Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


5e

Original, 2e, 3e, 3.5e Dungeons & Dragons ning ka alternatiivne d20 kraam

Moderaatorid: surra, mart, Teemon, Irve

Kasutaja avatar

5e

PostitusPostitas Irve 21:14 20. Sept 2011

Niih. Wizards värbas Monte Cooki:
http://wizards.com/dnd/Article.aspx?x=dnd/4ll/20110920

Mis tähendab, et 5e on tulemas. Judisen elevusest. Või midagi.

I've spent the past several months talking about D&D's past and how that relates to its future. It's now time to focus much more on the future of the game. Monte has an unmatched design pedigree in the RPG field, and for that reason we've brought him on board to work with R&D in making D&D the greatest RPG the world has seen. Over the next few weeks, Monte will use this column to share his thoughts about the game. As we look to chart D&D's future course, this column will continue to be a place where we share our ideas and listen to yours, and we hope you'll keep reading, discussing the contents, and sharing your feedback and thoughts with us and the larger D&D community. That's what makes Legends & Lore a conversation that we can all participate in.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas mart 10:46 21. Sept 2011

1e - 1977
2e - 1989
3e - 2000
3.5e - 2003
4e - 2008

Kui oleks 5e, siis oleks väga nobe tulemine.
Monte kaasamine on muidugi tore, ta on d&d-le palju head teinud.
mart
Dominus Monstrorum
 
Postitusi: 1001
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Irve 13:12 21. Sept 2011

Ilmselt on Wizards aru saanud, et kui kogukonna poolehoidu ei saa, lähevadki päriselt Pathfinderit ostma ja ei salli sind ja su müüginumbrid kukuvad ära.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Ghostwizard 13:43 21. Sept 2011

See on ise küsimus muidugi kui kaua läheb selleni et 5e välja tuleks. 3,5 lõpuaegadel kasutasid nad erinevaid selle lisaraamatuid selleks, et testida oma mõtteid (nt. reserve-fiidid complete mages ja Tome of Battle). Nii et jah kui 5e siis arvatavasti kuuleb sellest ehk ainult paari aasta pärast.

Cook annab vähemasti lootust et nad ei tee midagi 4e-st hullemat. Kuigi samas, kunagi ei tea. Mõnes mõttes tundubki paremana kui neljas selliseks lühikeseks vaheepisoodiks jääb ja midgai mõistlikumat selle asemele tehakse. Aga siinkohal räägib muidugi mu enda pettumus 4e suhtes (vahemärkusena tahaks kommenteerida et kipun võrdlema neljandat Windows Vistaga, mis ausaltöeldes nii kohatu võrdlusena ei tundugi).

Pean muidugi Irve kommentaariga nõustuma, et Wizardsit paneb tõenäoliselt Pathfinderi edukus muretsema, eriti veel arvestades internetiavarustest aegajalt läbi kumavat kommentaari et PF on see mis 4e oleks pidanud olema. Liites otsa valdava rahulolematuse viimasega, siis ei ole selels "kiirustamises" midagi üllatvat.

Ei saa öelda et mul oleks mingisugust konkreetset soovinimekirja. Esimene muudatus ehk mida sooviks näha oleks ehk see et klassidel oleks taas mingisugune suurem erinevus ja et oleks rohkem optsioone klasside enda all neid erinevaks ehitada, 4e surus pea iga asja mingisse väga konkreetsesse rolli (pole uuemate raamatutega tutvunud nii et kui keegi soovib mind teha), st. 3,5 fighteri võis ikka arendada väga erinevatesse suundadesse, mis jäid küll kõik seotuks eri relvarühmade efektiivse kasutamisega, kuid samas ei olnud sa mõeldud olema ainult tank. Need oleks võibolla esimesed ja peamised asjad, töötav multiklassimine ka ehk (mitte see naljanumber mis neljandas oli). Okei... see nimekiri ilmselt läheks liiga pikaks.

Misajaks siis ma seda oletaksin... arvan et 2012 teisel poolel ehk hakatakse sellest ka selles vormis juttu tegema, et teeme nüüd viiendat. Samas kes teab kui tehakse asja kiiremas tempos ehk isegi on arvata et 2013 kevadel näeb asi ilmavalgust.
Erien ei olnud turvaline mäng, Erien oli väga tõhusa turvakontrolliga mäng. - logerin
Ghostwizard
Arhimaag
 
Postitusi: 1408
Asukoht: Saatuse radadel

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas mart 16:30 21. Sept 2011

5e on väga keeruline ülesanne. See peab olema põnevam, huvitavam ja toimivam mitte ainult 4e-st vaid ka Pathfinderist. Kui 2e vajas ravi ja 3e oli suur samm paremuse poole, siis Pathfinder eriti ravi ei vaja. 5e-s peab olema midagi väga geniaalset, et konkurentsi välja kannatada. Loodame, et see geniaalsus siis tuleb :)

3e tulekuga ei tulnud mitte ainult värske mängumehhaanika vaid kaasnesid uued tuuled ja mitmed väga kaasakiskuvad uued plaanid. Meenub näiteks Herberti Dune-il põhinev d20 mäng, mis jäi paraku ära. Näiteks Call of Cthulhu, autoriks ... Monte Cook :) Olid ka Wheel of Time, Star Wars ning OGL-i kraami tohutus koguses. Muudatus oli põhimõtteline, süsteem avas ükse oluliselt avaramasse maailmasse.

Mina ootaks 5e-lt midagi sarnast -- huvitavamat mängu.
mart
Dominus Monstrorum
 
Postitusi: 1001
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Irve 20:13 21. Sept 2011

Ilmselt tahavad nad ka mingit tellimuspõhist netiteenust üles panna. Umbes et rollilehetegijad tasuliselt netis ja/või lahendus kinnikeeratud e-raamatuna.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Lord Sauron 20:49 21. Sept 2011

Ma küll tunnistan, et pole 4e-d põhjalikult mänginud, kuid nüüd, olles PFi ka praktikas ära proovinud - ma ei mõista üldse, mis osas PF on see, mis 4e oleks pidanud olema. 4e võttis kätte ning balansseeris klassid ning muutis mängu tiimitöö põhiseks. Jah, anti teed arvutimängulisusele, kuid oleme ausad, seda oli ka 3.5 juba väga tugevalt. Elik 4e kaotas ära 3.5 suurima probleemi - klasside täieliku ebavõrdsuse. Mis on midagi, mida PF pole teinud. Tore fighteril on nüüd veel rohkem feate, millega mitte midagi kasulikku teha. Ja võlur lõpetab ikkagi kõik kokkupõrked (olgu lahingulised või mitte) ühe-kahe loitsuga, ilma ülejäänud tiimi abi vajamata.
Sealjuures mainin, et mulle meeldib siiski kõvasti 3.5 rohkem, kui 4e, kuid just valikuvõimaluste pärast. Reegelduste poolelt on 4e hea. Aga ilmselgelt peab 5e siis minema mingit muud rada - tasakaalustatud reeglid ei ole inimestele nii olulised.
"See on kui plastikmälu, sisemine jõud, mis teid alatasa hõimulaadsete moodustiste poole suunab. See plastikmälu püüab tagasi võtta oma iidset kuju, sugukondlikku korda. See on kõikjal teie ümber: korporatsioonid, politseisalgad, spordiklubid, tantsurühmad, mässuliste rakukesed, plaanikomiteed, ühispalvused."
"Varastatud päevaraamatud"
Lord Sauron
Valguse hoidja
 
Postitusi: 265
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas glikorgo 22:54 21. Sept 2011

Mulle 4e üldse ei meeldi. Kõik oli nii pahupidi pööratud 3.5 võrreldes ja jäin 3.5 pooldama. Olen ka pathfinderit mänginud ja mulle meeldib väga see, et half elf on tehtud mängitavaks rassiks seal ja palju muudki. 5e peaks olema samm tagasi 3.5 juurde ja siis teises suunas samm edasi. Loodetavasti tuleb ikka midagi head.
glikorgo
Asjatundja
 
Postitusi: 41
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Jux 15:25 22. Sept 2011

Nagu olen ennemgi maininud siis 4e on minu dnd ja eelistan seda 3.5-le. Mida aga 4e puhul tuleb tõdeda on see, et tegemist on ikka küllaltki keerulise süsteemiga. Pane sinna alla kõik lisaraamatud + compaign settingu erireeglid ja tulemuseks on paras ports peavalu.

Osad arvajad internetis spekuleerivad, et tulevased rollimängud (seega ka järgmine dnd) liiguvad hoopis tagasi juurte juurde, st. rohkem "rules light" süsteem ja rohkem atmosfääri. Võiks ju tähendada ka vähem peavalu :P.

2009 lasti uues kuues välja UK klassika "Dragon Warriors". Olles lugenud selle mängu reeglite sissejuhatust, olin ma väga ülllatunud kui lahe see on. Selle mängu reklaamiks soovitan ka seda arvustust lugeda.

Teine innovaatiline rpg on HeroQuest (2. ed), mis on siis jutustava mängumehhaanikaga. Pole täpsemalt uurinud, kuid tundub põnev.

Nii et rpg-des on suunamuutused täitsa märgata. Kuidas aga selline asi võiks wizardsile pideva rahavoo tekitada, seda ma küll ei oska öelda.
Jux
Valguse hoidja
 
Postitusi: 299
Asukoht: Viimsi

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas mart 12:55 26. Sept 2011

Monte kirjutab oma uuest tööst
http://montecook.livejournal.com/247101.html

While I'm at it, let me also add, please don't make assumptions about what I'm doing based on things I've done in the past. The future is not yet written.


See annab lootust, et on tulemas midagi põhimõtteliselt uut :)
mart
Dominus Monstrorum
 
Postitusi: 1001
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas mart 12:42 28. Sept 2011

Nüüd võib öelda, et lõhnab üsna korralikult uue versiooni järgi :)

Monte Cooki uus artikkel -- rohkem juttu ja tegevust, vähem veeretusi.

http://www.wizards.com/dnd/article.aspx ... 2F20110927
mart
Dominus Monstrorum
 
Postitusi: 1001
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Udutont 15:13 29. Sept 2011

mart kirjutas: See annab lootust, et on tulemas midagi põhimõtteliselt uut :)


Loota võib alati, aga seni kirjutatust küll mingit põhimõttelist uuendust ei paista. Rohkem selline üldine heietamine selle üle, mis niigi selge ja tegelikult ka varasemates editionites olemas. Mille poolest erineb nt rank süsteem 3.0 skillide rankidest koos take 10 reegliga? Aga mida siit oodatagi. Ega keegi ju ei arvagi, et Monte oleks kuigi siiras, kui ta väidab, et eesmärgiks on luua parim D&D süsteem, mis kunagi on eksisteerinud. Ma ei kahtle hetkegi, et Montele palgamaksjate tegelik eesmärk on lihtsalt uute core rulebooki'de pealt garanteeritult raha teenida. Süsteem ei peagi olema uudne vaid näima piisavalt uudne ja kvaliteet on oluline vaid nii palju, et umbes 5-10 aasta pärast oleks lootust ka ed 6.0. pealt korralikku nutsu kokku lükata.

Aga ootame ja loodame, et ikkagi tuleb midagi põhimõtteliselt uut ja head :)
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas mart 12:11 3. Okt 2011

Selles, mida Sina kirjeldad polegi midagi uut. Tolles artiklis oli uuem see, et kui DM peab kontrollima mängija oskust "salaja", siis puudub suur mõte täringuid keerutada ja see, et kui mängija suhtub keskkonda rollimänguliselt, siis anda talle boonust oma oskuste kasutamisel.
mart
Dominus Monstrorum
 
Postitusi: 1001
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas Udutont 13:22 3. Okt 2011

mart kirjutas:Tolles artiklis oli uuem see, et kui DM peab kontrollima mängija oskust "salaja", siis puudub suur mõte täringuid keerutada


Selles ei ole mitte midagi uut. Monte ise kirjutab, et "mäletate kuidas 1editionis avastasid haldjaid automaatselt salauksi". See ei ole mingi sisuline uuendus ka 3ed osas. On ju ilmne, et skill rank + take 10 reeglit saab edukalt rakendada passiivsete (ehk salajaste) oskuste osas. Uuenduseks on see ehk ainult nende jaoks, kes näpuga raamatus järge veavad ja pole suutelised ise mõtlema. Nii palju kui mina rollimängureid tunnen, siis selliseid praktiliselt pole.

mart kirjutas: ja see, et kui mängija suhtub keskkonda rollimänguliselt, siis anda talle boonust oma oskuste kasutamisel.


See on ju rollimängu ABC. Mis vahet seal on, kas see on konkreetseks reegliks kirjutatud või mitte? Või tahad sa öelda, et mängudes, kus oled osalenud ei ole sellist boonust antud, sest reeglid sõnaselgelt seda ette ei näe? :)
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

Re: 5e

PostitusPostitas mart 16:20 3. Okt 2011

Udutont kirjutas:Monte ise kirjutab, et "mäletate kuidas 1editionis avastasid haldjaid automaatselt salauksi".

Vot ei mäleta, kas Sina mäletad? :) Haldja klassi salauste otsimine käis kuuese täringuga. Mäletan seda, kuidas kohutav salauste otsimine lahti läks, kui DM "salaja" kuuest sõrmitses. Just nimelt otsimine, sest otsimisel oli leidmise tõenäosus suurem. Ja seda, kuidas "kahtlasest" piirkonnast üritati mitu korda läbi käia, jälgides kas DM haarab uuesti kuuese järele.

Loe seda Monte lauset uuesti :)

Monte artiklis mainitud reeglid pole see "põhimõtteline uus" mida ma uuelt versioonilt ootan. Suund on hea aga need on vaid detailid. Lootus põhimõttelise uue järgi tuli Monte väitest: "While I'm at it, let me also add, please don't make assumptions about what I'm doing based on things I've done in the past. The future is not yet written."
mart
Dominus Monstrorum
 
Postitusi: 1001
Asukoht: Tallinn

Järgmine

Mine D&D - reeglid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6