Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


4e ametlikult välja kuulutatud

Original, 2e, 3e, 3.5e Dungeons & Dragons ning ka alternatiivne d20 kraam

Moderaatorid: surra, mart, Teemon, Irve

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Marduk 15:38 22. Aug 2007

Einoh sa võid ju praegu kah kogu ploti 15 minsaga välja mõelda, esimese koopa kuhu sisse astutakse genereerida suuremaks, kui maailm jne. Combatis on alati oluline olnud DPR (e. damage per round) nii, et selle koha pealt ei muutu ju midagi. Väljaspool combatit on enamus tegevust läinud ikka seda rada mida tegelased oma päädes välja on mõeld. Ehk ka siin ei muutu midagi. Järeldus, kuskilt oli vaja pappi teenida :)
Maksa on hea vasardada kilekotis, siis jääb köök puhtaks!
Marduk
Rändlaulik
 
Postitusi: 159
Asukoht: Õlleaami juures

PostitusPostitas Hemilion 10:21 3. Sept 2007

Ka mina jään sellele arvamusele, et kuidagi peab kamba peale PHP hankima ja siis testima. Kui see tõesti ongi selline nagu kurjad keeled räägivad, siis pean kindlasti mainima, et küllap ka sellel positiivseid külgi on ;).


Jään ootama.
PS: See uus arvutisüsteem on vahest kasutades vägagi positiivne, aga minu arust rikub see mängu atmosfääri.
Hemilion
Seikleja
 
Postitusi: 20
Asukoht: Saue

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Beastmaster 16:07 14. Sept 2007

Hemilion kirjutas:Ka mina jään sellele arvamusele, et kuidagi peab kamba peale PHP hankima ja siis testima. Kui see tõesti ongi selline nagu kurjad keeled räägivad, siis pean kindlasti mainima, et küllap ka sellel positiivseid külgi on ;).


Jään ootama.
PS: See uus arvutisüsteem on vahest kasutades vägagi positiivne, aga minu arust rikub see mängu atmosfääri.


Olen nõus...virtuaalsüsteem rikub mängu maitset...Just juhul kui kõik mängijad kasutavad seda eraldi arvutite tagant...ehk siis nö msn'i dnd edasiarenenud kujul. Kui seda aga peaks saama rakendada kui battle grid'i siis tervitan mõtet.
Aga mina muidugi eelistan DnD'd rangelt lähikontaktis- viibigem siiski samas ruumis.
Beastmaster
Meister tuleloitsija
 
Postitusi: 948
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

kärsitumatele

PostitusPostitas surra 15:07 16. Jaan 2008

wiki kirjutas:Dungeons & Dragons 4th Edition, announced at Gen Con in August 2007. The initial core three books are scheduled for a June 6, 2008 release. Wizards of the Coast announced that the new edition will provide character levels going up to 30th, better-defined character roles, simplified game mastering and expanded online content. There are also plans to support playing the game over the Internet.
surra
veider molekul
 
Postitusi: 4448
Asukoht: tartu / ugandi / maailm on seenemets

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Irve 17:29 1. Mär 2008

Noh, piiluge charsheete ja võimeid ja värke.
http://picasaweb.google.com/gertiebarde ... cterSheets

WoWi generatsiooni mäng, mis muud :) Ei tundu kuidagi hullem ega parem samas kui varasemad.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Arcanar 16:29 12. Mär 2008

Tunnistan ausalt - minul on 4E core raamatud juba tellitud, ning ootan kannatamatusega nende saabumist. Seejärel panen pidulikult oma 3.5 kampaania kinni ja läheb uue süsteemi peale üle. Põhjusi on selleks mitmeid, mõnd neist seletan nüüd ka lähemalt:

1) 4E üheks väljakuulutatud eesmärgiks oli vähendada vägevuslõhet manajate ning muidumeeste vahel. Madalatel levelitel mängides ei pruugi see lõhe nii märgatav olla, ehkki 'I Win' loitse on ka juba esimesel-teisel levelil küllaga (Sleep, Color Spray, Glitterdust). Niipea aga kui 3.5 mängus jõutakse üle üheksanda leveli künnise hakkab süsteem koost lagunema. Need, kes loitse ei loobi hakkavad sealkandis oma olulisust kaotama. Peale 13 leveli saamist aga võlurid, preestrid ja druiidid lihtsalt võidavad, ning ausalt öeldes on ikka kole demotiveeriv oma mõõgakangelast mängida, teades et sinu panus vaenlaste alistamisel on praktiliselt olematu tähtsusega. Igatahes - avaldatud char sheetidelt on näha, et vähemalt madalatel levelitel on mittemanajatel ikka palju rohkem võimalusi kui praegu - mulle väga meeldib.

2) Tegelased 3.5 mängudes on sõltuvuses oma varustusest. CR süsteem eeldab, et tegelasel on ümber levelile vastav maagiline nänn. Kui seda pole, läheb CR katki. Eriti saavad seeläbi pihta jällegi mõõgakangelased, manajaid see nii hirmsasti ei raputa. 4E vähendab tunduvalt varustuse hädavajalikkust. Mitte üks vidin ei anna enam statiboonust, ainsad esemed mis midagi numbrilist ÜLDSE anda saavad on relv, turvis ja mantel.

3) Alignment süsteem lihtsustub. Alles jäävad 3 - Good, Evil, Unaligned. Alignment ei näita enam mitte niiväga seda, kui suur jobu sa oled, vaid seda millise poole sa planar konfliktis valinud oled - kas siis Celestialid, Infernal/Demonic'ud või on sul kama kaks sellest mis sealkandis tehakse. Paladin saab olla iga alignment - tegemist siis lihtsalt mingi jumaluse rusikaga maa peal. Ma ei tea kuis teiega, kuid minul on senine alignment'i käsitlus alati kohvivee pepus keema ajanud - kuidagi LIIGA kohtlasevõitu ja samas kole keeruline.

4) At Will ja Per Encounter võimed kõigil klassidel on üks hirmhea asi. See on ikka suht narr lugu, kui grupi võlur kell 09:20 hommikul peale esimest kaklust teatab - "Nüüd sai vurts otsa!" - ja ei tee enam halligi kasulikku peale ammust laskmise. Mis pagana võlurina ma end niimoodi tunnen!!!

5) Varasemad saving throw'd muutuvad staatilisteks kaitseväärtusteks. Nüüd on kõigil 4 kaitseväärtust: AC, Fortitude, Reflex, Will. Ründaja teeb ALATI attack rolli mingi kaitseväärtuse vastu, rünnaku ta siis loitsu, palve või mõegaga. Tegelikkuses ju suurt muutust polegi, peale selle, et kõik ründevormid töötavad nüüd sama loogika järgi, kohustades mängijaid vähem reegleid meelde jätma. Spekuleeritakse ka seda, et Fort, Ref, Will väärtused tekivad natuke teise loogika alusel: Fort'ile lisatakse KAS Str või Con modifier, Ref tuleb KAS Int või Dex peale ning Will saab oma väärtuse Wis või Cha abil. Selline lähenemine meeldib mulle ka - see vähendab tunduvalt lõhet MAD (Multiple Ability Dependant) ja SAD (Single Ability Dependant) klasside vahel. Eks te katsuge 28 point buy'ga ehitada korralikult töötavat munka, kellel on vaja nelja head statti. Võluri tegemine pole aga mingi probleem.

6) Kollid on raamatust võetavana kasutatavad. 3.0 ja 3.5 tegid selle lolli vea, et üritasid kolle panna käituma samade reeglite järgi kui PC'd - neil ikka ka skillid ja fiidid ja spellid. Mängujuhid, kes vähegi kõrgema leveli mänge vedanud on, teavad kui aeganõudev on encounteri jaoks vastaste ehitamine. Ning hoidku taevas kui sa hakkad veel Monster Advancement reegleid kasutama või midagi muud sama sõgedat tegema, nagu näiteks klass levelitega Hill Giant'it (mis tegelikult on jummala loogiline - miks peaks see sõjasalk koosnema Hill Giant Commoneridest...ikka sõdalased saadetakse välja ju.) 4E loobus sellest veidrast printsiibist - kollid disainiti lihtsalt vastava leveli grupile kohaseks. Kogu lugu. Ei hakka nuputama, mitu fiiti veel elukal võimalik valida. Mulle kui mängujuhile sobib.

7) Skille on vähem. Süsteem eeldab, et ühe olukorra lahendamiseks saab kasutada erinevaid skille, ehkki mõnega on keerulisem, mõnega lihtsam. Vähem skille -> vähem matemaatikat -> rohkem aega mängu enesega tegeleda.

Ohjah...mis ma ikka vahutan siin, asja mõte jääb ju samaks:

Mulle meeldib. Minu arvates oleks pidanud kohe nii tegema. Ootan kannatamatusega.
What doesn't kill us, makes us stronger.
Arcanar
Meister
 
Postitusi: 105
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Irve 1:09 13. Mär 2008

Pärast pikka kaitsekõne on minu kalk neutraalsus asendunud teatud leige huvi ja uudishimuga.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Fromhold 11:32 13. Mär 2008

Ma jälle vaatan, et 4e on selline, millisena ma mängin 3e-d. Ja mängisin 2e-d. Ja igast muid e-sid. Nii et tore.
Tartu Seksiguru
Fromhold
Valingu veinimeister
 
Postitusi: 1045
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Tanel 13:56 13. Mär 2008

See kaitsekõne tõstis minugi lootusi ja ootusi.
Lugege Jaanus Põldaru imepärastest seiklustest koduvabariigis

Kunagine Galadthon Anuvrael

Death Before Dishonour - Resurrection Before Lunch.
Tanel
Tuleloitsija
 
Postitusi: 798
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Brutus 14:00 13. Mär 2008

Ega seda lootust vist ilmselt pole, et ta Eestissegi kohe juunis müügile tuleks?
Brutus
Asjatundja
 
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Udutont 15:16 13. Mär 2008

Huvitav ülevaade. See kinnitas (eel)arvamust, et 4E on veel sammuke lauamänguliku dänzeon krooli poole. Mis ongi hea, sest selleks D&D loodud ongi ja selles keskkonnas töötab see süsteem kaugelt kõige paremini. Realismikoolkond (st need kes meeleheitlikult D&D süsteemis realismi otsivad, a la exp= persooni tegelik kogemus) kindlasti uluvad vihast. Mis võiks olla perversem kui per encounter at will ability? :lol:
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Arcanar 15:39 13. Mär 2008

Mina olen selle konflikti enda jaoks juba 3.0 tulles lahendanud. Realismi saad taga ajada rolli mängides - tehes mõistlikke otsuseid, suhtudes toimuvasse nii nagu sa päriselt suhtuksid ja käitudes mängus oma tegelase loomusele vastavalt. Lisaks võiks su tegelane ka olla loogiliselt ja realistlikult üles ehitatud - võiks nagu kohe päris persooni moodi olla, mitte stereotüüpiline kääbikvaras, kelle jaoks rollimängimine tähendab iga ettejuhtuva tasku tühjakstegemist. Ning sellise realismi jaoks pole mingeid reegleid vajagi, see töötab suvaliste reeglite puhul.

Reeglid on rollimängusüsteemides 90% ulatuses lahingute pidamiseks, ning siin realismi otsida tundub mulle veidi kohatuna. D&D lahingud/reeglid on juba oma põhiolemuselt ebarealistlikud, ning seda pole ükski edition isegi mitte üritanud muuta. Suvaline süsteem kus kangelane võib hiiu haamriga vastu kuppu saada ning edasi kakelda on koleväga ebarealistlik - ning minu jaoks see ei riku mängu ära. Reeglitest otsin ma ennekõike töökindlust, lihtsust, paindlikkust ja KIIRUST. Kui ma omal ajal, peale pikka AD&D mängude juhtimist, esimest korda Star Wars D6 süsteemiga kokku puutusin olin ma täiesti shokeeritud, nähes kui kiired, dünaamilised ja kinemaatilised lahingud olla võivad.

Ehk siis - jah, reeglid D&D's ongi dungeon crawl'i elementide jaoks. Kui läbi mängida ägedat balli Tollemaa Kuninga õukonnas, siis möödub hulk aega, kus pole tarvis ei täringuid EGA reegleid. Raamat lüüakse lahti ikkagi alles siis, kui kollid silma vaatavad ja inikad juba visatud. Ning sellest hetkest alates tahan ma, et reeglid toetaksid mind selles, et lahing oleks täpselt sama äge kui eelpoolmainitud ball. Hetkel 3.5 mulle seda mitte ei paku - just viimase mängusessiooni ajal pidasid mu kallid mängijad maha lahingu, mis in-game kestis 3 roundi. Ning see võttis aega AINULT 1 tund ja 40 minutit - kõrgete levelite lahingurõõmud... :1:
What doesn't kill us, makes us stronger.
Arcanar
Meister
 
Postitusi: 105
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas sentius 18:38 13. Mär 2008

minul on ka juba ammuilma tellitud 4e, nii et saab näha, milline draakon seekord koorub.
minu arust on kõikidel versioonidel oma võlu.
VägivaldneKarvasjalgneRabavistrikPistrikPart
ehk meeter hammast ja tilluke tuvi otsas.
------------
Õnnelikkus on kohustuslik!
sentius
Ruunitundja
 
Postitusi: 423

Kasutaja avatar

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Udutont 0:11 14. Mär 2008

Arcanar kirjutas:Mina olen selle konflikti enda jaoks juba 3.0 tulles lahendanud. Realismi saad taga ajada rolli mängides - tehes mõistlikke otsuseid, suhtudes toimuvasse nii nagu sa päriselt suhtuksid ja käitudes mängus oma tegelase loomusele vastavalt. Lisaks võiks su tegelane ka olla loogiliselt ja realistlikult üles ehitatud - võiks nagu kohe päris persooni moodi olla, mitte stereotüüpiline kääbikvaras, kelle jaoks rollimängimine tähendab iga ettejuhtuva tasku tühjakstegemist. Ning sellise realismi jaoks pole mingeid reegleid vajagi, see töötab suvaliste reeglite puhul.


D&D's on realistlikule mängule olulised piirangud. Alati ei ole mõistlik D&D's suhtuda asjadesse nii nagu päriselt suhtuksid, sest see oleks lihtsalt kohatu maailmas, kus saab joosta rõõmsalt ringi sada noolt keres või veenda lohet kankaani tantsima. Mida konkreetsemad on sedasorti mängusüsteemi reeglid, seda vähem realistlikuna mäng tundub. Nt 2nd ed AD&D reeglid oli selline ebamäärane pudru, et illusiooni realismist oli üsna lihtne luua. Seega 4E vaevalt mängusüsteemi realistlikumaks muudab. Mitte et see mind eriti morjendaks, sest suhtun D&Dsse ammu pigem kui pikendatud ja paksendatud lauamängu.

Arcanar kirjutas: Reeglid on rollimängusüsteemides 90% ulatuses lahingute pidamiseks, .

Enamasti kuid mitte kõigis. Vt nt Ars Magica-t.

Arcanar kirjutas: ning siin realismi otsida tundub mulle veidi kohatuna. D&D lahingud/reeglid on juba oma põhiolemuselt ebarealistlikud, ning seda pole ükski edition isegi mitte üritanud muuta.


Oh, mis sa ajad. Ikka leidub neid, kes tahaksid muuta. Nt 2nd ed AD&D Combat&Tactics.
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Re: 4e ametlikult välja kuulutatud

PostitusPostitas Orz 22:34 16. Mär 2008

Huvitav teema, Arcanari postitust oli vahva lugeda.

Arvan samuti, et 3/3.5E puhul on Hack'n'Slash / Combat Encounter raskesti ette valmistatav ning kui keegi teeb selle valdkonna kiiremaks ja mugavamaks nii mängijale kui mängumeistrile, siis on ju tore. Milleks raisata aega raamatupidamisele ja matemaatikale? See, et "loll Ftr" saab ka trikke teha, on õige otsus!

Kriitika on 4E osas olnud see, et ei saa teha Gritty mängu. Selle peale küsiti, et mis on gritty. Kriitik ütles, et gritty on see, kui mängijate tegudele järgnevad karmid tagajärjed ehk siis haigused, probleemid tervistamisel ja nii edasi. Üks teine arvamus oli aga selline, et Gritty mäng on see, kus mängijad ei saa mitte muhvigi teha, DM-idele see ju meeldib :)
°
Orz
Arhimaag
 
Postitusi: 1453
Asukoht: Eesti

EelmineJärgmine

Mine D&D - reeglid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6