Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


5e

Original, 2e, 3e, 3.5e Dungeons & Dragons ning ka alternatiivne d20 kraam

Moderaatorid: surra, mart, Teemon, Irve

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Udutont 14:47 28. Jaan 2013

Jux kirjutas: Minu arvamuse ainus erinevus on see, et jah, 5e versiooni on tarvis ning ei, 3e versiooni house-ruulimine ei paku mulle sobivat lahendust.


Hakkan arvama, et paljud on 5e tulekust elevil, sest neile on selge, et vanamoodi ei saa ning on mingi ähmane lootus, et uutmoodi on parem. :D Isegi kui pole parem, siis võtab natuke aega arusaamiseks ja õndsas teadmatuses mingit jama mängida on palju etem kui teadlikult. Ehk siis uue kujundusega rattad on vastupandamatud, seda enam, et müügimees Mearls lubas, et need suurendavad oluliselt imemisvõimet :P

Jux kirjutas:Päris huvitav list reegli moodulitest, mida siis üritatakse 5e lisadena pakkuda. Enamasti kõik elemendid, mis tänapäeval ühes modernses RPGs olemas on.


Kas sa listi lõppu vaatasid, kus on kirjas, et:

Mearls kirjutas: It's a big list, and probably more than we can fit into what we hope to provide. At the end of the day, the advanced rules are likely to be more of an ethos or an attitude that casts the DM as a game designer who can alter the mechanics or add to them to suit the specific needs of a campaign.


Ehk las ma tõlgin: me panime kirja asjad, mida te tõenäoliselt tahaksite, et me teeksime, aga meil ei ole kavatsustki neid päriselt teha. Me kirjutama mõned üldised ebamäärased reeglid ja lisame lõppu lause, et DM mõelgu edasi, sest ega te ju muidu selle peale ei tuleks, et DM võib mängureegleid vastavalt mänguvajadustele muuta. :roll:
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Ghostwizard 17:51 28. Jaan 2013

Tead Udutont, no offence aga ma ei ole tükk aega millegi suhtes niivõrd suurte eelarvamustega inimesega suhelnud, ilmselgelt isegi rohkematega kui sa seda ise tunnistad. Saan rahu, et sul on omad arvamused ja põhjused miks sulle uue editsiooni meeldimine või sellest millegi lootmine võimatud on, kuid enamus sinu jutust näib olevat lihtsalt puhtsast küünilisusest ning pimedast vihast kantud olevat. Saan aru miks üks mu tuttav siin teemas toimuvat vestlust mõttetuks nimetas. Võibolla ma eksin, aga su senised postitused ei ole jätnud muule väga palju võimalusi.

Ma ei taha seda teemat edasi torkida, kuid on paar asja mida tahaks veel välja öelda., ükskõik kui vähe head või halba nad reaalselt teevad.

----

Oskustest: treenitud olemine ei anna advantage, vaid võimaluse oskusetäirngut või -mõjutajat kasutada. Võibolla jättis minu tekst vale mulje asjast, aga treenitud tegelase eelis tähendab seda et ta on lihtsalt võimaline saama paremaid tulemusi, mitte et tal oleks reegliline advantage. Näide mille mina tõin oli võrdlus oskusega tegelane ja oskuse, ning viimane isegi adv. abil mitte suutmas lahti muukida lukke mis jäävad väljaspoole tema maksimaalse veeretuse piire, ütlemaks et võimalus teha asju ability rolli pealt ei kuuda kedagi kohe automaatselt meistervargaks.

Hetkel ei paista seda otse välja kirjutatud olevat, kuid praegune reeglistik on ka kinda alfa/beeta ehk saab see hiljem välja kirjutatud. Kui vaadata DM Guidelinesist osa kus räägitakse olukordadest kus nõuda checki ja kus mitte, võib välja lugeda et GM võib anda ekvilendi kui tegelasel on piisavalt statti, skilli ja aega rahulikult mässata. Samamoodi on tegelikult take 20-st juttu tehtud, stiilis et reeglina kui tegelane püüab 20 korda järjest siis võib ta õnnestuda asjades, mis talle esimese korraga näkku ei lenda. Ehk enamvähem nagu see 3.x-s töötas. Nesit asjadest on rohkem juttu DM Guidelines all.

---

[url]Ehk las ma tõlgin: me panime kirja asjad, mida te tõenäoliselt tahaksite, et me teeksime, aga meil ei ole kavatsustki neid päriselt teha. Me kirjutama mõned üldised ebamäärased reeglid ja lisame lõppu lause, et DM mõelgu edasi, sest ega te ju muidu selle peale ei tuleks, et DM võib mängureegleid vastavalt mänguvajadustele muuta[/url]

Demagoogia, eelarvamused, künism, pessimism... kas ma unustasin midagi. Õigus ma ei pidanud seda teemat rohkem torkima. Silly me...

Ning kas see on tõesti nii halb, et mängujuhtidele antakse ilusasti kätte olemasolevad juhised ja tööriistad kätte erinevate muudatuste tegemiseks või mängu stiilile kohandamiseks. Ma näen seda et sellist asja pigem julgustusena, et Demmile tuletatakse meelde et at võib asju muuta. Kas mitte 2e polnud sellist julgustamist täis? Mõni mängujuht ehk lihtsalt ei julge reeglitega nusserdada, mõned teised lihstalt võtavad automaatselt et peaks ikka püüdma reeglitest kinni pidada, ja mitte väga muudatusi tegema või lihtsalt pole nad piisavalt osavad et teha häid hausruule. Mida on halba uue asja tegemises vanade vigade parandamiseks. kas mitte vana mitte hästi töötava asja uue paremini töötavamaga pole mitte näide progressist.

Lõpptulemusena hetkene playtest on poisike milles on mõned lootuskillud, tulevik koos tulevaste playtestidega näitab kuhu suunda asjad edasi liiguvad. Ma ei näe võimatuna et suur hulk lubadustest ära täidetakse, võibolla ma eksin, seda näitab aeg. Developeritel on olnud prohmakaid, WoTC pole just oma tegutsemistelt üks parimaid, aga mitte miski ei ütle veel seda et nad ei suuda ennast kokku võtta ning midagi head teha. Ma jään huviga jälgima, testima ning oma sõna kaasa ütlema. Kui pallju viimasest kasu on, seda näitab aeg, kuid WoTC on täitnud oma lubadust selles osas et inimeste arvamusi võetakse kuulda.
Erien ei olnud turvaline mäng, Erien oli väga tõhusa turvakontrolliga mäng. - logerin
Ghostwizard
Arhimaag
 
Postitusi: 1408
Asukoht: Saatuse radadel

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Jux 19:12 28. Jaan 2013

Mida kallim laps, seda valusam vits. Anname Udutontule ikka andeks, see arutelu on mulle päris palju seda Nexti tutvustanud.

Kommenteerimaks veel seda 3e puritaanide skeenet, siis selle advanced reeglite listi kohta on kummalisel kombel päris palju fännide poolset kiunu erinevates kommentaariumites võimalik lugeda. Tundub et need õiged D&D fännid tahavad ikka järgmised 15a veel turvaliselt oma kookonis olla ning sellised uuendused ärritavad neid. Ütlevad et "D&D is not GURPS", jms. On siis 3e-d omal ajal tõesti nii hullult reibitud, et see nii suurt kaitset vajab või on nii nagu ma arvan, et lihtsalt harjumuse pärast ei soovita muutusi (arengut).

Samas tuleb mul natuke nõustuda Udutondi kahtlustega, et kas nad ikka suudavad neid arenenud lisareegleid korralikult valmis teha. See on ikka metsik töö, et moodulid omavahel kõik kenasti klapiks. Minu meelest on selline eesmärk lausa ohtlikult ambitsioonikas, aga kõrvalt vaadata on põnev. Ise neid lisareegleid enivei ostma ei hakka ja loodan vaid et baasmäng lihtne ja õhuke olema saab.

Ahjaa. Udutondi pessimismile vastaks, et usun ikka, et nad see kord tõepoolest on sunnitud tegema uue ja parema mängu. Seda sellepärsat, et neil ei ole enam valikut failida. 4e on häbi, mida üritatakse unustada. Pathfinder on nüüd RPG turu liider. On rida uusi indilikke süsteeme, mille vahel fännibaas veel jaguneb. Nad peavad õnnestuma, muidu on nad sunnitud brandi nimega D ja D maha müüma või matma. Selg on vastu seina.
Jux
Valguse hoidja
 
Postitusi: 299
Asukoht: Viimsi

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Udutont 23:38 28. Jaan 2013

Ghostwizard kirjutas:Tead Udutont, no offence aga ma ei ole tükk aega millegi suhtes niivõrd suurte eelarvamustega inimesega suhelnud, ilmselgelt isegi rohkematega kui sa seda ise tunnistad. Saan rahu, et sul on omad arvamused ja põhjused miks sulle uue editsiooni meeldimine või sellest millegi lootmine võimatud on, kuid enamus sinu jutust näib olevat lihtsalt puhtsast küünilisusest ning pimedast vihast kantud olevat. Saan aru miks üks mu tuttav siin teemas toimuvat vestlust mõttetuks nimetas. Võibolla ma eksin, aga su senised postitused ei ole jätnud muule väga palju võimalusi.


:rolle: Tore, Udutont on nüüd ära määratletud, kui pimedast vihast ja puhtast küünilisusest kantud peletis. Kõlab nagu päris väljavõte Monster Manualist, lahe :D Juhuks kui sa tähele ei pannud, siis .... sa pole oma põnevale isiklikule arvamusele vaevunud ühtegi selgitust lisama. Et milles siis seisnevad nt need minu eelarvamused, mida ma isegi ei tunnista või kus on need metsikud pimeda viha ilmingud?

Mis puututub Mearlsi uskumatu udutamise üle naermisse, siis... kulla inimene tõlgi need kaks tsiteeritud lauset eesti keelde ja mõtiskle nende tähenduse üle. Kui aru saad, valgusta mind ka.

P.S. Saada oma tuttavale tervisi, juhul kui sa muidugi temaga veel suhtled, arvestades, et sellest 'mõttetust' vestlusest u 2/3 on sinu massiivsed tekstilõigud. Muide, täiesti siiras mitte pimedast vihast ja küünilisusest kantud tagasiside: less is more - konkreetne lühike tekst on tunduvalt mõjusam.
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Udutont 0:58 29. Jaan 2013

Jux kirjutas: Samas tuleb mul natuke nõustuda Udutondi kahtlustega, et kas nad ikka suudavad neid arenenud lisareegleid korralikult valmis teha. See on ikka metsik töö, et moodulid omavahel kõik kenasti klapiks. Minu meelest on selline eesmärk lausa ohtlikult ambitsioonikas, aga kõrvalt vaadata on põnev. Ise neid lisareegleid enivei ostma ei hakka ja loodan vaid et baasmäng lihtne ja õhuke olema saab.


Ära nõustu! Ma näen juba pimedat viha sinus kasvavat! :P Oleks ju tore, kui kõik see listis olev saaks hästi läbimõeldud reeglitega kaetud. Võib vaielda, aga minu arvates pole seda suutnud ükski varasem edition kogu oma eksistentsi jooksul, rääkimata launchist. Maht on metsik. Ainuüksi 3e Mass Combati reeglid on 140 lk*, kusjuures tegu on üsna kehva süsteemiga. Tegelikult Mearls isegi ei püüa väga varjata, et tegemist on soovide nimekirjaga, mille täitumist ei maksaks oodata . Selgitus: kuigi nüüd kõneleb minus mõistagi metsik künism ;) , siis tegelikult tuleb arvestada, et Mearls on päriselt ka müügimees, st tema põhitöö ongi 5e haipida. Kui müügimees ütleb, et võib-olla tekib probleem X, siis see sisuliselt tähendab, et probleem X tekib.

*Cry Havoc. Skip Williams väidab, et just sellisena olevat 3e mass combati reeglid kavas olnud, kuid ruumipuudsel jäid need välja.
Jux kirjutas: Ahjaa. Udutondi pessimismile vastaks, et usun ikka, et nad see kord tõepoolest on sunnitud tegema uue ja parema mängu. Seda sellepärsat, et neil ei ole enam valikut failida. 4e on häbi, mida üritatakse unustada. Pathfinder on nüüd RPG turu liider. On rida uusi indilikke süsteeme, mille vahel fännibaas veel jaguneb. Nad peavad õnnestuma, muidu on nad sunnitud brandi nimega D ja D maha müüma või matma. Selg on vastu seina.


Väga nõus, et nad on sundseisus. Üsna kindlalt ka nö majasiseselt. Ajad, kus D&D brändi kontrollisid rollimängurist fännid on ammu möödas. Praegu on D&D osa suurest masinavärgist, kus D&D sekstioon on tühine osa ärist. Kui peaks selguma, et see ei too piisavalt kasumit, siis sel lastakse tõenäoliselt hääbuda isegi kui fännibaas on suhteliselt suur (D&D mõõtu asi ei sure kergelt). Paraku tähendab sundseisus olek garanteeritult vaid stressi mitte head lahendust. Next suuruse projekti edukas vedamine on väga keeruline töö. Hetkel, kus asi veel pooleli, on see suuresti usu küsimus, kas 5e tiim on piisavalt võimekas. Minu arvamust te teate.
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Jux 11:26 29. Jaan 2013

Ma ei arva seda, et kui müügimees juba kahtleb eesmärkides, siis tuleks seda juba eos mitte uskuda. RPG mängutööstus on tänapäeval nii palju muutunud, eriti D&D jaoks, et nad ei saa endale tühja müügimula lubada, kuna fännibaas ei ole enam nii rumal. St. nad juba petsid oma fänne. Fännid oskasid D&D maha jätta küll.

Ma usun, et uus avatud arenduse strateegia poliitika on WotC-il hästi läbi mõeldud ja nad on oma fännidega nii ausad kui vähegi olla saavad. Vaata neid kickstartereid, kuidas tänapäeval RPG mänge toodetake/rahastatekse/turustatakse. Seal vaatab läbi video developer ise silmast silma oma fännidega. Fännid kaasatakse puhtalt usalduse pealt mängu loojate vastu. Mingit bullshittimist ei saa seda tänasel turul ükski tootja lubada.

Ma arvan, et D&D on põhjas ära käinud ja mis on igas WotC ettevõtte kihis loonud eluterve keskkonna, et midagi head teha. Nad ei kiirusta sellega ja mõtlevad asjad korralikult läbi. Mäng ju valmib alles 1,5a. pärast.
Jux
Valguse hoidja
 
Postitusi: 299
Asukoht: Viimsi

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Udutont 14:50 29. Jaan 2013

Ma olen hämmingus sinu optimismist. Tõsiselt. Sellega ma ei taha öelda, et sa pead liituma minu sünge maailmavaatega - pigem, vau, kuidas nad seda teevad? :)

Kirjutad, et fänne on petetud. Kas poleks loogiline jätkata: 'te olete meid petnud, te peate end enne tõestama, kui võite oodata meie usaldust'? Selle asemel kirjutad 'D&D on põhjas ära käinud ja mis on igas WotC ettevõtte kihis loonud eluterve keskkonna, et midagi head teha.' Sul on siseinfot WotC D&D meeskonna kohta? Pole ju. Märgid pigem näitavad vastupidist. Ikka ja jälle on mõni vana tegija saanud lambist kinga. Nt Rich Baker. Monte oli 5e meeskonnast sunnitud lahkuma. Eluterve keskkond? Usutavam on närviline õhkkond, kus võideldakse enda positsiooni säilimise mitte hea asja tegemise nimel.

WotC võrdlus kickstarteri projektiga on täiesti kohatu, isegi absurdne. WotC on korporatsioon, kus D&D pole kaugeltki ainus, millega tegeletakse ning D&D pole nende põhiline kasumiallikas. Lisaks on WotC Hasbro subsidiary. Kokkuvõttes, D&D on nende äris tühine. Nad tegelikult võivad endale lubada D&D põhjalaskmist. Ma ei vihka korporatsioone. Ma ei usu vandenõuteooriaid. On lihtsalt fakt, et korporatiivses maailmas tegutsetakse kasumi nimel. Pole mingit põhjust arvata, et juhtkonna tasemel oleksid nad ajendatud mingist missioonitundest D&D suhtes. D&D meeskond peab eelkõige tõestama end ettevõtte juhtkonnale mitte fännidele. Selleks tuleb näidata, et D&D on tegija - nüüd ja praegu. Pikk perspektiiv - hea elujõuline D&D - on kahjuks teisejärguline. Lühikeses perspektiivis toob D&D brändi uus edition garanteeritult kasumit, isegi kui puuduvad head ideed ja kirjapandud reeglid on vildakad.

Poolteist aastat on 5e suuruse projekti puhul appikarjuvalt lühike aeg. Praegu on ideed alles toored. Küpsetest ideedest valmiskirjutatud reegliteni on pikk tee. Valmiskirjutatud tekstist lõpliku tooteni laual on samuti pikk tee. D&D meeskonnal pole aega midagi rahulikult mõelda. Neil on tuli takus.

Kokkuvõttes, sa ei pea mõtlema nagu mina. Püüdsin lihtsalt avada oma pessimismi tagamaid :)
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Jux 16:08 29. Jaan 2013

Võrdlemaks WotC projekti Kickstarteri omadega, siis tõesti peaks see kohatu olema. Üks on fännide koostööl valminud indilik ühistoode, teine on suurkorporatsiooni masinavärgi üllitis. Kui jätta Paizo, WotC ja Fantasy Flight oma RPG toodetega kõrvale, siis kõik teised, võrdlemisi populaarsed tegijad kasutavad ikka Kickstarterit oma toodetete rahastamisteks. Näiteks White Wolf-i mängud, Traveller 5, CoC Horror on the Oriental Express, jne. Need kõik on tugevad tooteliinid, mis ei vajaks mingit fännide rahastust, kuna see müüks ja tooks kasumit sellegi poolest, kuid see ei taksita neil turult juba ennem toote valmimist 300k dollareid ära riisuda.

Tekib küsimus, kui indi see Kickstarter ikka on? Miks ei võiks D&D kickstarterit kasutada? Tundub et RPG turg on sellega harjunud ja neile meeldib bledgida 20$ pdf-i eest ja 50$ prinditud raamatu eest, mis on päris ilge. RPG maastikul on kickstarteri tähtsaim roll pigem promomises, mitte raha kerjamises.

Aga see selleks. Sisuliselt pea igat mängu arendatakse tänapäeval fännidega avatult. Kuulatakse nende tagasisidet ja tehakse vastavalt muudatusi. Ning see on väga positiivne, et selline raskemetallist masinavärk nagu WotC on oma tehased ära lammutanud ja paindlikumaks muutunud.

Oma naiivsuses usun, et kui 4e tehti tõesti tootmaks kiiresti kasumit (eesmärgiga rohkem kui 3e), siis nüüd neil on 4e ebaõnnestumise kogemus selja taga, siis 5e eesmärk on pigem just loodud pikka perspektiivi silmas pidades. Et ajapikku järkjärgult fännibaasi Pathfinderist tagasi saada.

Lähen kohe pühalikuks ja ütlen, et ma ei imesta, kui uus versioon hakkab kandma pealkirja D&D. Ehk siis punkt - ei mingit versiooni numbrit, ei mingit nexti, ei midagi rohkem ega vähem. D&D on nüüd valmis ja selliseks see jääbki. Ajalugu on neile näidanud, et see tooteliini restartimine mõjub D&D-le laastavalt ja killustab nende fännibaasi - nextiga nad üritavad saavutada vastupidist.

Ok, mis minu optimismi puutub, siis tõesti, mind on petetud ja D&D ei ole mulle kunagi enam see ainus ja õige RPG milleks ma algul seda pidasin. Mind huvitab vaid baasmäng - selle ma ostan kindlasti, kas või ajalooliseks artefaktiks oma kollektsioonis. Küll aga ma annan võimaluse neile ja elan natuke kaasa, et nad suudaks RPG populaarsust uue hea tootega tõsta. Staare on vaja, et midagi populariseerida. Hetkel on tabletop RPG-d väljasurev hobi ... eriti Euroopas.
Jux
Valguse hoidja
 
Postitusi: 299
Asukoht: Viimsi

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Jux 16:34 29. Jaan 2013

Jux
Valguse hoidja
 
Postitusi: 299
Asukoht: Viimsi

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Udutont 21:17 29. Jaan 2013

Jux kirjutas: Sisuliselt pea igat mängu arendatakse tänapäeval fännidega avatult. Kuulatakse nende tagasisidet ja tehakse vastavalt muudatusi. Ning see on väga positiivne, et selline raskemetallist masinavärk nagu WotC on oma tehased ära lammutanud ja paindlikumaks muutunud.


Avatus on tore. Iseasi kas kaasamist tegelikult tahetakse ja suudetakse läbi viia. Tahtmise osas - kaasamine on tihti üksnes PR trikk. See käib igasuguse kaasamise kohta, mitte ainult RPG arendamises. Ma siiski ei arva, et 5e puhul oleks tegu üksnes PR trikiga. Suutlikkuse osas- nii massiivset ja avatud kaasamist nagu 5e-s on väga raske sisukalt läbi viia. Minu arvates on 5e kaasamismudel liiga umbmäärane, et olla tõhus. Neil peaksid olema konkreetsemad ideed, play-test ülesanded ja tagaside küsimused. Võib-olla ma ei saa asjale pihta, sest ma pole püüdnud 'kaasuda'. Nende varasemast kaasamise praktikas on kahjuks negatiivseid näiteid. Nt 4e reeglite osas (kui huvitab võin püüda üles otsida) paluti avaldada arvamust. Fännid nägid vaeva, avaldasid arvamust osutades konkreetsetele reeglivigadele ja seejärel ....seda ignoreeriti. Ilma põhjenduseta. Võib-olla unustati ära.

Jux kirjutas: Mind huvitab vaid baasmäng .


Baasmängu osas olen mõnevõrra lootusrikkam. Ma usun, et kui nad sellele keskenduksid, siis võiksid nad saada hea tulemuse ka praegustes ajalistes raamides. Minu jaoks jääb baasmängust küll väheks.
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Irve 11:40 30. Jaan 2013

No pmst D&D puhul näen praegu sellist väga harrast projekti, kus hingetu korporatsioon püüab teha head süsteemi, mis toidaks arvutipõlvkonna 3e põlvkonna ära ja teiselt poolt jätaks piisavalt ruumi lisaraamatutele. Kohad kuhu lisaraamatuid planeeritakse on suhtkoht näha.

Näiteks klassid hästi spetsiifilisteks (üldistamata preestri näitel) = veelgi rohkem raamatuid. Ühildumatusprobleem on minu meelest neil isegi juba selline reegliversiooni elutsükli lahutamatu osa. Uut süsteemi kirjeldatakse kui lihtsat, sest eelmine oli reeglivastuolusid täis; siis tuleb see "harras aeg" kus saab välja anda varasemat mittemuutvaid raamatuid ja siis see aeg mil püütakse tekitada nende varasemate ja lisaraamatute ühisväljaanne ja lisatakse mingit jura mis reeglisüsteemi vastuoluliseks ja keeruliseks ajab et siis öelda, et kuulge: me nüüd jälle teeme seda uut.

Mis muidugi ei tähenda, et 5e algne väljalase kuidagi halb peaks tulema.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Ghostwizard 11:27 18. Mär 2013

http://wizards.com/dnd/Article.aspx?x=dnd/4ll/20130318

Mis seal ikka, ootan huviga ja loodan et mul jääb aega playtestimiseks, kuigi aeg on hetkel see keeruikam asi.
Erien ei olnud turvaline mäng, Erien oli väga tõhusa turvakontrolliga mäng. - logerin
Ghostwizard
Arhimaag
 
Postitusi: 1408
Asukoht: Saatuse radadel

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Ghostwizard 16:30 22. Apr 2013

Erien ei olnud turvaline mäng, Erien oli väga tõhusa turvakontrolliga mäng. - logerin
Ghostwizard
Arhimaag
 
Postitusi: 1408
Asukoht: Saatuse radadel

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Jux 17:35 22. Apr 2013

Kas see lugu on siin juba advanced reeglid? Ma ikka loodan, et basic game saab olema skillidest ja featidest puhas.
Jux
Valguse hoidja
 
Postitusi: 299
Asukoht: Viimsi

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Ghostwizard 18:35 22. Apr 2013

Jux kirjutas:Kas see lugu on siin juba advanced reeglid? Ma ikka loodan, et basic game saab olema skillidest ja featidest puhas.


Jux loe viimase lingi sisu. Mõlemad on optsionaalsed.

Featid on sisuliselt alternatiivvariant stattide tõsmisele. Kui sa ei kasuta fiite, siis lihtsalt tõstad teatavatel klassilevelitel mingit statti, kui aksutad siis on mängijatel võimalus valida statitõusu ja mingisuguse fiidi vahet.

Skillisüsteem on moodul ning seeläbi advanced rule juba.

Backgroundidega on asi hägusam. Ma eeldan et need on ka välja jäetavad, samas nende antavad asjad paistavad nii lihtsad ja arusaadavad et and on ehk mõeldud mingiks tegelase vormimis võimaluseks ka basicusse
Erien ei olnud turvaline mäng, Erien oli väga tõhusa turvakontrolliga mäng. - logerin
Ghostwizard
Arhimaag
 
Postitusi: 1408
Asukoht: Saatuse radadel

EelmineJärgmine

Mine D&D - reeglid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6