Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


4e ametlikult välja kuulutatud

Original, 2e, 3e, 3.5e Dungeons & Dragons ning ka alternatiivne d20 kraam

Moderaatorid: surra, mart, Teemon, Irve

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Ashlar 14:04 10. Okt 2008

4e raamatud on ka juba Eestis müügil, Ludo lauamängupoes Tallinnas.
Ashlar
Seikleja
 
Postitusi: 21
Asukoht: Tallinn

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Erick 11:15 20. Okt 2008

Olen nüüd 4E-d mänginud mõned kuud kahes erinevas kampaanias. Pean nentima, et mulle valmistas uus süsteem pisukese pettumuse.

Põhjus - koos keerukusega lasid Wizardid süsteemist välja ka coolness'i. Seletan lähemalt.

Mis ajast on lahe lüüa 50%+ ajast oma vastastest mööda? Ilma, et sul oleks võimalustki oma olukorda taktikalise mõtlemisega oluliselt parandada, sest kuramuse boonused (flank, higher ground, pikaliolemine, staatused) ei stack'u. Su vastane võib olla flangitud, pikali tõmmatud, maa külge kleebitud, uimane ja ometi saad sa oma hit rollile lisada vaid +2?!

Teiseks, minionid. Enamusel neist on sama hea to hit boonus kui PC'del, sama hea või paremgi AC ja *ometi* kukuvad nad ükskõik kui hädise dämmiga löögi peale? Wizardid tahtsid tekitada eepilist mõõdet, et lahinguväli kihaks vastastest. Kihabki, aga sellest jääb mõru maik suhu, nagu lööks dekoratsioone mättasse. Näevad uhked välja, aga kui mõõgaga torkad, tuleb peale sentimeetrit pappi tühjus vastu. Miks ei võiks minionite rollis kasutada madala leveli monstrumeid, kes kunagi alguses tõsist peavalu pakkusid ja kelle löömine, nii et su ühe täringuviske peale kondid ragisevad ja soolikaid lendab, on seega just eriti rahuldustpakkuv?

Lootimise mõte on kadunud. Kui iga leitud itemi pealt saab tagasi vaid fraktsiooni (maagilise eseme puhul nt 1/5) selle tegelikust hinnast, tekitab see ikka tuska küll. Rõõm asjade leidmisest on kadunud, need on mõttetu flavor kuldmüntide läheduses. 3.5Es oli kõigel väärtus, isegi kullatud aknaraamidel, lahinguvarustusest rääkimata. Kui näpud olid põhjas ja turi tugev, võis peale edukat lahingut terve salga jagu aturviseid ja relvi seljas minema tassida ja tillukese varanduse teenida. 4Es jalutad sa mööda tapetud vaenlase seljas olevast korralikust turvisest ja lahinguvarustusest nagu see oleks tükk hobusesõnnikut. Lootimine pole enam sellele kulutatavat aega ja vaeva väärt.

Ka maagilised itemid ei paku leevendust. Suurem osa neist töötab üks kord päevas ühe roundi vältel või mingis väga spetsiifilises olukorras. Möödas on need ajad, kus leegitseva mõõga omanikuna võisid uhkelt igale löögile fire damaget lisada. Nüüd võid üks kord päevas 1d6 jagu lisada ja loota, et vastane läheb põlema ega suuda 10+ viskega esimesel võimalusel save'ida.

4E surub mängijaid raamidesse. Ilma toetava (kusjuures, ideaalis 5-liikmelise!) party'ta on iga 4E tegelane mõttetu mees, kes ei suuda üksi midagi ära teha. Ma olen mänginud 3.5 kampaaniat, kus party's oli lihtsalt 2 (hästioptimeeritud) fighterit. Toona ma arvasin, et see seab teatud limitatsioonid (healeri puudumine oli alatine komistuskivi), aga 4E kõrval oli see puhas awesomeness. Tõsi, encounterid olid vastavateks skaleeritud, aga üldise maailma elu-olu taustal olid need tüübid tegijad, kes suutsid üksipäinigi mõne roundiga kümneid vastalisi surmata.

Ma mõistan, et DM'idele võib 4E olla oluliselt kergem jooksutada. Kadunud on keerukused ja ebakõlad. Kuid just need komplekssused muutsidki 3.5E nauditavaks. Öeldakse, et 3.5E oli katki, halvasti balansseeritud, võimaldas nutikatele liiga palju. Tagantjärele vaadates ütleks, et kõik, mis võimaldab mängijatel end eriliselt vingetena tunda, on samm õiges suunas. 3.5E võis teatud pingutuste tulemusel PC'd ennast ikka väga erilisena tajuda lasta, kõrgematel levelitel lausa jumalamõõtu tegelasena. 4E paneb sind ennast lihtsalt eriliselt keskpärasena tundma.
Võib ka nii...
Erick
Turist
 
Postitusi: 2

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Orz 16:12 11. Nov 2008

Erick kirjutas: Ilma, et sul oleks võimalustki oma olukorda taktikalise mõtlemisega oluliselt parandada, sest kuramuse boonused (flank, higher ground, pikaliolemine, staatused) ei stack'u. Su vastane võib olla flangitud, pikali tõmmatud, maa külge kleebitud, uimane ja ometi saad sa oma hit rollile lisada vaid +2?!
Tehniline küsimus... Kas DM ei halasta sellistel puhkudel ning ei anna omaltpoolt pisukestki +2 boonust, rääkimata siis +5 või +10 boonusest? Kas ma eksin kui ma oletan, et DM võib anda ±2 boonuse?

Erick kirjutas: Teiseks, minionid. Enamusel neist on sama hea to hit boonus kui PC'del, sama hea või paremgi AC ja *ometi* kukuvad nad ükskõik kui hädise dämmiga löögi peale?
Juhul kui DM ei ole raamatupidamise fänn, siis ma soovitan teha DM-ile teha omapoolseid järeleandmisi. Pole mõtet DM aega väärkasutada. Sain aru, et tavaline NPC vs Minion on nagu kruubipuder vs kiirnuudlid.

Erick kirjutas: Lootimise mõte on kadunud.

Siin on vist vilja kandnud DM-ide kriitika, et PC-d kas virisevad ja ei ole stash'iga üldse rahul või siis virisevad stiilis "veel üks +2 mõõk? pähh!".

Erick kirjutas: Möödas on need ajad, kus leegitseva mõõga omanikuna võisid uhkelt igale löögile fire damaget lisada. Nüüd võid üks kord päevas 1d6 jagu lisada ja loota, et vastane läheb põlema ega suuda 10+ viskega esimesel võimalusel save'ida.
Spetsiifilisus iseenesest ei kõla halvasti, aga see näide näitab, et asi on jama. Ühesõnaga, õigustet kriitika. DM töö on mõelda välja mingid ägedad erandid!

Erick kirjutas: 4E surub mängijaid raamidesse.
Siis on DM-il palju meeldivam roll neid raame lõhkuda ja mängijaid üllatada!

Erick kirjutas: Ilma toetava (kusjuures, ideaalis 5-liikmelise!) party'ta on iga 4E tegelane mõttetu mees, kes ei suuda üksi midagi ära teha.
Kui ma DnD'd olen mänginud, siis olen vahel kippunud isetsema, sama asja on juhtunud korvpallis - aga ma ei pea seda vajalikuks, samuti ei kuulu see vist hea tooni hulka. Väärtustagem tiimitööd! :)

Erick kirjutas:3.5E võis teatud pingutuste tulemusel PC'd ennast ikka väga erilisena tajuda lasta, kõrgematel levelitel lausa jumalamõõtu tegelasena. 4E paneb sind ennast lihtsalt eriliselt keskpärasena tundma.
Oma kogemustest ütleks, et see 'enda väga erilisena tajumine' ei ole vist päris ohutu asi, vähemalt siis, kui see 'enda erilisus' piirdub ainult DnD-ga. Ma ei tea seda 4E värki, kogemused puuduvad, aga mul on usku sellesse, et tegelikult võib asi toimuda seltskondliku mõistatuste lahendamise, strateegiamängu ja killurebimise pinnal. No üksi Char'ide ja Dungeonide ehitamine on vaieldamatult põnev, aga kui see on muutunud tähtsamaks kui sõpradega lävimine, siis olen tagantjärele leidnud, et see pole päris õige asi olnud.
°
Orz
Arhimaag
 
Postitusi: 1453
Asukoht: Eesti

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Kriza 16:34 16. Jaan 2010

Korra proovisime 4ED mängida kogenud 2-3,5 mängijatega ning kokkuvõttes loobusime. Minu iginad uue süsteemi kohta järgmised:

1. Ära on kadunud paljud võimalused karakterit eriskummalistes suundades arnedada. Näiteks spellcasteri puhul on spellide valik kõvasti kokku surutud ning enam ei saa teha "Mindbender" tüüpi sortsu või võlurit. Minu jaoks oli (ja on ka praegu) karakteri juures "kiiksude" juurdemõtlemine pool mängurõõmu.

2. Süsteem eeldab, et punt on kindlalt ühe asja eest väljas ning tegutseb täpselt kooskõlas oma rolliga. Leian isiklikult, et see tavamaailmas nii päris ei käi - ikka on igas inimkoosluses omavahelised sisepinged või eriarvamused. 4ED karistab sellised pundid kiirelt surmaga.

3. Nagu ka eelmistes kirjatükkides on mainitud, sobib 4ED minu meelest väga hästi algajatele ning strateegilist hack'N'slash stiilis mängijatele. Mängijatele, kes leiavad võluva olevat sellise mängu, kus tegelase karakter ning muud omadused kui löögijõud olulisemad on, kipub süsteem nõrgaks jääma. Seda siis vähemalt standatrsete (loe: ametlike) kampaaniate puhul.

Tervis,

Kriza
Kriza
Seikleja
 
Postitusi: 24

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Jux 16:47 23. Nov 2010

Üks küllaltki põhjalik arvustus 4e kohta:
osa1
osa2
osa3
Jux
Valguse hoidja
 
Postitusi: 299
Asukoht: Viimsi

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Light 12:34 24. Nov 2010

See on hea arvustus, ning mulle endale meeldib väga 4e.
Muudab DM'i töö mitu korda kergemaks ja minu arust ei piira üldse mängijate tegevust nagu mõned arvavad. Peale selle on tõesti koletised ehitatud mängijatest eraldi, nad on ehitatud nii, et neid oleks huvitav maha tappa.
Ja pealegi, mäng peab muutuma. Ja kui ei taha 4e'd siis on ju Pathfinder sõbraks.
Light
Asjatundja
 
Postitusi: 44

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Jux 10:57 2. Dets 2011

Oleme nüüdseks nii kaugel, et wizardid tunnistavad isegi, et kõik ei läinud ikka nii hästi kui algul tundus, ehk 4e ametlikult saastaks kuulutatud.

Mulle tundub, et dnd, nii 4 kui 3 ja ilmselt ka 5, pakub mulle huvi ühe vähem ja vähem. Oma fantasy RP elamuse saan ma edaspiid kätte Dragon Warriors-i nimelisest mängust. Seda hetkel küll vaid reeglite lugemise põhjal otsustades.
Jux
Valguse hoidja
 
Postitusi: 299
Asukoht: Viimsi

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Udutont 11:56 2. Dets 2011

Jux kirjutas:Oleme nüüdseks nii kaugel, et wizardid tunnistavad isegi, et kõik ei läinud ikka nii hästi kui algul tundus, ehk 4e ametlikult saastaks kuulutatud


"4e ametlikult saastaks kuulutatud" on kerge kunstiline liialdus. Pigem leebe kriitika 4e kohta ühelt Wi$ardite tegijalt. Oletan, et Wi$ardite ridades on neid päris mitu, kes on 4e suhtes olnud kriitilised juba ammu või algusest peale. Aga kriitika, eriti Wi$ardite ridadest, ei tule ärile kasuks. Nüüd on leebe kriitika OK, sest valmistutakse 5e tulekuks.

P.S. Lõbus on see koht, kus artiklis iseloomustatakse varasemate editionite Fighterit kui Wizardi kaitsjat. Alates 10 levelist on see pigem ikka vastupidi. Või kuidas see 3e Fighter peaks ka madalal levelil suutma Wizardit melee rünnakute eest kaitsta? ....OK, uuesti lugedes avastasin, et viidatakse üksnes 1e ja 2e rollidele. No ma ei tea. Vähemalt 2e ei võimaldanud fighteril väga edukalt Wizardit kaitsta, kuigi sõltuvalt DM'st võis see olla lihtsam kui 3e-s tänu teistsugusele initsiatiivisüsteemile ja palju udusematele reeglitele....OK veel pilku peale heites avastasin, et otsesõnu ei räägitagi sellest, et Fighter tegelikult Wizardit kaitsta suutis, vaid et "iga mängija teadis, et fighteri roll on Wizardit kaitsta" :lol:
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Eelmine

Mine D&D - reeglid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6