Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


Kuidas töötab poison.

Original, 2e, 3e, 3.5e Dungeons & Dragons ning ka alternatiivne d20 kraam

Moderaatorid: surra, mart, Teemon, Irve

Kasutaja avatar

Kuidas töötab poison.

PostitusPostitas Coin 1:45 11. Juul 2005

Et plaanis teha sõpradega üks mäng. Mina dm, aga probleem selles, et tahan teha gaasi kambrit, aga ma ei saa aru kuidas poidon töötab. Või näiteks, kui madu hammustab. Ehk siis - Kuidas töötab poison?
Coin
Vanem õpipoiss
 
Postitusi: 71
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

Poison

PostitusPostitas veiko100 3:37 11. Juul 2005

http://geocities.com/sovelior/srd/home.html kirjutas:Poison Dart Trap: CR 1; mechanical; location trigger; manual reset; Atk +8 ranged (1d4 plus poison, dart); poison (bloodroot, DC 12 Fortitude save resists, 0/1d4 Con plus 1d3 Wis); Search DC 20; Disable Device DC 18. Market Price: 700 gp.

Poison Needle Trap: CR 1; mechanical; touch trigger; manual reset; Atk +8 ranged (1 plus greenblood oil poison); Search DC 22; Disable Device DC 20. Market Price: 1,300 gp.

Poison Needle Trap: CR 2; mechanical; touch trigger; repair reset; lock bypass (Open Lock DC 30); Atk +17 melee (1 plus poison, needle); poison (blue whinnis, DC 14 Fortitude save resists (poison only), 1 Con/unconsciousness); Search DC 22; Disable Device DC 17. Market Price: 4,720 gp.


Ehk siis tuleb visata Fort save mingi DC vastu (esimeses näites DC=12), kui ära ei tee, juhtub paha-paha. Esimese näites siis läheb maha 1d4 Coni ja 1d3 Wisi. Peaks olema ajutise mõjuga, aga alati on oht viia Con nulli ehk saada surma.

Kui nüüd on tegemist gaasiga, mis püsib ruumis kauem kui üks raund ja ei hingata seda mängijate poolt kohe esimese korraga sisse ära, siis peavad nad Fort save viskama iga raund. Teatavasti sellised gaasikambrid ei mõju, kui seiklejal on olemas mingi maagiline ese, mis gaaseffekti ära hoiab, nagu näiteks Energy Resistance against gas või mõni muu sõrmus efektiga "sina ei pea mitte õhuhapnikust sõltuma".
"Kristlik usk on otsast otsani ohvrite toomine: oma vabaduse, uhkuse, enesekindluse ohverdamine, enda orjusse andmine, enese sandistamine." - Friedrich Nietzsche
veiko100
Manatark
 
Postitusi: 605
Asukoht: Moe

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Pool 8:29 11. Juul 2005

Lisaks veel, et ajutiselt aitab ka hinge kinni hoidmine. Ka selle kohta peaks ruulzid kusagil eksisteerima. 8)

(kui just pole mingi gaas, mis mõjub kontaktil kehaga - mingi gaasilises olekus hape vms.)
"Unless one of you happens to carry Yoda in his pocket I highly doubt that."
Pool
Vanem õpipoiss
 
Postitusi: 69

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Coin 11:45 11. Juul 2005

Aga kui hammustab madu siis peab 1 korra seda reflex save'i viskama? Et nagu kas mürk jääb verre?
Coin
Vanem õpipoiss
 
Postitusi: 71
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Pool 13:14 11. Juul 2005

Ei, sa ei viska REFfi. Mao rünnaku puhul teeb madu attack rolli ja kui saab sulle pihta, on mürkmao korral sul kohe poison sees (kuigi siin võiks vaielda, et kui DR mao dämmi täiesti neutraliseerib, siis ka mürk kehasse ei satu). Kui mürk on sees, hakkad vastavaid seive loopima, olenevalt mürgist. Enamasti on need FORT seivid, aga kui on mingi meeltele mõjuv mürk, võib ka WIS olla.
"Unless one of you happens to carry Yoda in his pocket I highly doubt that."
Pool
Vanem õpipoiss
 
Postitusi: 69

Kasutaja avatar

PostitusPostitas higgins 13:26 11. Juul 2005

Üldiselt oli vist nii, et on nelja tüüpi mürke: sissehingatavad, sissesöödavad, haavale mõjuvad (mõjuvad siis kui mürk naha alla satub) ja kontaktmürgid (mõjuvad isegi siis kui nahaga vastu puutud). Sissehingatavate vastu üleb reegeldus minu meelest, et hinge kinnihoidmine ei aita (ilmselt peetakse üllatusfaktorit silmas ja pealegi on D&D's võimalik väga lühikese hingetõmbamisajaga väga kaua hinge kinni hoida).

Mürkide kohaleviimise võimalustest ma siin latrama ei hakka, kuna võimalusi on lihtsalt liiga palju ja kõik võimalikud pihtasaamismehaanikad on raamatus väga põhjalikult ära seletatud.

Kui aga mürk sind mõjutab, siis pead kohe viskama Forti, mingi DC vastu, mis raamatus üldiselt üle 20 ei ole, kuid keegi ei keela sul eriti julma mürki välja mõelda ning DC 25-30 panna. Siis kui tegelane ära ei viska, juhtub midagi... mis tavaliselt avaldub selles, et kas ta kaotab teadvuse (isegi haldjad pole unerohule immuunsed) või kaotab natuke statte, või siis mõlemat korraga. St, võetakse mingi pisike täring.. tavaliselt 1d3, 1d4 või 1d6, eiriti kurjadel juhtudel ka 2d6... Ühes kohas olen ka lausa 3d6 näinud, mis on ilmselt mõistlik maksimum. Igatahes olenemata sellest kas mängija on pilditu või mitte, viskas Fordi ära või ei, tuleb minuti pärast uus Fort visata, tavaliselt on teise staadiumi efekt sama, kuid ei pruugi. Gaasikambri puhul oleks vist jah loogiline, et iga raund tuleb esimese staadiumi vastu visata ja siis kui sealt pääsetud siis minuti pärast üks veel.

Kui vigastatav statt jõaub nulli, siis on tulemused teada:
Str või Dex 0 = halvatus
Con 0 = surm
Int, Wis või Cha 0 = teadvusetus

Kaotatud satipunnid on inglise keeli Temporary Ability Damage ja need taastuvad üks punn päevas või siis saab neid mingite loitsudega kiiremini taastada.

Eriti julmadel mürkidel on veel kolmas staadium ka, ning kui väga kuri olla, siis võib mõni statipunn ka igaveseks kaduda (mingi level 4 preestriloitsuga sai küll taastada vist). Ja noh, siis on veel spetsiifilisi mürke, kus esimene staadium hakkab toimima alles tunni pärast ja kus esimene ja teine (ning võibolla isegi kolmas) staadium toimuvad ühe raundi sees (igaühe jaoks eraldi seiv) jne.

Üldiselt kui d20 süsteem ja mürgid huvitavad, siis soovitan endale hankida sellise raamatu nagu The Assassin's Handbook, mis sisaldab lisaks muule ka erinevate mürkide valmistamisõpetusi ja tabeleid kus on eraldi "päris mürgid" ja "fäntäsi mürgid", mis mulle eriti meeldis.
Nüüd aga tuleb Higgins ja räägib, kuis Asjad Tegelikult On. - Payl
higgins
Arhimaag
 
Postitusi: 1559
Asukoht: Brülen, Brettonia, Wode

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Coin 22:01 22. Nov 2005

Olgu peale, see teema on küll nüüd ülimalt vana, kuid veel üks küsimus poison'i kohta. Sisse hingatava mürgi korral veeratab ta täringut, ma ei saanud aru, mis juhtub siis, kui täringu vise õnnestub. Kõik korras? ja kas ta peab järgmine raund uuesti viskama? Ja kui vise ebaõnnestub, kas siis võidelda või liikuda saab(tappa gaasikambris kolle või sealt põgeneda)? Loodan, et pahandada ei saa.. ja asjalikud vastused võiksid ka tulla.

Ette tänades Coin..
Coin
Vanem õpipoiss
 
Postitusi: 71
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas veiko100 23:12 22. Nov 2005

Kui vise õnnestub, siis mürk ei mõjunud. Vise tuleb sooritada igal korral, kui on võimalik, et mürk mõjub, ehk gaasilise mürgi puhul igal raundil.
Coin kirjutas:Ja kui vise ebaõnnestub, kas siis võidelda või liikuda saab(tappa gaasikambris kolle või sealt põgeneda)?

Tavaliselt võtavad sellised mürgid mingi täringuheite võrra punkte Connist ja mujalt maha. D&D eripäraks ongi see, et kui pärast mahaarvestamist veel elus oled, saad edasi võidelda küll, erinevalt näiteks D6-st, kus iga võitluses saadud haav ja muu kahjustus (näiteks mürk) mõjutab karakteri edasist võimekust võitlust jätkata.
"Kristlik usk on otsast otsani ohvrite toomine: oma vabaduse, uhkuse, enesekindluse ohverdamine, enda orjusse andmine, enese sandistamine." - Friedrich Nietzsche
veiko100
Manatark
 
Postitusi: 605
Asukoht: Moe

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Coin 20:58 23. Nov 2005

Suured tänud asjaliku vastuse eest. Nüüd võib selle teema lukku panna, kui kellegil muidugi midagi tarka veel lisada pole. Nüüd siis see poison mulle ka ilmselt selgeks saanud. Tänud kõikidele!
Coin
Vanem õpipoiss
 
Postitusi: 71
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Sharker 14:45 1. Aug 2006

Tegelikult on nii, et isegi kui tegelane viskas esimese save mürgi vastu ära, peab ta minuti paari pärast teist korda uuesti viskama, siis on mürgi mõju küll lahjem (mürgi toime dice saab läbi jagada kahega või kolmega, kui DM on väga armuline :D)
Joonistaja-rüblik
Sharker
Illustraator
 
Postitusi: 829
Asukoht: Lähedal ja kaugel.. siin ja seal ;)

PostitusPostitas Orz 1:05 6. Sept 2006

Võib ju välja töötada väga pika toimega mürgi. Ja seda teha eriti kavalalt, nätieks mulle tekkis idee, et üks mürk võiks olla selline, et kui save failid, siis sellest ajast edaspidi järgmise 1d4 kuu jooksul on tüübil metalliallergia, mille jaoks sobib järgmine flaw:

METAL INTOLERANCE [Flaw]
You are allergic to metals.
Benefit: You suffer an additional point of damage when struck by metal weapons. The natural attacks of inevitables, iron golems, and other creatures composed of metal also deal this additional damage.

See flaw on muide minu tegelasel "sünnist saati" olemas, et võtta selle asemel teisi - Um... huvitavaid - feate, näiteks Negotiatior. Üks miinus näiteks selle flaw puhul on see, et see nõuab pidevat meelespidamist, ei ole midagi nii lihtsat, mille meelespidamise asemel võiks charsheetile teha näiteks -1 AC või -3 Fortitude save. Selliseid flaw'sid leidsin siit.

Point: mürgitamisele on võimalik läheneda ka teistmoodi ja nii, et see omaks mingit tähtsust ka kiireloomulises siuh-säuh, jalaga-uks-lahti, kobold-seitsmeks-jupiks mängus.
°
Orz
Arhimaag
 
Postitusi: 1453
Asukoht: Eesti

PostitusPostitas White Ghost 10:40 14. Sept 2006

Coin kirjutas:Aga kui hammustab madu siis peab 1 korra seda reflex save'i viskama? Et nagu kas mürk jääb verre?

Ei, mürgi puhul peab viskama Fortitude save'i, see on füüsiline vastupidavus või tervis või midagi seesugust, reflex on selleks, et ntx Breath Weapon'i eest põigelda.
White Ghost
Õpipoiss
 
Postitusi: 26


Mine D&D - reeglid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6