Payli mäng, Forgotten Realms
Bruenor Orkitapja juhtumused.
Bruenor on üks vinge päkapikk. Väga vinge, isegi päkapikkude mõõdupuu järgi. Aga noor alles. Nii 46 aasta kanti. Peale selle, et ta üks vinge päkapikk on, peab ta lugu ka päkapikkude traditsioonidest - oskab sepistada, orienteerub suurepäraselt maa-alustes käikudes-koobastes, joob 3 inimest vaevata laua alla, kui orke-goblineid või muud taolist näeb, haarab oma suure kirve ja tormab päid napsama. Ja kui vähegi võimalik, aitab oma sõpru (eriti neid, kes on päkapikud). Bruenor on alati abivalmis, eriti kui tuleb millegi (õigemini kellegi) kallal kirvega nokitseda. Kuna ta ise on üpriski tugev, austab ta ka teisi, kes hästi võidelda oskavad ja teiste kaitseks välja astuda julgevad. Selliseid, kes võitluses kaasa lüüa ei suuda, ta eriti ei respekteeri. Kuid kui neil mingeid kasulikke oskusi on, siis ta eriti vastu ei ole, et nad gruppi võtta. Siia kategooriasse kuulub näiteks Munkki-Dunkki, kes enamasti vastase lähedusse sattudes pikali lüüakse, kuid jookseb kiiremini kui ammunool (no mitte päris, aga väga lähedale).
Füüsiliselt võib Bruenorit iseloomustada järgnevalt: mustade juuste ja habemega (mis on enamasti turvise all peidus, et viga ei saaks) 4'1 jalga pikk ja 140 naela kaaluv päkapikk (meessoost, et kui aru pole saada). Kannab hetkel turvisena kürassi ning veel paari metallist kaitseosa, relvana eelistab kasutada kahekäekirvest, mille sõber Moren hiljuti maagiliseks loitsis, kuid kui vaja, kasutab ka kilpi ja sõjanuia. Kusagil vankris on erilisteks juhtumiteks kaasas suur vibu, kuid lennutamiseks on tal kaasas traditsioonilised päkapikkude kaugvõitluseks kasutatavad pisihaamrid. Välimusest veel niipalju, et Bruenor näeb oma lihasmassiga ikka tõesti kapp välja, et paistab isegi päkapikkude hulgas silma.
Niisiis, et miks Bruenor oma klanni juurest, kes elab Cormyri pinnal Tormimägedes, lahkus ja mööda Cormyri ringi sibab ja inimeste asjusse sekkub? No eks juba tema vanaisa ütles (ning uskuge, nende 46 noorusaasta jooksul, mis Bruenor kodus veetis, jõudis vanaisa nii mõndagi öelda), et selleks, et sinu kodu turvaline oleks, peab su naabritel elu rahulik olema. Aga teadagi Cormyris olla praegu (1272-73 DR) lood sitad - kunn sai mingi punase sisalikuga võideldes otsa ja kogu maa on orke-goblineid täis.
Bruenorit poleks see vast suurt kottinud, kuid et ta tahtis klanni battleragerite gruppi astuda, siis juhtus, et hakkas kottima. Nimelt battleragerite liider arvas, et Bruenor ole veel liiga pehme, et liituda - nii rohkem padja kui kivi moodi, ning peaks minema rändama ja värsket õhku nuusutama. Bruenor küll ole rahuliku meelega (enda arust), kuid selline solvang ikka ajab vihale. Üritanud siis liidrile äsada. Kui Bruenor uuesti pildi ette sai, uskus ise kah juba, et tuleb ikka minna ja väljaspool klanni värsket õhku nuusutada. Niisiis tõmmas endale selga oma nahkturvise ja haaras kaasa oma kirve (see kirves sai hiljem maha müüdud ja uus asemele ostetud) ning pani pealinna poole ajama.
Jõudnud linna, avastas Bruenor, et lood on kurvad - ta veel noor päkapikk ning polnud jõudnud ega viitsinud lugemist-kirjutamist ära õppida. Seega ta siis seisis seal linnaväljakul ja vahtis murelikul ilmel kuulutuste tulpa, kuni....(Siit peaks järgnema jutustused Bruenori varasematest seiklustest, ehk kuidas ta seiklejate gildi liikmeks astus ning liitus grupiga, mis sisaldas kääbik Wunderkindi, inetu lõustaga inimest Munkki-Dunkki ja haldjat, kelle keeruline nimi Bruenorile pähe ei jäänud. Grupiga liitusid aeg-ajalt ka muud tegelased, kuid need kas kadusid ära või leidsid oma otsa. Oma otsa leidnute hulgast on vaid Moren (kes muide ilu poolest kuulub Munkkiga samasse kategooriasse) ja Munkki tee tagasi elavate hulka leidnud. Esimesed seiklused pole kahjuks enam kusagile jäädvustatud, sest Bruenor sel ajal veel päevikut ei pidanud ning ka Jergal, taevane kirjutaja, pidas targemaks hiljem Bruenori "tungival" palvel need seiklused oma kroonikast kustutada. Märksõnadeks nende seikluste puhul olid vast goblinid, orkid, Bane'i preestrid ja torni otsast laiaks kukkuv haldjas)
...ühel päeval palus üks Cormyri aadliproua seiklejatel uurida imelikke juhtumisi tema maadel asuvas külas. Sinna suundunud, avastasid nad, et sealkandis tegutsevad libahundid. Nendega oli hulka tegemist, ent see jääb samuti ajaloo jaoks kadunuks kuni selle hetkeni, kustmaalt Jergal sai Bruenori "OK" jutustamiseks. Hiljem jutustab lugu autentsemast ja objektiivsemast vaatevinklist Bruenor ise.
Väljavõte Jergali kroonikast:
"Pärast võidukat lahingut libahuntide ja orki-shamaani vastu, kui lohisti valmis ning elanud ja elavad eluloomad peale laaditud, asub Bruenor külla tagasi minema. Vantsib rasket koormat lohistades ning mõtleb:"Kuradi kirbukotid sellised....algul anna tappa ja pärast lohista kah veel. Noh, õnneks küla lähedal, veab vabalt ära." Ning jõuabki varsti Bruenor külla tagasi. Kohe kargab ligi ka nõgi ja verega koos Moren, kes üritab päästa mis päästa annab.
Paistab, et küla on veel alles, kuid suur tuleleek, mis ennem maja oli, annab lootust, et nii asjad kauaks ei jää. Ning juba ongi näha, kuidas Moreni inetu lõust rahva seas ringi vantsib ja rahvast ritta ajab, et kustutustööd efektiivsemalt läbi viia. Munkki kimab niisama sihitult rahva seas siia-sinna ning Rhian on arvatavasti kusagil ikka veel kinni seotud, kuna ta libahundilt hammustada sai.
Kustutustööd lähevad nadilt kuni ühtäkki heast peast taevast vihma tulema hakkab, mis tule ära kustutab ja kõigil olemise ebamugavaks teeb. Bruenor, kes end mõnusasti tule ääres soojendanud oli vannub endamisi ning kui Moren ta kokku lapitud saab (Bruenor oli võitluses libahuntidega veidi räsida saanud) ja haavad huntidega võitlusest enam niipalju tüli ei tee, otsustab lakale magama ronida.
Järgmised päevad mööduvad rahulikult, ning Lathlanderi preester Thal jõuab kah abivägedega tagasi. Libahuntide probleem paistab lahendatud olevat. Seejärel otsustavad kõik, et mis siin ikka passida, et lähme parem Suzaili tagasi. Ning nii tehtaksegi...
Suzail on kah täitsa alles veel, kui tagasi jõutakse. Linnas aetakse igasugu vajalikke asjatoimetusi, nagu näiteks saadakse kätte töötasu, uuritakse võluri käest uudiseid, makstakse gildile raha ning otsitakse uus tööots. Kuna arvatavasti seisab ees pikem retk, siis otsustatakse osta hobused ja vankrid. Samas uuritakse ka selle imelise hobuse kohta teavet, mis neid sõrmustele lähemale peaks viima. Võetakse uus mees punti ning kui sellelt Gutshakeri mõjud taanduma hakkavad, ollakse valmis uue tööga tegelema hakkama - reis Sembia pealinna.