Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Low Magic

Original, 2e, 3e, 3.5e Dungeons & Dragons ning ka alternatiivne d20 kraam

Moderaatorid: surra, mart, Teemon, Irve

Low Magic

PostitusPostitas Orz 15:31 16. Aug 2005

Low Magic maailmade teemast on vast varemgi räägitud ja see pakub mulle huvi. Kui kellelgi on kogemusi ja ideid jagada, siis loeks huviga ja ma olen üsna kindel, et ma pole ainuke. Samas on mul ka omalt poolt paar mõtet.

My two copper pieces

Üks võimalus on kõik käredamad spellcasterid ära keelata või siis muuta need mingiteks 10-levelisteks prestiižklassideks (Sorts näiteks 10-leveliseks). Esimene versioon aga poleks mitte low magic , vaid no magic. Muidugi, on olemas igast feate, mis annavad spell-like ability'sid, nt. Complete Arcane omad, mida saab netist ka, aga see on siis ikkagi VÄGA piiratud maagia, kuigi ka see on üks võimalus.

DMGs pakutud variandid (maagilised itemid maksavad rohkem, Impeded Magic) ei pööra ümber.

Ise lahendaksin hetkel Low Magic maailma probleemi selliselt, et spellid saadaks kätte hiljem ja nihkega: Näiteks sorts saab kätte oma Level 1 spellid ja Cantripid kohe alguses, aga level 2 spellid saab ta kätte hoopis level 3 spellide asemel, Level 3 spellid saab ta kätte Level 5 spellide asemel, Level 4 spellid aga Level 7 asemel ja siis level 5 spellid saaks kätte viimasena ja sellega oleks rõõm läbi. Maagiliste esemete loomise XP punktid võiksid olla suurendatud, maagia ei oleks poekaup ning hinnadki võiks olla kahe- või kolmekordsed.

DMGs on korduvalt mainitud, et vastava leveli PC-del olgu olemas levelile vastav varustus, kuna vastasel korral nad on eeldatavast nõrgemad ja seda tuleb ilmselt tõsiselt võtta. Seega, maagiliste asjade defitsiiti tuleb võtta arvesse nagu ka asjaolu, et sorts ei ole nii võimas kahur nagu tavalises mängus.

Kas see võiks olla d20 jaoks sobilik?

Grim & Gritty ning Sword & Sorcery jaoks oleks vaja täiendavaid piiranguid. Teises on näiteks HPsude arvutamise valem selline:

HP= CONstitution score + Basic Attack + Feats. Niisiis, fireball on ohtlik asi!
°
Orz
Arhimaag
 
Postitusi: 1453
Asukoht: Eesti

Kasutaja avatar

Re: Low Magic

PostitusPostitas Udutont 15:54 16. Aug 2005

Orz kirjutas: Kas see võiks olla d20 jaoks sobilik?


Minu arvates pole d20 low-magic maailma jaoks sobilik, mudi kuidas tahad. (Kui mudid vähe, pole efekti. Kui mudid palju, saad lombaka d20ne.) Parem võta aluseks mõni teine mängusüsteem.

IMHO, on d20 hea ainult Planescape tüüpi high-magic high-fantasy stiilis mänguks - selliseks mänguks kus igapäeva loogikale tugineda nagunii ei saa ning seetõttu on vaja suhteliselt põhjalikult kirjeldatud abstraktset süsteemi, mis võimaldab nt lohedel ja inimestel mingis tundmatute füüsikaseadustega dimensioonis kätt suruda.
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

PostitusPostitas ohpuu 15:56 16. Aug 2005

kõige lihtsam on teha maagia nii haruldaseks, et võluesemeid ei saagi kuskilt kätte. vaata näiteks enda ymber ringi: palju sa näed kodus või kontoris asju, mida maagiliseks julgeksid arvata? kuidas sa seda kindlaks teed?

teine asi on see, et tinistamisoskust tuleb kellegi käest õppida. need ei tule iseenesest (jumalatest antud asjad välja arvata, see on juba teine asi). või kui tulevad iseenesest, siis käituvad ka vastavalt ettearvamatult ja võivad kasutaja enda sõrmi ja muid kehaosi kõvasti kõrvetada, eriti veel siis, kui ettevaatamatult tarvitada.

vanasti oli ju nii (pole 3e ega 3.5e all võlurisi mängind), et pead kuskilt retsepti ja nõiasõnad leidma ja seejärel oma nõiaraamatusse kirja panema. muidu uut nõidust kasutada ei saa, olgu sul palju tahes kogemuspunkte või tasemeid on. ja kui nõiduste retsepte ega nõiasõnu lihtsalt kuskilt saada pole või nende saamine väga keeruline on, siis põlegi muret.

sortsi klassi vanasti kah polnud, 2e all olla olnud aga mingi siuke tegelane nagu wild mage, kelle nõidustest võis tulla teab-mida. selliseid kiikse on välja mõeldud ja annab sortsile rakendada. alati võib veeretada lihtsalt protsenditäringut, mis ytleks, kas yldse midagi välja tuleb (Spell Failure?). ja põhimõtteliselt on mängujuhi oma mure, kust ta selle õnnestumise võimalikkuse protsendi võtab ja palju mõjutavad seda nummert mängija tegelase oskused ja palju kõik muud tingimused.

peale selle on protsenditäringu peale võimalik yles ehitada igasugu muid huvitavaid gradatsioone, nt nii: 0–50 midagi ei tule välja ega juhtu, 51–60 õhk virvendab ja vahetab värvi ning kõik vaatavad nõiduja poole veidi imelikult, 60–70 tuleb välja, aga tunduvalt nõrgemalt, kui nõiduja tahtis, 70–80 tuleb välja, nagu soovitud sai, 80–90 tuleb välja tugevamalt kui tarvis, 90–100 juhtub midagi ootamatut, sh 100 – nõiduja langeb surnult maha või tabab teda juhuslik surmav piksenool. või midagi selles stiilis ja samamoodi lambist.

on olemas selline valmis disainitud nähtus nagu D&D Modern. kyllalt vähe nõiakunsti, arvatavasti. omad klassid ja puha, vist 1930ndates oli midagi. klasside hulgas oli Indiamaa tark ehk silmamoondaja ehk vaimude väljakutsuja. ei mäleta, kuidas lahendatud oli või kuidas nimetati.

veel on ka vanemaid ja sissetöötatud low-magic valmismaailmu, yks neist on Ravenloft ja teine Dark Sun. DSis maagia asemel kyll palju psioonikat ja DSi d20-värk on vabatahtlike tehtud, asub aadressil http://www.athas.org. RLi on d20 peale teinud White Wolf.

LISATUD: tõepoolest, vähese maagiaga sobivad kõiksugused muud systeemid paremini kui d20. kasuta jah mõnda muud. aga kirjutasin kõik eelneva, arvates et d20st sa yle ega ymber ei pääse. tegelikult on d20 vältimine täiesti võimalik.
ohpuu
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 3001
Asukoht: Balti jaam

PostitusPostitas Orz 16:18 16. Aug 2005

Udutont ja Ohpuu - tänud. Ühesõnaga, d20 on süsteem, mis on sobilik maagia jaoks ja kui on vaja vähest maagiat, siis mõttekam pole mitte hakata seda mingite vahenditega kompenseerima, vaid pigem kasutada mingit muud süsteemi.

Kui see sügis mänguks läheb, siis d20 vältimine on pigem raske kui kerge, kuna olemasolevad materjalid on kõik d20-l põhinevad ja inimesed on kokku puutunud kas D&D 3E või siis Baldur's Gatega :)

Wild magic - tundub põnev.
°
Orz
Arhimaag
 
Postitusi: 1453
Asukoht: Eesti

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Irve 16:30 16. Aug 2005

Mul on ka tunne, et kauem mänginud rahvas kipub D&D pealt ära liikuma. Reegliline selgus, mis mulle algselt selle süsteemi juures väga meeldis (olin palju mänginud grupis kus oli palju reeglivaidlusi), tekitab tegelikult palju korrektsemat absurdsust kui teise redaktsiooni ähmasus, millesse juhureegeldused paremini sobisid. 3e ei salli juhureegeldusi, sest läheb seepeale ähmaseks ja nõmedaks. Lahingureeglistikuna ta mulle aga kuidagi loomuomaselt meeldib.

Ise kavatsen oma järgmise algava kampaania teha ilmselt Akna süsteemis, et selle vead kuidagi paremini piiritleda.

Paar kodukootud/kokkulaenatud asja tuleks ka üle vaadata: Lemmi 6stega ja Higginsi 10stega süsteemid siis.

Paranoia XP reegeldused on ka muide suhteliselt toredad, aga paraku liiga spetsiifilised ja liiga ebaõiglased, et neid mujal rakendada. Mina sõnastaksin sealse põhireegli mängijatele mitte kui "mängujuhil on alati õigus" vaid kui "lõuad pidada ja edasi teenida". :)
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas higgins 16:46 16. Aug 2005

Orz kirjutas:Udutont ja Ohpuu - tänud. Ühesõnaga, d20 on süsteem, mis on sobilik maagia jaoks ja kui on vaja vähest maagiat, siis mõttekam pole mitte hakata seda mingite vahenditega kompenseerima, vaid pigem kasutada mingit muud süsteemi.

Oled asjast väga õigesti aru saanud. :7:

Ma kusjuures koostasin ise ühe d20 paindliku maagia süsteemi, mis oli (taotluslikult) lohakas ja ebamäärane, kuid lõpuks tuli välja just see mis Irve ütles.

d20 sobivuse suhtes nõustun 100% Udutondiga ja lisaks ühe (umbkaudse) tsitaadi: "d20 on geniaalne süsteem. Kus mujal sa saaksid luua montypythonliku tegelase, kes teeb suvalise puuoksaga 1d8+10 tämmi..."

Orz kirjutas:Kui see sügis mänguks läheb, siis d20 vältimine on pigem raske kui kerge, kuna olemasolevad materjalid on kõik d20-l põhinevad ja inimesed on kokku puutunud kas D&D 3E või siis Baldur's Gatega :)

Minu grupil õnnestus d20st loobumine väga valutult ja võiks isegi öelda, et suure hurraaga. :)

Orz kirjutas:Wild magic - tundub põnev.

Kindlasti, aga soovitan soojalt – ära kasuta eelloodud tabeleid vaid oma fantaasiat, isegi juhul kui tabelis on 10 000 erinevat varianti.

Low magicust rääkides ei saa aga enda nWoD d10t kiitmata jätta :D Sest seal määrad lihtsalt maagiaoskuse maksumuse.. kui on low magic siis on x8, kui high magic siis x5, very high magic siis x3 ja very low magic siis kasvõi x12... (arvud peale low magicu suht lambist võetud, kuid loogilised) ja rohkem piiranguid polegi vaja – maagiaoskuse tõstmise maksumus muutub , siis seega areng ja ka võimsus lihtsalt ... muutuvad ka. :)
Nüüd aga tuleb Higgins ja räägib, kuis Asjad Tegelikult On. - Payl
higgins
Arhimaag
 
Postitusi: 1559
Asukoht: Brülen, Brettonia, Wode

Kasutaja avatar

PostitusPostitas ohpuu 17:08 16. Aug 2005

mul on yks metsiku maagia kukkur, kus on 700 erinevat asja, mis tegelasega juhtuda võib. ma ei tea ise kah, mis need kõik olla võiksid (pole teist piisavalt kaua tarvitanud), aga need on enamasti jaburad või väga jaburad. tänu sellele, kes kinkis. siukestest asjadest võib aeg-ajalt tolku olla lihtsalt, sest tekitavad haiglasi mõtteid.
ohpuu
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 3001
Asukoht: Balti jaam


Mine D&D - reeglid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6