Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Haldjad

Arutlused rahvapärimuse üle

Moderaatorid: surra, Irve, ohpuu, teknoloog

Kasutaja avatar

Haldjad

PostitusPostitas surra 17:48 14. Dets 2002

.: foorum neile, kes armastavad haldjaid :.
surra
veider molekul
 
Postitusi: 4448
Asukoht: tartu / ugandi / maailm on seenemets

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Luthien 17:56 14. Dets 2002

weee , way da go surra :)


tõlge: väga kena sinust et sa sellise asja tegid
Ok...Who was the freek who changed the future without tellin me? :1:
Luthien
Vandersell
 
Postitusi: 5
Asukoht: ämm...mitte ei mäleta enam..

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Teemon 18:09 14. Dets 2002

ehk siis lugesid mu m6tteid ja edestasin mind loetud minutitega
http://www.dragon.ee/foorum/viewtopic.php?t=71 ;)
Magistritöö teeb sääsest elevandi
Teemon
Nutikas Lutikas
 
Postitusi: 4022
Asukoht: harjumaa majad

Kasutaja avatar

PostitusPostitas naine 18:28 14. Dets 2002

Kysimus haldjate vanuse kohta

elavad nad adnd reeglite järgi vist miski 260 (ei leia raamatust õiget kohta)

aga kui mõelda välja oma rass haldjaid siis kas võib panna vanuseks 900 või mis iganes tahad või j22b see mängujuhi otsustada või on reeglites kah selle kohta midagi juttu
Aurora = Daydream elf = mõõk nimega Tighmaebril = maagiline võime - Muutuda uduks ja lugeda nende mõtteid keda ta on eksitanud.
naine
Õpipoiss
 
Postitusi: 27

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Teemon 19:45 14. Dets 2002

yldiselt on reegel nr. 1 see, et m2ngujuhi otsus on yle k6igi muude raamatu jms reeglite. semas n6uab see ka l2bim6eldust, kuna miski ei tekita rohkem segadust kui aja jooksul muutuvad reeglid

2e haldjate raamatust:

TABLE 4: ELF SUBRACES BY CATEGORIES OF AGE
Kood: Vali kõik
                                                  Middle               Venerable  Maximum
Subrace     Childhood  Adolescence  Adulthood*  Age**      Old Age†     Age‡           Age
Aquatic       1–59     60–99    100–159        160–219      220–299        300+       300+3d100
Drow          1–49     50–79      80–139        140–189      190–224        225+       225+3d100
Grey          1–79     80–119    120–209        210–299      300–424        425+       425+5d100
High          1–74     75–109    110–174        175–249      250–349        350+       350+4d100
Sylvan        1–69     70–104    105–169        170–229      230–324        325+       325+4d100

Magistritöö teeb sääsest elevandi
Teemon
Nutikas Lutikas
 
Postitusi: 4022
Asukoht: harjumaa majad

Kasutaja avatar

PostitusPostitas marx 23:32 14. Dets 2002

Ühest Tolkieni teemalisest raamatust lugesin et üks haldjate aasta võrdub umbes 144 inimeste aastaga. Aga see oli ka Tolkieni maailmas ja ei seostu D&D-ga.

Raamat oli muideks 'The Magical Worlds of The Lord of The Rings' mida soovitan muideks kõigil lugeda kes Tolkieni kohta natukenegi huvi tunnevad.
marx
Haldjate sõber
 
Postitusi: 346
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Teemon 0:02 15. Dets 2002

yldiselt kuna asume d&d kategooriast v2ljas, siis siin pole phb mingi standard ja k6ik allikad on teretulnud

t6in selle 2e haldjaraamatu tabeli v2lja ainult sellep2rast, et

naine kirjutas:elavad nad adnd reeglite järgi vist miski 260 (ei leia raamatust õiget kohta)


tegelikult on haldjad ka d&d's igas maailmas erinevad ning vastavalt on erinev ka eluiga. ning 3e t6i vist veel uued arvud, pole kyll viicinud seda kontrollida. seega on see haldjate eluiga igal pool nii erinev asi, et igayks, kellel seda vaja otsustada, valib omale k6ige meelep2rasema ja konteksti sobivama numbri v2lja ning ongi kogu moos ;)
Magistritöö teeb sääsest elevandi
Teemon
Nutikas Lutikas
 
Postitusi: 4022
Asukoht: harjumaa majad

Kasutaja avatar

PostitusPostitas naine 4:37 15. Dets 2002

Kuidas aga saaks dnd käsitleda surematust ..
Ühestküljest oleks see ebaaus teiste mängijate suhtes aga see ei ole ju tegelikult võimatu..

Kui jutt vahepeal läks Tolkienile siis dnd vist on just algselt saanud paugu toklieni kirandusest (või ma eksin) siis olid seal maiar'id surematud
Aurora = Daydream elf = mõõk nimega Tighmaebril = maagiline võime - Muutuda uduks ja lugeda nende mõtteid keda ta on eksitanud.
naine
Õpipoiss
 
Postitusi: 27

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Teemon 12:26 15. Dets 2002

n2iteks birthrightis on vist haldjad l6pmatult pika eluea m6ttes surematud. otseselt m2ngijaid see ei m6juta, kuna m2ngijad kui adventuurerid kipuvad ikka surema v2givaldset surma, vaid murdosa sureb k6rges vanuses ning sel juhul pole nad nii v6i naa enam aktiivselt m2ngus, pigem NPCd samas maailmas. m2ngija m2ngib aga aktiivselt m6nda teist tegelast.

kyll aga v6ib selline l6pmatu eluiga tekitada probleeme DMile, kes yritab maailma loogilisena hoida, ja kelle mureks on ka mitte-m2ngijate kontrolli all olevad haldjad, kellest enamus ei ela v2givaldset adventuurerielu. ehk siis tekib kysimus, et kui haldjaid aina synnib juurde ja vanadusse nad ei sure, siis miks pole maailm juba tykk aega tagasi haldjate poolt yle ujutatud? sinna v6ib igasuguseid p6hjuseid ja lahendusi v2lja m6elda, ma polegi viitsinud uurida, mida t2psemalt v2lja pakutakse. eks ta nagunii suht kunstlik ole. aga tegu ju fantasy'ga, polegi m6tet ylimat realismi taga ajada
Magistritöö teeb sääsest elevandi
Teemon
Nutikas Lutikas
 
Postitusi: 4022
Asukoht: harjumaa majad

Kasutaja avatar

PostitusPostitas naine 13:52 15. Dets 2002

See haldja rass mis ma ise välja mõtlesin, on surematud aga kuna neil ei olegi sellist mõistet nagu surm vaid üleminek ühelt tasandislt teisele. Füüsiline keha küll hävib aga tema ise mis tahes kujul siis (vaim hing) üheineb elulõngaga (ingliskeeles liveyarn), kõik oma teadmised ja mällu ja oma mõtlemisvõime ta säilitab 100% ja lisaks saab ununenud teadmised. (Teadmised mida enam uutele kaasa ei anta, näiteks mustamaagia käsitlemist ) Daydream' haldja elusiht ongi koguda ja õppida lisaks uusi teadmisi, mitte vaid maaga alla vaid ellusuhtumist, vaimset pühendumist, saavutada täisväärtuslik elu

Liveyarn on energia kus saavad haldjad oma loitsud, s.t. maagiat nad ei pea õppima vaid elementaarne asi antakse neile kaasa, uued elud sünnivad sammuti liveyarn'ist ja siis saatusevalikuna antakse mõnele natuge üht rohkem ja teisele teist. Oleks ebaloomulik kui nad saaksid kõik teadmised, saavad vaid selle mis määrab nende saatuse. Ükshaldjas on rohkem resistentsne miski vastu kui teine ja mõni on vastuvõtlikum mõne teise asja peale. Isegi haldjas ei suudaks juh kõikide asjade peale osav olla. Pealeselle on Liveyarn nende jõu allikkas, mis laseb neile elada, kuskilt peab saama füüsiline olend juu energia kui ta on füüsiliselt natuke vastupanelikum ja sitkem kui keegi teine näiteks. Näiteks kergemad vigastused ravib Liveyarn jne. Loomulikult ei saa jalgaotsa keevitada või pead otsa klepida, mis läinud see läinud. JA mis olulisem kui haldjas lausub mõne loitsu siis ta ju võtab kuskilt energia ja suunab selle edasi. Üksvõimalus on et ta võtab selle enesest, siis ta peaks juh lõpuks nõrgenema, teine jällle et oma ymbrusest, muundab energia ühe vormi teiseks, siis jälle peaks juh keegi ilmajääma, et tehes ühele head teeb ta teisele halba, tasakaal vms aga haldjad saavad oma energia Liveyarn'ist mis teenibki seda eesmärki, vastutasuks saab ta tulevased teadmised. Lisaks indiviidsele (kahtlane sõna ;P) mälule tekib niiöelda ühismälu. See ei ole küll asi jumala staatuses aga teatav jõud mis hoiab kogu kupatust koos.

Osa haldjad (meil oli mängus üks sõda vägaväga ammu) ühendasid oma väed inimestega kes teenisid mustaringi e. pimeduse vägesid ja kuna inimestel juhtus seal maagiaga lõpuks miski jama ja see kontinent inimesi hävis kuna mustmaagia sai lõouks elavakuju siis need haldjad jäid ilma kah elulõngast, kuna nende lapsed ei synni enam elulõngast vaid saavad oma jõu sealt vabanenud energiast mis inimesed hävimiseni viis on nende järglased deemon-haldjad. Hing on neil deemoni kuigi väilimuselt haldjad. Deemonihing ;P ei oska käigupealt paremat väljendidt leida

Et lahendada probleem, et kui haldjas ei taha üleminekut läbida siis hakkab elulõng ise temast jõudu välja imema tasapisi aga alles siis kui haldjas on 3000 ja yle selle ja kui tema järglased ühinevad ennem energiaga kui tema. Kui järglasi ei ole siis ta jääbki maapeale aga elulõng unustab tema teadmised. Ja sellega jääb haldjas ilma kah jõust mis ta saab. Se kõlab teatavalt pidi kommunismi moodi aga tegelikult jätab Liveyarn haldjale 100% vabad käed. Ta ei pea tegema midagi vastumeelselt ega kah surema.

Licalt kogu see kupatud on nagu eluviis.
N. kui laps sünnib moslemiperes kuskil idamaal siis ta ei mõtlegi, et ta hülgab oma usu vaid peab seda normaalseks. Ma mõtlen 100% ideaalset peret, kuigi see natuke koba näide kuna ideelt pole neil miskit yhist, vaid 100 % usk ja veendumis. Kuigi kah haldjad pööravad teisele teele, otsivad teist usku ja teist elu näitab lõpptulemus ikka seda, et sa ei saa olla keegi teine kellena sa ei sündinud. Siin võib nüüd tagasi meiemaailma pöörduda ja avada diskusiooni aga neil on seal natuke teine maailm ... Tegelikult olend jääb tehniliseks ja olemuslikult siiski samaks ükskõik mis sarkastilised pöörded elus ette ei tule... ok see lõpp on yks segapurer
Aurora = Daydream elf = mõõk nimega Tighmaebril = maagiline võime - Muutuda uduks ja lugeda nende mõtteid keda ta on eksitanud.
naine
Õpipoiss
 
Postitusi: 27

Kasutaja avatar

PostitusPostitas peregrin 16:16 17. Dets 2002

naine, sa oled jube lahe :o
peregrin
Vandersell
 
Postitusi: 8

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Portaali Minimudel 16:48 18. Dets 2002

Anderson andis haldjate eluea kohta seletuse, mis mulle väga meeldis. Nimelt on haldjad surematud, aga neid saab tappa (sõjad, jahilkäigud ja muu taoline vähendab nende arvu). Lapsi sünnib neil vähe, paar sajandite järel. Ja samas on haldjanaiste "soov armatseda suurem kui inimnaistel, haldjameestel aga väiksem kui inimmeestel":)
Portaali Minimudel
Meister
 
Postitusi: 120
Asukoht: Lõunamaa keskosa

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Marat Sar 16:03 26. Dets 2002

peregrin kirjutas:naine, sa oled jube lahe


Naised on jah jõle lahedad! Mulle ka täitsa istuvad :lol:
Aga see "lifeyarn`i" värk polnudki nii paha. Taolist värki on muidugi varem ka aretatud.
Et siis: naine, sa ei ole väga lahe. Aga kärab kah.

:) rispekt
Marat Sar
Tuleloitsija
 
Postitusi: 777
Asukoht: Elyysium

PostitusPostitas oop 6:36 12. Jaan 2003

Jutt jutuks, aga kuidas see mängus avaldub? Kas selles, kuidas mingi sihuke tegelane loitsib, on mingi praktiline erinevus võrreldes D&D maagiasorte pruukivate standardhaldjatega? Niisama jääb see liveyarnitamine natuke hägusaks, tahaks seda töös näha.

Teine asi, et siit muidugi ei näe, kuidas see kõrvuti teiste rassidega töötab. (Ma oletan, et ehk seal on mõni. Või on need lõngahaldjad ainukesed?)


naine kirjutas:Lisaks indiviidsele (kahtlane sõna ;P) mälule

Individuaalne on see sõna. Ja mitte ainuke kahtlane. Pigem on raskusi, et kogu sellest tekstist yhtki loetavat lauset leida. Mina olen vist viimane inime siin foorumis, kes leiab, et uute imeheade leiutiste väärtus kahaneb, kui nendest kirjeldusi peab eesti keelest eesti keelde tõlkima. Enamik ajakirju (sh. "Dragon" ja "Dungeon") deklareerivad, et ykski jutt ei ole nii hea, et nad peaksid hakkama autori kirjaoskamatust likvideerima, aga nagu ma aru saan, ei kipu noor autor ennast niikuinii mitte kunagi mitte kuskil avaldama. "Juh" ma olen vanamoodne ja jään progressile jalgu. :9:
oop
Esimene Filosoof
 
Postitusi: 1151

Kasutaja avatar

hmmmm....

PostitusPostitas Zenthar 12:45 18. Jaan 2003

Tolkieni raamatutes oli igatahes nii et haldjad ja endid olid surematud selles m6ttes et nad ei surnud vanadusse nagu inimesed,kuid neid sai mahha tappa.
Zenthar
Haldjate sõber
 
Postitusi: 335
Asukoht: Tartu

Järgmine

Mine Folkloor ja mütoloogia

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6