Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Barjäärilinn I muljed

Päris elus rollimäng

Moderaatorid: Irve, chloe, Sorontur, Gregik, Aweron, Priist, Bernard

Kasutaja avatar

Barjäärilinn I muljed

PostitusPostitas Balor 20:34 13. Juun 2005

Koht oli hea, nii kaljude all kui peal. Eriti l6bus oli vertikaalseinast allaronimine, mis juurte ja kivide kaasabil ka õnnestus.
Tekkis erinevaid situatsioone, mis näitasid seda, et Saaga süsteemi on püütud teha võimalikult reaalseks, tegelase loomisel ja arengul mitmekesiseks ja paindlikuks, aga samas sisaldab karjuvaid vasturääkivusi.
Mis häiris kõige rohkem - Saaga kui questipõhise süsteemi eventide vähesus ja see, et rollimängu ja enda panust loo arengusse ja questide lahendamisesse ei panda mikski.
Rohkem GMe, kes suudaksid gruppidel silma peal hoida ja ka talletada seda, kes mida tegi, mille nimel panuse andis ja kannatas.
Praegu on nii, et yks grupp teeb questi 2ra, viimasel hetkel hyppab ruumi sisse hunnik tegelasi kes ei tea asjast midagi ja saavad t2isosa ekspist. See on nii eba6iglane kui ebareaalne ja nõme..
Üldiselt - ootan järgmist mängu ja loodan, et see saab olema huvitavam, j2rgmine veelgi huvitavam jne. Potensiaali peaks ju olema.

Jõudu!
---------------------
One who conquers others is strong.
One who conquers himself is all-powerful.
Balor
Shamaan
 
Postitusi: 189
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Bernard 22:02 13. Juun 2005

Kõikidest vasturääkivustest palume siiralt ja tungivalt meid teavitada. Et saaksime need likvideerida ja/või segaduse selgitada. Kontakteeruda Saaga reeglite suhtes võiks minuga, PS'i teel.

Mul on siiralt kahju Balor, et teie kamp paljudest kogemuspunktidest ilma jäi - tõesti on. Te olite väga tegusad ja teid jätkus igale poole. Ning ärge arvake, et GM'id teid tähele ei pannud ning omi järeldusi ei teinud (mis vahest on olulisemad kõigest rahast ja kogemuspunktidest mida keegi koguda võiks).

Kogemuspunktide andmine käib väga konkreetse valemi järgi ja on käinud Saaga algusest peale ning tegelikult töötab. Hinnata seda kes mis hetkel ja kus mingi ideega välja tuli on larbil võimatu. Samuti on võimatu (minemata ekstreemsusteni subjektiivseks) hinnata seda mis oli kellegi osalus mingi ülesande sooritamisel.

Ainus objektiivne lahend on märkida eelnevalt ja väga konkreetselt ära mis on mooduli lahendiks. Ning anda/jagada kogemuspunktid nende vahel kes selle tegevuse/sündmuse vahetus läheduses ning sellest teadlikud on.


Ära lase tujul langeda kui said oodatust vähem kogemuspunkte - need ei ole ainus kriteerium tegelase edukuse hindamiseks - küsi ükskõik millise GM'i/DM'i käest.

Esimene mäng oli naa või nii sissejuhatav ja tempo hoidsime meelega rahuliku, andes aega uutele mängijatele (kes olid pea täielikus enamuses) süsteemiga kohaneda. Tehke oma kambaga toimunust omad järeldused ja jätkake samas vaimus ning te saavutate oma eesmärgid - olen selles veendunud.
Austusega, Allan Bernard /55 632 698/

www.larp.ee
Bernard
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 2957
Asukoht: Tallinn, 55 632 698

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Celestial 18:16 14. Juun 2005

Muljetan ka siis natu.

Saaga reeglistik on väga mega! Tehtud reaalseks ja soosib igakülgselt tegelase arengut. Samas, nagu mainis Balor, pole saagas vist rollimängulise küljega midagi peale hakata kuna mäng on teistsugune(e. questipõhine)(ja see toob kaasa meeldiva vahelduse, sest meie grupi rollid hakkasid alles teisel päeval vaikselt minema).

See exp on natuke kummaline, samas üritan vähem vinguda kui tavaliselt,
muud questid lasin käest, aga puust julla questi juures ajas küll rämedalt närvi, kuidas lahendasin asjast mingi 90% ja tulemuseks 0 exp.

Samas, ega ainult expi peal elada ei tasu. Nagu Allan ütles, asja eesmärk on siiski fun ja seda jätkus palju. Eelkõige tänu lõbusatele tsuksidele, siis veel mürmoonidele ja megaheale kambale.

Draug,Peep ja Balor vaatame asja positiivselt, tegelikult olime mängul üks usinamaid seltskondi, jätkus meid pea kõikjale, lihtsalt polnud süsteemiga tuttavad. Järgmine mäng tuleb parem.

Suured tänud korraldajatele ja mängijatele. Nalja sai kõvasti!

Parimat soovides,
Celestial
Sentius- Elu on VABSEE lill Raisk!
Celestial
Haldjate õpilane
 
Postitusi: 382
Asukoht: tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Bernard 21:47 14. Juun 2005

Celestial kirjutas:Samas, nagu mainis Balor, pole saagas vist rollimängulise küljega midagi peale hakata kuna mäng on teistsugune(e. questipõhine)


Põhjenda veidi sest pole sinuga nõus - äkki saan valesti aru? Mis on see "rollimänguline külg" ja milles see (või selle puudumine) väljendub.

Kui "pole midagi peale hakata" tähendab "kuna ei saa selle eest ekspi" siis tõesi, lõviosa kogemuspunkte tuleb ülesannete lahendamisest.

Tsiteerin Saaga 3.0.1 reeglid, II Peatükk - Üldised Reeglid - Kogemus

Käesolevate reeglite alusel mängitavatel LARP’idel osalemise eest saab iga mängija mängupäeva eest 1000 Kogemuspunkti(XP). (1 päev s.o. 0 ööd = 1000 punkti; 2 päeva s.o. 1 öö = 2000 punkti; 3 päeva s.o. 2 ööd = 3000 punkti jne.) Erandjuhtudel on võimalik Kogemuse ülekandmine ka teist tüüpi LARP'i mängudelt.

GM’id võivad mängu lõppedes anda lisapunkte tegelastele kelle risk surra oli suurem kui teistel, või kes lahendasid tähtsaid probleeme. See on üldiselt GM’ide vaba voli ja mängijad ei saa vaidlustada teistele antud punkte ega endale punkte nõuda.



Ma ütlen, see on sedavõrd tuttav situatsioon (ka ADD'st) kus mängijad pole oma tegelase kogemusega rahul. Aga see ei tähenda, et asi oleks süsteemis või mängus.


Reeglite järgi EI PEA (loe. ei ole kohustatud) GM'id üldse mingeid lisaekspe andma. See kas ja kuidas nad seda teevad on täiesti nende endi suva.
Austusega, Allan Bernard /55 632 698/

www.larp.ee
Bernard
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 2957
Asukoht: Tallinn, 55 632 698

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Celestial 21:51 14. Juun 2005

Rollimängulise küljega pole midagi teha-

Et on suhteliselt ükskõik, kas oled inimene või haldjas, ork või troll.
Ja see ka mis aligatsioon sa oled, kuna pole otseselt gm-e kes järgiks,
kas tegelane käitub ikka nagu lawful good või mitte.

Lisapunktide andmises nõustun Allaniga.
Sentius- Elu on VABSEE lill Raisk!
Celestial
Haldjate õpilane
 
Postitusi: 382
Asukoht: tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Bernard 22:10 14. Juun 2005

Celestial kirjutas:Et on suhteliselt ükskõik, kas oled inimene või haldjas, ork või troll. Ja see ka mis aligatsioon sa oled, kuna pole otseselt gm-e kes järgiks, kas tegelane käitub ikka nagu lawful good või mitte.


:D:D:D (see kohe nõuab mitut emootikoni).
Austusega, Allan Bernard /55 632 698/

www.larp.ee
Bernard
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 2957
Asukoht: Tallinn, 55 632 698

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Die 22:18 14. Juun 2005

Celestial kirjutas:Rollimängulise küljega pole midagi teha-

Et on suhteliselt ükskõik, kas oled inimene või haldjas, ork või troll.


Mind ei olnud mängul - selle koha pealt ma kaasa rääkida ei saa. Aga sinu ja Balori jutu peale tekkis küsimus küll - küsin siis otse sinu kommentaari kohta: mis tähendab 'ükskõik, kas oled ...'? Kellel on ükskõik? GMidel? Teistel mängijatel? Sinul endal? Ja miks? Sest selle eest ei anta ekspi? Või mõnel muul põhjusel?

Sina väitsid, et kui 'questimine' pikalt saata ja rolli mängida, siis ei ole mängul oluliselt midagi teha ja on igav. Mina tahaks nagu uskuda, et seda kõike saab korraga teha (isegi kui selle eest expi ei saa - well, see on ka ainus mäng, kus otseselt expi ÜLDSE jagatakse, saan aru, et läheb krabamiseks, hasart jne, aga äkki ajasite natuke liialt ainult sedasama expi taga?). Noh, sa muidugi ise ütlesid ka, et mängisite ikka rolli kah, aga...

Küsiks siis otse korraldajate käest - kuis on lood selle probleemiga (kui seda probleemiks saab nimetada)? Vabandan, kui ei suutnud end väga selgelt sõnastada, aga ehk on arusaadav.
Kui oled kaelani sitas, ära pead longu lase (Saksa vanasõna)
Die
Lohede õpilane
 
Postitusi: 2534
Asukoht: Ilmaplats, 56652297

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Bernard 22:32 14. Juun 2005

Ei ole probleemi - on ainult arusaamatus. Aga neid oligi oodata - hiljemalt pärast teist mängu. ;)

Üldiselt tabasid suht täpselt märki Die. Lisan veel, et - ärge muretsega kõik vajalik ON DOKUMENTEERITUD GM'ID TEEVAD SELLEST OMAD JÄRELDUSED.
Viimati muutis Bernard, 22:42 14. Juun 2005, muudetud 1 kord kokku.
Austusega, Allan Bernard /55 632 698/

www.larp.ee
Bernard
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 2957
Asukoht: Tallinn, 55 632 698

Kasutaja avatar

PostitusPostitas KEK 22:39 14. Juun 2005

Celestial kirjutas:Rollimängulise küljega pole midagi teha-

Et on suhteliselt ükskõik, kas oled inimene või haldjas, ork või troll.
Ja see ka mis aligatsioon sa oled, kuna pole otseselt gm-e kes järgiks,
kas tegelane käitub ikka nagu lawful good või mitte.


Ma pole nii jaburat juttu tükk tükk aega kuulnud.
Kas sa käid mängudel selleks, et gmile meelejärgi olla või selleks, et rolli mängida?
Miks on üldse selle tegevuse koondnimi rollimäng?
Kas võib olla põhjus selles, et sa lood endale rolli ja siis mängid seda nii hästi kui võimeline oled....
KEK
Ruunitundja
 
Postitusi: 478

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Balor 14:20 15. Juun 2005

Njaa..
Vot selle rollim2nguga ongi ju nii, et kui see kuidagi tasustatud ei saa, ei ole sul varsti enam rolli mida m2ngida, sest questijad-ekspikogujad s6idavad sust lihtsalt 1le, kuna neil on k6vasti rohkem oskusi.
Et aga Saaga on questip6hine m2ng, tuleb siis roll k6rvale panna ja k6iki queste usinasti lahendama hakata, k2ivad nad rollile vastu v6i mitte.

Teine asi on see, et oma alignmenti v2lja m2ngides saan karmale miinust. Mis mitte ei s1venda mu praegust aligni vaid l1kkab seda 1ha enam allapoole, kuigi sinna see kohe kuidagi ei k2i.
Kui hauar11stamise eest saab miinust ja paladiini h2dast v2lja aitamise eest boonust ei saa, tekib pea kohale k1sim2rk. (mitte et ma oleksin kumbagi teinud jubedast headuse v6i kurjuse puhangust, ikka selleks et omakasu saada ja l6bus oleks. Kui orki orki ajada ei saa, ajame r88vleid, pohhui sellest paladiinist, kui ta just meile abiks olla ei taha v6i tasu ei paku. Hauaryystamise koha pealt olin seisukohal- kui see vampiiri tapmisele kaasa aitab, lasku k2ia, ise oma s6rmi sinna toppida ei tahtnud.)
---------------------
One who conquers others is strong.
One who conquers himself is all-powerful.
Balor
Shamaan
 
Postitusi: 189
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas raunok1 14:59 15. Juun 2005

Vast millele Cele tüüris oli see, et tegelastel polnud põhjust omavahel suhelda. Rollimäng eeldab seda, et sa käitud nii nagu see tegelane käituks. Kuna aga kõik nn. questid olid NPCde käes siis polnud nagu põhjust teistega rääkida. Teistel gruppidel polnud võibolla minu jaoks vajaliku......miks peakski nendega rääkima......võõrad ja võimsad maagid, sõdalased vms. Surma saada tegelane kül ei tahaks.

Meie gruppil selles suhtes probleemi polnud, pole. Igal gruppil oli midagi, mida meie tahtsime.....Armastus, Rahu, Tarkus. Leidke põhjus teistega suhtlemiseks. Nii et mina ei kurda......puuk sakkis sajaga ainult!
Jou T u s S, mis teed?
raunok1
kätteta inimene
 
Postitusi: 1095
Asukoht: 56645629

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Die 15:07 15. Juun 2005

Ühesõnaga - nänn edestab rollimängu...? Ja nänni saamise nimel jäetakse ära rollimängu? Kasvõi põhjusel et 'teised teevad ka nii ja kui meie nii ei tee, siis meist sõidetakse üle'. Kurb on selline suhtumine. Võibolla õige, aga kurb ikka. On see nänn/exp siis tõesti nii hirmus oluline (nijaa, saab oskusi ja kraami... aga ilma selleta elab ju ka ära? või lüüakse kohe kasti? või käib ilgelt ego pihta, kui teised on kapimad (ja mängivad seejuures vähem rolli...)?) ? Eks mänge ole muidugi erinevaid ja väga erinevate suunitlustega, aga...

Ausõna, peab vist tõesti üritama järgmine kord ise kohale tulla, kui töö ja igasugu projektid võimaldavad, ning omal nahal ära kogema, et mis värk õieti on.

Juttude põhjal aga ütleks, et: miskit on mäda siin Taanimaal.
Kui oled kaelani sitas, ära pead longu lase (Saksa vanasõna)
Die
Lohede õpilane
 
Postitusi: 2534
Asukoht: Ilmaplats, 56652297

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Iardacil 17:51 15. Juun 2005

Iardacil
Tõeotsija
 
Postitusi: 173
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Balor 15:40 19. Juun 2005

>aga ilma selleta elab ju ka ära? või lüüakse kohe kasti? või käib ilgelt ego pihta, kui teised on kapimad (ja mängivad seejuures vähem rolli...)

Ilma ei saa eriti 2ra elama, sest Saaga on v2ga skillip6hine systeem. Skillid annavad nii palju juurde, et tegelane, kellel on 20OPd, peab n2gema roppu moodi vaeva, et 100OPlisele 1ldse midagi 2ra teha.
Kui tahad 1ldse expi saada, tuleb mingi raske quest 2ra teha ja kui v66rad kohale vajuvad, siis nad enne viimase liigutuse tegemist maha l11a? See oleks suht ainus variant. GMidel tuleks sellise kr2pi v2ltimiseks lihtsalt natuke m6elda..

Egoga ei ole siin midagi pistmist. Lihtsalt idiootsed seigad k2ivad n2rvidele. Pigem on tegemist ego t6usuga, kui kellegi k6vasti kapima 1le kavaldatud v6i maha v6etud saab.

Ainus lahendus oleks vist paar korda rohkem GMe, kes siis n2eksid, mida tegelased suht igal ajahetkel teevad. See aga ei ole vist millegip2rast vastuv6etav. Misiganes, l6petan virisemise ja m6tlen parem, mida head nende OPdega teha..
---------------------
One who conquers others is strong.
One who conquers himself is all-powerful.
Balor
Shamaan
 
Postitusi: 189
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Draug 19:02 26. Juun 2005

Iardacil kirjutas:Pilte:http://www.dragon.ee/gallery/album84


kas pildid ongi nii udused või on neid väiksemas formaadis võimalik ka teravamalt saada...mõnda pilti tahaks alla tõmmata küll endale aga na kandilised tunduvad...
Draug
Haldjate sõber
 
Postitusi: 307
Asukoht: Estonia

Järgmine

Mine Larp

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6