Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


4e ametlikult välja kuulutatud

Original, 2e, 3e, 3.5e Dungeons & Dragons ning ka alternatiivne d20 kraam

Moderaatorid: surra, mart, Teemon, Irve

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas piir 13:58 4. Juul 2008

Arcanar kirjutas:* Soovitan kasutada Power Card'e - see muudab lahingu käigu kiiremaks. ( http://thegamerdome.com/power-cards-cha ... d-dragons/ )

Sellele kohale ei saa hästi ligi. Parem link on siin
piir
Deaktiveeritud
 
Postitusi: 596

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas holebuulD 19:01 4. Juul 2008

Arcanar kirjutas:* Mängijatele tasub selgitada, et kui nende grupi koosseis ei kata ära nelja põhirolli, peavad nad valmis olema päris põnevateks lahinguteks. Kõige rohkem teeb haiget Leaderi puudumine. Hädavajalikkuselt järgmine on Defender.


Kas se tähendab, et kui minu mängus on 3 playerit, on neil raskem kui muidu?
holebuulD
Manatark
 
Postitusi: 609
Asukoht: Tallinn

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas piir 0:43 5. Juul 2008

holebuulD kirjutas:Kas se tähendab, et kui minu mängus on 3 playerit, on neil raskem kui muidu?

Jah, seda see tähendab, kui mängid ametlikku moodulit. Kui ise seikluse valmis kirjutad, siis ei pruugi tähendada. Võid aga kindel olla, et ise tasakaalustatud encounteri konstrueerimine on paras pusimine, enne tasub ikka natuke testida kogu 4e värki.
piir
Deaktiveeritud
 
Postitusi: 596

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas piir 17:13 5. Juul 2008

Natuke ilusama disainiga Power Cardid leiab siit.
piir
Deaktiveeritud
 
Postitusi: 596

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Teemon 11:00 8. Juul 2008

minu esmamulje polegi nii hull kui kartsin. PHBst olen jõudnud läbi lugeda enamus üldist mulli ja clericu klassi, mis oli esimene. veelkord, tegu esmamuljega ja võib sisaldada (ja ilmselt sisaldabki) ebatäpsusi/fakivigu. veidi kommentaare võrdluses 3.5ega:

palju on lihtsustatud minu silmis 3.5e jaburaid asju, mida pidi vanasti tabelist kontrollima. saved, attack bonused, skillicheckid jms. nyyd on lihtsalt pool su levelist see baascheck, otsa ability mod ja muud boonused, mis võivad mõjuda.
eriti tobe imo 3.5 skillpointsade teema (mis oli muidugi hyppeline edasiminek 2e ultrajaburusest :P), niipalju kui mina nägin, siis 90+% juhtudel maksimeeriti ikka skillid ära, mitte ei jagatud skillpointsa laiali 4 korda suurema hulga skillide peale kui sa maksimeerida oleks saanud. seega mõttetu arvutada nende skillipointsadega, eriti uutel mängijatel tekitas see ka parajalt segadust kui ütlesid et sul on nyyd 40 skillpointsa ja jaga need 2ra ning siis lugesid ette reeglid esimese leveli maksimumide, crossclass skillide jms taolise kohta. 4es valid lihtsalt skillid, mida oskad, ja kogu lugu.

tundub, et featisysteemi oluliselt muudetud pole, sul feadid on jagatud eraldi klassidesse nagu tavalised, rassifeadid jne.

spellisysteemi on veidi tõsisemalt muudetud. sul on at will, per encounter ja per day spellid (ja ka muidu powerid mittespellijatel). selles mõttes positiivne, et jäävad ära need jaburad olukorrad, kus hommikul ärgates 10 lev wizard suures madinas paugutab oma spellitagavara tyhjaks ning peale seda on ta järgmise hommikuni põhimõtteliselt niru relvastuse ja ettevalmistusega 2-3 lev faiter ehk siis võib põhimõtteliselt uuesti magama kobida või niisama praktiliselt kasutult kaasa jõlkuda.
samas on tugevalt nuditud d2mmi mittetegevate loitsude valikut ja kasutusvõimalusi. kui sulle meeldib asju teisiti kui uks-jalaga-maha-ja-kõige-kõvem-dämmiloits-sisse lahendada, on su võimalused oluliselt rohkem piiratud. siin on muidugi WotCil loomulikult hea võimalus tuua varsti turule spell compendium 1,2,3,4,..,76
see on vast positiivne muudatus, et saad iga uue leveliga ka uue spellilevelile ligi, enam ei käi see üle ühe klassileveli

klassilevelitega on yldse mingi kerge ymberkorraldus tehtud, ette on nähtud kolm vahemikku, 1-10, 11-20 ja 21-30. neid asju on veidi omavahel eristatud, millistele asjadele ligi saad jms. 11levelil saad valida mingi paragon pathi vms, mis annab sulle mingeid lisaboonuseid. jäi meelde, et seal tekkis vist ka mingi multiklassimise võimalus
üldse käib mäng kuni 30. levelini. mis on ilmselt mulle personaalselt häiriv pisiasi - ekspitabel on keerulisemaks tehtud. 3.5e puhul ei viitsinud ma kunagi arvestada, palju mul kokku ekspi on, arvestasin lihtsalt et palju on jooksval levelil. kehtis lihtne reegel, et järgmiseks leveliks on sul vaja 1000 x praegune level ekspi juurde. enam see reegel ei kehti.

varustusega on väiksemad muudatused, veidi rohkem on maagilist tr2na ringi korraldatud, keha peale on slotid laiali jagatud ja asjadel on soovituslik level kyljes. slotinduses muidugi mingit põhimõtteliselt uut pole, vanasti neid lihtsalt ei nimetatud nii nagu arvutim2ngudes
küll aga käib kogu raamatust väga otseselt läbi lihtne skeem - tapa kolle, luudi, kasuta mida saad kasutada ja ülejäänud maagiline träna müü ning osta omale sobivam maagiline träna. ei ole enam seda vanade rollim2ngupeerude "maagilised asjad on erilised, neid ei osta külapoest" mentaliteeti.

palju on igasuguseid pisemaid muudatusi, combatis on standard, move, minor ja free actionid, mida saab väiksemaks v2lja vahetada ehk siis võid ka teha ntx standardi ja 2 minorit jne. free actione tee palju tahad, kuni DM kisama hakkab. PHB ylesehitus on selline, et ntx cleriku peatykis on ka k6ik tema loitsud, varustuse all on ka kogu maagiline kraam jne. ravimine on ringi korraldatud.

seda pikka juttu kokku võttes - systeem on jupp maad parem kui ma kartsin. ehk siis tundub, et kannatab mängida kyll. põhiline erinevus 3.5ega tundub olema lihtsustamine ning enamus lihtsustusi tunduvad olevat asjalikud. samas on kapist v2lja tuldud, selgelt kumab igalt poolt l2bi diablo stiilis tapa-luudi-müü-osta tsükkel, mida ei üritata enam kuidagi varjata. 3+e oli see veel imo natukene teinekord taustal "punktiirjoonetega".
loomulikult võib igat süsteemi mängida nagu soovid, samas lusikaga saab ka kraavi kaevata. 4e on tapa-luudi-müü-osta skeemi mängudes kindlasti väga hea. kui iga encounteri lõppemise eeldus pole 1 pool surnud ja luuditud, on ta ilmselt minu hinnangu järgi umbes sama hea kui 3.5e, võibolla siiski veidi vähem sobilikum. samas kindlasti hoolitsevad wizardid selle eest, et lähitulevikus tuleks välja ports lisaraamatuid, mida kaasates olukord paraneb. igat systeemi saab suht igat sorti m2nguks kasutada, kysimus on lihtsalt selles, et kuipalju peavad m2ngujuht ja m2ngijad olemasolevale reegeldusele ja m2nguloogikale asju juurde leiutama sel hetkel, kui kirjeldamisest ei piisa, vaid oleks vaja reeglit asja kohta.

suure hurraaga ma ei kipuks kõiki vanu mänge üle kolima/pooleli jätma ja uusi alustama. samas päris uut mängu alustades võiks täesti kaaluda 4e peale minekut.

varsti puhkusele, siis jõuab vast ka PHB korralikult l2bi lugeda, otsa DMG ning veidi sirvida ka MMi, siis saab parema pildi ette. ning eks reaalne pilt tuleb ikka alles m2ngu k2igus v2lja, ei piisa kuivast raamatute lugemisest. samas võibolla oli sellest jutust kasu mõnele 3.5e peal kõhklejale, kes kaalub 4e proovimist. midagi peab ju m2ngima enne diablo 3 väljatulekut :P
Magistritöö teeb sääsest elevandi
Teemon
Nutikas Lutikas
 
Postitusi: 4022
Asukoht: harjumaa majad

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas piir 12:14 8. Juul 2008

Puhtalt rollimängule panustavad seltskonnad ilmselt ei vaja 4e süsteemi. Kuna combatit on puhtas rollimängus vähe, pole oluline ka combati läbiviimine ja karakterite väga täpne asetatus ruumis. Seega puudub ka sügavam mõte hakata mingi uue süsteemi järgi kakelema ja selleks raamatuid ostma.

Kuna aga ka puhas rollimäng mu arusaamist mööda vajab aegajalt võlusõnade lausumist ja 4e keerab kõik senised süsteemid pea peale, siis rollimängule panustavad seltskonnad tõenäoliselt 4e süsteemi ei salli. Milleks lammutada laiali senitoimiv ja raisata aega tundmatu süsteemiga tutvumisele... et siis rõõmsalt tõdeda – uus on saast. :)

4e süsteemist olen avastanud mitmeid väikseid nüansse, mis alternatiivsetes d20 süsteemides juba on juurutatud. Kuna ka palju reeglijuttu tundub olevat kirjutatud teadvate inimeste poolt, kes ka ise palju mänginud on, näib mulle, et 4e puhul on seekord proovitud midagi head teha. Kas ja kuidas see tegijatel õnnestus, jätan omalt poolt siin kommenteerimata. Ikka selleks, et mitte üles kütta hullfoorumlasi.
piir
Deaktiveeritud
 
Postitusi: 596

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas mirko27 21:27 23. Juul 2008

Ostsin omale core gift boxi (PHB, DMG, MM) amazon.com-st. Tahaks nüüd kõrvale võtta muud kraami ka, kas eestis on võimalik osta kuskilt?
Ei viitsi kuu oodata enam.
mirko27
Asjatundja
 
Postitusi: 40
Asukoht: SIin-seal

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas azrael 10:15 26. Juul 2008

See on harjumatu ning naljakas, et vahemaad ei mõõdeta enam feetidega. Ei - tegemist pole üleminukuga SI ühikutele - kõik kaugused mõõdetakse fantaasiamaailmas RUUTUDEGA! Näiteks vibuga saab lasta 20 ruudu kaugusele ilma penaltyta :D
I think I can give away one of my seven doomsday devices and still be feared!
azrael
Tõeotsija
 
Postitusi: 177
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas holebuulD 15:47 26. Juul 2008

Aga mitte halb.

3.5e-s mõõdeti feetides, aga 1 ruut oli 5x5 feeti, niiet see squaride systeem säästab palju arvutamist
holebuulD
Manatark
 
Postitusi: 609
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Udutont 19:26 26. Juul 2008

Lihtsam neile, kes arvutavad ruutudes. Kui kaart ei ole 5x5 ruutmõõdus või kaarti üldse pole teeb see elu tüütumaks. Selliseid sammukesi hack&slash lauamängu poole võis muidugi 4ed oodata.
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas piir 22:01 26. Juul 2008

Udutont kirjutas:Selliseid sammukesi hack&slash lauamängu poole võis muidugi 4ed oodata.

Mida veel võis 4ed puhul oodata? Oleks hea kõrvutada ootusi ja tegelikkust.
piir
Deaktiveeritud
 
Postitusi: 596

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Udutont 14:16 28. Juul 2008

Oletus põhineb 2ed ja 3ed erinevustel. Viimane on oluliselt rohkem "ruuduline" (kuubiline) ja mängulauakeskne. Hack&slash on alati D&D's domineerinud, varasemates editionites võib-olla isegi enam kui 3ed. Seega ootuste kohaselt on 4ed laias laastus veelgi enam "streamlined" dänzeoncrawl, kus põhirõhk on miniatuuridega ruudulisel mängulaual toimuvatel high-power ja high-fantasy lahingutel. (mõistagi käib asjaga kaasas -st illustratsioonid- moeshow kulturismifännidele, "beibed terasbikiiinides")
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Irve 0:43 29. Juul 2008

Jah -- mina ka lootsin, et mõõgad on rohkem sakilisemad ja ogalisemad ja et õlaturvised on veel suuremaks läinud! :D
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas ohpuu 11:48 29. Juul 2008

oot, kas vahemaid linnade vahel mõõdetakse siis tuhandetes ruutudes? näiteks maailmakirjeldustes: Waterdeepist on Cormyrisse 4000 kiloruutu? (ja kujutlege nyyd NPCd seda ytlemas, ilma et silma ette tuleks The Order of the Sticki koomiks.) ilmselt tulevad käibesse ka pindalayhik ruutruut ja ruumalayhik kuupruut.
ohpuu
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 3001
Asukoht: Balti jaam

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Paganarh 12:53 5. Sept 2008

kui jutt juba online-koomiksite peal läks siis meistergeek kes teeb PvPonline koomiksit (ning on kah D&D mängur), tegi paar strippi 4th edist

koomusk 1
koomusk 2


ja muide, teises koomiksis aset leidev situatsioon on väga tuttav heh


edit:

heh, Penny Arcade mängib kah
eh
Paganarh
Shamaan
 
Postitusi: 1599
Asukoht: orbiidil

EelmineJärgmine

Mine D&D - reeglid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6