Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Home rules (3e)

Original, 2e, 3e, 3.5e Dungeons & Dragons ning ka alternatiivne d20 kraam

Moderaatorid: surra, mart, Teemon, Irve

Kasutaja avatar

Home rules (3e)

PostitusPostitas samwise 21:03 9. Dets 2002

tean, et teise sektsiooni pandi sama teema, kuid sooviks teada täpsemalt millised nn. home rule'd teie mängudes eksisteerivad :)

võibolla võiks need kõik kokku koguda ja avaldada lehel lisana? ma usun, et DM'idele oleks sellest kasu küll :)
samwise
Valguse kaitsja
 
Postitusi: 245
Asukoht: w00t!?

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Irve 22:15 9. Dets 2002

Teema on õigustatud, sest antud kontekst on 3E ;)

Mina muutusi väga pole teinud, püüan mängida reeglijärgselt.

Kosmeetilise parandusena muutsin kuldrahad hõberahadeks ja hõberahad vaskrahadeks jne.

Tulirelvad läbistavad esimesed neli punkti turvist. (Otsin töötavat reeglistikku, et AC asendada damage reductioniga)

EXPi jagan peamiselt rollimängupõhist (nagunii on võitlust vähe)

Ahjaa, "Spiked armor" ühes teises teemas meenutas, et pole järgnevaid asju:
Spiked Chain, Dire Flail, võib-olla unustasin midagi.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas heiki_e 14:17 10. Dets 2002

irve kirjutas:Tulirelvad läbistavad esimesed neli punkti turvist. (Otsin töötavat reeglistikku, et AC asendada damage reductioniga)


kas d20moderni oma oled proovinud?
heiki_e
Asjatundja
 
Postitusi: 40

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Irve 16:04 10. Dets 2002

heiki_e kirjutas:kas d20moderni oma oled proovinud?

omaarust viskasin pilgu peale ja turvised andsid samamoodi AC boonust...
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Udutont 17:15 10. Dets 2002

irve kirjutas:(Otsin töötavat reeglistikku, et AC asendada damage reductioniga)


Sa mõtled d20 süsteemi? (Kui ei, siis alternatiivseid systeeme, kus armor damage reductionina töötab peaks olema lademes, tean mõnda neist)

BTW, miks see d20 süsteemis hea on kui armor töötab damage reductionina? IMHO ei tasu d20 syteemiga selles osas jännata. AC on seal meelega väga abstraktne.
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

PostitusPostitas peil 19:28 10. Dets 2002

Mul näiteks on siuke reegel, et level-up'i tegemine võtab 1 aasta. Tiba lame on kui tekivad 19-aastased epic-char'id.
Peil - varr-maag
============
>IOException
peil
Rändur
 
Postitusi: 12
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Payl 23:14 15. Dets 2002

niipalju kui ma Kodanik Peili tunnen ei teki tema mängudes epic chare :P. Asjal on idee, aga ise ei toeta.
Blög
mõiste tähendusvälja inversioon - tribulant
Payl
Tulepallide Jumal
 
Postitusi: 1135
Asukoht: Tähtvere

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Teemon 0:18 22. Dets 2002

kunagi tekkis j2rgnev m6te, aga peale m6ningast j2relem6tlemist hakkas asi aina keerukamaks minema (et v2ltida abusemist) ning k2iku ta ei l2inudki...
aga j2rsku pakub kellegile huvi...
samas on k6ik kommentaarid teretulnud, j2rsku saab sellest peale kerget mudimist asja...
asi lihtsalt selles, et loodud rohkem 2e jaoks ning osa asju tuleks 3e korral ringi teha

lyhidalt kokkuv6etuna:

1. every attacker after the first one who spends all his attacks on the same target gives him cumulative -1 penalty to his AC. so 2 attackers means -1, 3 means -2 etc
2. the target can (but dont have to) negate his AC penalty against ONE attacker, but then his penalty doubles against all the other attackers.
3. everything is taken round-by-round

-----------------------------------------
alguses oli k6ik lihtne:

i have been thinking of a house rule that adds penalty to defenders AC if he is against more than one opponents and they all spend a full round attacking him... (a bit like star wars rpg combat system)
for example: 2 archers (each 2 attacks/round) and 2 swordmen are fighting w/ an ogre.
1. archer 1 fires 1 arrow @ the ogre and the second one against some enemy archer.
2. the second archer fires 2 arrows @ the ogre
3. both swordman spend their full attacks trying to hit the ogre.

since its much more difficult to defend yourself against several attakers @ the same time than against only one attacker, the ogre gets penalty to his AC. every attacker who spends his all attacks against the ogre gives -1 cumulative penalty (the first attacker doesnt count, the penalty starts from the second attacker)
so there were 3 attackers who spent all their attacks against the same target. so the penaly to ogres AC is -2.
the first archer doesnt increase this penalty as he fired only 1 arrow against the ogre.

the point is that its VERY difficult to defend yourself if you are surrounded by attackers. much more difficult than defending yourself against only 1 attacker.

try to dodge if 10 archers are shooting arrows @ you @ the same time...

imho this makes things more realistic. and to get that penalty to targets AC only the attackers who spend all their attacks count. this is to avoid abusing that system.

i know there are few profs, feats etc that somehow simulate this house rule, but i think this should be available to everyone as its not THAT complicated

------------------------------------------------
peale veidi arutamist ilmnes abusemise variante:

ok, one little modification to that house rule: the target can consentrate on one attacker and negate his AC penalty against him, but doing this doubles the AC penalty he has against the everybody else.
an example: paladin is fighting 3 kobolds and a troll (all of them using all attacks against the paladin). he decides to pretty much ignore the kobolds and consentrate on the much more dangerous opponent - troll. if he didnt do this, he would have a -3 penalty to his AC against all opponents. but now he has his nonmodified AC against the troll and double AC penalty (-6) against the kobolds.
btw that "consentration" on the troll means the paladin is just attacking/defending himself against the troll while pretty much ignoring the kobolds. so he cant attack the kobolds in that round before the troll is killed or otherwise out of combat.
but this is entirely optional - ignoring your opponents during a fight can have serios (and sad) results...

and one more clarification - that AC penalty to defenders AC lasts all that round he is attacked. no matter who or what (not only those who modify the penalty) attacks him, he has that AC penalty.
so if hidden-in-the-bushes orc fires an arrow @ the paladin after the paladin has killed the troll and half the kobolds but before the round ends, then the paladin has STILL the original penalty to his AC (-3 if not consentrating on the troll, -6 if consentrating.)

ALL decicions if consentrationg on one foe and penalties are calculated in the beggining of each round when deciding each-ones actions. so the point is that penalties and consentration decicions last for a FULL round, even if things change during the round

-----------------------------------------
m6te tekkis umbes aasta tagasi, arutatud sai asja planetadnd-foorumis, sellest ka ingliskeelne tekst
hetkel uuesti lugedes tundub t6esti nati liiga pikk ja keerukas. yldiselt m6tlesin siis rohkem 2e combati peale, lisaks teeb asja keerulisemaks see, millal ikka tuleks see yhele vastasele konsentreerumise otsus vastu v6tta, 3e j2rgi oleks vist k6ige loogilisem, et grupika tegijad passivad koos sobivat momenti ehk delay kuni ohver on oma k2igu teinud v6i siis kui eelmine round otsustas konsentreeruda, siis saab seda j2rgmises roundis enne tema korda veel 2ra kasutada, kui kiirem oled
see tekitaks selliseid m6ne jaoks tyytuid, m6ne jaoks huvitavaid combatisisese strateegia planeerimise variante, oleks v6imalik selline yksteise ylekavaldamine, mitte lihtsalt kiire ja tuim lahmimine ;)

3e loogikale oleks vist l2hedasem konsentreerumise korral ignoreeritavatele AoO anda, aga tihti on yhe tegelase jaoks korralik AC penalty hoopis hullem kui mingitele n6rkadel tegelastel lasta enda vastu AoO teha, nad nagunii ei saa pihta ;)
pealegi kaotaks siis kogu systeem m6tte, idee oli puhtalt AC peale j22da
Magistritöö teeb sääsest elevandi
Teemon
Nutikas Lutikas
 
Postitusi: 4022
Asukoht: harjumaa majad

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Payl 22:33 6. Mär 2003

Mulle tundub et ma kehtestan oma mängudes sellise:
+2 või enam relvadel peab nimi olema.
Ja oma vana relva edasi enchantides 10%line allahindlus.
Loodan suunata chare oma hetkelise relva täiendamisele pigem kui lihtsalt uue ostmisele.
Ja see nimevärk annab asjale vürtsi. Kui relv on +2 või rohkem ei ole ta enam päris tavaline väits, ikka midagi juba teeb kah. Siis peaks tal ka nimi olema.
Ehk annab niiviisi vähendada ah-mis-see-pluss-seitse-kirves-siis-ikka-nii-väga-ära-ei-ole sündroomi.
Blög
mõiste tähendusvälja inversioon - tribulant
Payl
Tulepallide Jumal
 
Postitusi: 1135
Asukoht: Tähtvere

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Udutont 13:05 7. Mär 2003

Demon kirjutas:kunagi tekkis j2rgnev m6te.... samas on k6ik kommentaarid teretulnud ..... imho this makes things more realistic


Kui huvitab realism, siis IMHO on tunduvalt mõtekam loobuda d20 süsteemist, kui seda realistlikumaks muuta. Lisaks arvan, et kirjeldatud muutus tooks d20 reeglite ebarealistliku abstratktsuse lihtsalt selgemini esile.

Lihtsalt näidetena:

AoO - selle saavad põhimõtteliselt kaela ainult need sellid, kes käituvad lahingus hoolimatult - nt relvastatud tegelasest lähedalt mööda jooksjad - , mitte aga täiesti kaitsetud sellid - nt holditud või oimetud. Realismist on asi kaugel. ( tegemist on sellise väikse karistava paragrahviga)

Laskerelvade eest kõrvale põiklemine: OK, ma saan aru, et põikled kõrvale oda eest. Aga lähedalt lastud vibunoole eest olles ise veel millegi muuga ametis :? (Ma ei räägi kogu aega edasi tagasi tõmbelmisest - tumble- vaid lihtsalt kiirest reaktsioonist)

Eelnev ei olnud üleskutse asjade muutmiseks: d20 on abstraktne ja kui huvitab realism, siis soovitan reeglistikku vahetada. Kui ei huvitagi realism, vaid lihtsalt rohkem valikuid lahingus, siis tasub arvestada, et suur osa mängijaist ei naudi pidevat arvutamist, rääkimata DM'st. (Arvan, et isegi tehnilisele DM'le oleks selle muutusega kaasnev paras pähkel.)
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Udutont 13:11 7. Mär 2003

Payl kirjutas: +2 või enam relvadel peab nimi olema. Ja see nimevärk annab asjale vürtsi. Kui relv on +2 või rohkem ei ole ta enam päris tavaline väits, ikka midagi juba teeb kah. Siis peaks tal ka nimi olema.
Ehk annab niiviisi vähendada ah-mis-see-pluss-seitse-kirves-siis-ikka-nii-väga-ära-ei-ole sündroomi.


See sündroom on seotud pigem teatud sorti mängijatega. Võib-olla on nimedest abi võib-olla mitte.

Aga üldiselt: loomulikult peaks silmapaistvatel asjadel olema oma nimi. Ja headel asjadel mitu nime. :) Rääkimata vanadest legendaarsetest asjadest. Üleüldse ei tohiks D&D's olla märkimisväärset masstoodangut ja seega peaks iga korralikum turvis ja relv olema midagi erilist.
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Teemon 13:18 7. Mär 2003

Udutont kirjutas:...siis tasub arvestada, et suur osa mängijaist ei naudi pidevat arvutamist, rääkimata DM'st. (Arvan, et isegi tehnilisele DM'le oleks selle muutusega kaasnev paras pähkel.)

selles see point ongi, st peale veidi asja yle j2rele m6tlemist tekkisid kohe ideed, kuidas seda saaks abuseda ning iga sellise asja eemaldamine toob veel lisareegleid ning l6puks saigi selgeks, et _m6nes_ olukorras v6ib see systeem h2sti t88tada, aga v2hemalt pool ajast toob ta rohkem tyli kui kasu
st asi l2heb liiga keeruliseks ja tyytuks k2tte 2ra
Magistritöö teeb sääsest elevandi
Teemon
Nutikas Lutikas
 
Postitusi: 4022
Asukoht: harjumaa majad

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Udutont 13:25 7. Mär 2003

Ise kasutan väikest hulka DMG's välja pakutud valikureeglitest ja aega-ajalt 2nd ed tüüpi initsiatiivi. Ei muuda ametlikku reeglit enne, kui olen kindlalt veendunud, et peab.

Ah jaa, pea-aegu unustasin. Võtsime hiljuti kasutusse järgmise reegli, mis IMO on ennast juba õigustanud. (järgnevad väljavõtted privafoorumi kirjadest):

Paratamatult teevad kõik väsimusest või millest iganes tulenevalt vigu; paratamatult on hetki, kus ei suuda 100%liselt jälgida DM (kohati segast) juttu ja vahel on lihtsalt väga kehva õnn. Kahjuks lõppevad sellised paratamatused persooni jaoks tihti fataalselt. Ja on tõesti nüri kulutada päevi persooni välja mõtlemiseks ja arendamiseks ainult selleks, et mingil tobedal põhjusel järgmises mängus surma saada. Samas ei saa ohtu ka ära võtta: läheks läilaks. Et neid vastuolusid veidi leevendada, siis pakun välja järgmist:

Iga persoon saab levelil ühe saatusepunkti, reaalsusenihke vms nimega asja. Seda punkti võib kasutada mingi olukorra muutmiseks, et vältida ilmselt fataalseid tagajärgi persoonile. Peamiselt võiks see seisneda mingi kehva täringuviske uuesti viskamises, nt saving throw aga ka nt vastase attack rolli. Kuid punktikasutus ei pea tingimata piirduma täringuvisetega. Nt võib 'reaalsust' muuta ka nii, et persoon seisab 5 jalga kaugemal kohast, kus ta 'tegelikult' algselt seisis nt juhul kui see aitaks välja jääda spelli areast, millel save ei ole või mille save on jõõraselt kõrge.

Reegleid täpselt paika panna on raske ja ilmselt poleks sel ka mõtet. Loodame tervele mõistusele. Igaks juhuks siiski: eesmärk ei ole anda persoonidele lisavõimeid või teha neist superkangelased. Eesmärk on vältida olukordi, kus (mõistlikult välja mängitud) persoon saab surma üksnes sellepärast, et mängija suutis nt 2x järjest veeretada ühe või mingil mõistetaval päriselu põhjusel hetkeks minetas ettevaatuse. Sellest tulenevalt võiks uue persooniga mängu tulles neid punkte olla alati ainult üks sõltumata sellest, mis leveli persooniga on tegu.

P.S. Eelnev tähendab, et deus ex machinat jääb oluliselt vähemaks, mis minu arvates on tore. :)
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

PostitusPostitas peil 18:31 7. Mär 2003

Payl kirjutas:Ja oma vana relva edasi enchantides 10%line allahindlus.
Loodan suunata chare oma hetkelise relva täiendamisele pigem kui lihtsalt uue ostmisele.


Halb mõte minu meelest. Muudab seni niigi liiga odava systeemi veel odavamaks. Ja kui sa asjasse natuke loogiliselt suhtud, siis sa näed, et senise relva arendamise eelis on D20'sse jube niiehknaa sisse ehitatud - vana relva uue vastu vahetamisel kaotad pool vana hinnast ju (50% sell price, mis minu (võibolla ekslikku) arusaamist pidi on D20 default).

Nimi asjadele on hea, kuigi jah, nagu siin juba mainiti, peax iga Magical Item eriline olema. Toon võibolla kohatu näite baldur's gate'ist, kus Identify tegi asjale mingi Legend Lore'i stiilis asja kah. Et kui DM välja viicib mõelda, siis siuke suht bra värk minu meelest.
Peil - varr-maag
============
>IOException
peil
Rändur
 
Postitusi: 12
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Payl 18:53 7. Mär 2003

peil kirjutas:Muudab seni niigi liiga odava systeemi veel odavamaks. Ja kui sa asjasse natuke loogiliselt suhtud, siis sa näed, et senise relva arendamise eelis on D20'sse jube niiehknaa sisse ehitatud - vana relva uue vastu vahetamisel kaotad pool vana hinnast ju (50% sell price, mis minu (võibolla ekslikku) arusaamist pidi on D20 default).

Tõsi
No, nimede värgil oli põhiline rõhk tegelikult.
Blög
mõiste tähendusvälja inversioon - tribulant
Payl
Tulepallide Jumal
 
Postitusi: 1135
Asukoht: Tähtvere

Järgmine

Mine D&D - reeglid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6