Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Ülikute kehastamine ja asjade hind

Ajaloo taaselustamine tema kõigis vormides

Moderaatorid: surra, Ghil, lemmu tabelin

Kasutaja avatar

Re: Ülikute kehastamine ja asjade hind

PostitusPostitas Ocazy 16:11 2. Veebr 2010

No jan, oli küll mõnus aga kodus, muidugi, meeldib mulle teistmoodi ;)

Aga sellest blingist ja aatest ja laviinist rääkides, siis palun ärga pange pahaks, tõesti, ma ei ole ise taaskehastaja pigem selline kaasajõlkuja. Aga ma olen kohanud väga abivalmis ja toredaid inimesi taaskehastajate seas, nii nagu igal pool oma elus. Aga sellist suhtumist, nagu te ülalpool taunite, et nina püsti ja nii, olen ma kohanud pea eranditult ainult ühe isiku juures, kes alati teisi kõikvõimalikes hädades süüdistab. Äkki ta tunneb ennast ära?
Ocazy
Ruunitundja
 
Postitusi: 424

Kasutaja avatar

Re: Ülikute kehastamine ja asjade hind

PostitusPostitas Bernard 16:29 2. Veebr 2010

Lihtne viis kuidas Kuningat mängida:

"Kükitate ihualasti kohalikus veekogus ja kui keegi küsib, siis olete parasjagu kümblemas."

Küss on pigem selles, kas kogu muu maailm usub, et tegu on ülikuga. Sul võivad ju kullatud kõlapaelaga alukad olla aga kui keegi teine peale sinu sellest aru ei saa, pole miskit teha.

...

Häda tavalise taaskehastajaga on see, et leide ei ole just väga palju ja enamik turviseid/kostüüme vuhitakse valmis neid üksikuid aluseks võttes. Nii on tõesti mõnel üritusel otsekui kloonide armee. Tegelikkus kindlasti nii monotoone polnud.

Häda inovatiivse taaskehastajaga on see, et kui fantaasia väga lendu läheb siis läheb õnnetu pärandkultuur ja asja sügavam sisu kaotsi. See omakorda süvendab ülejäänud seltskonna vastumeelsust eksperimentide suhtes. Ega see tegelikkus kindlasti ka karneval olnud.

...

Valdav osa Eesti praegust taaskehastamist on pigem esemeline rekonstruktsioon kui olustiku taasloome. Pakuks, et enamus tõsistest taaskehastajatest on väga tugeva käsitöö suunitlusega. Eks meister taha ikka oma kätetööga uhkustada.

Ja nii ta tulebki, et kostüüm maksimaalne - kehastumine minimaalne.

Samas ei oskagi öelda kas kuidagi teisiti saaks. Mmm istuks laua taga ja kehastuks maksimaalselt, kasutades minimaalset kostüümi?! Uuriks muinasaja mõttemaailma, nikerdaks tegelase tausta ja neuroose ning kui kokku saaks üritaks vestlusi võimalikult tõetruult esitada. Kõlab kah kuidagi ühekülgselt ning igavalt.


Kui me lähtume aluselt, et taaskehastamine on esemelise kultuuri taasloomine (mida ta praegu on) siis on paraku, paraku, aadliku või sõjamehe mängimine tõesti väga kulukas ja jääb tõenäoliselt väljapoole paljud taaskehastajate majanduslikke võimalusi.

Kui me lähtuksime aluselt, et taaskehastamine on vaimse kultuuri (mõttemaailma) taasloomine siis ei oleks üliku kehastamine ei rohkem ega vähem kulukas kui orja kehastamine.
Austusega, Allan Bernard /55 632 698/

Larbi- ja võitlustreeningud üle Eesti: VG LARP Klubi
Bernard
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 2956
Asukoht: Tallinn, 55 632 698

Re: Ülikute kehastamine ja asjade hind

PostitusPostitas Mutabor 17:24 2. Veebr 2010

Julgen vastu vaielda - materjali läheks vähem, aga aega sedavõrra rohkem. Odavam võiks kehastumisele rõhumine olla ainult inimesele, kelle aeg ei maksa. Katse keskaegsesse maailmapilti tõeliselt autentselt sisse elada väärib vääristamist lühendiga PhD.
Mutabor
Haldjate õpilane
 
Postitusi: 384

Kasutaja avatar

Re: Ülikute kehastamine ja asjade hind

PostitusPostitas Kristjan Oad 23:03 2. Veebr 2010

Tore ju oleks. Paraku sellist teadust (mingi kultuurantropoloogia haru peaks see vast olema) täna meil ei tunta, väljamaa kohta ei oska öelda.

Aga kraadid kraadideks, enda jaoks uurida-mõelda-tegeleda on huvitav niikuinii.

Bernardile kommentaariks: mõistesse "taaskehastamine" võiks mahtuda nii vaimse kui ka materiaalse kultuuri uurimine, mõtestamine ja taasloomine. Neid kuidagi vastandada - ei ole vähimatki alust. Täiendamine on see-eest igakülgne (kas materiaalselt ehe laager muutub vähem või rohkem ehedaks, kui diislihinna asemel hakatakse arutama viimaste päevade vihma mõju viljasaagile; kas ajastu mõttelaadi sisseelamine on raskem või kergem, kui seda teha autentses keskkonnas, eks ole).

Ent suum cuique.
Kristjan Oad
Tuleloitsija
 
Postitusi: 819

Kasutaja avatar

Re: Ülikute kehastamine ja asjade hind

PostitusPostitas Alari 23:22 2. Veebr 2010

vanakaru kirjutas:üldiselt - arheoloogiline materjal ei viita sellele et ka vaesed inimesed kehvade asjadega olid - ok neil oli vara vähem aga see polnud kidurast terasest
Kui vaadata Londoni noaleidude raamatut (Knives and scabbards - hetkel pole mul mingit Eesti leidude kogu võtta ja Londoni leidude raamatus on keskaegsete nugadega tehtud analüüse), siis seal on kümne noaga analüüse tehtud ning ainult poolte nugade kvaliteet on hinnatud (väga) heaks. Terase kvaliteet kippus erinema ning vaesemad inimesed pidid ikka leppima kehvema kvaliteediga.
Alari
Haldjate sõber
 
Postitusi: 337
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Ülikute kehastamine ja asjade hind

PostitusPostitas Bernard 0:40 3. Veebr 2010

Seep see ongi, et mina ei vastanda. Üks ei välista teist - aga mõlemal on äärmus (ja kumbki äärmus on võrdselt puudulik). Praegu on asjad ikka väga ühes äärmuses kinni.

Kui esemelise kultuuri olulisust veidi vähendada ja vaimse kultuuri olulisust veidi suurendada siis muutub enamike rollide mängimine materiaalselt palju lihtsamaks (aga mitte vähem nauditavaks või autentsesk - pigem isegi vastupidi IMO).
Austusega, Allan Bernard /55 632 698/

Larbi- ja võitlustreeningud üle Eesti: VG LARP Klubi
Bernard
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 2956
Asukoht: Tallinn, 55 632 698

Re: Ülikute kehastamine ja asjade hind

PostitusPostitas Mutabor 12:30 3. Veebr 2010

Paraku sellist teadust (mingi kultuurantropoloogia haru peaks see vast olema) täna meil ei tunta, väljamaa kohta ei oska öelda.


Ajalugu on selle teaduse nimi :) Sel teemal on suurte hunnikute kaupa kirjutatud, eesti keeles ilmunud erinevate ajastute inimese sari on ainult isuärataja. Kui keegi tahab maailmapildi rekonstrueerimisega tegeleda, ei ole tal ka praegu allikatest puudu. "Pehme" ajalugu läks Läänes moodi juba mitukümmend aastat tagasi.
Mutabor
Haldjate õpilane
 
Postitusi: 384

Kasutaja avatar

Re: Ülikute kehastamine ja asjade hind

PostitusPostitas Bernard 14:36 3. Veebr 2010

Ei ole Mutabor. Ajalugu on hoopis midagi muud kui taaskehastamine.

Kui sa ajaloos hakkad oma uurimisobjektist mina vormis rääkima siis ootab sind Vismari tänava hotell Tallinnas. Samuti mida rohkem aega tagasi seda vähem keskendutakse indiviididele ja rohkem ühiskonnale.

Kui keegi tahab viikingiaja maailmapilidi rekonstrueerimisega tegeleda - siis teretulemast vaidlusesse. Me ei tea muinaseestlaste usundist näiteks MITTE MIDAGI. Kirjutatud on sellest sama palju/vähe kui esemelisest kultuurist.

Me teame sellest kuidas muinasaegne ülik mõtles ja maailma nägi, sama vähe kui sellest kuidas ta täpselt riides käis.

(Aeg ei võrdu alati rahaga Mutabor - see on demagoogia. Vaimlise taaskehastamise peale kulub VÄHEM raha.)
Austusega, Allan Bernard /55 632 698/

Larbi- ja võitlustreeningud üle Eesti: VG LARP Klubi
Bernard
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 2956
Asukoht: Tallinn, 55 632 698

Re: Ülikute kehastamine ja asjade hind

PostitusPostitas Mutabor 22:36 3. Veebr 2010

Bernard kirjutas:Ei ole Mutabor. Ajalugu on hoopis midagi muud kui taaskehastamine.

Läinud aegade maailmapildi rekonstrueerimine on ajalugu. Selle rekonstruktsiooni kasutamine minavormis on taaskehastamine.

Bernard kirjutas:Me ei tea muinaseestlaste usundist näiteks MITTE MIDAGI. Kirjutatud on sellest sama palju/vähe kui esemelisest kultuurist.

Ja samamoodi on meil ilma suure pingutuseta raske mõista seda, mida ristiusk viikingiaegsele kristlasele tegelikult tähendas. Olgugi et ristiusu puhul allikate puuduse probleemi väga ei ole, kui pehmelt öelda.

Bernard kirjutas:(Aeg ei võrdu alati rahaga Mutabor - see on demagoogia. Vaimlise taaskehastamise peale kulub VÄHEM raha.)

Enda arust ma ütlesin, et vaimline taaskehastamine on odavam inimese jaoks, kelle aeg suurt midagi ei maksa...
Mutabor
Haldjate õpilane
 
Postitusi: 384

Kasutaja avatar

Re: Ülikute kehastamine ja asjade hind

PostitusPostitas Bernard 8:37 4. Veebr 2010

Läinud aegade maailmapilidi rekonstrueerimine ei ole ajalugu. See on pelgalt sinu definitsioon mida valdav osa ajaloolastest ja arheoloogidest ei jaga.

Ära häma - ristiusust on väga palju kirjalikke ja esemeliseid allikaid. Selle kohta on suhteliselt hästi teada kuidas ta mõjutas inimese mõttemaailma. Eestlaste muinasusund pole säilinud. Ainus kirjalik viide sellele on Liivimaa Henriku kroonika kuulus lause kus ta ütleb, et Eestlased olevat lahingus kedagi "Tharapitat" appi hüüdnud (võib ka tõlgendada "Taara avita"). Esemelised leiud nagu kultuskivid ja arvatavad hiiekohad ei ütle ilma kontekstita, usundi kohta suurt miskit.


Jah ütlesid küll - ja see on demagoogia. See väide peab paika ainult väga kitsastes tingimustes, seda ei saa üldistusena kasutada. Inimene ei tööta 24/7, seda kui ta vabal ajal tegeleb vaimlise taaskehastamisega ei saa tema tööaja tunnipalga (või ükskõik mis muul) alusel rahaks ümber arvestada.

Fakt jääb faktiks, et esemete valmistamiseks/ostmiseks kulub rohkem raha kui tegelase eluloo välja mõtlemiseks.
Austusega, Allan Bernard /55 632 698/

Larbi- ja võitlustreeningud üle Eesti: VG LARP Klubi
Bernard
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 2956
Asukoht: Tallinn, 55 632 698

Kasutaja avatar

Re: Ülikute kehastamine ja asjade hind

PostitusPostitas turmakoll 9:42 4. Veebr 2010

Bernard kirjutas:Eestlaste muinasusund pole säilinud. Ainus kirjalik viide sellele on Liivimaa Henriku kroonika kuulus lause kus ta ütleb, et Eestlased olevat lahingus kedagi "Tharapitat" appi hüüdnud (võib ka tõlgendada "Taara avita").

Mingi ülevaate erinevate ajastute vaimsest kultuurist ja usundist meie maal saab Tõnna Jonuksi vastsest uurimustööst "Eesti Muinasusund". Kuna teos põhineb vaid arheoloogial ja haudade uurimisel, on see loomulikult väga ühekülgne, aga midagi siiski. Ei saa öelda, et me oma muinasusundist midagi ei tea, läbiva joonena jääb silma esivanematekultus.
Kes ei viitsi ise läbi närida, siis minupoolne lühikonspekt sellest tööst: http://www.mytofest.ee/phpBB3/viewtopic.php?f=83&t=975

"Tharapitat" on keeleteadlane Urmas Sutrop tõlgendanud ka kui "Taara pitkat" e. "Taara pikka" e. "Taara suurt".
Ilmaruumi tühjus on lõputu ja inimesele antud võimalus täita see oma nägemustega.
turmakoll
Loitsija
 
Postitusi: 659
Asukoht: Eestimaa

Kasutaja avatar

Re: Ülikute kehastamine ja asjade hind

PostitusPostitas Bernard 10:05 4. Veebr 2010

Tõnno Jonuksi töö on (nagu mõned ka enne teda) interpolatsioon erinevate muude rahvaste usunditest kes elasid samal ajal ja/või kelle kultuuriruum tundub olevat sarnane. Ning hüpoteesid leiumaterjali ja matusekombestiku põhjal.

Tõnno magistritöö on väga hüpoteetiline.

Häda lihtsalt selles, et meie mailt pole säilinud kirjalikke saagasid mis loomemütoloogiat ja usundit kujutaksid. Samuti tegeles ristiusuk väga agressiivse (mitte ainult sõjaliselt) muinasusundi välja juurimisega - mis neil siin suuresti ka õnnestus. Lisame siia veel meie vaprad uusaegsed baltisaksa päritolu kirjamehed, kes kogu tänapäevase Eesti mütoloogia põhimõtteliselt pastakast välja imesid.
Viimati muutis Bernard, 10:31 4. Veebr 2010, muudetud 1 kord kokku.
Austusega, Allan Bernard /55 632 698/

Larbi- ja võitlustreeningud üle Eesti: VG LARP Klubi
Bernard
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 2956
Asukoht: Tallinn, 55 632 698

Kasutaja avatar

Re: Ülikute kehastamine ja asjade hind

PostitusPostitas Ocazy 10:16 4. Veebr 2010

Võib siis kokku võtta, et LARP, ilma rangete riietumisnõueteta, on odavam, kui taaskehastamine. Nende kahe ühendamine kurnab aga võrdselt nii rahakotti kui aju, muudab su pereelu ja muutub lõpuks elustiiliks. Elustiili üle piikide murdmine on aga julm värk.
Ocazy
Ruunitundja
 
Postitusi: 424

Re: Ülikute kehastamine ja asjade hind

PostitusPostitas Mutabor 14:28 4. Veebr 2010

Läinud aegade maailmapilidi rekonstrueerimine ei ole ajalugu. See on pelgalt sinu definitsioon mida valdav osa ajaloolastest ja arheoloogidest ei jaga.

Ma ei üritanud ajalugu defineerida. Läinud aegade maailmapildi rekonstrueerimine on üks osa ajalooteadusest. Samamoodi võib öelda, et koer on loom, aga see ei tähenda, et iga loom on koer. Lausega "koer on loom" ei defineerita looma, vaid öeldakse midagi koera kohta.

Ära häma - ristiusust on väga palju kirjalikke ja esemeliseid allikaid. Selle kohta on suhteliselt hästi teada kuidas ta mõjutas inimese mõttemaailma.

Aga ma ju ütlesingi, et allikate probleemi pehmelt öeldes ei ole...? Kuskohas ma häman?

Ma jään siiski selle juurde, et meil, kes me oleme läbi käinud valgustusajastust, kahest teadus-tehnilisest revolutsioonist (kolmas käib), 20. sajandi vapustustest jne., on raske mõista, mida näiteks 12. sajandi lihtsale inimesele tema religioon tähendas. Kuidas see mõjutas tema maailmapilti, igapäevaseid astumisi-istumisi, suhteid perekonnas, folkloori ja unenägusid. Kaugelt suurem osa allikalist baasi käib kas poliitlilise ajaloo või ühiskonna eliidi või teoloogiliste arutelude kohta.

Eestlaste muinasusund pole säilinud.

Jah, muidugi. Minu jutu mõte seisnes selles, et isegi juhul, kui religiooni kui sellise kohta on allikaid küllaga, võib neist lihtinimese maailmapildi rekonstrueerimiseni veel pikk ja raske tee olla.

Jah ütlesid küll - ja see on demagoogia. See väide peab paika ainult väga kitsastes tingimustes, seda ei saa üldistusena kasutada. Inimene ei tööta 24/7, seda kui ta vabal ajal tegeleb vaimlise taaskehastamisega ei saa tema tööaja tunnipalga (või ükskõik mis muul) alusel rahaks ümber arvestada.


Selles osas jään eriarvamusele.
Mutabor
Haldjate õpilane
 
Postitusi: 384

Eelmine

Mine Taaskehastamine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6