Udutont kirjutas:Aga samas: kui päris selget ettekujutust pole, mis rolli üks või teine vidin täidab, siis ei soovita muuta: tõmbate lihtsalt endale pikemas perspektiivis hulga segadust ja tüütuid vaidlusi kaasa.
seda ma tahtsingi oma postiga 8elda, st yks esmapilgul lihtsana n2iv asi (nagu hp'd) on tegelikult neetult paljudes kohtades oluline tegur, mis erinevaid klasse tasakaalustab
see pole puhtalt yhes combatis m88gal88gi tulemusena kas pikalikukkumine v6i "tyhise kriimustuse" yle irvitamine

m6elge loitsuefektide, myrkide (con), vaenuliku keskkonna damage, igasuguse subduali jne jne asjade peale, kus fighterit kompenseeritakse tema suurema hulga hit pointsadega vastukaaluks maagi oskusele ennast maagia vms vahenditega kaitsta v6i m6ne teise klassi teiste omaduste peale. ning taolisi "varjatud" kylgi on rohkem kui kellegil esimese laksuga meelde tuleb
ka seesama combat on nii tasakaalustatud, et maag omab portsu maagiat, kuidas ennast kaitsta > niisama kaitseloitsud (AC vms), aga suure osa annavad ka vaenlase k2eulatusest eemaldumise loitsud (alustades mirror imagest, invisist, fly'st ning l6petades krt teab kus

)
fighteril on lihtsalt ports hit pointsa ja armor seljas, mis teda surmasaamise eest kaitsevad
Kui üldse millegi üle iriseda, siis see, et suurema d'ga tegelased (Barbarian, kõiksugu võitlejad) jne võivad halva õnne korral madala veeretuse teha. Aga selle vastu aitab keskmise võtmise lubamine, või süsteem, kus nt Fighter saab levelil d6+4 hapsu juurde mitte d10.
keskmise v6tmine on igati ok, eriti kui seda teha ka tegeliku (aritmeetilise) keskmise v6tmisena, st d4 keskmine ei ole 2. on hoopis 2.5 ehk siis 50% kaks ja 50% kolm.
mida suurem HD, seda kasulikum see keskmise v6tmine "lihtsama keskmise" v6tmise korral on st kui lihtsalt jagatakse max kahega.
kui v6tta aritmeetilist keskmist, siis vahet pole
aga fighterile d6+4 on selgelt parem kui d10. see peaks olema p6him6tteliselt vist samav22rne d14ga.
m6elge ise, d10 korral on miinimum 1 ja maksimum 10. d6+4 korral on minimum 5 ja maksimum ikka 10.