Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Multiclassing puust ja punaselt

Original, 2e, 3e, 3.5e Dungeons & Dragons ning ka alternatiivne d20 kraam

Moderaatorid: surra, mart, Teemon, Irve

Kasutaja avatar

Multiclassing puust ja punaselt

PostitusPostitas Olorin 1:02 6. Sept 2005

Mul oleks abi vaja multiklassimisega, lihtsalt paar küsimust pärast mida võib teema lukustada. Ja ütlen, et mul on PHB, aga natuke segaseks jääb asi ikkagi.

Kõigepealt - oletame, et mul fighter lvl2 ja tahan lisaklassiks rogue.
Kui saan leveli hakkangi rogueks. Ja nüüd küsimused.
Kui palju hp-d saan? Kui õigesti aru saan, siis veeretan d6. Ja iga lvl saan hp-sid vastavalt klassile keda arendan.
Palju base attack bonus tõuseb? Kui õigesti aru saan, siis jääb ta mul +2, aga kui veel ühe rogue leveli arendan, siis +3 (fighteri base attack + rogue base attack, jah?).
Ja kas sama on ka fort, ref ja will savega - liidan mõlema klassi omad.

Kas ma saan nt bbn/wiz characteriga nii spelle kasutada kui barbarian rage peale panna? Kas kõik võimed iga kell saadaval. Kas sorts-võlur saab kasutada mõlema klassi spelle, aga õppima peab neid ka vastavalt klassile?

Lõpetuseks küsin, kas multiklassimine on üldse kasulik (see on muidugi suhteline) või muutub char liiga nõrgaks pärastpoole.
Olorin
Arhimaag
 
Postitusi: 1423
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Irve 8:52 6. Sept 2005

Esimesele osale jah jah jah. Liituvad need ja veeretad d6-ga hapse. Base Attack jääb samaks jah.


Kaval multiklassimine on tee optimeeritud mängule.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: Multiclassing puust ja punaselt

PostitusPostitas Udutont 14:48 6. Sept 2005

Kui inglise keel on enam-vähem käpas, saad enamikule oma küsimustest vastuse PHBst. Selleks ei pea meelehetilikult punnitama. Nt leiab vastuse loitsimise võimalikkuse kohta barbari raevus just sealt kust arvata võiks - barbari raevu kirjelduse juurest. Võikisid alustuseks alati PHB-d uuesti ja põhjalikumalt lugeda, kui sul miski küsimusi tekib.

*Hp-de jne kohta irve juba vastas
*Metslase raevus ei saa teha midagi, mis nõuaks keskendumist. Loitsud üldiselt nõuavad keskendumist. Loitsude lausumise keeld on PHBs ka sõnaselgelt kirjas.
*Üldine vastus üldisele küsimusele. Kõik on saadaval kui võimed pole konfliktis.
*Nii tobe kui see ka poleks õpib ja kasutab karakter neid loitse vastavalt kas nagu sorts või võlur. (Ei saa nt sortsuna lausuda tulepalli loitsu kui karakter teab tulepalli loitsu ainult wizardina) Võib-olla aitab tobedusest üle saada see kui mõelda, et PHBs on kirjas üksnes loitsude standardversioonid, tegelikult on olemas nt samapalju tulepalle kui on maagia kasutajate koolkondi. Seega ei pruugi isegi kahe võluri tulepallid olla ühesugused, rääkimata võluri ja sortsu omadest.

Mis kasulikusesse puutub, siis sõltub vastus sellest, mida sa kasu all silmas pead. Sinu kirjast jääb mulje, et kasu võiks olla see, kui PC-l on rohkem skillpointe, suurem AC, rohkem loitse päevas jne Osav multiklassilimine teeb kindlasti persooni sedamoodi paremaks. (Oh miks küll kõikide kõvade munchkinmeeste persoonide esimene level on Rogue :) ) Kõige rohkem kasu saab reeglina siis, kui põhiklassi kõrvale võtta teistest klassidest vaid level või paar. Ainukesed klassid, kus multiklassimine võib-olla kahjuks tuleb on nn puhtad loitsijad, nt Wizard, sest nende põhiklassi levelist sõltub spellide arv ja kõrgeim spelli level. On nt suur paueri vahe, kas 7 leveli karakter suudab teha 4nda lev loitsu või peab piirduma vaid 3nda leveli omadega.
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

Re: Multiclassing puust ja punaselt

PostitusPostitas Olorin 0:31 7. Sept 2005

Udutont kirjutas:Mis kasulikusesse puutub, siis sõltub vastus sellest, mida sa kasu all silmas pead. Sinu kirjast jääb mulje, et kasu võiks olla see, kui PC-l on rohkem skillpointe, suurem AC, rohkem loitse päevas jne

Tegelikult mõtlesin seda, et ega char siis underpowered ei hakka olema.
Sain teada, et mul oli õigus - ma lihtsalt imestan, et base saved ja attack on siis suurem, kui tavategelastel.
Olorin
Arhimaag
 
Postitusi: 1423
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Sharpshooter 23:22 16. Sept 2005

Aga ei ole ju suurem...
näiteks: On warrior lvl3 = 3 Base attack bonust ja rogue lvl2 = 2 base attack bonust, kokku on 5 base attack bonus.

Samas oleks olnud 5 levelit fighter = 5 base attack bonust, mis teeb ju sama välja.
Sharpshooter
Vanem õpipoiss
 
Postitusi: 71

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Olorin 23:43 16. Sept 2005

Aga lvl 5 rogue on +3 Bab, pealegi sooviks ma teha
wizardit (või clericut)/fighterit.
Ja sel juhul lvl 5 fighter base saved on - fort +4; ref +1; will +1
Aga lvl 5 wizardil - fort +1; ref+1; will +4
Ja lvl3 fighter/2 wizard on - fort +3; ref + 1; will +4.

Mõned asjad võidavad, mõned kaotavad.

Aga lugesin su postituse läbi ja nägin, et ütlesid:"rogue lvl2 = 2 base attack bonust". Tegelikult on +1. Sa oled ainult fighterit mänginud, seepärast võin ma arvata, et sinu arust ongi 1lvl=1 base attack bonus, aga tegelikult ei ole. Wizard saab base attacki +5 alles lvl 11, näiteks.
Olorin
Arhimaag
 
Postitusi: 1423
Asukoht: Tallinn

Re: Multiclassing puust ja punaselt

PostitusPostitas Orz 12:14 17. Sept 2005

Olorin kirjutas:
Udutont kirjutas:Mis kasulikusesse puutub, siis sõltub vastus sellest, mida sa kasu all silmas pead. Sinu kirjast jääb mulje, et kasu võiks olla see, kui PC-l on rohkem skillpointe, suurem AC, rohkem loitse päevas jne


Aga stiilipunktid? Mui char ripub oma valikutes sõltuma ainult metamängust ja faktidest a la, et Monkey Grip ja suurem Mercurial Greatsword on suht head relvad. Selliste mängijatega party võiks saata pärast paljaksvarastamist kuskile saarele robinsoniks ja vaadaku, kuidas palja tagumikuga hakkama saavad.

Muidugi, õige munchkin hakkaks siis rämedalt skillpointe Knowledge Nature, Wilderness Lore ja mitmesuguste professionite alla lööma, aga see oleks vähemalt väikene vaheldus damage max-min'ile ja meeletule üle kümne leveli ette planeerimisele. Muidugi, mõnele inimesele meeldib tohutult pikaajalisi plaane teha, võib-olla ei tohiks neid ootamatustega diskrimineerida? ;)
°
Orz
Arhimaag
 
Postitusi: 1453
Asukoht: Eesti

Re: Multiclassing puust ja punaselt

PostitusPostitas piir 12:50 17. Sept 2005

Olorin kirjutas:Lõpetuseks küsin, kas multiklassimine on üldse kasulik (see on muidugi suhteline) või muutub char liiga nõrgaks pärastpoole.

Multiklassimine on kasulik, kui mäng toimub madalatel levelitel. Kõrge leveli mängus multiklassimine vaid nõrgestab põhiklassi. (No kuni 2 levelit multiklassimist veel väga oluliselt ei nõrgesta, aga mida ta juurde annab?)

Kui tahad hunnikut skillpunkte, alusta rogue klassiga, kui tahad hunnikut feate, alusta fighteriga (ja võta 2. lvl kah fighterit), kui tahad häid savesid, on monk abiks, mängid clericut, aga tahad ka maagi spelle, võta üks lvl wizardit.

Tegelikult sõltub palju mängust, mida sa mängid, DM-ist, aga ennekõike sinust enesest. Sa võid ju teha omale über-über klassi, kes on väga multi ja kellel on kõike väga palju, aga lõppkokkuvõttes on ta üks näotu hübriid.

Soovitan mängida klassi, keda sa tõesti tahad mängida, ja alles siis hakata mõtlema, mida multiklassimine talle annaks, miks tal seda vaja oleks. Kui seltskonnas on vähe mängijaid, võivad taolised multiklassid, kes oskavad lõkse eemaldada ja ravida ja mõõgaga lüüa, olla tõesti mitmekülgsed ja vajalikud. Kui aga mängijaid on 4+, võiks ikka jääda ühe klassi juurde.
piir
Deaktiveeritud
 
Postitusi: 596

Kasutaja avatar

PostitusPostitas stenver 22:26 17. Sept 2005

ma soovitan multyklassida kellegiks keda on huvitav mängida, mitte tema võimupärast N- orc sorts- päris huvitav oleks, kavatsen ära teha. kuid kavatsen selle veel huvitavamaks teha- orc sort, rogue/barbarian. nüüd on lahe. kindlalt vaata enda klassi RPd ka
stenver
Vaikija
 
Postitusi: 0

Kasutaja avatar

Re: Multiclassing puust ja punaselt

PostitusPostitas Taliesin 19:45 18. Sept 2005

Orz kirjutas:Selliste mängijatega party võiks saata pärast paljaksvarastamist kuskile saarele robinsoniks ja vaadaku, kuidas palja tagumikuga hakkama saavad.
Muidugi, õige munchkin hakkaks siis rämedalt skillpointe Knowledge Nature, Wilderness Lore ja mitmesuguste professionite alla lööma, aga see oleks vähemalt väikene vaheldus damage max-min'ile ja meeletule üle kümne leveli ette planeerimisele.

Munchkin? No kuule, pakun, et see on pigem realism. Või tahad öelda, et üksikul saarel õpid (katse-eksituse teel) ära mitte selle, kas kookospähklid kõhu lahti teevad, vaid hoopis näiteks vene pitsikudumise?
suurte autodega veetakse surma /päev on tuhm/ kivi on hall /elekter ei anna armastust/ -fs-
Taliesin
Tuleloitsija
 
Postitusi: 784
Asukoht: Grenoble

Kasutaja avatar

PostitusPostitas The_Royal 0:04 1. Dets 2005

Mõtelge nüüd sellele kah, et osadel klassidel on Multiclassides XP-miinused
Ja tihtipeale teevad DM-id Multiclassi elu raskemaks. NT: on alatihti väsinud. Hakkab kokutama. Mida iganes
Aguuu... ütles armas tita ja hammustas porgandist suure tüki
The_Royal
Valguse kaitsja
 
Postitusi: 242
Asukoht: Raja Peal (Tartus)

Kasutaja avatar

PostitusPostitas higgins 9:55 1. Dets 2005

The_Royal kirjutas:Ja tihtipeale teevad DM-id Multiclassi elu raskemaks. NT: on alatihti väsinud. Hakkab kokutama. Mida iganes

:lol:
Nüüd aga tuleb Higgins ja räägib, kuis Asjad Tegelikult On. - Payl
higgins
Arhimaag
 
Postitusi: 1559
Asukoht: Brülen, Brettonia, Wode

Re: Multiclassing puust ja punaselt

PostitusPostitas Orz 16:27 1. Dets 2005

Taliesin kirjutas:Munchkin? No kuule, pakun, et see on pigem realism. Või tahad öelda, et üksikul saarel õpid (katse-eksituse teel) ära mitte selle, kas kookospähklid kõhu lahti teevad, vaid hoopis näiteks vene pitsikudumise?


Seni kuni põhiline eksp tuleb tapmisest ja mängijate soov on saada rohkem EXPa, siis on realistlikud pigem Monkey Grip + Huge Mercurial Greatsword ja Vibulaskur-Kleerikud ning igast tegelased, kellel on käte asemele magic weaponid opereeritud kui huvitavad ja originaalsed tegelased. Väga arhetüüpsed munchkinite feativalikud võivad lõpuks tüütuks muutuda.

Saare peal omandaks munchkinlus vähemalt uue ja huvitava vormi, seda ma tahan öelda, munchkin peab hakkama ise mõtlema, mitte ei jebi kuskilt foorumist omale mingit "esimesest levelist ette planeeritud strateegiat". Sama hästi võiks Sult küsida, et kas tahad öelda et D&D maailmas üldse on mõtet midagi mittemunchkinit mängida, kuna see poleks realistlik.
°
Orz
Arhimaag
 
Postitusi: 1453
Asukoht: Eesti

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Coin 21:04 1. Dets 2005

Tuttavad on mulle öelnud, et kui ma lähen multiclassi radadele, siis ma nõrgemat klassi arendada ei saa. (Rouge 2, Fighter 3 rouge arendada enam ei saa.)Ma ei taha seda hästi uskuda, on see siis tõsi?
Coin
Vanem õpipoiss
 
Postitusi: 71
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas higgins 21:34 1. Dets 2005

Coin kirjutas:Tuttavad on mulle öelnud, et kui ma lähen multiclassi radadele, siis ma nõrgemat klassi arendada ei saa. (Rouge 2, Fighter 3 rouge arendada enam ei saa.)Ma ei taha seda hästi uskuda, on see siis tõsi?

Jah. See on tõsi.

Kui sa oled rõug 2 ja võtad ühe leveli faiterit siis pead sa edasipidi vaid rõugi võtma, sest faiter on sul nõrgem klass.

Kui sa oleks PHB lahti võtnud ja vaadanud teaksid seda isegi. :2:
Nüüd aga tuleb Higgins ja räägib, kuis Asjad Tegelikult On. - Payl
higgins
Arhimaag
 
Postitusi: 1559
Asukoht: Brülen, Brettonia, Wode

Järgmine

Mine D&D - reeglid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6