Isegi pulmad ja matused oli vägev, sest lugu läks edasi.
ja mõned seeriad kuhu ma ise eriti ei sattunud.
Beleriandki oli pisike seeria, aga see viimane kuhu sa jõudsid, oli seeria lõpp.

Viimasel ajal on aga maad võtnud selline suund, et larbile tulles ei saa sa enda tegelastki tihti ise välja mõelda, antakse sulle mingi tekst, kirjeldadakse natuke olukorda, ja kui mäng on läbi, siis kõik koju tagasi ja varsti unustame mis juhtus. Lugu lihtsalt saab otsa.
See aga ei sarnane päris eluga ja saadud kogemus kannatab selle tõttu.
Mulle pole sedasorti ühekorra "näidend"larbid eriti kunagi meeldinud.

Irve kirjutas:Larbi mittejätkumise probleem on kohati näha küll. Minu meelest sõltub see veidi mängijate kooslusest, et kuivõrd nad eesmärgist ja kuivõrd nad rollist lähtuvalt tegutsevad. Kõrvalmärkusena arvan, et Mütofest ei ole hea koht kus larbi kohta arvamust kujundada: seal on seni liiga suur segu rollis olevast ja rollist väljas olevast rahvast ja kostümeeritud joodikutest, et seda kõike heaks larbiks pidada.


Seda mittejätkumist on päris palju kohata.
Kõik ei ole aga kadunud, me ju läheme juunior larpi 15'dale mängule (y)
KEK
Ruunitundja
 
Postitusi: 478

Kasutaja avatar

Re: Valikud

PostitusPostitas mart 15:50 5. Jaan 2010

Jutt sirge joone printsiibist

Xan kirjutas:Sinu kirjeldatud situatsioon, mart, viitab justkui väga algajate ja/või noorte mängijate grupile. Või siis grupile, kes ei taha niivõrd mängida, kuivõrd käru keerata :).


Minu näide oli äärmisel kombel liialdatud. Selleks, et asja grotesksel kujul illustreerida.

Mängus on tihti situatsioone, kui mängijatel puuduvad piisavad andmed kuhu või kelle juurde nad peaksid minema, et oma eesmärke saavutada. Ja ka teadmised kuidas neid andmeid hankida. Lõputu uurimistöö ja planeerimine võib rappa viia ja mängu igavaks muuta. "Sirge joone printsiip" ütleb seda, et kui uurimistöö kipub tüütuks muutuma on mõistlik praeguse asukoha ja kõige tõenäolisema oletatava eesmärgi vahele tõmmata "sirgjoon" ja hakata seda mööda minema, midagi huvitavat juhtub kindlasti (kas siis vihjeid kuidas soovitud eesmärgini jõuda, või siis kuidas mõnad muud vana või uut eesmärki saavutada), GM teeb tegevuse korrektuure igavuse vältimiseks. Sirge joone printsiip on omajagu vildakas :) ja GMi toimist mänguväliselt ette aimav. Aga midagi selles ikkagi on. Selle printsiibi moraal on rohkem selles, et tegutsemine võib olla liigsest uurimisest ja planeerimisest huvitavam.
mart
Dominus Monstrorum
 
Postitusi: 1001
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Valikud

PostitusPostitas Xan 17:33 5. Jaan 2010

Eks see jah on rohkem selline sisetunde ja mängustiili küsimus. Kuidas gruppi kogu mäng kikivarvukil hoida. Jäik ja ettearvatav olla ei ole kuigi põnevusttekitav.

tsiteerides klassikat:

Loogika
Läkaõunapuu all on läkaõunad
Altari all on varandus
Arhitektuurne projekteerimine ja detailplaneeringud - 50 18 059
Xan
Valguse kaitsja
 
Postitusi: 211
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Valikud

PostitusPostitas Aurin 19:26 5. Jaan 2010

Minumeelest on siin kogu jutt "sirgest joonest" või mitte lihtsalt mängu tüüpide küsimus. On lihtsaid, ettevalmistatud, "lineaarseid" mänge kus mingi quest on põhjalikult läbi mõeldud kindla lõppu ja algusega. Teine äärmus on täiesti "liivakasti maailm", kus mingi maailmajupike on enam-vähem läbi mõeldud ja mängiad peavad valima kuhu nad seiklusi otsima lähevad. Nende äärmuste vahele jäävad enamus mängud, kus on välja mõeldud nii maailm, kui midagi mis mängijatega juhtub, mis igapäeva elus täenäoliselt ei juhtu (röövlid röövivad just seda postitõlda mis oli toomas kangelase tellitud mõõka või just kangelase vennatütar röövitakse, et lohe neitsinälga kustutada). Sellised nööriotsad panevad mängijad joonele aga ei sunni end järgima lineaarselt vaid pigem loovalt.

Lõpuks on mängujuhi ja mängiate koostöös vaja töötada välja tüüp, mis mõlemale kõige paremini sobib.
(685) "Throw your soldiers into position from whence there is no escape, and they will prefere death to flight." - The Art of War
Aurin
Loitsija
 
Postitusi: 719
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

Re: Valikud

PostitusPostitas Irve 10:37 18. Veebr 2010

Hallhulluke kirjutas sisalikus veidi pikemalt kahvlisse ajamisest.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Valikud

PostitusPostitas mart 17:53 18. Veebr 2010

Tore kirjutis. Mõned mõtted selle kohta.

Üks asi mis tähelepanu äratas oli "kahvli" definitsioon. Et see on valik ainult halbade variantide vahel. Minu kogememuse järgi on kõige põnevamad sellised valikud, kus sa päris täpselt ei tea, kas see on hea või halb, mis sulle valida antakse või milline variant on parem või halvem.

Teine asi oli see, et tõepoolest, valikutega situatsioone on lauamängus lihtsam korraldada kui larpis. Valik saab lihtsasti tekkida mängijatest sõltumata, selle tekitavad mängujuhi poolt juhitud tegelased, kes tegutsevad iseseisvalt ja keedavad konflikti küsimata kas nad võivad seda teha või ei. Larpis on vaja paljuski loota mängijatele ja viperuste tekkimine on rohkem tõenäoline; on küll võimalik välja mõelda situatsioone, kus niite tõmbavad tegelased kes mängiväljakul ei esine, aga kui seda on liiga palju, siis tundub see kunstlik ja sulepeast välja imetud.
mart
Dominus Monstrorum
 
Postitusi: 1001
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Valikud

PostitusPostitas Irve 17:56 18. Veebr 2010

Lihtne dilemma on muide ka igasugu maagiliste esemetega, mis ühelt poolt võtavad, teiselt poolt annavad.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Valikud

PostitusPostitas Tindome 18:09 18. Veebr 2010

Ega ei peagi ainult halb olema, mhmh.
See "ette ei tea" ongi tegelikult parem. Aga ma ei osanud seda nii hästi selgitada.
Kui mitte teha kirega, miks siis üldse teha?!
Tindome
Loitsija
 
Postitusi: 716
Asukoht: vahel maa ja vahel taeva

Eelmine

Mine Rollimäng

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6