Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


5e

Original, 2e, 3e, 3.5e Dungeons & Dragons ning ka alternatiivne d20 kraam

Moderaatorid: surra, mart, Teemon, Irve

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Jux 17:57 30. Mai 2014

Ghostwizard kirjutas:Ning oleme ausad, mina tahaks siin teemas arutleda pigem reeglite, settingute ja nendealaste ideede üle

Phähh, igav ju - mina oskan siin teemas vaid teemaväliselt trollida :P
Minu pealiskaudne arusaam jääb reelgitest samaks - ikka see d20 class-based süsteem mille eesmärk on erinevatest poweritest endale üks buldooser kokku panna.

Minu ootus süsteemi osas oleks nii rules-light fantasy kui võimalik ja seda ma basic editionist ootaks. Sellise signaali on RPG kommuun andnud oma retro-kloonidega ja loodan, et wizardid teevad ühe defineeriva ja lihtsa versiooni sellest, mida saab mõnusalt mitte-gameritega laua peale visata et ühe lustliku dungeon-crawli maha pidada. Siiski kardan, et OpenQuest (d100) jääb selles osas ikka mu eelistatuimaks.

Sellegi poolest loen huviga, mida teie põhjalik reeglite analüüs 5e mängu kohta kajastab.
Jux
Valguse hoidja
 
Postitusi: 299
Asukoht: Viimsi

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Ghostwizard 11:04 3. Juun 2014

Praktiliselt kokkuvõte seni olemasolevast informatsioonist, pluss Mearls isegi arusaadavat juttu rääkimas: http://www.escapistmagazine.com/article ... ike-Mearls
Erien ei olnud turvaline mäng, Erien oli väga tõhusa turvakontrolliga mäng. - logerin
Ghostwizard
Arhimaag
 
Postitusi: 1408
Asukoht: Saatuse radadel

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Udutont 14:53 4. Juun 2014

Ghostwizard kirjutas: Ning oleme ausad, mina tahaks siin teemas arutleda pigem reeglite, settingute ja nendealaste ideede üle vs. kas 50 doltsi on õigustatud raamatu üle või kas WoTC on kuri hingetu suurkorporatsioon.

Praktiliselt kokkuvõte seni olemasolevast informatsioonist, pluss Mearls isegi arusaadavat juttu rääkimas: http://www.escapistmagazine.com/article ... ike-Mearls


On see nali? Millised reeglid? Viidatud artiklist saame teada, et a) staggered launch on hea, sest nii on rohkem ressurssi tegeleda core raamatute toimetamise jms viimistlemisega; b) D&D arendustiim koosneb 15 liikmest, kellest umbes pooled tegelevad tegelikult otseselt D&D RPG poolega; c) D&D suhtes on kõrged ootused ja D&D komplekssus eeldab, et lõppfaasis tegeleb sellega hulk inimesi; d) me ei anna infot võimalike digitaalsete rakenduste osas; e) meie üldine info mitte andmise poliitika tuleneb sellest, et me anname ainult lõpliku infot – „we'd rather have that unhappiness than people unhappy because we announced something and when we release it a year later it doesn't look anything like what we announced“

Ghostwizard kirjutas: Ma tunnistan ausalt. Mind ei koti, et 5e tegemine pole antud mingi ülientusiastliku indie seltskonna käes. On täiesti võimalik, et vabamad olud ja vähem korporatiivset nusserdamist tagaksid meile parema produkti. Teispidi usun ma et asja kallal töötavatel inimestel on soovi ja tahtmist tagada korralik mäng. Ma ei oska kommenteerida wizardsi töötingimusi või -õhkkonda, kuid playtestides nähtu ja infokillud on suutnud hoida üleval minu lootuse ja huvi, et sellest tuleb asjalik süsteem. Kui ei tule, siis well... s**t lugu.


Sa möönad, et ilma korporatiivse nusserdamiseta tuleks mängusüsteem tõenäoliselt parem, kuid see ei koti sind? Veel enam, sa püüad küsimust naeruvääristada iseloomustades seda kui diskusiooni "kas WotC on kuri hingetu suukorporatsioon"? Mitte, et see midagi muudaks, aga veelkord. WotC on lihtsalt korporatsioon: see ei ole kuri. See on paratamatult "hingetu" nagu kõik suured masinavärgid. Mind see teema tegelikult ka ei huvita. Kirjutasin sellest, sest mulle on jäänud mulje, et seda aspekti tahetakse ära unustada - D&D arendustiimist eelistatakse mõelda, kui mingitest vaakumis eksisteerivatest indie entusiastidest.

Mõned inimesed on elevil, sest tulemas on uus D&D edition. Nad väga tahaksid, et sellest tuleks hea süsteem. Arusaadav, mina tahaksin ka. Millest ma ei saa aru on kriitikameele puudumine kogu selle protsessi suhtes. Neljas edition oli 3E-ga võrreldes ilmselge läbikukkumine nii mängusüsteemi kui kasumi osas. Praeguseks on D&D kaotanud esikoha Pathfinderile. Viies edition võiks seda trendi muuta, kuid ma ei näe seda potentsiaali. Ma ei näinud seda nende arendustiimis. Ma ei näe seda 5E süsteemis, mis, juhul kui see olemas oleks, peaks juba kõikjalt välja paistma. Poolteist kuud enne viienda editioni launchi ei tutvusta arendustiimi lead designer meile uue süsteemi revolutsioonilisi ideid. Vastupidi. Süsteemi kohta infot välja ei anta, sest see pole lõplik. Seda muuhulgas hoolimata asjaolust, et aprilli esimeses pooles olevat neil juba olnud asi 97% valmis? :lol: :3:

Ghostwizardit ajab aega ajalt väga närvi see, et ma ei taha kanda tema roosasid prille. Mind jälle kurvastab kriitikameele puudumine, sest ma arvan, et selleks, et midagi head saada tuleb seda ka nõuda.
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas sentius 16:49 4. Juun 2014

Minu viis kopikat:

Ma mängin D&D-d alates 2e aegadest ja omamoodi meeldivad mulle kõik editionid. Praegu käimas 4E mäng ja see on tegelikult päris hea, kui harjuda veidi. Kui tuleb 5E, siis ostan ka selle ja proovin. Kogu kommertslikkuse juures ei ole ju eriti midagi kurta, kui pean kord 7 a jooksul uue base-seti ostma, puhas lugemisrõõm ju, isegi kui mängus ei ole ideaalne ruleset.

Ehk siis - vähem vingumist ja rohkem rõõmu, et selline mäng on. Proovime ära ja kui ei meeldi, siis mängime vanemaid versioone. Raamatute hinna osas vingujad võrrelgu korra oma paberversioonide ja erikustkohast saadud pdf versioonide hulga vahet ja edasi olgu tasasemad.

Mäng on hea.
VägivaldneKarvasjalgneRabavistrikPistrikPart
ehk meeter hammast ja tilluke tuvi otsas.
------------
Õnnelikkus on kohustuslik!
sentius
Ruunitundja
 
Postitusi: 421
Asukoht: pealinna halluse ori

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Udutont 19:22 4. Juun 2014

Midagi sellist ma arvasin: mul on juba kolm tolmuimejat, aga ma ostan ikkagi uue, sest see on uus ja sel on uue kujundusega rattad. See teeb kurvaks, sest kui sääraseid ostjaid on piisavalt, siis toodetaksegi pidevalt uue kujundusega, mitte paremaid mudeleid. Krt, ma peaksin hakkama tolmuimejate müüjaks - see valdkond näib palju tulusam kui ma arvasin. :P

Mind isiklikult ei huvita mingite uute reeglite lugemine lihtsalt uudsuse pärast. Loen neid ikka ainult selleks, et leida parem süsteem või vähemalt häid ideid enda kodukootu parandamiseks.

Mäng on hea. D&D 5e tõenäoliselt mitte.
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Jux 12:05 5. Juun 2014

Proovin kah pisut vastata Udutondi kirglikule kriitikale kõige kohta mis on 5e.

Udutont kirjutas:Neljas edition oli 3E-ga võrreldes ilmselge läbikukkumine nii mängusüsteemi kui kasumi osas. Praeguseks on D&D kaotanud esikoha Pathfinderile. Viies edition võiks seda trendi muuta, kuid ma ei näe seda potentsiaali. Ma ei näinud seda nende arendustiimis. Ma ei näe seda 5E süsteemis, mis, juhul kui see olemas oleks, peaks juba kõikjalt välja paistma.


Nõus 4e osas. 3e oli fenomenaalne õnnestumine omal ajal ja Pathfinderi näol elab oma tervet elu seni maani edasi (kuigi pärast 15a üha enam hakkavad eluaegsed ühe-süsteemi puritaanid avastama enda jaoks uusi süsteeme). Aga tuleb aru anda, mis ajendas 4e-d nõnda disainima - see oli kriitka selle palavalt armastatud 3e kohta. Varasemate versioonide mängijatele ei meeldinud reeglitesse uppuda ja tahtsid lihtsust. 4e-ga aga ei mindid ajas tagasi vaid edasi. Leiutati midagi uut ja tulemuseks oli fantasiliselt hästi unit-testitav balantsis reeglistik. Paraku sai paari aastaga selgeks, et hästi disainitud algoritmid mis arvutitele meeldivad, ei meeldi paljudele inim-mängijatele.

Lihtsuse all sooviti just ajas tagasi minemist ja 4e oli tõestus, et wizardsid seda ei paku - sai alguse vanakooli renesanss ja loodi mitmeid edukaid avatud litsentsiga retroklooni mänge.

4e riskiga lõikasid wizardsid endale näppu ja peagi leiti end ilma olevat nii 1-2e kui ka 3e fännidest. Kuidas nüüd siis brändi ja meie hobi postrit nimega D+D ikkagi päästa? Just nimelt proovida need mängijad koondada. Ja selles osas tahakski vastu vaielda 5e arendustiimi kriitikale. Idee on hea ja välja käidud info põhjal võib järeldada, et:
- basic edition koondab enda alla retro fännid, mitte ei ole killustatud 5-6 nüanssides eristuva mängu vahel. Leian et see oleks hea tervikuna meie hobile, kuna koos oleme ju tugevamad :)
- PHB saab sisaldama täiendavaid reegleid, mis peaks 3e fännidele meelejärele olema. Loodetavasti tehakse midagi veel paremini kui pathfinder/3e, mitte halvemini :)

Sellega minu vastuargument ka lõpeb. Ma ei ole 5e drafti lugenud ega mänginud. Ammugi ei ole meil aimu, mida tegelikult basic ja full 5e endast kujutavad. Kuidas realiseeruvad meile lubatud valikulised reeglid ja kui hästi suudavad nad seda kõike oma lisatoodetega supportida. Sellegi poolest mul ei ole põhjust olla hetkel negatiivselt meelestatud.

Huvitab tegelikult, mis ajendab olla senise info põhjal 5e suhtes väga kriitiline. Millega on tiim hakkama saanud, mis on selge signaal peagi valmivast viletsast mängust?

Udutont kirjutas:Poolteist kuud enne viienda editioni launchi ei tutvusta arendustiimi lead designer meile uue süsteemi revolutsioonilisi ideid. Vastupidi. Süsteemi kohta infot välja ei anta, sest see pole lõplik. Seda muuhulgas hoolimata asjaolust, et aprilli esimeses pooles olevat neil juba olnud asi 97% valmis?

Kas 97% või 98% valmis, vahet pole. Mis on 100% kindel on see, et shit-storm fännide poolt tuleb nii kui nii. Kui terve nähtus see fänlus üldse olla saab, aga see selleks. Mina igatahes mõistan, et seda viginat ennem müüki jõudmist püüakse võimalikult palju ohjata. Arvan lihtsalt, et 5e-ga üritatakse võtta kasutusele ideid mis on seni töötanud ja üritatakse 4e moodi mitte riskida.

Udutont kirjutas:Mäng on hea. D&D 5e tõenäoliselt mitte.

Olles üldiselt D&D kriitik - pidades selle reeglistikku küllaltki halvaks nii algajatele kui ka kogenumatele, siis igasugune dnd kritiika leiab minus sooja tervitust. Selle kohta ütleks ise, et mäng on halb, kuid 5e äkki kuidagi meeldib :).

Off-topic, kuid dnd kontseptsioon HP-st ja abstraktsest AC-st on selle esialgse versiooni põhjal kuidagi mõistetav - võttes arvesse, et toona tähendas 1 combat round ühte minutit mängus.
Jux
Valguse hoidja
 
Postitusi: 299
Asukoht: Viimsi

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Udutont 15:27 5. Juun 2014

Jux kirjutas: 4e riskiga lõikasid wizardsid endale näppu ja peagi leiti end ilma olevat nii 1-2e kui ka 3e fännidest. Kuidas nüüd siis brändi ja meie hobi postrit nimega D+D ikkagi päästa? Just nimelt proovida need mängijad koondada. Ja selles osas tahakski vastu vaielda 5e arendustiimi kriitikale. Idee on hea ja välja käidud info põhjal võib järeldada, et:
- basic edition koondab enda alla retro fännid, mitte ei ole killustatud 5-6 nüanssides eristuva mängu vahel. Leian et see oleks hea tervikuna meie hobile, kuna koos oleme ju tugevamad :)
- PHB saab sisaldama täiendavaid reegleid, mis peaks 3e fännidele meelejärele olema. Loodetavasti tehakse midagi veel paremini kui pathfinder/3e, mitte halvemini :)


Siit algavad erimeelsused: laias laastus olen nõus asjade käiguga, kuid mitte tõlgendusega. Eesmärk ühendada erinevate editionite fännid on õilis, kuid väga-väga raskesti teostatav, sest editionid on liiga erinevad. Eesmärgi saavutamiseks on vaja rohkem kui ühte geniaalset ideed. Selliseid ideid ei paistnud kuskilt, isegi mitte ajal, kui tiimis oli veel Monte. Peamiselt klopiti üles üldist ebamäärast vahtu. Mearls ei ole silmapaistvalt hea deisgner, parimal juhul on ta keskpärane (ta oli muuhulgas 4E taga). Teised arendustiimi liikmed pole paremad - nii palju kui nad üldse tuntud on. Võrreldes 3E kahuriväega ei näinud ega näe ma tiimis potentsiaali, et ambitsioonikaid ideeid teostada. Sellest järeldan, et jutt edition war lõpetamisest on suuremas osas lihtsalt PR möla.

Jux kirjutas: Huvitab tegelikult, mis ajendab olla senise info põhjal 5e suhtes väga kriitiline. Millega on tiim hakkama saanud, mis on selge signaal peagi valmivast viletsast mängust?


Mind teeb nukraks see, et hea asja tegemise asemel tehakse tsirkust, a la 5e PR "playtest" kampaania. Minu arvates on selles osalt süüdi ka need fännid, kes süüdimatult karjuvad hurraa iga kord, kui neile taevamannat lubatakse. Selline suhtumine ei distsiplineeri arendajaid.

Ma näen asju nii. Kui TSR läks pankrotti, siis sai D&D osaks korporatiivsest masinavärgist. Esilagu see töötas: suured rahad + head designerid = 3E. Loomulikult ei ole 3E perfektne, aga võrreldes 2nd ed oli see tohutu arenguhüpe. 3E 'ga ei jõutud tegelikult valmis - algusest peale oli planeeritud 3.5E, nö vigade parandus ja edasiarendus, ma kujutan ette, et midagi suunas, mis praegu on Pathfinder (Monte kirjutas sellest kunagi.) Kahjuks nõudsid korporatiivsed ülikonnad peamiselt 3.0 müügiedu kordumist ja seega anti välja 3.5E nii, et parandused on pigem kosmeetilised ja osalt üldse mitte vajalikud, kuid piisavalt ulatuslikud, et uus materjal ei ühildunud mugavalt vanaga. Võib diskuteerida, kuid mulle näib see soovina uuesti põhimõtteliselt samade raamatute pealt raha teha. Mingil hetkel 3.5E ammendus - raske on pidevalt uusi lisaraamatuid toota, aga toota on eluspüsimiseks vaja. Selle asemel, et 3E edasi arendada tehti suure kisaga hoopis uus ja imelik asi nimega 4E. Minu arvates selge taandareng, mh ostke meie miniatuure! Minus süvenes arvamus, et nagu 3.5E oli 4E arendamise peamine motivatsioon uuesti rahamasin käima saada, mitte tõsiselt D&D brändi arendada. Sama arvan 5E-st. Ehk ma olen 5E suhtes negatiivselt eelhäälestatud, mille põhjuseks on WotC varasem toimetamine.

Konkreetsemad põhjused, miks ma arvan, et 5E on halb on esiteks playest. Mulle jäi selline üldmulje, et see oli pigem PR kampaania, polnud konkreetseid visioone, plaani nende teostamiseks ja testimisülesandeid, vaid toimus selline üldine mullipuhumine ja kaootiline tõmblemine, kus pidevalt visati õhku ideid ja heideti siis neid kõrvale. Peamine põhjus, miks ma arvan, et 5e on halb on praegune vaikus. Kui süsteem pole 1,5 kuud enne PHB poodi ilmumist nii valmis, et sellest saaks rääkida, siis pole korralikult läbitöötatud ja testitud süsteemi olemas. Kui uus revolutsiooniline ja toimiv süsteem oleks olemas, siis oleks juba ammu saanud anda infot põhilahenduste kohta minemata detailidesse, mis võivad lõppviimistluse käigus muutuda.

Jux kirjutas: Arvan lihtsalt, et 5e-ga üritatakse võtta kasutusele ideid mis on seni töötanud ja üritatakse 4e moodi mitte riskida.


Ennustan kohvipaksu pealt, et 5e ei ole revolutsioon - D&D tõusmine tuhast ja edition war lõpp - , vaid mingi suht suvaline kompott erinevatest ideedest, mis tervikuna ei tööta, kuigi mõned lahendused võivad olla päris huvitavad.

Jux kirjutas:
Udutont kirjutas:Mäng on hea. D&D 5e tõenäoliselt mitte.
Olles üldiselt D&D kriitik - pidades selle reeglistikku küllaltki halvaks nii algajatele kui ka kogenumatele, siis igasugune dnd kritiika leiab minus sooja tervitust. Selle kohta ütleks ise, et mäng on halb, kuid 5e äkki kuidagi meeldib :).


Pidasin silmas tabletop RPG'd üldiselt mitte konkreetselt D&D.
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Ghostwizard 20:21 3. Juul 2014

Basic rules (kui välja jätta kollid ja maagilised esemed) on väljas: http://wizards.com/DnD/Article.aspx?x=dnd/basicrules
Erien ei olnud turvaline mäng, Erien oli väga tõhusa turvakontrolliga mäng. - logerin
Ghostwizard
Arhimaag
 
Postitusi: 1408
Asukoht: Saatuse radadel

Eelmine

Mine D&D - reeglid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6