Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Hiline Lõikus

Päris elus rollimäng

Moderaatorid: Irve, chloe, Sorontur, Gregik, Aweron, Priist, Bernard

Re: Hiline Lõikus

PostitusPostitas Paganarh 0:52 4. Nov 2012

Ettevaatust, tekstisein!

Jällegi on siin üüratum roll mängu korraldamise aspektist. Kohe selgitan, enne aga punktidest ning selgitan ka meie põhjuseid, miks me oleme hetkel HL'ga seal kus me oleme:

Kuskil mõni kuu enne HL2'te täitsa mõtlesime punktide ja kogemustesüsteemi sisseviimisele. Küll klassisiseselt kuid siiski- kui bio oli suutnud üle elada paar mängu, oli tal ka olemas kogemusepunktid mida ta oleks saanud kasutada oma oskuste lihvimiseks. Võimaluste "puu" oleksime ette andnud- kas siis näiteks kiirem korilus või siis rohkem manti ühest korilusekorrast jnejne.
Esmapilgul tundus see kui päris hea mõte kuid mida rohkem me seda mõtet edasi arendama hakkasime oma mängu raames, seda auklikumaks ta muutus, kuni lõppes mingi naljaka "diablo" stiilis haki-lõika mänguga kus kõik käiksid ringi oma tegelaste paberitega ning pidid pahatihti pabereid kõrvutama, osapoole spetsialistid metaksid (kumb saaks rohkem nänni, mis muudaks teise spetsi automaatselt tagavaramängijaks) ning me lõpuks jõudsime oma aruteluga suht rappa ning otsustasime põhimõtteliselt seda asja mitte implementeerida kuna paistis, et asjast tuleks oluliselt rohkem kahju kui kasu.

Siin võis olla kaks viga-
esiteks, me läksime oma aruteluga kuidagi rappa;
teiseks, kui tehtaks uue mängu mis on nullist selle peale üles ehitatud, äkki siis toimiks?

Hetkel on oluliselt lihtsam, ning mis kõige tähtsam, ka arusaadavam, öelda meie poolt mida oskab spetsialist, miks ning kuidas ta neid oskusi rakendama peab. Spetsialisti kui sellise unikaalne olukord on ka sisse kirjutatud mängumaailma enda tausta. Kuna me praktiliselt iga mäng muudame spetsialistide koriluse ülesandeid, on ka raske fokuseerida kas tulemi koguse või ajaühiku peale.

Paljud mängud toimivad klassidega. Ei ole just palju rollimänge, kus sa tegelikult ei kehasta klassi, ka LARP'is. Miks? Sest klassid töötavad stereotüüpide pealt ning annavad alati tegelasele mingi mõistetava suuna. Pärismaailmas on meil aega teist inimest tundma õppida täpselt niipalju kui võimalik, LARP'is on selleks vaid üürikesed hetked ning siin tulevadki käiku stereotüübid - tahad et sinu tegelane oleks stoiline, oskaks relva ning hästi mättasse kaevuda? Kuidas seda kõige paremini edasi anda? öelda et sa oled sõdur. Teine inimene kellele sa ennast tutvustad sõdurina, maalib sinust kohe mingi sterotüüpse pildi oma silmis ära ning pool sinu tutvustustööst on tehtud. See kas sa konformeerud sellesse stereotüüpi, pole enam tegelikult üldse tähtis. Tähtis on see, et sa lähed mängule inimestega, keda sa oled mängusiseselt tundnud juba aastaid aga reaalsuses kümme minutit ja ei ole teiste inimeste jaoks lihtsalt tundmatu must auk.
Nii saab kõige aluseks inimese klass, või meie mängus - spetsialiteet. See tagab mängu parema voolavuse, kuna jääb ära pikk enesetutvustus (mida keegi meelde ei jäta) ning tekitab ka mängu ressursid mida strateegilisel tasemel hallata tuleb. Ressurss või selle puudumine on aga üks mängude liikumapanevaid jõude. Puudumine tekitab vajadust, küllus tekitab kadedust.

Jõudsime nüüd tegelt suht loogiliselt selle punktisüsteemini mis välja pakkusid. Esiteks? Heameelega tahaks sellises mängus osaleda, kuigi see võib väga lihtsalt muutuda tavaliseks airsoftmänguks (mille vastu mul ka muidugi midagi pole). Teiseks, HL's see ei töötaks... Ressursihaldamise ja klassistereotüübi osa ma seletasin, käes on korralduslike probleemide osa: nimelt, kui iga mängija saaks valida mingi spetisaliteedi, oleks parem kui kõik on ikka väga balansis, muidu jookseb varsti poolest kaardist üle rühm lahingmeedikuid. Midagi ei takista enam ühel osapoolel olevat, ütleme, kuue techi olemasolu. Kuidas pakkuda mängukorralduslikult kõigile nendele techidele tegevust? Mul oleks vaja kloonida Aweroni mitu korda ning talle sisse joota mõned pütid kohvi, et midagi sellist juhtuma saaks.
See töötaks, kui oleks ressursikogumine lihtsalt passimine nännihunniku juures kuid tänu mängijate tagasisidele, mõtlesime välja ning implementeerisime reaalseid tegevusi. Need tegevused ei pruugi olla vaimselt stimuleerivad, kuid nad täidavad hetkel oma ülesannet - ajahõiv. Kuna selles punktis võib parajasti olla mingi konflikt ning kui tech hetkel üritab vihisevate kuulide all traate näppida, on resultaadiks adrekas.
Ning see on ka mis me tahame lõppkokkuvõttes pakkuda - elamust. Ei ole tähtis tegelikult kui palju punkte või kui kiirelt laskev tukk käes on. Me peame mängu tegema nii, et võimalikult palju (ning ideaalis 100%) mängijatest jääks rahule. Lõppudelõpuks me ju võtame teilt selle korraldamiseks raha. Ning kuigi jääme tihtipeale miinustessse (nagu ka HL3), on pahatihti asi seda väärt.

Hetkel tundub, et selle baasreeglindusega mis meil on, oleme saavutanud mingisuguse enamvähem optimeeritud lahenduse. Ideaalist on asi kaugel, ning seetõttu on ka Tagtag ja Soronturi ideelennud väga tervitatavad.

Kuid, kuna mul on aega olnud sellele mõelda juba kaks aastat, siis ärge imestage (või kartke), et teie ideele tuleb põhimõtteliselt vastus, et "oleme mõelnud, meiearust ei tööta". Kuni te asju välja pakute, on ka lootus evolutsiooniks :)
Kui me alustasime larpi-airsofti sümbioosi tekitamisega, ei olnud meil tegelikult õrna aimugi kui kaugele me sellega üldse välja jõuame. Ning tänu teile mängijad, praeguseks juba päris kaugele :)
eh
Paganarh
Shamaan
 
Postitusi: 1599
Asukoht: orbiidil

Kasutaja avatar

Re: Hiline Lõikus

PostitusPostitas Irve 2:58 4. Nov 2012

"Hea maastikumäng hea rollimänguga"?
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Hiline Lõikus

PostitusPostitas Tindome 9:13 4. Nov 2012

/... e. katke lamisevast kiidukõnest mu sees/

Klassisüsteemi eelis punktisüsteemi ees - ükski tegelane ei muutu mõttetuks tilbendiseks, kel pole midagi teha, sest ta valis oma oskusi lõbumänguliselt, mitte utilitaarselt.
Ega seepärast, et ta on tegelikult algaja mängija ja ei jaga seda asja hästi.
Ega ka seepärast, et mängul tõesti on ülemäärane kogus temaga ühtemoodi punkte valinud isikuid ja ta peab oma aega täitma lõkke ääres soojenemise, mitte mängulise tegutsemisega, sest tal lihtsalt ei olegi midagi teha, kuna talle ei meeldi ühe ülesande ümber 10 teisega koos trügimine.

Nii nagu mina seda näen, ei ole maastikumängu läbimine kohustuslik. Kui nännikogumine ei tundu põnev (mulle tundub), siis pakub hiljem otse ohjeldamatut rollimängulist põnevust järjest kahanevate ressursiribakeste ümberjagamine. (Vbla tasuks gemmidel selles küsimuses natuke silm peal hoida? Praegu võtavad mängijad vahel ressursse kui oma muutumatut õigust ja kui neil ei õnnestu neid kätte saada, markeerivad. Samas rollimänguline nauding, mida saab tunda meedik, põlvitades tasapisi surnuksveritseva kaaslase kõrval, kätega tal arterit kinni hoida püüdes - sest tal pole enam rulligi sidet, sest keemikud ei saanud steriliseerimiseks vett keema, sest pliit oli mõne surnud sõduri varustuses ja jäänud ei-tea-kuhu koos sellesama surnukehaga, mida keegi ei taibanud kaasa lohistada - võiks ju olla suur ja imeline ja seda ei tasuks karta. Ja hilisem pingedraama sel teemal võiks kesta mängust mängu - "meenutades X-i, kes on surnud, kuna Y ei tundnud kellelegi nii tähtis, et tema laipa ja varustustki üle vaadata!!" Täiega paljulubav!)

/.../
Kui mitte teha kirega, miks siis üldse teha?!
Tindome
Loitsija
 
Postitusi: 716
Asukoht: vahel maa ja vahel taeva

Kasutaja avatar

Re: Hiline Lõikus

PostitusPostitas Tagtag 13:58 4. Nov 2012

Väike täpsustus, ma ei pakkunud välja kogemuspunkte vaid alguses 3-4 alustuspunkti, millega oma oskused defineerida. Samuti ei pakkunud ma need välja, et inimesed saaksid metamängida ja panna kokku uber-tegelase, vaid, et igalühel oleks enda jaoks optimaalne klass, kasutades tema IRL tugevaid külgi, sest erinevalt arvutimängudest, kui sa ei ole väga heas füüsilises vormis, siis skaudi roll sulle arvatavasti Larbis ei sobi. Samuti oli minu mõttes kujutluspildid "eepilistest" tegelastest, kes natukene segavad klassiomadusi, olles veidi vähem efektiivsed, kuid kõvasti lõbusamad. Klasside segamine vajaks muidugi piiranguid, et ei tekiks "Juhtme-tech+Palli-bio"-moodi üldkasutatavaid tegelasi, vaid pigem elektronkappe muukivaid ja nendest saadud kuule kasutavaid tegelasi. Samuti, juhul kui tekivad uued oskuste kasutusalad (nagu olid elektrikapid ja stimulandi segamised) siis peaks ka iga tech valima, millega tema tegelema hakkab ja pigem oleks iga techi eraldi rohkem vaja, nt kambas on 3 techi, igaüks oskab tegeleda 2 ülesandega ja ülesandeid oleks kokku 4-5, siis oleks ühe techi surm hoopis hullem hoop.
Kui nüüd tuua sisse trapperi roll 2 oskuse näol - lõksurauad ja nülgimine, siis oleks võimalus tekitada techi rollist Miinide ja Lõksuraudade tegelev trapper (Lõksumeister) ja samal ajal võimalik olla nülgimise ja dee-toxi tegemisele keskendunud bio, oleks rohkem koostööd = rohkem mängu.

rant.end()
The train, it is not moving. ~ Hercule Poirot
Tagtag
Rändlaulik
 
Postitusi: 160
Asukoht: Ringi tatsamas.

Re: Hiline Lõikus

PostitusPostitas Paganarh 14:20 4. Nov 2012

ok, mulle tundub et ma ei suutnud oma pointi eile üle kanda :) eks ole keeruline kah panna kõik selle mis läbi mõeldud ühte posti, ma pole just kõige parema väljandusoskusega kah :)
igatahes, kuigi meie seda teed ei lähe, soovitan sul organiseerida seda tüüpi mängu ning vaataks kas läheb käima?
eh
Paganarh
Shamaan
 
Postitusi: 1599
Asukoht: orbiidil

Re: Hiline Lõikus

PostitusPostitas UL 16:43 5. Nov 2012

ma ei ole kindel, kas need mängud üldse võrreldavad on, aga tuletaks meelde, et fadingu mängudel on kasutusel klass+oskused süsteem ning nagu väga ei tekki sellest probleeme... kujundatakse oma tegeleane vastavalt stereotüübile, tibake nüansse oskustega juurde ja spetsialiseerumine juba rollimänguliselt.
samas on seal juures ka ressursid ehk siis antud juhul raha. mis toimib imehästi hullunud võidurelvastumise pidurdamiseks. tahab muidugi mõningat haldamist kah...

ehk siis.. oskuste põhine oleks (vähemalt minu arvamise järgi) viitsimisega mängijatele väga mõnus ja oskuste võtmist võiks ju panna ka välja mängima. ehk siis, kui sõdur tahab õppida asju parandama, siis vähemalt ühe mängu on ta ninapidi juures tehnikule tööriistu kätte andmas ja tehnik peab talle näitlikku loengut tegevuse kõrvalt.

mis puutub oskuste jagamise metasse, siis... kui me päriselus ajaks punti kokku kuhugi retkele minekuks, ega me ju üldse ei arutaks läbi, kes mida oskab ja mis ala tegijaid veel vaja on? ;)

vähimalgi määral ei esita oskuste sisse toomise osas nõudmisi (kui ei meeldi, tee oma mäng) aga avadan moraalset tuge seisukohale, et oskustepõhisus on hea asi.

ja mis ülesandeid&värki puudutab, äkki peaks mõtlema, kas mõni mängija võiks tiba aidata... äkki on ideid, kuidas ntx tekitada tehhidele pusimist nii, et kogemata ise selle otsa sattudes ebaausat eelist poleks. päris elus palju kaabeldaval mängijal muide mõnevõrra vist on... kuigi kogu varustus segas nii lolli moodi, et ma ei tundud küll end kähku tegemas.
üks ettepanek oleks kasvõi mõne lihtsama ja odavama pärisluku kasutamine. nikerdatagu lahti, kuidas suudetakse.

trapperi klass ruulib täiega, lõksude osas oleks muidugi hea koostöö tehnikutega, eriti kui loomalõksude teadmisi rakendada jobulõksude tegemisel :D

lisaks: omamoodi võimas oleks, kui oleks gruppide ressursid ja nende jagamine. et enne mängu siis head arvestamist,
palju saame kaasa toitu, vett, laskemoona, relvi jne. sõdurid ja spetsialistid võiks ka nagu omamoodi seal kajastuda....
UL
Valguse hoidja
 
Postitusi: 277
Asukoht: Saku

Re: Hiline Lõikus

PostitusPostitas Paganarh 20:54 6. Nov 2012

"Ellujäämiseks" dokumenti on lisatud uus elukutse:

> KÜTT

Pilt

“Ära sinna astu, jääd jalast ilma. Ära sinna ka astu.
Ära... tead mis, mine õige teiselepoole.”


On üks sort inimesi kes ei kannata üldse katuse all elada. Kui istuvad asulas siis nihelevad kannatamatult ringi, ajavad kõrvad kikki iga heli ja praksumise peale mis väljaspoolt kostub ning ihuvad närviliselt mingeid toikad. Kui sa oled sellist inimest näinud, siis suure tõenäosusega peab ta jahimehe ametit ning on asula metsameheks.
Loomi ju metsades leidub, kuid kõik nad on suuremal või vähemal määral söögiks täiesti kõlbmatud. Meiesugune inimene valiks ilmselt välja need mahlasemad ja pehmemad kohad loomaraipest ning paneks näljaga nad nahka kah, et siis piina- ja kärarikkalt surra tunnikese hiljem, kuna need tükid olid täis toksiine millest ei saaks lahti ei hautades, praadides ega ka dtoxis keeda lastes. Kütil seda ei juhtuks. Tema vaataks korjuse üle, lõikaks sealt välja jupid mis muidu inimese jaoks ei näe välja kuidagi teistmoodi ülejäänud rümbast, ning tõmbaks maha naha (välja lõigates suurema osa kärnadest muidugi).
Kuigi kütt ei too väga palju toitu asulaelanike lauale, teeb ta seda piisavalt, et pidupäevadel oleks pakkuda külalistele jupikese midagi huvitavat ning ka loomade nahku läheb ju alati vaja.
Kus lööb välja aga küti väärtus rühmale, on väliretkedel kaardistamata alade poole. Selle inimese kogemus leida pikkadel rännakutel lisatoitu ning juba kaugelt ära tunda ebameeldivamad mürgised alad, on täiesti hindamatu.

Jahti ühe-ja mitmepealistele ulukitele peab kütt mitmet moodi.
Üheks vahendiks on erinevad lõksud mida ta üles panna oskab. Kui püünis korralik, võib kätte saada ka kahejalgseid.
Teiseks vahendiks on muidugi vana hea kuul. Kütid kasutavad kas töökindlaid ja tõhusaid pumprelvi või siis kaugele laskvaid vintrelvi. Automaate nad ei soosi- uluk tuleb ju tappa kiirelt ja tõhusalt aga mitte pool pidet sisse lastes.

Ehk siis, kütt oskab:
- näha ära mürgised alad
- kätte saada metsikuid loomi ning neist eraldada vähemürgise liha
- välja panna lõkse, mis toimivad nii loomade kui inimestele peal
- käsitseb kõiki relvatüüpe peale automaatide



Ütlen kohe ette ära, et kütt on võrdlemisi eksklusiivne roll. Kui sa soovid seda rolli täita, siis pead sa seda enne minu või Aweroniga arutama. Saab olema väga suur võimalus, et seda rolli sa kasutada ei saa. Kuid, kui on välja pakkuda palju häid põhjuseid, andke tulla :)
eh
Paganarh
Shamaan
 
Postitusi: 1599
Asukoht: orbiidil

Re: Hiline Lõikus

PostitusPostitas Paganarh 0:19 7. Nov 2012

täna sai veel lisatud:

Maailma taust dokumenti läksid Palgasõdurite ja Kaubitsejate Gildi karakterijoonistused.
Mitte miskit tähtsat aga ehk lisab vürtsi võimiskit
eh
Paganarh
Shamaan
 
Postitusi: 1599
Asukoht: orbiidil

Re: Hiline Lõikus

PostitusPostitas Paganarh 12:03 13. Nov 2012

Kel huvi ja kes omavad kontot facebookis võivad nüüd silma peale visata ning tulevaste uuenduste operatiivsete kättesaamiste jaoks ära "likeda" Hilise Lõikuse lõustaraamatu ametliku lehe
http://www.facebook.com/HilineLoikus

Sinna siis tekib jooksvalt infot, kalendrid jms. Kõik tähtis info saab olema ka dragonis, niiet infost ilma ei jää keegi. Lõustaraamat lihtsalt natuke dünaamilisem ning ehk ka kaootilisem kui foorum :)
eh
Paganarh
Shamaan
 
Postitusi: 1599
Asukoht: orbiidil

Re: Hiline Lõikus

PostitusPostitas Aweron 12:27 4. Dets 2012

Mainin ära, et viimases Täheajas on Hilise Lõikuse maailmast inspireeritud lugu "Kuningate tagasitulek".

Paberraamatuna veel pole, aga varsti tulevat :)
Afroparmpeder ru-laga
Aweron
Võlur
 
Postitusi: 974
Asukoht: Tallinn

Re: Hiline Lõikus

PostitusPostitas Paganarh 13:36 10. Jaan 2013

Jagan neile kes meie facebooki grupis pole siis ka väikese koomiksi. Tegelase peaksite ära tundma.
osa1
osa2
eh
Paganarh
Shamaan
 
Postitusi: 1599
Asukoht: orbiidil

Re: Hiline Lõikus

PostitusPostitas Paganarh 11:13 5. Mär 2013

Esimeses postituses olevat mängu kaarti on nüüd uuendatud. Lisatud on HL3 toimumiskoht ning paar asulanime, mida on erinevates kohtades mainitud- "Tegumiste" on Asula mille ümbruses toimub käiva koomiksi tegevus ning Puka on Asula, kust te saite endale "Luiged Lõunasse" ekspeditsiooni jaoks Küti.
eh
Paganarh
Shamaan
 
Postitusi: 1599
Asukoht: orbiidil

Re: Hiline Lõikus

PostitusPostitas Paganarh 10:11 7. Mär 2013

Kallid ellujääjad! Kasutaks juhust kuniks mitmedki teist tänu halastamatult lähenevale kuupäevale Hilise Lõikuse lainel on, ning kuulutaks välja väikese konkursi!


Pilt


Tahaksime rikastada maailma ning oleme kindlad, et teil on vahest tekkinud nii mõnigi idee mida vaka all hoidnud olete. Saabunud on aeg sellega välja tulla! Nimelt otsime me HL postapokalüptilisse maailma uusi ameteid. See võib olla lihtsalt NPC/taustategelaste amet, kuid võib olla ka mängija roll. See peab olema kenasti lahti seletatud ning sobima maailmaga.


Näide NPC/tausta ametile koomiksist “Päev”:
“Koernik”
Kasvatab Asulas koeri nii lihaloomadeks kui valvekoerteks. Miks just koerad? Nimelt suuremad loomad, eriti rohusööjad, ei leia mürgises keskkonnas piisavalt toitu ning on kas välja surnud või lihtsalt väga põdurad. Koerad sigivad üsna hästi ning erinevaid tõuge on hea kasutada erinevatel otstarbetel. Üldjuhul on pea igas Asulas üks Koernik.

Näidet mängija ametist võite lugeda mängumanuaalist, kuna “Kütt” on algselt Sippo väljapakutud ning vaid meie poolt lõpuni sobitatud. Teie poolt välja pakutud mängija amet ei pea olema kohe alguses väga detailne. Tähtis on lihtsalt omada ideed millist eesmärki pakutud amet reaalselt mängul täitma hakkaks.


Oled sa sarja veteran või pole veel kordagi mängule jõudnud, ei oma mitte mingit tähtsust. Võitja on igaüks kelle väljapakutud ameti(d) me liidame mängumaailma tausta või võtame mängul kasutusele.

Auhinnaks on prii pääse järgmisele mängule (iga käikuläinud idee eest üks, niiet kui sul on palju ideid, siis võimalus pikaks ajaks tasuta kohal käia) ning konkursi tulemusi hakkame sorteerima umbes nädal pärast HL3,5 toimumist, olenevalt sellest, kuipalju laekumisi on. Kui ei kavatsegi kunagi mängul käia aga idee läheb käiku, siis mõtleme auhinna osas midagi muud välja.

Oma idee saada aadressile paganarh ät gmail.com.

Küsimusi on, siis andke tulla :)
eh
Paganarh
Shamaan
 
Postitusi: 1599
Asukoht: orbiidil

Kasutaja avatar

Re: Hiline Lõikus

PostitusPostitas sippo 11:02 7. Mär 2013

Saan aru, et oodatud on igasugused ametid, mis võiksid mängumaailma sobida. Nende "mängitavus" ehk seiklejalikkus pole oluline? Või peaks neil olema siiski mängumaailmale iseloomulik kiiks?
.
sippo
Loitsija
 
Postitusi: 655
Asukoht: Läänenaba

Re: Hiline Lõikus

PostitusPostitas Paganarh 13:30 7. Mär 2013

"Igasugused ametid" lihtsalt ei vääri äramärkimist kuna on selge, et keegi ikka puid raiub ja on ka käsitöölisi, kes inimesi riide panevad. Need on kõik sellised tavalised ametid mille olemasolu võime niivõinaa eeldada.
Niiet siis jah, kindlasti "postapoline/ellujääjate kiiks" NPC-tasutarolli puhul.
Mängija roll võib aga ka tavaamet olla nagu tegelikult on nii Sõdur kui ka Kütt- kuid neile on siis välja ka mõeldud juba mängusisene funktsioon. Puuraidurit ju kehastada võib, kuid mängus sees me talle tegevust väga ei leiaks... peale puuraidumise muidugi.

Ei pidanud sulle nii detailselt vastama, kuid mõte vajas ilmselt rohkem laialiseletamist, et kõik ühe pulga peal oleks :)

[edit]
PS. Muide, leiame kasutust ka rollile mis on teisest tuletatud- näiteks Sõduri spetsialistiharu grenadöörina võimisiganes. Neid on veel raskem teha ja põhjendada kui puhasrolle, kuid äkki on kellelgi idee.
eh
Paganarh
Shamaan
 
Postitusi: 1599
Asukoht: orbiidil

EelmineJärgmine

Mine Larp

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6