Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Küsimusi 2ed reeglite kohta.

Original, 2e, 3e, 3.5e Dungeons & Dragons ning ka alternatiivne d20 kraam

Moderaatorid: surra, mart, Teemon, Irve

Kasutaja avatar

Küsimusi 2ed reeglite kohta.

PostitusPostitas Taavi 20:44 27. Juun 2006

Kõigepealt tervist Dragon.ee rahvale. Olen pikka aega veetnud ilma rollimängudega suuremalt tegelemata, kuid nüüd umbes kuu aega tagasi tuli jälle kihelus peale ja otsustasin ette võtta mängujuhi raske tee -- enne seda olin küll mänginud aastaid, kuid mängujuhtimisega pole pea et üldse kokku puutunud. Mängujuhiks sellepärast, et tahan oma lähedasele sõpraderingile drägoni-ilma tutvustada -- nad kõik on fantaasiamaailmaga suhteliselt palju kokkupuutes, kuid täringu-paberi-laua rollimängudest on nad eemale jäänud.

Kuna olen 80% mänginud nüüdseks juba vana Advanced Dungeons & Dragonsi 2. editioni maailmas, siis tunnen seda ilmselt paremini teistest ja pealegi olid mul raamatud tutvusringkonnast võtta. 3ed ei sümpatiseerinud eriti -- peab kunagi uuesti üle uurima...

Asja juurde. Küsimus tekkis rasside juures -- päkkar ja kääbik saavad sellise erioskuse: "Detect grade or slope in passage" -- otse tõlkes sain midagi sellist "Tunneta tõusu või kallakut vahekäigus", kuid see tundub niivõrd triviaalse oskusena, et tekib küsimus, milleks selline oskus. Iga olend peaks ju aru saama, kas käik langeb või mitte? Või on tegemist pikaajalisemate languste ja tõusudega, mis võivad pikema maa-all viibimise juures tähtsaks osutuda, kuid ilma sisetundeta seda ei tunneta?

Teine küsimus oleks salauste kohta -- Ma ei leidnud ei DMGst, ammugi PHBst, märkust selle kohta, mis moodi oleks kõige ilusam panna paika salauste leidmiste raskusastmed (näiteks d20 peal). Haldjad tunnetavad salauksi sisemise tajuga, kuid mis saab teistest? Kas see tuleks teha vastavalt oma sisetunde järgi ja vastavalt olustikule ning ruumile ise välja mõelda?
Taavi
Vandersell
 
Postitusi: 5
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Irve 21:05 27. Juun 2006

Detect Grade or slope in passage -- täpselt sellised märkamatud tõusud ja mõõnad, mille abil saab orienteeruvat sügavust hinnata. Ma pole seda oskust kedagi kasutamas näinud igiammust ajast, kui päkkarit mänginud kodanikud seda alati suhteliselt kasututel hetkedel deklareerisid. Noh -- ta on olemas vähemasti.

Salaustega on nii, et soovitaksin esiti varianti protsenditäringul wis-i check mingi penalti või plussiga vastavalt peitumisastmele (3ndas on meeled wis-i peale pandud ja mis seal ikka ratast uuesti leiutada) ja teine asi on see, et kui salauks on ruumis, võiks selle avastada puhtalt deklareerimise peale, kui tegemist on olulise asjaga ja mingi kindla fikseeritud protsenditäringuviske peale (nt 30% ) kui on hästi peidetud või väheoluline asi... Niiet jah -- sisetunne on hea mõte :)
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Taavi 21:38 27. Juun 2006

Irve kirjutas:Detect Grade or slope in passage -- täpselt sellised märkamatud tõusud ja mõõnad, mille abil saab orienteeruvat sügavust hinnata. Ma pole seda oskust kedagi kasutamas näinud igiammust ajast, kui päkkarit mänginud kodanikud seda alati suhteliselt kasututel hetkedel deklareerisid. Noh -- ta on olemas vähemasti.

Selge. Kui ta nii kasutu on, siis on kaks võimalust, kas ongi tegemist suhteliselt kasutu omadusega või pole keegi lihtsalt osanud või viitsinud sellist oskust kuidagi juttu põimida. Ja aus olles ega tegelikult oskagi kohe lambist leida olukorda, kus selline oskus võiks kasuks tulla... Väga peene planeeringuga koopad peavad olema.

Irve kirjutas:Salaustega on nii, et soovitaksin esiti varianti protsenditäringul wis-i check mingi penalti või plussiga vastavalt peitumisastmele (3ndas on meeled wis-i peale pandud ja mis seal ikka ratast uuesti leiutada) ja teine asi on see, et kui salauks on ruumis, võiks selle avastada puhtalt deklareerimise peale, kui tegemist on olulise asjaga ja mingi kindla fikseeritud protsenditäringuviske peale (nt 30% ) kui on hästi peidetud või väheoluline asi... Niiet jah -- sisetunne on hea mõte :)

WISi check kõlab hästi küll, kuid mugavam oleks vist d20 peale jääda isegi.. Protsendid kõlavad natuke kasutajasõbralikumalt, kuid üleviimine vist tiba tülikas, või selle kohta on mingi hea tabel?

Ja seda loomulikult, et kui on loo edasiseks arenguks vajadust, siis võib lihtsalt teha kavalat nägu, visata täringut ja siis mõnele mängijale teatada ta leiust. Niisama varandusejanus tuleks selline uks ikka ise üles leida. Mõte ka siis selline, et väga vabalt saab ju hea rollimängu peale (st antud juhul siis mängja hea kuulmis ja nuputamisoskuse peale) ilma täringuteta hakkama saada.
Taavi
Vandersell
 
Postitusi: 5
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas Orz 22:12 27. Juun 2006

Languse detekteerimine võib toimuda näiteks kuulikeste abil, et vaadata, kuhu poole langus viib. (Eeldab siledat kivipõrandat)
°
Orz
Arhimaag
 
Postitusi: 1453
Asukoht: Eesti

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Taavi 22:15 27. Juun 2006

Orz kirjutas:Languse detekteerimine võib toimuda näiteks kuulikeste abil, et vaadata, kuhu poole langus viib. (Eeldab siledat kivipõrandat)
Ja kuulike veereb kenasti ühte lohku...
Taavi
Vandersell
 
Postitusi: 5
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Oberon 9:19 28. Juun 2006

Orz kirjutas:Languse detekteerimine võib toimuda näiteks kuulikeste abil, et vaadata, kuhu poole langus viib. (Eeldab siledat kivipõrandat)


Sellist käigu tõusu/langust, mida see omadus võimaldab määrata ei ole kuulikese veeretamise küll leitav. Isegi kui kogu see tee on sillutatud ei hakka see kuulike sul veerema.


PS. Detekteerima on väga nõme laensõna. Võiks kasutada ju tuvastama selle asemel.
MÜÜA ! Langevari, korra kasutatud. Pole avatud. Pisut määrdunud. saata privaatsõnum.
Oberon
Ruunitundja
 
Postitusi: 446

Kasutaja avatar

Re: Küsimusi 2ed reeglite kohta.

PostitusPostitas Oberon 9:32 28. Juun 2006

Taavi kirjutas:Teine küsimus oleks salauste kohta -- Ma ei leidnud ei DMGst, ammugi PHBst, märkust selle kohta, mis moodi oleks kõige ilusam panna paika salauste leidmiste raskusastmed (näiteks d20 peal). Haldjad tunnetavad salauksi sisemise tajuga, kuid mis saab teistest? Kas see tuleks teha vastavalt oma sisetunde järgi ja vastavalt olustikule ning ruumile ise välja mõelda?


Sisetunne on alati mängujuhi parim abimees.

Kui otsimist deklareeritud ei ole siis võib salamisi veeretada (INT+DEX)/2 d20 peal. Me loeme seda märkamise võimeks, ( kuigi 3ed nagu Irvegi ütles ainult WIS'i kasutab ). See annab 2ed märgatava võimaluse leida asju ka teistel kui ainult preestritel.

Kui otsimine on deklareeritud siis on selge, et see uks lõpuks leitakse. Lihtsalt otsimise kirjelduse järgi saab hinnata kui palju aega selleks kuluda võib ( kõigi seina- ja põrandakivide läbikoputamine võib aega võtta... ).
See kas seda kohe avada ka osatakse on muidugi teine teema.


Ja sellest päkapike/kääbikute oskusest, seda võib natukene laiendades kasutada ju ka maapeal. Et mööda taigat jalutades saab ainult tema lõpuks aru, et kuulge mehed, ronime mäkke ju.
Või siis anda sellepealt natuke rohkem arusaamist sellest kuidas käigud on keeranud, et oskaks ikka ristmike peal põhjasuunda hoida ilma kompassita kah.
Tegelikult ikka kõrghaldjas koopas võiks olla rollimänguliselt suhteliselt pahur. Valgust pole, selgeid orientiire pole, aja kulgu hinnata peaaegu võimatu, teepikkust mõõta kehva (sammude loendamine läheb raskeks),
õhk on kah sihuke umbsevõitu jne.
Päkapikk on vana kaevur ja selle kõige harjunud ning oskab neid asju oluliselt paremini hinnata-tunda.
MÜÜA ! Langevari, korra kasutatud. Pole avatud. Pisut määrdunud. saata privaatsõnum.
Oberon
Ruunitundja
 
Postitusi: 446

PostitusPostitas Orz 12:12 28. Juun 2006

Taavi kirjutas:
Orz kirjutas:Languse detekteerimine võib toimuda näiteks kuulikeste abil, et vaadata, kuhu poole langus viib. (Eeldab siledat kivipõrandat)
Ja kuulike veereb kenasti ühte lohku...


Aga muidugi! Kui kuulikene veereks mäele, siis poleks tegu languse vaid tõusu detekteerimisega.
°
Orz
Arhimaag
 
Postitusi: 1453
Asukoht: Eesti

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Taavi 13:55 28. Juun 2006

Orz kirjutas:Aga muidugi! Kui kuulikene veereks mäele, siis poleks tegu languse vaid tõusu detekteerimisega.


Mu mõte oli siis selles, et antud juhul ei ole selle kuulikesega midagi teha, sest triviaalsed tõusud langused tunneb iga intelligentsem olend ära. Oskus millega tunnetada pikaajalisemaid tõuse ja langusid toimib ka siis, kui hetkel põrand võib vaikselt jalajagu tõusta, kuid üldjoones toimub vaikne kuid tajumatu langus. Sujuv ja märkamatu... Kuulikesega saab muid nippe teha -- perfektselt siledal põrandal leida kallak, kui see peaks olema vajalik.
Taavi
Vandersell
 
Postitusi: 5
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas Orz 19:05 28. Juun 2006

(edit: lühidalt, ehk loodist pole vist vaja rääkida)
1. Languse tajumise formuleerimine on keeruline, kuna tekib küsimus, et milline on oluline langus, kas langus 1, 10, 100, 1 000 või 10 000 meetri jooksul.
2. Kui inimene tajub kõrguse muutumist mingil ajahetkel tasakaaluelundi abil, siis pikemate languste tajumine selle mehhanismi järel eeldaks lihtsalt kõrgetasemelist meelelise informatsiooni töötlust. "Ma alustasin oma teekonda mere kaldalt, ületasin seitse mäeahelikku ja kuus orgu, aga nüüd olen allpool merepinda".
3. Mängumehaaniliselt on ehk lihtsam tekitada võime tajuda "kõrgust merepinnast" või "eelmisest kohast" (mingi ajavahemiku jooksul).
4. Omaette küsimus on see, et kui oluline selline oskus ühes D&D mängus on, kui pole just tegu ehitustöödega, mis hõlmab näiteks voolavat vett või siis suurte kuulidega lõksusid.
°
Orz
Arhimaag
 
Postitusi: 1453
Asukoht: Eesti


Mine D&D - reeglid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6