Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Rollimänguteoreetilisi asju

Vaba vestlus rollimängulistel teemadel

Moderaatorid: mart, Irve

Kasutaja avatar

Re: Rollimänguteoreetilisi asju

PostitusPostitas Aurin 18:53 5. Jaan 2010

Minu kogemuses ongi üks raskemaid ülesandeid mängujuhuna tunnetada, mis tüüpi mäng antud mängijatele teha (kui ei ole just juba varasemat plaani teha väga kindlat tüüpi mängu ja selle jaoks sobivad mängijad otsitud).

Mul oli kogemus, kus grupp otsis uud mängujuhti, kuna vana enam ei viitsinud. Olin nõus neid inimesi abistama ja uurisin, mis tüüpi mängu nad tahaksid. Vastuseks sain, et väga keerulist. Koostasin siis ühe väga keeruka sotsiaalse võrgu, võimusuhete ja avastamist ootavate saladustega kuhu mängijad paigutada. Kui mänga aga pärale jõudis olid mängijad põhiliselt huvitatud pimesi käskudele allumisest ja kollide tapmisest, tundmata suuremat huvi kelle jaoks nad töötavad ja kas neil on lootust pärast ülesande täitmist ka asjast elusalt välja tulla.
(685) "Throw your soldiers into position from whence there is no escape, and they will prefere death to flight." - The Art of War
Aurin
Loitsija
 
Postitusi: 719
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

Re: Rollimänguteoreetilisi asju

PostitusPostitas Bernard 10:18 7. Jaan 2010

KEK kirjutas:mis veel, aidake mul täiendada seda nimekirja.

hoidke mängitavate persoonide põhiõigusi! :)


Õigus toppida oma nina ABSOLUUTSELT igale poole - eriti teiste tegelaste asjadesse, lootuses, et nood üritavad seepeale oma asju sinu ninna toppida. Sest muidu on mängul igav.

---

Ma leian end nõustumas Irve artikliga, klassifikatsioonide osas. Olen sarnast lähenemist rollimängudele-/mängijatele kasutanud mitmetes loengutes.

Minu kogemuses on kõige paremad mängud olnud kuhugi äärmusesse (või vähemalt kolmnurga "küljele") kalduvad. Seda harilikult põhjusel, et mängujuhtidel on väga selge mida nad teevad ja miks. Keskendutud on zanri jaoks olulistele asjadele ja teistest äärmustest vaid detaile lisatud.

"Kuldse kesktee" ajajad satuvad harilikult (aja, vahendite, loomevõime ja inimressursi) hätta ning ei suuda ühtegi aspekti korralikult tööle panna (olen ka ise korraldajana sellesse ämbrisse astunud, nüüd üritan vältida).

Viimasel ajal olen ise selliste üldisemate mängude puhul, rollist (või selle puudumisest) lähtuvalt, enda jaoks ära otsustanud mil viisil ma laias laastus mängin. Elik seda kategoriseerimist on täitsa võimalik kasutada ka ühepoolselt, mängijana.
Austusega, Allan Bernard /55 632 698/

www.larp.ee
Bernard
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 2957
Asukoht: Tallinn, 55 632 698

Kasutaja avatar

Re: Rollimänguteoreetilisi asju

PostitusPostitas KEK 16:43 7. Jaan 2010

Ma olen üsna nõus sellega mis Bernard kirjutas.
Kuid ei välista seda, et keskteed pidi geniaalse mänguni ei jõuaks,
see on lihtsalt kõige keerulisem tee. See jällegi ei tähenda seda, et sinna poole pürgima ei peaks/võiks.

Selle, millise kogemuse mängija mängult saab,
võiks lõpuks taandada vaid valikule mille mängija teeb.
Ei ole võimalik tekitada situatsiooni, kus mängijal Peab olema igav, see ei ole lihtsalt võimalik.
See kas mängijal on igav on kinni ainult tema enda valikus.
Isegi kõige kehvemini korraldatud mängu on võimalik ülmelistes kogustes nautida, selleks on tarvis vaid tedlikult teha see valik.
Kuidas see ütlus käiski, Ainult igavatel inimestel on igav. ;)
KEK
Ruunitundja
 
Postitusi: 478

Eelmine

Mine Rollimäng

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6