Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Paganakivi muljed

Kõikide Maailmade Noorlarparite Kogunemiskoht

Moderaatorid: Irve, chloe, Sorontur, Priist, Bernard, lendya, Trexxx, Dwar, juss, kuriboh

Kasutaja avatar

Re: Paganakivi muljed

PostitusPostitas Aurin 1:47 31. Aug 2010

Plot-ist

NPC-na küll väga palju mängu ei näinud, kuid nalja sai kõvasti. Kui natuke vinguda, ja vinguma peab, muidu ei toimu arengut, siis selle kallal, et juba 3. mängu on plot tegelikult olnud natuke nõrk/railroad.

Olen selle mõtte tugev pooldaja, et seikluslarpi plot peab toimima ka siis, kui ükski mängija seda arendada ei viitsi. (sel juhul lihtsalt mängijate vastu) Kuid kui plot-i pole võimalik mingist hetkest edasi arendada enne kui see sulle möirates otsa kõnnib on natuke jama.

Selle probleemi aitaks kergesti kõrvaldada miniplot-id, mida põhitegevusest kõrvalejäänud party-d a.la. järvevanad saaksid vaikselt lahendada (mingi puu vaimul on kamm kaduma läinud/ kohalik kaupmees tahab osta mingit konkreetset taime mida siin metsas kasvab jne.). Lihtne sidequest annab mängu maailmale sügavust ja tekitab mängijate seas sagimiste ja sellist asja mida mina kutsusin kunagi "juuniori hingeks".

Rollimängust

Loodan, et minu tegelane kellegi liigset hingelist traumat ei tekitanud. Järgisin lihtsalt juhiseid: tekitage militaarset õhustiku, käige mängijatele pinda (coin-ige).

Niipalju kui nägin reageeriti metsast lennanud noolele küll, moodustati tasapisi lahingrivi ja jäädi põhjalikult jälgima, et mis nüüd.

Reeglitest

LARP-i maastikul on nii kaua kui mina mäletan olnud rusikareegel, et esmalt lähenetakse olukorrale rollimänguliselt ja kui tarvis rakendatakse reegleid, mitte et reeglitele rakendatakse rollimängu (mis on ka alati tore ja hea). See lihtne põhimõte tähendab, et alad mida reeglid ei puuduta, nagu väljaspool lahingut kirvega pähe saamine, kõriläbilõikamine, piinamine ja sandistamine mängitakse välja vastavalt mängijate pühendumusele. Pühendunud mängija ei hakka pärast seljatagant kirvega pähesaamist vinguma, et pähe ju ei lööda vaid üritab võimalikult elavalt teeselda, et tema hallollus voolab parasjagu mööda metsapõrandat laiali. Kindlasti ei hakka äsja lobotoomia läbi teinud ohver maas mingeid veidraid hääli tegema nagu "geeemmmii" või "ennpetsee". Nii on ka sandistamisega. Olles mänginud pimedat tegelast, võin öelda, et see on väga huvitav kogemus, kui aga närvikava vastu ei pea, võib vigastatud tegelase lihtsalt "riiulile" saata ja uue, terve kehaga surogaadi lavale asetada.

Ma kindlasti ei ütleks, et Juunior-LARPil oleks tegelase ellu ärkamine liialt lihtne. Protsess on resursi (mana) kulukas ja vaid vähestel tegelastel on piisavalt tasemid, et seda sooritada. Minu andmetel olid viimasel mängul täpselt 2 piisavalt võimast preestrit, kellest üks olin mina (NPC ja kõigi PC-de vaenlane)

Sealjuures ei näe mingit põhjust tuua mängu sisse sellised päästevõrgud nagu regen või muud kehaosi kergesti taastavad maagiad. Või kui, siis samuti väga kõrgetel tasemetel, et oma puuduva lüli taastamine võiks olla quest omaette, mitte lihtsalt ajutine ebamugavus.
(685) "Throw your soldiers into position from whence there is no escape, and they will prefere death to flight." - The Art of War
Aurin
Loitsija
 
Postitusi: 719
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

Re: Paganakivi muljed

PostitusPostitas Irve 2:01 31. Aug 2010

Aurin: sa olid nii ebameeldivalt vastik ja kuna sa nimeliselt ja isikuliselt mul umbes esimest korda teadvusse ujusid sellise tegelasega, on mul täielik huvi, et kas ma vihkan sind ka edaspidi esimesest pilgust või saab selle esmamuljega midagi ka ette võtta :D
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Paganakivi muljed

PostitusPostitas Ghostwizard 2:38 31. Aug 2010

Aurin kirjutas:
Sealjuures ei näe mingit põhjust tuua mängu sisse sellised päästevõrgud nagu regen või muud kehaosi kergesti taastavad maagiad. Või kui, siis samuti väga kõrgetel tasemetel, et oma puuduva lüli taastamine võiks olla quest omaette, mitte lihtsalt ajutine ebamugavus.


Ma ei hakka ütlema et antud loits või variant peakski olema lihtsalt kättesaadav. Arvestades et neljanda taseme loitsuna on kättesaadav loits mis võimaldab surnukeha taaskonstrueerida. Siis võikski olla näiteks mõnel kõrgemal tasemel (viies, kui juba karmiks minna siis seitsmendal) loits mis võimaldaks midagi laadset teha. Lihtsalt ettepanek, mis kõigele lisaks ehk täiendaks seda oskustepõuda, millest preestri klass koosneb.
Erien ei olnud turvaline mäng, Erien oli väga tõhusa turvakontrolliga mäng. - logerin
Ghostwizard
Arhimaag
 
Postitusi: 1408
Asukoht: Saatuse radadel

Kasutaja avatar

Re: Paganakivi muljed

PostitusPostitas Aurin 11:44 31. Aug 2010

Laskudes reeglivaidlusse, avaldan arvamust, et "oskustepõud" on tegelikult väga hea mängumehaanika mis palanseerib preestri klassi teistega. Kui mina veel reeglitega tegelesin oli süsteem lihtne:

madal tase:
eelis preestril
kesktase:
eelis maagil
kõrge tase:
eelsi sõdalasel ja vargal

Selle mehaanikaga sai paika pandud, et klassid oleks läbi mängu tasakaalustatud. I taseme preester saab kanda kõiksugu turviseid ja relvi, muutes ta põhimõtteliselt sama ohtlikuks võitlejaks kui sõdalane, lisaks saab ta kohe kätte enam-vähem kõik oma loitsud, millest maagid I tasemel võivad ainult und näha. Edaspidi areneb preester selle võrra aeglasemalt, esile tõuseb maagi suurem mitmekülgsus, kes võib nüüd kõrgema võluturvise ja võlurelvaga ka ise lahingusse tormata.
Kõrgel tasemel omandavad varas ja sõdalane tugeva vastupanu maagiatele ja muutuvad koos oma erioskustega kohe väga ohtlikuks.

Nii ongi kõik klassid põhimõtteliselt tasakaalus:
varast saada tapma maag (võluturvise eelised)
maagi saada tapma sõdalane (elementaarsed rünnakloitsud ei mõju)
sõdalast saada tapma preester (loitsud mõjuvad ja turvise tase on võrdne)
preestrit saada tapma varas(läbi turvise ja ka esimesed preestri loitsud ei mõju)
Viimati muutis Aurin, 20:13 31. Aug 2010, muudetud 1 kord kokku.
(685) "Throw your soldiers into position from whence there is no escape, and they will prefere death to flight." - The Art of War
Aurin
Loitsija
 
Postitusi: 719
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

Re: Paganakivi muljed

PostitusPostitas Tagtag 19:28 31. Aug 2010

Hilja nagu alati.
Mina, röövlipoiss Jo, alustasin mängu laagris istudes ja valmistusin päevaks mil ma hakkan mängjatele pinda käima ja metsas jooksma, instead saadeti mind garnisoni/bandiitide vahemeheks koos Ingver/Ingvar 'iga.
"Vii need nooled sinna..."
"Küsi kuidas neil seal läheb..."
"Patrulli!"
Garnisoni korruptsioon oli ülekõige, natuke letaalne, aga lahe. Isiklikult ei tapnud mina kedagi, esimene kord jäeti mind üksi valvesse ja meie veider kujuneid mõrvas mu, teine kord oli Põkk... Põkk VS. Bandiidid.

Lühike, aga NPC'd FTW

PS. Aurin, keda varas siis tapab?
The train, it is not moving. ~ Hercule Poirot
Tagtag
Rändlaulik
 
Postitusi: 160
Asukoht: Ringi tatsamas.

Kasutaja avatar

Re: Paganakivi muljed

PostitusPostitas Aurin 20:14 31. Aug 2010

Tõepoolest tegin paranduse. põhimõtteliselt on ka maag preestri vastu efektiivne, aga varas natuke rohkem.
(685) "Throw your soldiers into position from whence there is no escape, and they will prefere death to flight." - The Art of War
Aurin
Loitsija
 
Postitusi: 719
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

Re: Paganakivi muljed

PostitusPostitas Trexxx 11:36 1. Sept 2010

Peale meie vastsseisu Auriniga (ja üleüldist tapamaja) lipsas läbi üks kild - nimelt olevat all garnisonis üks garnisonimees valves - üldine ettepanek oli, et keegi võiks selle viimase ellujäänu juurde minna ja talle õnne soovida kuna ta sai just garnisoni ülemaks - loogika on selline, et jõugu viimane ellujäänu on ju automaatselt jõugu pealik - umbes nagu, et viimane katoliiklane saab automaatselt paavstiks. :P
"Meest eristab hobusest mõistus - mõnikord ka sadul."
- Hagar hirmus

" On võimatu olla masenduses kui sul on õhupall. "
- Vinnie PUHH -
Trexxx
Võlur
 
Postitusi: 1030
Asukoht: rehabiliteeritud


Kasutaja avatar

Re: Paganakivi muljed

PostitusPostitas Aurin 23:19 1. Sept 2010

Irve kirjutas:NPCde tükkideks hakkimise teema tõstsin üldise larbil alla.


Siinkohal pean tooma välja, et Enn-pee-tseede ametiühing on koostamas eelnõud mis vaikimisi ja mitte kirjutatult keelab ka NPC-de hakkimise, vigastamise või üldiselt ebamugavasse või ohtliku olukorda panemise. Sealjuures ei tohi NPC-de osas rakendada ei vaimset, verbaalset ega muud sorti vägivalda.

Lõpetuseks toome järgmisele mängule suure Õie mille all kõik võivad koduseid Küpsiseid süüa ja käest kinni tantsida ja laulda.
(685) "Throw your soldiers into position from whence there is no escape, and they will prefere death to flight." - The Art of War
Aurin
Loitsija
 
Postitusi: 719
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

Re: Paganakivi muljed

PostitusPostitas Sorontur 23:40 1. Sept 2010

:D
Sorontur
Lohede sõber
 
Postitusi: 1739
Asukoht: St Andrews

Kasutaja avatar

Re: Paganakivi muljed

PostitusPostitas gwydion 1:41 2. Sept 2010

Arvestades, et preestril on alates viiendast tasemest rohkem mana, ja tal on võimalus vastuloitsu spämmida, ei saa päris nõus olla sellega, et maag preestri vastu efektiivne on.
Rollimängurid ei ole veidrad, maailm on lihtsalt liiga normaalne
gwydion
Vanem õpipoiss
 
Postitusi: 87
Asukoht: Tartu

Re: Paganakivi muljed

PostitusPostitas Jyrgen 16:05 2. Sept 2010

Suures tuhinas bussist välja jõuda, unustasin sinna kaks mõõka, mõlemad 2. gen, üks hall, teine must, kui keegi teab midagi nende kohta, siis palun PS-i teel teada anda.
Jyrgen
Turist
 
Postitusi: 1

Kasutaja avatar

Re: Paganakivi muljed

PostitusPostitas Gregik 9:53 3. Sept 2010

Tänud veelkord mängujuhtidele ja mängijatele (k.a. NPCid)! Väga vapustav ajaviide oli.

Sorontur kirjutas:Kui samal teemal natuke teise külje alt jätkata, teeksin ettepaneku pöörata natuke suuremat tähelepanu mängijatevahelisele tasakaalule. Saan aru, et paljud on kogunud suure arvu TPsid, ning mingil hetkel muutub see probleemiks. Miks? Kui tegelased taluvad väga suuri vigastusi ning on sisuliselt surematud (taasloomine ja tagasi toomine)*, devalveerib see märkimisväärselt riskisituatsioonide väärtust, ning seeläbi rollimängu. Tekivadki olukorrad, kus vigastada saamine pole enam rollisituatsiooniline probleem, vaid tegelase ja reeglitega seonduv tehniline küsimus. Näitena eelpoolkirjeldatud hala lindpriide teemal.

*taasloomine ja tagasi toomine ei ole per se halvad loitsud. Küll aga võiks nende kasutus olla limiteeritud näiteks GMide poolt sobivaks peetud eriolukordadele. Miks? Surnud inimese ellu taastamine ei tohiks olla midagi tavalist ja igapäevast, mis enam kedagi ei üllata. Mis saab rollimängulisest reaktsioonist, kui su silme all tükkideks hakitud sõber tunni aja pärast sama rõõmsalt ja rõõsalt ringi jookseb kui tavaliselt? Muutub "ahah" momendiks.

Meie mängitav maailm erineb tegelikult päris palju tegelikust elust. Maailm, kus on olemas maagid ja jumalajõudu kasutavad preestrid, on kõike muud kui meid praegu ja aastasadu tagasi ümbritsenud keskkond. On loodud süsteem, kus on aluseks võetud pseudo-keskaeg oma sotsiaalse struktuuri, relvastuse, jms. ning lisaks on võetud maagia ja jumalik jõud. Minu arvates ei ole sellises maailmas midagi imelikku, kui su sõber, kes on maha löödud, umbes 10 minuti pärast silmad lahti teeb, sest teda on aidanud preester. Samamoodi ei ole imelik maag, kes käib juurdumist kasutades jänesejahil. Laske oma fantaasial lennata, millised on sellises maailmas tegelikult riikidevahelised sõjad ning millist rolli mängivad selles maagid ja preestrid? Sellega seoses pean ma märkima, et bandiidid, kes hakkasid Thorfinni kätt maha raiuma, olid minuarvates kas teadlikult või mitte nagu päris selle keskkonna elanikud.

Mängutehnilisest küljest kaasneb ju surmaga TP/2, isegi kui tegelane üles äratatakse + siis 3 loitsupunkti, mille kulutab preester. Ma ei ütleks, et see on vähe ja et seda eriti tihti tahaks/saaks teha.


Trexxx kirjutas:Paradoksaalsel kombel oleks olukorra minu jaoks lahendanud haamri kukkumine. Teinekord küsin üle kas kõik said aru mida sinna või tännapoole kukkuv haamrivars tähendab :)

Teinekord pead sa endale ise haamri ostma (näed, kuhu raha läheb :P). Haamri laenamine lõpetas loopimisele järgnenud lahingu minu jaoks väga kiiresti.


Terry kirjutas:Vetavanade jaoks mäng muidugi nii roosiline polnud. Me jäime küll ellu, aga seda pigem sellise hinnaga, et enamiku mängust me paterdasime jooksujalul metsa, turnisime kuristiku kohal ja siis lamasime seal umbes pooletunniste vahedega, kuni tundus olukord jälle piisavalt ohutu, et umbes veerand tunniks välja minna ning mängu käiku uurida ning siis jälle hirmus ruttu tagasi peidukohta joosta. Nii, et üldiselt oli olukord kohati masendav. Kuid küllap on see meile õpetuseks, et Juunioril ei maksa mängida, kedagi, kes on pisut teistsugune.

See, et võltsgarnison mängusiseselt teie vastu mingit vimma pidas ei tohiks olla mänguväliste otsuste tegemiseks mingi alus. Vähemalt mitte praegusel juhul. "Teistsugused" tegelased on väga soovitatav nähtus! Ära lase pead norgu! Kolme arvates olid järvevanad (vetevanad) väga nunnud sellid. ;)


Aurin kirjutas:Loodan, et minu tegelane kellegi liigset hingelist traumat ei tekitanud. Järgisin lihtsalt juhiseid: tekitage militaarset õhustiku, käige mängijatele pinda (coin-ige).

Su tegelane oli just selline nahhaalne kaak, kes ta pidigi olema. Tore oli veel see, et mida edasi, seda rohkem hakkas sellest garnisonist ka reaalselt mingi sõjaväeline üksus tekkima.


Aurin kirjutas:LARP-i maastikul on nii kaua kui mina mäletan olnud rusikareegel, et esmalt lähenetakse olukorrale rollimänguliselt ja kui tarvis rakendatakse reegleid, mitte et reeglitele rakendatakse rollimängu (mis on ka alati tore ja hea).

Ma nõustun sinuga 100%. Samas peaks selle rollimängulise lähenemisega jälgima ka seda, et reeglid ei saaks rikutud. Näide mängult: Peale võltsgarnisoni ja bandiitidega peetud lahingut tegin ma silmad lahti ning asusin omasid otsima. Peale Viiele jagatud Lokhi poolt õnnistatud ravi, leidsin ma ühe sureva garnisoni sõduri. Olin leidnud üles ka oma suure haamri ning otsustasin sellega ta eluküünla kustutada, pea puruks löömise teel. (Lõin haamriga demonstratiivselt hoogu võttes tema pea kõrvale vasta maad). Sellega eeldasin, et olen ta eluküünla kustutanud. Keerasin ringi ning hakkasin ära minema, kuid maaslamaja tuletas mulle meelde, et peaksin ikkagi kümneni lugema. Tegin siis uuesti sama protseduuri ning lugesin kümneni. Reeglite seisukohalt oli esimene lahendus vale, kuigi kõrvalvaatajale täiesti arusaadav ja ka sellele isikule tegelikult, kelle pea ma purustasin. Teine lahendus oli reeglite seisukohast korrektne, kuid kõrvalvaatajale paistis nagu ma oleks 10 sekundiks kivistunud. Samas tahan veelkord rõhutada, et ma austan reegleid ja ei taha tõstatada mingit reeglite muutmise diskussiooni. Lihtsalt praeguse situatsiooni puhul tuli kõigepealt lähtuda reeglitest ning siis alles rollimängust. Eks igaüks otsustab ise, milline variant oli/on/oleks parim.
Johhaidii!
Gregik
Kosmiline Tapjakloun
 
Postitusi: 164
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Paganakivi muljed

PostitusPostitas Trexxx 14:49 3. Sept 2010

Mh jah - kahju et suga nii läks Gregik - aga haamri viskamine oli selline sümboolne tegu - mäletatavasti viskas ka üks teatav põhjamaine jumalus haamrit.
Igatahes olen ma sulle teene võlgu. Tasaarveldame selle edaspidi kui tekib sobiv juhus.
"Meest eristab hobusest mõistus - mõnikord ka sadul."
- Hagar hirmus

" On võimatu olla masenduses kui sul on õhupall. "
- Vinnie PUHH -
Trexxx
Võlur
 
Postitusi: 1030
Asukoht: rehabiliteeritud

Kasutaja avatar

Re: Paganakivi muljed

PostitusPostitas Irve 15:24 3. Sept 2010

Gregik märkis väga õigesti et ka minu jaoks oli vetevanade episood üks paremaid ja huvitavamaid mängul.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

EelmineJärgmine

Mine Noorte larp

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6