Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Vaenlase süütamine

Original, 2e, 3e, 3.5e Dungeons & Dragons ning ka alternatiivne d20 kraam

Moderaatorid: surra, mart, Teemon, Irve

Kasutaja avatar

Vaenlase süütamine

PostitusPostitas Coin 0:55 2. Dets 2005

Ma mõtlesin väga pikalt enne selle teema tegemist, et ega ma jälle mingi nõmedusega hakkama ei saa. Uurisin siis ka veel Higginsi poolt antud linki ja nagu jälle ei leidnud sellist asjakest, mida mina teada tahaksin. Loodan siis tõsiselt, et ma jälle mingi juraga hakkama ei saa.

Asjast siis. Tahtsin teada seda, et kõigil meil seiklejatel on omad varustused, mis sisaldavad tavaliselt(vähemalt mul)petrooli ja flint and steel'i. Kas oleks siis selline vastase.. Elimineerimine võimalik, et ma valan ta petrooliga üle ja siis süütakasin flint and steel'iga? Siis tahaks teada ka dämmid, kuna sa jääd päris kauaks põlema. Vaatasin Higginsi poolt antud PHB lehekülje pealt igasuguseid erinevaid konditsioone, kuid põlemist ma sealt mingil põhjusel ei leidnud.(seal olid küll konditsioonid paralyzed, blinded jne, kui põlemist ma sealt ei lleidnud.Lisaks leidsin trap'ide alt fire trap'id, kuid sellest polnud kasu.)Lisaks mida ma peaksin üldsegi veeretama, et talle seda peale kallata(dex?)ja mitu raundi võtaks siis aega petrooli peale valamine ja selle süütamine. Tegelikult peaks see koll siis päris kaua põlema ja iga uue korra ajal saaks ta ju põletus dämmid. Okei see dämmid pole kõige olulisem, oluline on see, et kas selline asi on võimalik ja kui on, siis kuidas.

(PS. Isegi, kui ma panen jällegi pange ja kusagil PHB on sellest kirjas, siis tehke palun nägu, nagu kõik oleks korras, sest muidu hakkab mul imelik juba..:P)
Coin
Vanem õpipoiss
 
Postitusi: 71
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas tomz 1:52 2. Dets 2005

Variant oleks läheneda asjale improviseerides.

Esiteks, kui palju voolab pudelist 6 sekiga välja näiteks toiduõli? Päris palju, aga kui ei ole väga lai suu pudelil siis tühjaks ka mitte veel.
Teiseks kui sa mingile venale lähed õli peale kallama siis ta ei jää ju kindlasti ootama, kuni sa oled talle kõik pähe valanud ja siis hakkad seal vaikselt sädemeid toksima. Ta ikka üritab eest vast ära saada.
Mõistlikum oleks ehk mingi kannusarnase (või paja?) asjaga korraga suurem kogus õli peale läigatada ja siis juba tõrvikuga süüdet anda. Või loitsuga.

Ja siis kui õliga kaetud ja leekides, on vaesekesel jama lugu, sest korralik petrooleum või muu taoline põleb ikka väga valusa leegiga ja piisavalt kaua. Olenevalt mis teisel seljas on soovitaks siis progresseeruvat dämmi:

0-2 d 6 esimene raund ja siis iga järgnev +1d6 või +2d6 paar raundi ja siis sama kiirelt või kiiremini maha ka. On tal täisplaat siis ta küpseb lihtsalt sisse ära, aga kui tavalised riided siis need põlevad selga talle, omakorda lisakuumust andes.
Kui keha on üleni põletushaavu täis siis oleks variant fort/con visata, et vaadata, kas üldse elab üle. (minumeelest on nii, et kui inimesel mingi 1/3 kuni 2/3 nahast ära põlenud, siis on tulemus suht kindel surm)
Lisaks veel, kui üleni leegitseb tüüp, siis will save, et näha kas käitub adekvaatselt või läheb kohe paanikasse ja ei mõtle enam kainelt ja kaalutletult ning hakkab karjudes jooksma ja rulluma :)

Ühesõnaga, oma äranägemine oleks parim, vastavalt olukorrale. Kui keegi ikka korralikult põlema panna siis mina tooks lilled tema kalmule, mitte ei läheneks nii et "ah mis see väike vill sõrme otsas ikka ära ei ole". Muidugi kui on tegu mingi karmima olendiga kellel lihtsalt nii paks soomus, et see teda ei koti siis....

EDIT: Tegelikult jah, oleneb kui karmiks sa tahad asja ajada :) vb ma pakkusin üle oma "variandiga"
Viimati muutis tomz, 2:04 2. Dets 2005, muudetud 1 kord kokku.
...
tomz
Haldjate õpilane
 
Postitusi: 401
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas higgins 1:52 2. Dets 2005

Siin peaks olemas olema: http://www.community3e.com/dn/dm_help/dmhelp_usefultables.doc

Ja siis on veel selline "kaubamärk" nagu Reference Sheet. Siin olid vist mõned (ei viitsinud sisu uurima hakata). Käi Findiga üle. Neli tükki oli vist neid erinevaid.
Nüüd aga tuleb Higgins ja räägib, kuis Asjad Tegelikult On. - Payl
higgins
Arhimaag
 
Postitusi: 1559
Asukoht: Brülen, Brettonia, Wode

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Bernard 2:03 2. Dets 2005

Noh kui petroolium on sul käes siis oleks tegu standard actioniga, et sellega keegi üle valada.

Ja vastavalt siis melee touch attack (kui peale kallad) ja ranged touch attack kui kaugelt tahad visata (molotovi kokteilide ja teiste selliste granaatide kohta on täitsa PHP's inf olemas).

So. lõik pealkirjaga "THROW SPLASH WEAPON", lk. 158 (PHP 3.5)

Põlevate segude jms. mehaanikast saad veel lugeda equ. alt, pealkiri "SPECIAL SUBSTANCES AND ITEMS", lk. 128 (PHP 3.5)

Mina rakendaksin petroolimupudelist "molotovi" kokteilile samu reegleid mis "kreeka" tulele ("Alchemist's fire" PHP's)

"...a direct hit deals 1d6 points of fire damage... ...On the round following a direct hit, the target takes an additional 1d6 points of damage. If desired, the target can use a full-round action to attempt to extinguish the flame before taking this additional damage..."


Ja kui te nüüd tõesti mõtlete, et see paar liitrit lahtiselt põlevat õli kestab rohkem kui paar raundi või tekitab üüber vigastust siis eksite (ref. to Tomz). See ülalpoole kirjutatu oli tsitaat "kreeka" tule kirjeldusest (PHP 3.5, lk 128) mis järgneva tsitaadi: "Alchemist's fire is a sticky, adhesive substance that ignites when exposed to air..." (PHP 3.5, lk 128) kohaselt on kõvasti ohtlikum aine kui õli. Seega peaks õli veel vähem vigastama.


P.S. mitte et see asjasse puutub, aga tulepuhumise käigus on mul õnnestunud panna põlema ennast ja enda käes olnud pool liitrit õli endale peale kallata nii et ka see süttib. Kaasas olev sõber (peab alati sel puhul kaasas olema ;) ) kombinatsioonis mantel ja maas veeremine kustutas selle tule kümnekonna sekundiga.

Pääsesin põlenud kulmude, keskmisest rohkem rikutud riiete ning suure suure ehmatusega.
Austusega, Allan Bernard /55 632 698/

Larbi- ja võitlustreeningud üle Eesti: VG LARP Klubi
Bernard
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 2956
Asukoht: Tallinn, 55 632 698

Kasutaja avatar

PostitusPostitas tomz 2:16 2. Dets 2005

Sõjaväes oli kokkupuudet
a piirituse
b petrooleumi
c napalmi

põlemise ja kustutamisega.

piiritus jah neist "suht ohutu", nimelt õnnestus mul õnnelik-õnnetul kombel pudelist seda käe peale valada ning all oli "kustunud" ahi. ehk siis mingi minimaalne hõõgumine seal oli ühe puutüki küljes. Hetkega oli kõik leekides, ise tegin IRL ära "burning hands'i". :) Vehekimisest ei piisanud, kätt tuli lume sees hõõruda et kustuks. Samas piirituseleek ise kuumakahjustusi pm ei jätnud. Üks vesivill tuli.

Petrooleumiga oli juba karmim lugu. Kui sellega ahjule tule alla tegime, siis polnud mingit probleemi puud kiirelt põlema saada. Tuli kül ei levinud hetkega aga ära kustus ka seda aeglasemalt ja kuumuse andis ka juba korraliku.

Ja napalm. Selleks et seda kustutada, pidi kõik sellega kaetud kohad presendiga katma ja õhukindlalt hoidma natuke, sest muidu ta lihtsalt ei kustunud. Ja põletushaavadest oleks sellise möga puhul piisanud katmata inimese mahavõtmiseks. Selle juures oli ainus võimalus et kui sellega oleks pihta saanud, siis kiiresti kas lämmatada või vastavad riided ära visata seljast..

Ehk tõesti siis palju sõltub aine omadustest. Paksema esmane süütamine võtab rohkem aega aga põleng kestab kauem. Teisest küljest paks ei imbu (kohe) läbi riide.
...
tomz
Haldjate õpilane
 
Postitusi: 401
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Bernard 2:21 2. Dets 2005

(Kommentaariks - see mida EKV nimetab "napalmiks" ei ole seda teps mitte - tegu on lihtsalt plastitseeritud ja väga süttiva kütteseguga - elik mingi küttesegu on kleepuvaks tehtud.

Uskusin ise ka jupp aega seda instruktorite napalmijuttu ja rääkisin edasi ka - kuni sain kokku ühe amide ohvitseridega kellega vesteldes suutsin väga lolliks jääda ja üleüldse häbeneda.)
Viimati muutis Bernard, 2:23 2. Dets 2005, muudetud 1 kord kokku.
Austusega, Allan Bernard /55 632 698/

Larbi- ja võitlustreeningud üle Eesti: VG LARP Klubi
Bernard
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 2956
Asukoht: Tallinn, 55 632 698

Kasutaja avatar

PostitusPostitas tomz 2:23 2. Dets 2005

mulle isiklikult tundus et tegu oli kummiliimiga millele oli veel midagi sisse segatud :)
...
tomz
Haldjate õpilane
 
Postitusi: 401
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Bernard 2:24 2. Dets 2005

Just just. Ja seda on tapal ja mujal tünnide kaupa. Lihtsaim variant seda teha, sain teada, on stüroformi (see valge mulline jama) bensiinis lahustada. Aga see offtopic juba.
Austusega, Allan Bernard /55 632 698/

Larbi- ja võitlustreeningud üle Eesti: VG LARP Klubi
Bernard
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 2956
Asukoht: Tallinn, 55 632 698

PostitusPostitas Orz 13:41 2. Dets 2005

Kui võtta alchemist's Fire standardiks, siis võiks rakendada järgmist:

a) Alchemist's Fire'st raskemini kustutatavad ained (napalm) võiksid saada kustutamise Reflex save'ile DC'le +2, kergemini kustutatavad ained -2 ehk siis DC 13.

b) Kui tegu on aeglasemalt süttiva ainega, siis esimene raund võiks need teha 0 või 1 damage.

c) Kui seljas on suur ja paks metallsoomus ning see saab kõvemat röstimist kui tavaliselt, siis võiks kokku klopsida midagi spelli "heat metal" sarnast. Nahast soomus, backpack, winter blanket ja muu süttiv kraam võiks põlema minna ja rikneda.

d) Happe kohta oli 3.5E's määratud damage pealaest jalatallani happesse sattumise kohta, võib eriti ränkade põlengute korral sellest šnitti võtta.
Ma ei tea, kas SRDs on selle kohta inf olemas, kiirustan praegu, seega ei hakka lehekülgi välja otsima. Võib lisada lihtsalt +1d6/raundis.

Isiklikud kogemused: panin ükskord laua põlema piiritusega. Kahjustused olid minimaalsed, kuigi ruutmeetri suurune pind põles ja ka käe sain põleva materjaliga soojemaks, suutsin 1 turni jooksul tulekustuti tuua ja selle jama ära kustutada. Pind, millel piiritus põles, oli suhteliselt suure soojusmahtuvusega ja mitte kergestisüttiv, seega ei saanud kahjustada.

Muide, inimesele teeb nahal põlev puhas piiritus vähem haiget, kui veega segatud piiritus, milles olev vesi läheb keema - see teeb rohkem kahju, kui naha pinnalt peamiselt aurustudes põlev vedelik.
°
Orz
Arhimaag
 
Postitusi: 1453
Asukoht: Eesti

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Coin 12:43 4. Dets 2005

Ostsin DMG ja nägin seal seda kohta süütamisest. Tekkis küsimus, et kui suur on DC mille ma ületama pean, või viskan protsenti hoopis`?
Coin
Vanem õpipoiss
 
Postitusi: 71
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas pronto 1:18 5. Dets 2005

Aga kas sütitav kõne läheb arvesse?
Blog: http://pronto.ee/
Dani Filth on nõme
pronto
Saladuste hoidja
 
Postitusi: 3812
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Bernard 1:47 5. Dets 2005

Coin kirjutas:Ostsin DMG ja nägin seal seda kohta süütamisest.


Ota mis kohta? Viita palun editioni numbrile ja raamatu leheküljele vähemalt (ning peatükile kui tahad vastutulelik olla) - saab vaadata.
Austusega, Allan Bernard /55 632 698/

Larbi- ja võitlustreeningud üle Eesti: VG LARP Klubi
Bernard
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 2956
Asukoht: Tallinn, 55 632 698

Kasutaja avatar

PostitusPostitas YnX 13:45 5. Dets 2005

Nonii... sektsioon "Wilderness and environment":

Catching on Fire
Characters exposed to burning oil, bonfires, and noninstantaneous magic fires might find their clothes, hair, or equipment on fire. Spells with an instantaneous duration don’t normally set a character on fire, since the heat and flame from these come and go in a flash.

Characters at risk of catching fire are allowed a DC 15 Reflex save to avoid this fate. If a character’s clothes or hair catch fire, he takes 1d6 points of damage immediately. In each subsequent round, the burning character must make another Reflex saving throw. Failure means he takes another 1d6 points of damage that round. Success means that the fire has gone out. (That is, once he succeeds on his saving throw, he’s no longer on fire.)

A character on fire may automatically extinguish the flames by jumping into enough water to douse himself. If no body of water is at hand, rolling on the ground or smothering the fire with cloaks or the like permits the character another save with a +4 bonus.

Those unlucky enough to have their clothes or equipment catch fire must make DC 15 Reflex saves for each item. Flammable items that fail take the same amount of damage as the character.


Kokkuvõttes, teevad igasugused asjad DnD-s 1d6 kahju... :P
Aga selleks, et kedagi põlema panna, siis kasvõi õliga pritsimisel visata ranged touch attack ja süütamiseks (sõltuvalt millega ja kuidas süüdatakse) kas ranged touch või touch.
Mis ainete süttivust puudutab, siis võib ju vastavad protsendid paika panna, et kui suure tõenäosusega see või too aine põlema läheb.
"Enne kui leiutati maamiinid, käisid naised meestest tagapool"
YnX
Ruunimeister
 
Postitusi: 540
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Coin 21:52 5. Dets 2005

Vabandan Bernardi eest, et lehekülge ei toonud, nüü said juba ise lugeda. Aga kas ma pean mingi checki viskama? või pean ma üldse midagi veeretama, et kas hit või miss..?
Coin
Vanem õpipoiss
 
Postitusi: 71
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Bernard 22:45 5. Dets 2005

Mustvalgel kirjas ju, et kui oled leegi piirkonnas siis pead viskama refleksi DC15 vastu. Ja seda peab viskama iga round.

Kui sul on riideesemed seljas või süttivad asjad käes siis viskad LISAKS DC15 ref. save IGA eseme kohta. Kui ei õnnestu siis ese süttib.

Kui oled süttinud siis võid üritada ennast kustutada (vette hüpates kustud kohe). Maas veereldes või keebiga materdades pead kustutamiseks viskama refleksi DC15 vastu, boonusega +4, (de facto tähendab see, et viskad refleksi DC11 vastu).
Austusega, Allan Bernard /55 632 698/

Larbi- ja võitlustreeningud üle Eesti: VG LARP Klubi
Bernard
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 2956
Asukoht: Tallinn, 55 632 698

Järgmine

Mine D&D - reeglid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6