Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


LARP Tundmata maa: Tuled öös 24.08

Päris elus rollimäng

Moderaatorid: Irve, chloe, Sorontur, Gregik, Aweron, Priist, Bernard

Kasutaja avatar

LARP Tundmata maa: Tuled öös 24.08

PostitusPostitas Die 18:48 22. Juul 2013

Kujutage ette planeet Maa'd. Sest see on meie endi maailm, kus mäng toimub - enamjaolt, vähemasti. Aga Maa on natuke teistmoodi ja maailm on natuke teistmoodi.

Inimesed mäletavad oma maailma kui umbes tuhande aasta vanust. Müüdid igasugu üleloomulikest olenditest on laialt levinud, aga need ongi vaid legendid, muinasjutud, müüdid jne jne. On vaid inimesed - või siis ka säärased, kes inimeste pähe loosi lähevad - vampiirid, näituseks. Või muudki - laske fantaasial lennata.

Maailm on linnu ja külasid täis ehitatud. Puit, kivi, tuulejõul liikuvad laevad, elektrit pole, tehnika on üpriski olematu. Käsitöö, kunst, bordellid, templid, religioonid.

Kaugele reisimine pole eriti lihtne, ega ka eriti levinud.

Meie mänguke algab igatahes ühest kummastavast mägisest piirkonnast, mis koondab mitut suuremat linna, hulgim külasid, ning muidugi templeid erinevatele jumalatele. Mägesid katab lumi, ent muidu on üpriski soe ja kuiv kliima - välja arvatud ajad, mil sajab nagu oavarrest.

Jumalad on olulised ja neid on palju. Mõned saavad omavahel paremini läbi, mõned mitte nii hästi. Aga oma olemasolu on nad igatahes ära tõestanud - üldiselt kipuvad jumalad vahel lausa ringi jalutama, ning oma kummardajatele nad üldiselt tasuvad nonde teenete eest. Ja vahel madistavad natuke omavahel, aga mitte eriti karmilt.

Viimasel ajal on tõusnud uus jumal - Molock. Tema templeid ehitavad tema järgijad, ja kes nad on, ei ole teada. Inimesed, jah, aga see on ka kõik, mida teatakse. Ja neil on hirmus vägi. Siinkohal ei tea keegi, kes too võimas ja hirmuäratav jumal on, milline ta välja näeb - aga tema sümbolid on veri ja tuli, värvid punane ja must. Molocki templeid tekib üle kogu maa, nii on kuulda. Räägitakse vereohvritest ja vastsündinute röövimisest, mõrvadest ja rünnakutest teiste jumalate teenrite vastu. Lihtrahvas on kabuhirmus, linnades loodetakse, et keegi teine tegeleb asjaga ja läänide valitsejad... kes loodab ohvriandidega uut vägevat jumalat lepitada, kes püüab tekkinud olukorda ignoreerida, lootes, et keegi teine sellega tegeleb, kes on asunud võitlusse...

Samal ajal liigub ringi prohveteid ja muidu hulle, kes räägivad ühe ja ainsa jumala tulekust, kes maa valejumalatest vabastab. Ühte kui teist räägitakse ka maailma lõpust ja uue maailma loomisest või vähemasti sinna pääsemisest.

Ühesõnaga, religioon mängib väga olulist rolli. Muus osas on elu nagu elu ikka. Ja kes vähegi saab ja suudab, valib raske töö asemel hunnikutes naudinguid.

Nii et - maailm nagu muiste, aga natuke väiksem, natuke tihedam, religioossem, kirevam, süngem, põnevam jne jne.

Ja ajalooga, mis ei ulatu eriti kaugele, sest keegi ei mäleta õieti.... või ei hooli...

Mis aga toimub tegelikult ja kas ka pealispinna all on kõik sama rahulik? Miks on maailm täidetud lugudest, mille tegelasi kusagil pole? Või on nad siiski kusagil? Kust tulevad jumalad?

Maa, kus me elame, on tundmata.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Faimbia lääni valitsejanna, Thia Kresaloph (või Faimbia Thia, nagu teda rohkem tuntakse) on kokku kutsunud oma pere helgemad pead ja vapramad mõõgad, ning külla kutsunud ka valitud seltskonna oma kõrvalläänist Krentest, mida valitseb noorisand Rust Vialodos, kes on abielusidemetega Thia ja eriti tema tütre Iana külge seotud.

Ühelt poolt on see kogunemine iga-aastane, et võimalikke probleeme arutada ja nendega karmilt toime tulla, rõõmude üle aga rõõmustada, teisalt aga on see alati võimalus oma sugulasi näha ning vana liitu uuendada. Seekord on lood aga karmimad – ehkki Thia ise on suutnud Faimbiast tolle uue ja kogu läänirahvas ning ka valitsejates enestes vastikust ja õõva tekitava Molochi templid eemal hoida, ei ole noorisand Rustil ja Krentel sama hästi läinud, kuna Krentel on ühine piir Galymnetesa'ga, ning Galymnetesa vana ja brutaalselt võimas isand Vimegart on just vastu Krente piiri lausa 2 Molochi templit ehitanud. Rahvaseas liiguvad kuulujutud lapseröövidest ja inimohvritest ning muust õudsest, mida nüüd punase ja musta ning Molochi nimega seostatakse. Ning kui seni on läänivalitsejad saanud veidraid usukuulutajaid eirata – nagu noid paljasjalgseid maailmalõpu ja ainujumal Jahve järele hüüdjaid, siis Molochi templid ja preestrid on ilmselgelt probleem, mis ei lähe ära, ja mida ei saa eirata ning mis on haigettegevalt reaalselt olemas.

Ja on muudki, lihtsamat, millest rääkida ja mille üle nõu pidada.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Millega tegu? Testmäng. LARP.

Millist mängu võib oodata? Palju olustikulist rollimängu, peoga intriigi ja peamurdmist. Sedakorda mõõgaga metsas ringi ei jookse. Mõõgaga toas ringi jooksmine pole aga kunagi välistatud. Väga palju saab mängule ka oma tegelase taustaga juurde anda.

Millist tegelast valida? Mõned tegelaskujud on natuke rohkem paigas (Thia, Rust, Iana jne), teiste puhul on rolli kirjutamisel päris vabad käed. Kui need sobituvad maailma, oma perre (antud juhul on valida kahe pere – Kresalophide ja Vialodoste vahel) ja nende puhul on loogiline, et nad on nõupidamisele kutsutud, siis väga rohkem nõudmisi ei sea. Erandjuhtumil, kui keegi tõesti väga-väga tahab mängida kedagi kolmandat, siis palun ka välja pakkuda see Väga Hea Põhjus, mille pärast teda sellele nõupidamisele kutsutud on. Ehk siis – mõelge ja kirjutage mulle oma idee, nägemus, rollisoov vms ja vaatame edasi.

Millal? 24 augustil, kogunemine 15.00 Raeplatsis, mängu algus orienteeruvalt 16.00

Kus? Peppersack, Tallinn, Viru tn. 2

Mängijate piirarv: Ümmargune kümme

Mängutasu: Tellime kohapealt grupimenüüga süüa vms, st ainult söögi-joogiraha. Seekord nõnna.

Mängijad:

Kadikas
Getter
Magnus
Ed
Madis
Meele
Oliver
Sermondo
Elaviel
Iti-Liis
Rhonwen
Viimati muutis Die, 22:21 18. Aug 2013, muudetud 2 korda kokku.
Kui oled kaelani sitas, ära pead longu lase (Saksa vanasõna)
Die
Lohede õpilane
 
Postitusi: 2534
Asukoht: Ilmaplats, 56652297

Kasutaja avatar

Re: LARP Tundmata maa: Tuled öös 24.08

PostitusPostitas Die 21:24 9. Aug 2013

Paar PCd mahub veel ära, ja siis on ka kõik, selleks korraks :)
Kui oled kaelani sitas, ära pead longu lase (Saksa vanasõna)
Die
Lohede õpilane
 
Postitusi: 2534
Asukoht: Ilmaplats, 56652297

Kasutaja avatar

Re: LARP Tundmata maa: Tuled öös 24.08

PostitusPostitas Die 22:55 12. Aug 2013

Regamine selleks korraks lõppenud! :)
Kui oled kaelani sitas, ära pead longu lase (Saksa vanasõna)
Die
Lohede õpilane
 
Postitusi: 2534
Asukoht: Ilmaplats, 56652297

Kasutaja avatar

Re: LARP Tundmata maa: Tuled öös 24.08

PostitusPostitas Die 11:10 14. Aug 2013

Lähipäevil viskan uuendatud infot üles nii FB gruppi kui Google Drive'i (sest meil on inimesi, kel ei ole lõustaraamatut). Ja hiljemalt uue nädala alguseks peaksite saama ka natuke juttu jumalatega seotud kombestikust, preestritest jne (ja preestrid saavad veel rohkem infot ja oma oskused kätte), ning kui kõik rollid on kogunenud, saate kõik ka privaatselt infot nende tegelaste kohta, kellest te peaksite teadma midagi enamat kui vaid seda, mis on avalikult kirjas.
Kui oled kaelani sitas, ära pead longu lase (Saksa vanasõna)
Die
Lohede õpilane
 
Postitusi: 2534
Asukoht: Ilmaplats, 56652297

Kasutaja avatar

Re: LARP Tundmata maa: Tuled öös 24.08

PostitusPostitas Die 19:14 27. Aug 2013

OUTRO:

Lõikuskuu viimasel nädalal kogunes Faimbiasse emand Thia nõupidamistesaali taaskord üks kirev seltskond, et arutada erinevaid tähtsaid probleeme, muuhulgas Mooloki pühitsetute vägivallategusid, Paljasjalgse Jumala ogarate jüngrite järjest kõvemat sõjakisa ning kogu Usterit tabanud viljaikaldust.

Ent juba nõupidamistesaali sisenedes leidis lääniemand eest õnnetul ja salapärasel kombel surnud teenijanna, kelle surma nõupidamisest osavõtjad, eesotsas Aardonia ja Grelawyri preestritega, üritasid lahendada - paraku mitte just eriti edukalt.

Ning ka nõupidamiste käik polnud rahulik - kuumad teemad, palju erinevaid mõtteid, ent lõplikku otsust ja rahu ei kuskilt, lisaks - vilkuvad tuled laes, lood kummitustest, ootamatud terviserikked ning kuuldused Jahve kummardajate rünnakutest heausklike talupoegade ja kõrtside vastu.

Korraga - Aardonia preestrinna surm, nähtavalt samal kombel kui oli surnud ka emand Thia vaene teenijanna. Šokis külalised palusid abi ja nõu jumalatelt, samas kui ruum miski kurja jõu läbi sulgus ega avanenud enne, kui saabus Briant'ile tõotatud äravalitu, emand Thia ammune sõbratar, kes oli õnnetu juhuse läbi nõupidamistele väga hiljaks jäänud.

Lääniemand kuulutas nõupidamise lõppenuks, ning kergendatult pagesid külalised neetud saalist. Emand Thia aga tõotas nõupidamiste saali sulgeda ja seda enam ei kunagi kellelegi avada. Kõik arvasid, et hommik on õhtust targem ja ehk võib siis arutelusid jätkata, aga ka järgmisel päeval ja ülejärgmisel oli kõigil liiga palju omi mõtteid ja omi kohustusi, ning külalised kiirustasid minema - isand Rust tagasi oma lääniprobleemide ja tõbise naise juurde, Rikas Kiras võitlusse sattunud ja haavata saanud äripartnerite manu...

Faimbia Thia'le jäid pidada teenijanna Taira peied, samuti pidi ta saatma saadiku Aardonia templisse, et antaks edasi kurb sõnum: veel üks langenu selles tundmatus lahingus.

Nõu sai peetud, eks aeg ja jumalad näita, kuhu see nõu välja viib, ja kas tulesid öös annab summutada, või lõkendavad need peagi üle kogu Usteri...
Kui oled kaelani sitas, ära pead longu lase (Saksa vanasõna)
Die
Lohede õpilane
 
Postitusi: 2534
Asukoht: Ilmaplats, 56652297

Kasutaja avatar

Re: LARP Tundmata maa: Tuled öös 24.08

PostitusPostitas Azurah 15:34 28. Aug 2013

Operatiivtrolli teadaanne: esimesel mängul osalenud, kes, ei ole seda veel teinud, siis kirjutage mängujuhile oma tegelase tagasivaade (tuntud ka kui mängukroonika jms)!
Mängujuht on alati väga rõõmus neid lugedes ja tagasivaade annab teile ja tegelikult kõigile mängus erinevaid häid võimalusi ja nüansse, sest hea mängujuht on informeeritud mängujuht. (Tean seda isiklikult oma pikast mängija- ja mõnetisest GM'i praktikast.)

Kuidas tagasivaadet kirjutada?
Kirjeldage, mida te tegelasena tegite, tundsite, mida arvate teistest tegelastest ja kogu toimunust ning plaanite edaspidi jne.

PS. Siinkirjutaja ei ole Sokrates, olles omaoma juba saatnud. ;)
Arvamused on nagu p....augud, igaühel on oma.
Azurah
Tõeotsija
 
Postitusi: 176
Asukoht: Eesti maffia sünnipaik


Mine Larp

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6