Leht 1 koguhulgast 2

PostitusPostitatud: 18:44 29. Mär 2005
Postitas paadikapten
Aprikoosikivi kirjutas:Ehk valgustad ka meid ja räägid lähemalt kuidas sa need sisse pühitseda plaanid.... :) Äkki peaks enda kivikesedki üles otsima ja sama tegema.....ma võiks seda püha veega teha.....superpower 8)


Püha vesi on kristlik element ja ei sobi ruunidele ilmselt. Või on kellelgi infi, et juba enne kristlust tunti veega ristimist?
Nagu ehk tead, tuleb nad pühitseda Maa nelja elemendiga. Kui vett, mulda vms pole võtta, saab ka küünaldega teha. Iga elemendi jaoks üks küünal, lased ruunikivi iga küünla leegi kohalt läbi ja õhkad kolm korda peale.
Mul muidugi oli vaid üks küünal kasutada ja kärsitu olin kah, niisiis lasin iga ruuni neli korda üle küünla, mõeldes iga kord vastavale elemendile ja siis õhkasin korra peale.
Mõni kuu tagasi tegin endale pendli kah, see on pandud jumalanna Freya kaitse alla, et igasugu saast ei pääseks mu pendliharjutusi segama ja et oleks ehk ka kergem keskenduda. Pendli kummalgi küljel on üks Freyaga seotud ruunidest (Fehu ja Uruz). Tundub, et töötab :rolle:

Muuseas-kust Ürgnaine oma info ammutab? Et teaks raamatukogus või raamatupoes, kuidas leida 8)

PostitusPostitatud: 22:43 29. Mär 2005
Postitas ohpuu
paadikapten kirjutas:Püha vesi on kristlik element ja ei sobi ruunidele ilmselt. Või on kellelgi infi, et juba enne kristlust tunti veega ristimist?


pyha vett saab näiteks pyhadest allikatest. või lihtsalt head vett, mida kohati tunnistavad ka ristiusulised (isegi siukeste allikate juures, mille pyhadus on kujunenud välja ristiusust sõltumatult). mingi lapi vist mitte kuigi ristiusuline kombekirjeldus oli nimelt see, et ema peab minema allika juurde syndinud lapsega ja seal talle nime ja nimejoiu andma. ma nyyd peast täpselt ei mäleta neid 17. aastasajast yleskirjutatud lõunalapi ristiusulise nime kohaliku nime vastu vahetamise kombeid, et ytelda, kas nad olid veega kuidagi seotud või mitte. võib-olla olid, aga võib-olla ajan jälle segi. konspekti, kus see kirjas, yles otsida kah ei mõista praegu. Hakan Rydvingi raamatutest võib leida vastuse.

et nende asjadega on nii ja naa. ega ristiusu kombed pole kah kuigi originaalsed enamasti, ikka nad pärinevad kuskilt, ristiusueelsest ajast või ristiusukõrvaste uskude kommetest. või siis juutide vanadest kommetest. või yldse teab-kust, selle usu ajalugu on keeruline ja pikk; erinevalt paljude muude uskude ajaloost on see aga milgi määral dokumenteeritud, sest ristiusu kombeid on palju kirja pandud. hea tahtmise juures on võimalik yksikute kommete päritolugi määrata.

eri uskudest ja systeemidest pärit sõnade, nõiduste ja taigade yhendamine on samuti paratamatu ja igati loomulik – kogu aeg on seda tehtud ja polyteistile on see ilmselt vastuvõetavam kui monoteistile lihtsalt.

mingisugune kyllalt levinud arvamine on tõesti siuke, et raha eest ostetud ja võõra inimese tehtud asjadel ei pruugi seda väge olla mis isetehtutel. a noh, selliseid asju ei või iial teada.

PostitusPostitatud: 10:55 30. Mär 2005
Postitas tribulant
Antiigileksikonis on skeem Aleksandria Heroni leiutatud pyha vee automaadist. Vähemalt osades Kreeka templites saadi p.vett sedasi, et võeti pyhast tulest syydatud tõrvik (nt Apolloni ja Heliose puhul ilmselt läätse abil päikesest syydatud, aga ehk oli ka mingeid geotermilisi võimalusi) ning torgati tsummdi! veeanumasse. Kõlas karsusss ja oligi pyha.

Krislusest polnud siis kuuldudki.

PostitusPostitatud: 14:33 30. Mär 2005
Postitas Made Of Hate
tribulant kirjutas:Jah, eks seda maavillaste/pinutaguste esoteerikute keskmist taset näitagi "virruki" kasutamine ja muud säärased kunstid. No comments.


Eh, sa hindad kohe algaja shamanisti keskmist taset selle järgi, et tal ei olnud ruunide pühitsemisel midagi paremat peale virruki (mis siis tihti seostub religiooni ja taoismiga) käepärast??

PostitusPostitatud: 16:55 30. Mär 2005
Postitas ohpuu
heh, arvatavasti kuuluvad shamanistid, virruk, ruunid, taoism ja religioon yhte nagu meri ja tuul. kuigi ma pole eriti kindel, mis need kaks esimest on. :roll:

PostitusPostitatud: 17:15 30. Mär 2005
Postitas Made Of Hate
ohpuu kirjutas:heh, arvatavasti kuuluvad shamanistid, virruk, taoism ja religioon yhte nagu meri ja tuul. kuigi ma pole eriti kindel, mis need kaks esimest on. :roll:


Nuh shamanist kirjutasin kuna eesti päraselt kirjutades tekkis "sha" tähe asemele küsimärk. Virruk, mis seal tundmatut on?

*mõttepaus* aa viiruk hoopis :rolle: emh, vabandust siis.

PostitusPostitatud: 1:21 31. Mär 2005
Postitas tribulant
Viiruki (virruki?) ja taoismi suhted jäävad mulle umbes sama segasteks kui viiruki ja asatru omadki. Aga noh, mis seal vahet, taoism või õigeusk. Kuskilt kaugelt idast nad kõik ju ja pikkade habemetega.

Ehk siis pikk iroonia lyhikeseks lõigatuna: inimesed "Päikesetuule" stiilis, kelle arvates võib ykskõik millist nende meelest eksootilist möga kokku käkkida, olgu see pärit Indiast, Hiinast, Botsvaanast, Yucatanist, Arnhemi maalt või Skandinaaviast ning kes ei vaevu isegi enda kasutatavate asjade nimesid/nimetusi endale selgeks tegema, kuid on kindlad, et sel kokkusegatud sodipodil on "ilge pauer taga" - sihukesed ajavad mul lihtsalt sydame pahaks.

Eri kultuuridel, traditsioonidel ja religioonidel on ikka mingi vahe ka, kogu maailm ei ole yks pudrupada, kust kulbiga haisvat löga ammutada annaks.

Aeg-ajalt ma ikka võtan ennast kokku, yritan olla kena ja kannatlik, et kõik mind kogu aeg kole kurjaks ja tigedaks ei kiruks, selgitan ja jagan viiteid, kuid enamasti lõpeb see lihtsalt lootusetu käegalöömisega: siga otsib pori aelemiseks, mitte tundmaõppimiseks. Ei mina jaksa.

PostitusPostitatud: 1:46 31. Mär 2005
Postitas Die
AshkEnte Riitus

Rituaal, mida viiakse läbi Surma väljakutsumiseks ja kammitsemiseks.
-/-
Riitus on aastate kestel arenenud. Kunagi arvati, et selle läbiviimiseks on vaja kaheksat võlurit, kes kõik seisavad suure tseremoniaalse oktogrammi tippudes, võngutavad ennast ja loevad loitse, hoides käed laiali, nii et ühe võluri sõrmeotsad puudutavad teise omi; nõutavad olid ka tilkuvad küünlad, viirukipannid, roheline suits ja kõik muu eliitvõlukunsti tüütu varustus.

Tegelikult võivad riitusega toime tulla kaks inimest, kellel on kolm väikest puutükki ja neli sentiliitrit hiireverd; seda võib sooritada isegi ainult kahe puupilpa ja värske muna abil.


/Terry Pratchett, Stephen Briggs, 'Kettamaailma Teejuht'/

Ja minu point: Tegelikult läheb arvesse tegija enda võimekus ja mõte teo taga. Mitte see, KUIDAS sa seda teed.


;)

PostitusPostitatud: 10:54 31. Mär 2005
Postitas Irve
tribulant kirjutas:Ei mina jaksa.


Kui ei hari adressaati, harid kedagi teist...

PostitusPostitatud: 11:18 31. Mär 2005
Postitas ohpuu
nojah, mina olen kogu aeg arvanud, et tuleb asju teha õigesti. et see kuidas ongi kõige olulisem. kõige parem on õppida mõne sellise käest, kes on asju aastakymneid teinud ja teab, kuidas on hea ja õige, on asju vana kogemuse pealt arendanud. (olgu jutt või puutööst.) või muidu võivad asjad minna nihu või väga nihu. eks neid eksperimenteerijaid ole muidugi kah, aga need on nagu algajad alkeemikud, kes teevad tegemist ainetega, mida nad ei tunne, et äkki läheb õnneks. kindel käsi on laboritöö eeldus, aga kui sa sellest kindlast käest töö käigus midagi sudides ilma jääd, siis ega enam ei kipu midagi tegema kah. "Tähtede sõjas" nad muidugi raiuvad käsi maha ja kasvatavad kogu aeg uusi, ega nemad papist poisid pole.

aga noh, kui selliseid yldtunnustatud ennustajaid-ravitsejaid igayhe tutvusringkonnas polegi, kelle oskused ja teadmised oleksid teada ja kõigutamatult kindlad (nt vana Suri, noor Suri, Kaika Laine, Oudekki Figurova, Demnime, kellest ma olen lugusid kuulnud selliste käest, kes neid ise tundsid või tunnevad ja kellest yhte oma silmaga näinudki), siis võib iga 15aastane "shamanistina" ylbama tulla, kui on võrgust kolme lehte lugenud.

ahjaa. Laine rääkis kord, et enne 33. eluaastat ei maksa ravitsema hakata. et oli yks poiss, Mulgimaal vist, igal juhul lääne poole, nii 20aastane või nii, kellele Laine seda kah ytles, aga see ei kuulanud. ja jäigi nii haigeks, et saatis Lainele veidi enne surma sõna, et Lainel oli ikka õigus old. sel poisil oli kah pauer taga mõneks ajaks, kyllap.

tsiteeritud Pratchetti näitest järeldada, et on ykskõik, miukest surimurit teha, et Surma ennast välja kutsuda, tundub olevat loogikaviga. ma yldistaks tsiteeritud lõikude pealt, et Surma väljakutsumiseks on erinevaid viise, millest kahte nimetati. põhimõtteliselt kehtib sama näiteks pulmakommete kohta: võib asju ajada uhkemalt ja vähem uhkemalt, et võib teha kõiksugused taiad läbi, mis annavad igayks midagi kasulikku, aga põhimõtteliselt on abielu tavaõigusliku kehtimise jaoks vaja tanutamist ja rautamist.

ps. Made of Hate, kui terved su hambad on? on sul neid ikka täiskomplekt?

PostitusPostitatud: 15:14 31. Mär 2005
Postitas Made Of Hate
tribulant kirjutas:inimesed "Päikesetuule" stiilis, kelle arvates võib ykskõik millist nende meelest eksootilist möga kokku käkkida, olgu see pärit Indiast, Hiinast, Botsvaanast, Yucatanist, Arnhemi maalt või Skandinaaviast ning kes ei vaevu isegi enda kasutatavate asjade nimesid/nimetusi endale selgeks tegema, kuid on kindlad, et sel kokkusegatud sodipodil on "ilge pauer taga" - sihukesed ajavad mul lihtsalt sydame pahaks.


Emm, ma nüüd ei saa hästi aru mis nii palju probleemi tekitas. See et ei olnud siis kui oma ruune pühitsesin teadlik sellest et viiruk ei ole parim varjant? Ja palun ütle kust sa võtad et ma arvan et viirukil on ilgem pauer taga? Et nagu mille järgi sa otsustasid et ma ei tea et viirukid seonduvad tihti idamaade religiooniga?

ohpuu kirjutas:siis võib iga 15aastane "shamanistina" ylbama tulla, kui on võrgust kolme lehte lugenud.
Made of Hate, kui terved su hambad on? on sul neid ikka täiskomplekt?

Millest kohe selline arvustamine, kui ei teata inimesest midagi? Kust võtad et olen teadmised saanud kuskilt saitidelt mitte raamatutest,shamaanilaagrist või mujalt?

Ning ma pole soovinud siin kellegagi ülbama hakata ega tarka mängida.

PostitusPostitatud: 16:42 31. Mär 2005
Postitas ohpuu
noh, osalt on asi selles, et ega ma Jonathan Harnerist kah teab-mis hästi ei arva. Horwitzast veel vähem. kyllalt kuuldud neid lugusid, kuidas mõni nooruke eestlane (alla 33 aasta vana) on peale Horwitza laagrit segi läinud. Harnerist, kes selle Amatsoonia nõidade "õpetuse" õhtumaadesse tõi, ära lahjendas ja siis seda lahkesti laiali jagama hakkas, ongi suurem jagu seda nn šamanismi otsapidi pärit, mida ingliskeelses kultuuriruumis (sh Eestis) näha võib. Horwitz põhjendas kogu seda janti sellega, et õhtumaistes yhiskondades on palju inimesi, "kelle elust on midagi puudu". on siis vaja ilmtingimata igavuse pärast teistesse maailmadesse kolama minna, korjaku metsas marju parem. ja kogu see turunduslik kylg tekitab minus samasugust õõva kui Aado Lintropis.

Miku-Marju laagrisi ei saa otse Harnerile taandada, muidugi, sest nad põimivad sellesse lihtsasse skeemi palju kohalikumaid asju (eesti, lapi), millega nad igal pool kokku puutunud on. aga see kontsept, et igayks võib nõiaks saada, kui ainult korra laagris käib ja raha maksab, tundub lihtsalt veidi vildak. et viiepäevane laager või ykskõik milline raamat pole minu silmis kah eriline argument. igasugu asju korraldatakse ja antakse välja, paljusid neid selleks, et raha teenida. ja kui rahateenimine on tegijate peamine või osaline eesmärk, siis võib vabalt olla, et nad kas ei hooli asja sisust kuigivõrd (v.a "peaasi, et myyb"), tõmbavad inimesi ninapidi (annavad midagi, mis näeb kena välja, aga tegelikult pole suurt midagi väärt) või moonutavad asju ("jah, sa võid nõiaks saada! sa võid tõepoolest nõiaks saada, kui raamatu ostad!" – rõhutades kiiresti kätte tulevaid, kergesti selgroos judinaid tekitavaid ja eriti metsikuid või tiiraseid yksikasju).

lihtsalt igasugu judistajaid liigub ringi, kes ajavad suust välja kohati lausa talumatut segu populaarsetest või äraleierdatud motiividest, mis pärit Frazeri "Kuldsest oksast" või muudest säärastest metslaste elu kirjeldustest ja teab-millest veel, tundmata yhtegi kultuuri, mis neid lugusid ajendanud on, pealiskaudsemaltki. sinu kõnepruuk tekitas kahtlust, et äkki kuulud nende hulka. vabanda, kui liiga kõvasti pihta said. ma lihtsalt ei mõista sõnade šamaan ega šamanist euroopalikke uusi tähendusi, ikka tulevad Siberi nõiad silme ette.

viiruk, viiruk. kas sa kadakast oled kuulnud? derevo, nazõvajetsa, takaja.

PostitusPostitatud: 9:56 1. Apr 2005
Postitas tribulant
oli yks kirjutas:virr-virr-virr

Inimese lolluse yle otsustatakse tavaliselt tema tegude, jutu ja õigekirja järgi. On selline variant. No kui ma tulen ja seletan, et olen maast-madalast roppu moodi maausuline, just pyhitsesin enda maja taga hiijegivi santlibuuõliga võides sisse - mis peaks sellisest arvama?

Samas esineb aeg-ajalt olukordi, kus yldistuste peale hakkavad lärmama konkreetsed inimesed. Viskad kivi kõrge kaarega võpsikusse - ja eks see koer kiunub, kes pihta sai. Lõbus.

Mingis teemas ma juba rääkisin sellest India rahvakunstinähtusest, kus telekas tõmbab kalurpoiss laulu saatel papist lainetest välja papist kala. Need "kolme kuuga trammijuhiks"-tyypi "shamanistid" on sama asja teine vorm. Minu koolipõlves käidi vanema ja targema juures õpipoisiks, uuriti aastate kaupa, mis värk on ja kes miski taim-loom-puu on (Castanedagi esimene raamat käis selle kohta, kuidas ta tahtis kole kiiresti kõik taimed ära õppida ja alles hiljem taipas, et loll oli), põeti šamaanihaigust ja nähti muul moel vaeva. Nyyd arvavad kõik millegipärast, et torulukksepaks peab õppima, aga šamaaniks/nõiaks/kelleksiganessedanimetatakse saab homsest hakata.

Kui keegi viitsiks mu juttu hoolega lugeda (no kesse ikka), siis näeks, et ma ei kiida ega laida yhegi asja tegemist: ei ruune, ei Castanedandust, ei trummitagumist. Ma leian lihtsalt, et iga asi, mis väärib tegemist, väärib ka hästi tegemist. Eriti kui inimene ise huilgab (nagu nublud ikka kipuvad) pyhitsemisest, uskumisest ja sellest, et "kuskil midagi on". Pooletoobised käivad närvilidele.

P.S. Sookail. Rastenie takoje, nazõvaajetsa. Ja meil on neid veel palju.

P.P.S. Pihlaka pyhadust seostatakse mõnel pool sellega, et otsas on rist. Ega see vist õige asi ole. oHpuu?

PostitusPostitatud: 11:52 1. Apr 2005
Postitas ohpuu
mine tea, kas on õige asi või mitte, selliseid asju mina ju ei ytle, lähen veel alt pärast. rist on vana nõiamärk. et igasuguseid eemal hoida (äkki aitab ka tyytute misjonäride vastu? peaks proovima), vrd nelja tee ristis nõidumine, geomeetriline ornament, kus ikka mõni rist on, sh isegi paljukardetud haakrist. või siis noolrist.

see hambakysimus oli tegelikult minu poolt veidi provotseeriv katse inimese kohta "midagi teada saada". lihtne kysimus, millele vastates oleks võinud vastaja näidata, kas kõlbab yhe vana tunnuse järgi hambameheks või mitte. katse või nii (soovitan seda yhtlasi šamaanilaagrite korraldajatele eelvalikukriteeriumina, lisab myštilišušt). ameerika nõiavärk on muidugi kogu aeg olnud pigem selline, et võtad lähed kuhugi, teed mingid katsed läbi ja siis, kui hästi teed, siis võid nõiaks saada. ilma haiguseta vist isegi. või nii Lintrop kirjutas (piiriteldes kord neid asju, mida ta käsitlema ei hakka), mitte et ma midagi teaks sellest asjast.

sookail. jah. sookail. (oHpuu läheb kööki ja nuusutab natuke yhe paberkoti sisu.) hea kylmetushaiguste raviks. ja puha. aga tegelikult ma tööpäevadel ei soovitaks temast tehtud teed kuigi palju juua. nii igaks juhuks. töö ei pruugi edeneda. kui nyyd jutuks tuli.

PostitusPostitatud: 12:10 1. Apr 2005
Postitas Tamerlan
Et lihtsalt ennast ütlejana tunda ja midagi öelda-- viikingid jõid sookailuõlut. Kuidas nad seda tegid, ei tea, aga ehk oskab Ohpuu selle kohta teadust anda?
Igatahes on va Sturlussongi vist kirja pannud, et mida rohkem mees januneb seda õlut, seda vähem januneb ta mõistuse järele. Aga huvitav oleks teada, kuidas see käis, seda pruugiti minu andmetel eriti enne lahingut, mis põhjustas nn. "germaani sõdalase kõnnakut".