Postitas Ghostwizard 11:03 5. Dets 2007
Olen neil asjadel vaikselt silma peal hoidnud, neelates iga uut infokildu, mis üles on tulnud. Alguses oli isegi veel huvija ootus asja suhtes, nüüd lihtsalt juab lihtsalt mingist nõulaiferlikust huvist, mis seal siis on, sest kuigi on olnud ka huvitavaid asju, mis on jätnud antud juhul ka head muljet, siis on nende asjade kõrval ka hulgaliselt seda olnud mis viivad ikka mõtte juurrde, et 3.0 ja 3.5 forever. Võibolla proovin veel asja ära, kuid üldmulje on skeptilisem kui alguses
Igastahes on praeguste infokildude põhjal jäänud mulje et asi on ikka väga combatikeskne. Võimalik, et mulje on lihtsalt sellest, et põhiline kraam mida on avalikustatud ongi olnud põhiliselt võitlusega seostuv, kuid kui ridade vahelt lugeda on aru saada, et nii see ongi... kusagil on vist isegi wizardsi poolt öeldud öeldud a la, et kõigi nende uute võitlusoskuste kõrval on neil ka 3.x süsteemist jäetud alles ka kasulikke ja lahedaid mittevõitlusomadusi. Kusjuures teeks kõrbvale sellise vihje, et wizardsi 4e tekstides n kohati sõna lahe üle kasutatud.
Igastahes rasse on kas 7 või 8: Human, Elf, Eladrin, Halfling, Dwarf, Tiefling, Dragonborn ja wizardsi lehe ja playtestide andmetel half elf, kuid räägitakse et races and classesis polnud neist juttu. Klasse on eeldatavasti 8 nö täöiesti kindlat, nagu mulje on jäänud: cleric, fighter, paladin, ranger, rogue, warlock, warlord, wizard. Viimast oldavat põhjalikult kärbitud ja tema multifunktsionaalsist kahandatud, põhiliselt kuna enam koolkondi pole läheb enamus asju mida ta suudab kas evocationi või illusioni alla. Tunnistan et warlockiga seonduv on olnud isegi mõnevõrra huvitavam, nad saavad valida erinevate jõudude (fey, infernal, vestige, stars) endale patroonjõu, kelle kaudu nad oma oskuse saavad ning keda mingil moel nad teenivad.
Oskustest, omadustest, fiitidest ja loitsudest on olnud vähe juttu olnud. Igastahes savad kõik klassid deature ja oskusi, mida nad saavad kasutada kas per encounter, at will või per day. On palju juttu olnud ka talent treedest. Mitmed vanad fididon tehtud kindla klassi omadustesks ja kõik klassid saavad mingi hulga omadusi mida nad saavad kasutada. Mõned neist on suisa imelikud ja kahtlased ( a la paladini üks smite omadus mis lisaks annab lähimale liitlasele kaitseboonust, sed alugedes oli küll wtf, teised... eriti võitlusoskused omavad teatavat animeactionlikku lõhna. Oskusi on omavahel kokku sulatatud ja nö Vancian magic system ehk preppamine 80% protsu hulgas ära kaotatud.
Ausaltöeldes rohkem hetkel kirjutada ei viitsi, kokkuvõte nö põhisüsteemist asjaga. Võibolla lisan midagi hiljem... hetkel loengusse...