Leht 4 koguhulgast 7

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitatud: 17:50 29. Mai 2008
Postitas Orz
Ja kui Evil ei ole enam piisavalt Evil, siis tuleb appi võtta Taint!

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitatud: 18:31 29. Mai 2008
Postitas Ove
Kui see kuripaha Evil ei ole enam piisavalt Evil tuleb temast Evilim tegelane, lööb ta maha ja hakkab isegi kõige Evilimaks...Vot

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitatud: 11:25 9. Juun 2008
Postitas Arcanar
Käes.

Player's Handbook läbi loetud. Hea kraam. Nüüd nõks aega ja uurimist veel ning saangi alustada oma esimese 4th Edition mänguga.

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitatud: 13:55 9. Juun 2008
Postitas Tanel
Ove kirjutas:Kui see kuripaha Evil ei ole enam piisavalt Evil tuleb temast Evilim tegelane, lööb ta maha ja hakkab isegi kõige Evilimaks...Vot


Eieiei, mängija ise, suures evili hävitamishoos, muutub ise selleks suuremaks eviliks, tapab kogemata oma kõige kallima sõbra/kaaslase/naise/mehe, saab ise selle käigus raskelt haavata ja on sunnitud elu lõpuni skafandris olema ning mängu lõpus, saades aru millega ta hakkama on saanud tõstab käed taevapoole ja karjub

"NOooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!"

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitatud: 17:29 9. Juun 2008
Postitas Ghostwizard
Olen natuke jõudnud asja sirvida ning praegune suhtumine on kõhklev. On nii asju mis tõesti on meeldivad ning võimalik ka et paremad lahendused, kuid samas on ka omajagu pettumusi. NIng noh, minumeelest on WoWi võrdlused õigustatud.

Multiclassing on tõsine pettumus, lubati kõike head ja toredat kokku, kuid nüüd... kuni class training fiidini on kõik tore, kuid sealt edasi on asi pigem vormis, et kuluta fiite selleks et vahetada välja oma klassi erinevaid võimeid teise klassi omade vastu (st võttad nt rangeri exploitse, wizardi spellide asemel). Saan aru sellest, et saad võtta teise klassi omadusi, kuid selleks veel hunnik fiite kulutada? Võibolla ma olen lihtsalt vinguv powergamer, aga lihtsalt see süsteem on halb. Algsed lubadused rääkisid ikka sellest kui hea asi olema saab ning kui hästi töötab, nüüdseks aga selgunu...

Ning lööjad ja at will asjad. Ausaltöeldes ei oska ma päris kindlat seisukohta võtta. Tunnistan et mulle kohutavalt meeldib ToB, kuid see et iga löök mida kombatis teed on mingi erivõte? Pigem eelistaks lihtsalt seda, et löögid on enamasti tavalised, lihtsalt on olemas vastavad võitlusasendid (ehk siis stance-id, mis antud süsteemis ka kenasti sees) ja lihtsalt need mõjutavad võitlus ja siis vahepeal kliivid või teed mingeid "virutan tüübi teise toa otsa" lööke. Samas on suht hea jkällegi et tüübile nii kilbi kui mõõgaga sisse sadamine on üheks rünnakuks kokku arvestatud, selle asemel et hakkad jälle vaatama, mis kramuse ruul see nüüd oligi.

Nö võimalus karakteri mitmekülgsemalt arendada on teisest küljest puudulik. Jah sa võid valida oma fiidid ja powerid, kuid oled ikka klammerdatud oma rolli poolt raiutud kindlate tegurite külge. St. on suht võimatuks muudetud dexi baasise või laskur-fighteri tegemine (ftr on nüüd puhtalt võll(lugege tankija) melees). Nii kahe relva käsitsemine kui ka asjade vibuga elimineerimine on muudetud suht puhtalt rangeri pärusmaaks. TWF on õigupoolest saanud asjaks mida suudabki ainult rajaleidja.

Rituaalide süsteem on õigupoolest meeldiv uuendus, kuigi see ilmselt jääb küsimärgiks kas kõik rituaalid peaksid olema ka saadaval kõigile, kel vastav skill, tase ja komponendid olemas. Kuid see on juba majareeglite küsimus. Samas siiski mõni rituaal omab teatavat võrdlust... linked portal=town portal. Lisaks on ka tunne, et mitmed nüüdsed rituaalid või lihtsalt välja jäänud(noncombat/nonadventure) asjad oleksid võinud säilida erinevatele klassidele ka muul kujul.

Skillisüsteemi vastu polegi nagu midagi, suht asjalik iseenesest.

Rassidest ja klassidest rääkides. Tunnistan, nagu juba varemgi, ma ei hakka halama, et appi, gnoomi pole, poolorki pole või et tõprad, nad jätsid sortsu välja. See, et pool tosinat klassi on puudu kuni nad uuel (ja uhkemal?) kujul valmis vorbitakse, poole minu jaoks probleem. Nagu ka tiefling baasrassina pole, kuigi dragonborni kallal jään ilmselt vinguma veel pikemaks ajaks :P Gnoom pealegi kenasti monstroosas olemas. Aga samas jääb küsitavaks kas rassid omavahel nii balansis on. Esmapilgul paistavad osad tgevamas ja osad nõrgemad, aga võimalik et see võrdsus on ka sügavama analüüsimise teema.

Klasside kallal sai muidugi juba natuke vingutud, kuid muidu on nad omades piirides suht okeid. Paladin ehk võiks olla rohkem võitluskunsti ja vähem palveid, kuid eks ole need tal nüüd suht kokku põimitud. Warlock meeldib oma olemuselt (meeldis juba tema 3.5 variant), wizardile on spellbook ka alles jäetud jne. Paragon pathide vastu pole ka midagi, toimivad nö klassi spetsialiseerumuse või kindla temaatika pole suundumisena, olles tõusnuna prežtiisklasside asemele. Ainuke probleem on see, et kohati pole suutnud WoTC neile mõistlikke nimesid välja mõelda, aga see on ilmselgelt väike mure.

Hetkel pool sessisegase peaga rohkem kommenteerida ei suuda, osa sellest infost oli asualtöeldes juba varem teada. Igastahes ei taha praegu kommentaaridega väga kaugele ka minna, tahaks enne ikkagi asja järgi proovida kui saab mõne lõppsõna öelda.

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitatud: 18:34 9. Juun 2008
Postitas Irve
Mulle on ka põgusa sirvimise toel tunne jäänud, et paljud reegliotsused lähtuvad sellest, et mis arvutimängudes lõbus on ja et kuidas seda üle tuua.

Samas mis ma, vanur, ilgun, mina olin 3e sihtgrupp. D&D vähemasti tuli ilusti kapist välja ja ütles selge sõnaga, et millist mängu temaga mängitakse. Võib-olla see spetsialiseerumine polegi nii halb mõte ja minu probleemid lähtuvad sellest, et proovin kuvaldaga graveerida.

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitatud: 23:26 9. Juun 2008
Postitas Bernard
Arvan, et kuvaldaga või mitte, tabasid sa just naelapead Irve. Mulle on täpselt sama mulje jäänud.

Ma ei ütle, et see hea on, ma ei ütle, et see halb on - aga (A)DD on suht pikka aega, kui mitte alati veits rahamaiguga üritus olnud. Antud uuendus on selles mõttes jälle omal kohal - there, where the money lies. Palju mängijaid = palju kliente; palju kliente = ...

Mis ei tähenda, et kuvaldaga graveerida ei saaks, saab küll. Aga graveerimiseks on paremaid riistu (näiteks kasvõi ise tehtud) ning kuvaldaga on ikka kõvasti lõbusam VIRUTADA!

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitatud: 14:30 10. Juun 2008
Postitas Teemon
kas kuskilt on mingil m6istlikul kujul srd saadaval v6i kasutasite alternatiivseid kanaleid?
ma pole eriti syvenenud sellesse 4e asja, a v6iks vast pilgu peale visata kui asi nyyd v2ljas...

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitatud: 18:16 26. Juun 2008
Postitas necromancer
Ma olen ka ainult sirvinud. Midagi revolutsiooniliselt uut ja paremat nagu pole... Ei näe põhjust, miks see üldse on tembeldatud uueks versiooniks asjast.... Minu meelest võiks selle nimi olla 3,5E POWERGAMERZ REMIX ... mängu tehnilise poole arendajatele võib öelda kaks sõna: "U S*ck!"

Samas nad on oma lubadusi pidanud, tegelast on tõepoolest kergem teha... palju vähem klasse ja skille ... valikut saab palju kiiremini ja lihtsamini langetada...

Kõike on tehtud positiivsemaks, vähem miinuseid, rohkem boonuseid... Näiteks rassid annavad nüüd ainult boonuseid ... Kõik on nii positiivne... levelitega tuleb nii palju feate ja ability boonuseid, et need ei mahu juba ilmselt level 5 juures karakterilehele ära...

Poolhaldjad pole enam peksukotid (neil on nüüd +2 CON ja +2 CHA). Uus peksukott on nüüd Tarrasque, kes 0 peale langedes läheb maa sisse tuttu, mingit soovi-atribuutikat temast lahtisaamiseks enam tarvis ei lähe.

Kuldmündi väärtus on tõusnud (50 gp eest saab platemail-i). Üldse on vaeva nähtud, et suured numbrid mängijate päid segi ei ajaks... Domineeriv mõõtühik on square... jeee... "Te märkate Tarrasque't üritamas sulanduda kuppelmaastikuga 135 square'i kaugusel, mis te teete?" ... See oli muidugi halb nali, sest Tarrasque pole enam nii suur, et saaks sellist asja üritada...

REF ja AC boonus tuleb DEX või INT pealt... mis krdi reegel see on? No, saan aru, et siin on üritatud mingit abilitite tasakaalu luua, aga kammoon INT... põhimõttest ma saan isegi natuke aru... aga kas see ei peaks olema mitte nii, et nutikad tegelased paigutavad ennast ajas ja ruumis nii, et keegi neid kunagi lüüa ei saagi... nii nagu see siiani on mängus käinud.

Ma ei saa aru, miks nad sõrmusest pole finger slot item-it teinud :D... kas tõesti kõlab halvemini, kui head slot item

HP-de süsteem on ümber tehtud. Enam pole veeretamisrõõmu leveli saamisel ja ükski 1 leveli hädine võlur ei pea muretsema, et tal on ainult 3 HP-d. See muudatus otseselt ei ime.

Kas keegi on mingisugust test-mängu ka teinud või täiesti üle läinud? Ma ise ilmselt oma aega selle alla ei ohverda, aga tahaks teada, kas tõesti on siis nii palju kiirem ja lõbusam kombat...

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitatud: 19:50 26. Juun 2008
Postitas Teemon
mu 4e raamatud peaks j2rgmisel n2dalal kohale j6udma. yle l2heb vaevalt, aga testm2ng v6i paar on plaanis teha kyll
v2ga v6imalik, et peale seda leiavad 4e core raamatud omale koha riiulis 2e, 2.5e (s&p, c&t) ja 3e k6rval ja reaalselt k2igus on ikka 3.5e :)

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitatud: 2:51 27. Juun 2008
Postitas piir
Kõige lõbusam on ikka lugeda lauseid, mis algavad sõnadega: "Future volumes of the Player's Handbook will introduce additional..."

Küll aga pole mõtet hetkel väga maha laita ega üles kiita uut süsteemi, kuni seda korralikult proovinud pole. Ja pean silmas nii madalaid, keskmisi kui ka kõrgeid leveleid.

Dungeon Master's Guide sisaldab kohati täiesti tarbetut vahtu, kohati aga väga asjalikke ja ülipõhjalikke soovitusi. On peatükke, mis on justkui situatsioonid elust – iga DM tunneb midagi tuttavat ka oma mängupraktikast. Kindlasti on seekordsele väljaandele eelnenud põhjalik playtest. Vähemalt nõnda tundub ja tahaks loota, et tunne ei osutu petlikuks. No ei oota küll üldse mitte, et 4.5e lähiajal tuleks...

Aga et mõni hullfoorumlane minu sõnavõtu peale just vastupidist seisukohta propageerima ei hakkaks, jätangi siis targu lõppsõnas kokku võtmata, mida ma sisimas 4e süsteemist arvan. Et ka hullfoorumlane natukene ise mõtleks.

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitatud: 10:51 28. Juun 2008
Postitas mirko27
Tellisin ka amazonist ära. Mis seis selle future editioniga on? Et pm. ostan PHB ja siis poole aasta pärast lähen poodi uue järelE?

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitatud: 14:08 28. Juun 2008
Postitas Udutont
Just. Nagu viimasel ajal arvuti jms mängutööstuses kombeks: lastakse vigu täis mäng turule ja siis hakatakse tasapisi lappima. Enne uue mängu tulekut jõutakse umbes pool vigadest ära lappida. :rolle: Eelmine DnD edition oli selline, vaevalt, et uueski midagi muutub. Core reeglitaamatud on ju põhiline müügiartikkel.

Muuseas, olen ainult korraks 4ed raamatuid sirvinud. Jäi mulje, et lehekülgi on veidi vähem ja font oluliselt suurem, nii et PHB näib sisaldavat umbes poole võrra vähem infot. On mulje petlik?

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitatud: 19:07 28. Juun 2008
Postitas Irve
Mina sain nende "future versions of phb"-dest sedasi aru, et 4e all tehti definitsiooniline erinevus: Nüüd on kõik raamatud "Core" ehk siis Väga Olulised -- seega tuleb Wizardsitelt PHBsid nagu 9nda klassi lõpupeolistest okset.

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitatud: 9:09 29. Juun 2008
Postitas Arcanar
4th Editionis balansi säilitamiseks tuli Wizardsile nimelt selline mõte - selle asemel, et edaspidi hakata supplementides avaldama uusi powereid mida olemasolevatele klassidele külge poogitakse, hakata välja laskma uusi klasse. Järgmises PHB's näeme Primal, Arcane ja Divine power source'dega klasse, muuhulgas peaksid sinna mahtuma Bard, Sorcerer, Barbarian, Druid ja palju muud.