Postitas ohpuu 16:27 1. Nov 2007
algne päring ei eeldanud muinasaegsust, Bernard, tundub mulle. tõlgendan nii, et 19. aastasaja ehk viimase saksa moe sissetungi eelne sobib kah.
hoburaudsõle tarvitamine lakkas meil orduaja lõppedes, orduaegki aga ulatas otsapidi uusaega. väidan, et isegi uusajal on olnud käibes asju, mis pigem skandinaavia või permi mõjutustega kui saksamõjulised.
peremärkide kohta: igasugu svastikamotiivid ja muu selline on rahulikult muinasaegse järjepidevusega. järjepidevus esteetika kaudu, sh usutavasti minu peremärgil, mille kõige varasemat esinemist ma ei suuda dokumenteeritavalt 20. sajandist varasemasse aega viia.
ja kusjuures: näiteks Setumaal põle suuremat saksa mõju oldkid. seevastu vene. ja noh, isegi Kodavere myntidest kaelaehted, mida näind olen, on uusaegsed, aga näevad välja nagu udmurtide oma. otsustav on ilmselt araabia või tatari mõju krt-teab-mis-ajast.
yks nipp on uurida kõigi soome-ugri rahvaste 19. sajandi käsitööl leiduvat ornamenti ja määrata yhisosa. harjutad silma ära, näedki. märksõna: geomeetriline ornament. seda ugrimugri võrdlust on juba paar aastakymmet vähemasti meie maal tehtud, aga ei mõista allikaid nimetada, sest olen asju oma silmaga ligidalt vaadand enamasti ja tundjate inimestega rääkind. nimesid: Kaljo Põllu, Kadri Viires. hõimukalendreid on hea vaadata, samuti raamatuid "Kümme soome-ugri uurimisreisi" ja "Kakskümmend soome-ugri uurimisreisi".
rahulikult võib igasugu muinasaegse järjepidevusega motiive ja nippe olla kasutusel 20. sajandilgi, põle vaja igas asjas näha saksa tonti.