Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


LARP Iidmaa 10 muljed

Päris elus rollimäng

Moderaatorid: Irve, chloe, Sorontur, Gregik, Aweron, Priist, Bernard

LARP Iidmaa 10 muljed

PostitusPostitas Maag 17:35 30. Juul 2007

Ootasin ja vaatasin, ent ei paistnud kedagi, kes otsa lahti oleks teinud. Või polegi midagi muljetada...?

Mängule läks Varjude Liiga vähese koosseisu (Vürst Maag, Vürstitar Berit ja isand Kullasäde), aga oioi-KUI-suurte plaanidega.

Kuna juba eelmisel Iidmaal oli meil kollektiivselt Iidmaast isu täis saamas, mõtlesimegi sellest meie viimase suure mängu teha. Meie viga peitus aga selles, et läksime mängule täie teadlikkusega reeglite kehtivusest. Pettusime.

Plaan oli siis järgmine: Demonologicumi abiga päästame mu raamatu lehtede vahelt taas taevalaotuse alla ning muudame ülejäänud Liiga liikmed pooldeemoniteks. Kui see tehtud, toome iidmaa seeriale lõpu, lüües maha kõik deemonid. Seepeale oleksime end kollektiivselt Suurema Hüvangu nimel ohverdanud. Kahest pooldeemonist ja ühest kõigeväelisest lahkuva jõu oleksime suunanud lainesse, mis üle kogu Iidmaa pühkides oleks kustutanud inimeste meelest kõik mustad kunstid, hävitanud tumedate tarkuste raamatud, hävitanud ka kõik ebasurnud ja toonud headuse ja valguse Iidmaale tagasi. Plaan oli hea :)

Ükshaaval ette võttes oleksime õnnistatud/neetud relvadega väga suure tõenäosusega neist ka jagu saanud. Aga... :)

Mõeldud-tehtud. Pärast mitut rituaali ja manamist olidki Iidmaa panteoniga liitunud kaks pooldeemonit ja täisväes deemon. Hea tunne oli. Mõnda aega.
Ent siis hakkasid sekkuma kirjutamata reeglid (ausalt, jõle vilets on plaane teha, kui ametlikud ja teadaolevalt kehtivad reeglid vananenud on).

Eriti teeb nukraks see, et enne mängu spets uurisin, kas mingeid muutusi on deemonite ja pooldeemonite osas. Ei olnud.

Ja juhtuski siis nii, et paar õndsat minutit sain deemoni väge maitsta. Siis see hajus. (Tuli nimelt välja, et deemoniks saamiseks --ja jäämiseks-- peab teiste deemonite luba olema. Kirjutamata reegel :rolle: )


Keset mängu selgus, et deemoneid üldse tappa ei saagi. See pani meite plaanidele paraja põntsu. Kirjutamata reegel 2 :rolle: . Allamäge, allamäge paistsid asjad siis meie jaoks liikuma hakkavat.

Üritasime deemon Kõrvetavat Päikest iidse jõuringi abil kammitseda, ent see kahjuks ei mõjunud (mingi ime läbi hoidis ta küll kinni kõigi aegade vägevaimat deemonit Rakkapeni. Võta sa siis kinni :rolle: ).


Suht huvitav oli ka see, kuidas Iidmaa 2-st alates mängudel agaralt osalenud karakter muutus totaalsest kurjamist (no teate küll filmides selline põhipaha tüüp) peaaegu pädevaks "heaks", kelle viha deemonite ülemvõimu ja pideva ahistamise vastu kasvas lõppeks nii suureks, et kooruski välja eelpool mainitud plaan. Suur osa oli selles ka Kõrvetaval Päikesel, kes (küll vägagi deemonlikul moel mu kaaskondlasi piinates) mu n-ö. "üle ääre" tõukas.

Iseenesest minu jaoks oli see üsna huvitav asjade kulg.

Kokkuvõtvalt tegi siis suurimat meelehärmi reeglite ebamäärasus ja kohatine GM overrule. Punni sa, mis sa punnid, kõvera reegliga tehakse ikka ära :)

Viimane võitlus Kõrvetava Päikesega oli päris omapärane -- kuigi mind neeti suht võikalt igaveseks ajaks maapõue piinlema, kajasid mu viimased sõnad maagia toel ometigi paljude kõrvu:


"Saagu, saagu ma sajatan. Tuleb ka teie aeg, teid unustatakse, teie vägi kaob, vajute unustusse. Kõik lõpeb kord. Nii sündigu!"


Kõige negatiivse ja stressitekitava kõrval ei saa aga ära unustada ka kõike toredat, närvikõdi, lahinguid, eepilisi hetki, mida mul on õnnestunud kogeda vaid tänu Iidmaa larpidele. Selle eest teile maani kummardus!
Vürst Maag on olnud mu senise larpikogemuse üks põnevamaid karaktereid, mille mängimata jätmine oleks olnud lausa patt :)






P.S. Varjude Liiga otsustas pärast toimunut päiksesse purjetada, et vastupanuliikumist deemonitele ka kaugematel maadel levitada.

Chillige-killige ja olgu meie maade jagamine teile valuline :P




Kõike paremat ja väänake need reeglid ka sirgeks ;)!
Viimati muutis Maag, 21:06 30. Juul 2007, muudetud 1 kord kokku.
Live your life like you want your story to be told!
Maag
Rändlaulik
 
Postitusi: 160
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Kristjan Oad 18:17 30. Juul 2007

Äggenz.

Aga mis pärast mängu Iidmaa, hm, geopoliitiline seis on? Kes kellega kakleb/sõbrustab/tülitseb jne?
Kristjan Oad
Tuleloitsija
 
Postitusi: 819

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Trexxx 10:58 31. Juul 2007

olgu muld sulle kerge.

Ahaaa et on ripakil lawful good deemon? (trexxx hõõrub teovalmilt käsi)
kahju, et mäng oli paigutatud tapva täpsusega Hansapäevade peale.
oli kyll plaanis teha druziina kiirvisiit aga õhtuks oli kumm ikk anii tyhi kui tyhi...
"Meest eristab hobusest mõistus - mõnikord ka sadul."
- Hagar hirmus

" On võimatu olla masenduses kui sul on õhupall. "
- Vinnie PUHH -
Trexxx
Võlur
 
Postitusi: 1030
Asukoht: rehabiliteeritud

PostitusPostitas Mant 11:17 31. Juul 2007

Iidmaa reeglites on algusest peale olnud sees nii kirjutatult kui kirjutamata kujul järgmised põhimõtted:

1. Deemonit ei saa tappa
2. Deemon võib sõrmenipsuga muuta olemasolevaid reegleid ja teha uusi.
3. Deemonid on kurjad, ärge tüüdake neid niisama.

Iidmaa on Kurjuse ja Kaose maailm ja kirjutatud reeglid on seal muutunud iga mänguga. Need kolm reegli on aga püsinud muutumatutena. Vürst Maag aga selle asemel et teistele mängijatele-tegelastele keskenduda, üritas jäärapäiselt kogu aeg mõnd Deemonit-mängujuhti tappa või kirjutatud reeglites näpuga järge ajades neid üle kavaldada. Deemonid võtsid tema mängustiili vastu ja vastasid sellele :)

Aga ilus oli.
Võta eeskuju kaladest: ole vait kui sul pole midagi öelda
Mant
Haldjate sõber
 
Postitusi: 300
Asukoht: Vaiga

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Trexxx 14:15 31. Juul 2007

Tjah, ühelgi mängijal pole seni õnnestunud vältida mängujuhti -eriti kui sellel on miskid deemonlikud omadused mis puudutavad overruule....

edit: nuh saab ka ju konkreetselt vältida kõiki deemonlikke olevusi, mis omakorda viib järgmise küsimuseni: kuidas saab GM (deemon) tegeleda mängu juhtimisega kui kõik mängijad tema eest jalga lasevad - mis oleks igati adekvaatne reaktsioon mortali poolt kes kohtab üleloomulikku...
:D'

edit 2: Lühikese jutu pikk mõte TM:
Me võime ju üritada suhelda teiste mängijatega. Ent varem või hiljem oleme komistanud seda tehes mõne deemoni otsa kes siis kas lähtudes stooriloogikast või egotripist (pick one) overruulib nagu heaks arvab, sageli täiesti mõttetult, rikkudes vahel kõigi asjaosaliste rollimängulised ponnistused.
Viimati muutis Trexxx, 13:03 1. Aug 2007, muudetud 1 kord kokku.
"Meest eristab hobusest mõistus - mõnikord ka sadul."
- Hagar hirmus

" On võimatu olla masenduses kui sul on õhupall. "
- Vinnie PUHH -
Trexxx
Võlur
 
Postitusi: 1030
Asukoht: rehabiliteeritud

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Tanel 18:19 31. Juul 2007

Trexxx kirjutas:Tjah, ühelgi mängijal pole seni õnnestunud vältida mängujuhti -eriti kui sellel on miskid deemonlikud omadused mis puudutavad overruule....

edit: nuh saab ka ju konkreetselt vältida kõiki deemonlikke olevusi, mis omakorda viib järgmise küsimuseni: kuidas saab GM (deemon) tegeleda mängu juhtimisega kui kõik mängijad tema eest jalga lasevad - mis oleks igati adekvaatne reaktsioon mortali poolt kes kohtab üleloomulikku...
:D


GEE-EMM jookseb ringi käsi peapeal ja hüüab "oogeee oooogeee" ?
Lugege Jaanus Põldaru imepärastest seiklustest koduvabariigis

Kunagine Galadthon Anuvrael

Death Before Dishonour - Resurrection Before Lunch.
Tanel
Tuleloitsija
 
Postitusi: 798
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Neumis 13:35 1. Aug 2007

hea mäng.

kuninga valimine oli küll omaette koomika. iga hulkur, kes kogemata juurikalinna sattus oli automaatselt kandidaat. sellest mängu osast ootasin natuke rohkemat kui tunni aja jooksul oleks jõudnud teha, vaadata, mängida. tagasi vaadates jääb mulje, nagu oleks see olnud tsirkus deemonitele: )

meeldisid ilmselt tahtmatult irooniliselt jagatud needused juurikalinna elanikele. ehk siis veerand mängu oli linnas tumm kuningas, kätest halvatud sepp ja pime raamatukoguhoidja.

põnev oli ka see, kui kindlustamata tagumisest värvast sisenes kolm hambuni relvastatud mätast, keda me nende liikumisest hoolimata ei näinud. lõpuks läks see mittenägemine üpris tüütuks.

kõik, mis linnast väljas toimus jõudis minuni vaid nuhkide ja rändurite keeltel ning pärast og rongijaamas, mis oli ka päris lõbus.

kuningas on rahul.
kas võib või ei või või või margariiniga panni määrida?
Neumis
Vanem õpipoiss
 
Postitusi: 76
Asukoht: tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Berit 19:31 1. Aug 2007

Mant kirjutas:Iidmaa reeglites on algusest peale olnud sees nii kirjutatult kui kirjutamata kujul järgmised põhimõtted:

1. Deemonit ei saa tappa
2. Deemon võib sõrmenipsuga muuta olemasolevaid reegleid ja teha uusi.
3. Deemonid on kurjad, ärge tüüdake neid niisama.


Hea, et need punktid nüüd puust ja punaselt üleval on:)

Mina nt sain eelmise mängu eel gmidelt kirja, kus oli muuhulgas kirjas deemoni elupunktide arv, ja see, kes ja kuidas teda tappa saab. Sellise info põhjal jääb tahes-tahtmata mulje, et deemoneid saab tappa.

Samuti, kui on olemas selged juhised ja nö karjääriredel, kuidas ise deemoniks saada (ma kohtasin kaht eri võimalust lausa), võib juhtuda, et mõni auahnem mängija selle tee ette võtab. Miks on vaja kirjutada, et niisuguse manapunktide hulgaga või selliste toimingutega saab isik (pool)deemoniks, kui te neid tegelikult mängu ei taha?

Lihtsam teile ja valutum meile oleks, kui sellised võimalusi mängijatele ei pakutaks, siis oleks asi selge. Niimoodi mängu ajal kõike kiiruga ümber tehes tulevad loogikavead sisse ja jääb halb maik asjast. Või kui midagi mängu ajal muuta vaja on, siis igasugu ootamatud tuuleiilid ja haigestumised ja pikselöögid kõlavad paremini kui lihtsalt ütlemine, et reeglid on muutunud, kahju küll. See viimane jätab kuidagi väga abitu ja ülesõidetud tunde.

Aga Linnumets oli endiselt tore ja nostalgiline koht ja Iidmaa oli mullegi väga armas sari:) Aitäh kõigile!

Berit
Berit
Õpipoiss
 
Postitusi: 32
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Kristjan Oad 20:09 1. Aug 2007

kuningas on rahul.


Mille kuningas?
Kristjan Oad
Tuleloitsija
 
Postitusi: 819

Kasutaja avatar

PostitusPostitas hoarmurath 23:34 1. Aug 2007

Siimusti. Sihuke jutt vähemalt käis. Kuigi alguses jäeti kõigile mulje, et valitakse ühe pisikese maalapikese kuningat, eksole.

Ja Varjude Liiga on paha - toppisid minu tegelase onu raamatusse eksole. Ja siis tuli Die kehastatud Kanarbik, oli eepiline ja päästis ta ära. Whee.
Esindan ainult omaenda arvamust, kui tekstis pole vastupidi öeldud.
hoarmurath
Tuleloitsija
 
Postitusi: 832
Asukoht: Fyerellal

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Die 22:56 5. Aug 2007

Whee. Muljete teema.
(Kuidagi tuline siin, aga noh... pole midagi.)
Peaks sagedamini oma nina dragonisse toppima.

Mul on igati positiivsed muljed. (Kui välja arvata natuke tüütult kõrva kostnud og jutt lõkke ümbert, aga noh, anname andeks, kellaaeg oli juba väga hommikune kahh.)

Nii: mida Iidmaale vaja on - ROHKEM RAVITSEJAID. Ja rohkem ravivahendeid - paar sidet kogu laagri kohta? come on, kallid seiklejad, nii võite ju maha surra. Oma sidemed igale sõdalasele, vähemasti. Ja ainsa ravitsemisoskusega (mittemaagilisega) tegelase vahepealne mittepädev olemine päädiski sellega, et mulle kui ravitsejale otsiti ravitsejat.

Tegevust jagus: vahepeal oli tõsine tahtmine karjuda, et kui teie probleem ei ole kriitiline (st. kui te ei sure selle kätte KOHE), siis ma ei tegele sellega.
Vaene kindlalt kohustuslikku neutraalsust pidav kroonik.... Ei õnnestunud, ja ei tea tema enam, kust piiri tõmmata. Muuseas - oma tunnike maas väherdada, niuksuda ja nelja roppu nägemust välja mängida on lõbus. Kinnitan mängujuhtidele (eriti paanikas Melianile) - OG oli minuga kõik korras. Isegi külm ei olnud.

Ja tehtud sai tohutult palju. Oleks olnud mitu mind, oleks saanud veel rohkem teha. Pole midagi, käime siis Raamatukogus järgmine kord ära.
Kroonika buudet, siis seal loen ette, mille kõigega hakkama sai saadud.

Ja Pets - tige olin ma sinu peale ikka ja ainult IG, ma tõesti ei oleks sulle päriselt vastu kõrvu andnud. Aga kena sinust, et sa mind ka ig vaevast säästsid. Mis teha, kallis - ma olen lawful ;)

Tänud Varjude Liigale meeldiva osalise seltskonna eest ja minu Laulupeo tegelase mõnusa ärareetmise eest. Vähemalt sai mul nülgimistöö päris hästi selgeks, ja tulevärk rokkis kah.

Kadikas - kuidas mu veri siis deemonile maitses? Sai ka natuke miskit kõhusoppi? Seda oli ikka karikatäis ju...
Ja Demonologicum on nüüd.... kõrgemates kätes, ning VLi nahakesed põletatud.

Eeeeeeeeeeeeeeepika.
Iidmaa on endiselt mu lemmikmäng.

Järgmist????

Pikk pai kõigile tublidele gõmmidele ja mängijatele.

Kohtumiseni Iidmaal.

Kanarbik
Kui oled kaelani sitas, ära pead longu lase (Saksa vanasõna)
Die
Lohede õpilane
 
Postitusi: 2534
Asukoht: Ilmaplats, 56652297

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Trexxx 8:42 6. Aug 2007

Die kirjutas:
Nii: mida Iidmaale vaja on - ROHKEM RAVITSEJAID.


mis neist laipadest ikka ravida, they all are beyond help...
"Meest eristab hobusest mõistus - mõnikord ka sadul."
- Hagar hirmus

" On võimatu olla masenduses kui sul on õhupall. "
- Vinnie PUHH -
Trexxx
Võlur
 
Postitusi: 1030
Asukoht: rehabiliteeritud

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Die 20:17 6. Aug 2007

Ega ikka ei olnud küll. Vähemasti minu läheduses ei surnud küll keegi ära. Kunn sai kah kokku lapitud.
Kui oled kaelani sitas, ära pead longu lase (Saksa vanasõna)
Die
Lohede õpilane
 
Postitusi: 2534
Asukoht: Ilmaplats, 56652297

Kasutaja avatar

PostitusPostitas VincentArckharum 0:05 7. Aug 2007

... Läbi higi ja pisarate :D
"My name is a word of power on the lips of my followers. You can't escape me, i'm inside your mind."
VincentArckharum
Orkipäälik
 
Postitusi: 681
Asukoht: Viimsi/Olustvere/Viljandi

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Die 2:13 7. Aug 2007

Aga säärast larpijärgset lebotamist, nagu meil (loe: Die, Hoarmurath, Markus, Jaanus & Kadikas, kõrvalosas ka Neumis), tuleks küll korrata. Nii et - järgmine kord jälle ;)
Kui oled kaelani sitas, ära pead longu lase (Saksa vanasõna)
Die
Lohede õpilane
 
Postitusi: 2534
Asukoht: Ilmaplats, 56652297

Järgmine

Mine Larp

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6