Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


NPC äratundmine

Original, 2e, 3e, 3.5e Dungeons & Dragons ning ka alternatiivne d20 kraam

Moderaatorid: surra, mart, Teemon, Irve

Kasutaja avatar

NPC äratundmine

PostitusPostitas holebuulD 11:14 2. Aug 2007

Mul juhtus ühes oma DMitud mängus, et PC nägi ühte isikut, keda ta ka varem
näinud oli. Ta tahtis meenutada, kes see oli, aga me ei teadnud mis checki teha. Lõpuks tegime Wis checki. (PC veeretas 1 ja gnoomist bard nägi jälle seda gorillat, kellega ta kohtus aasta tagasi loomaaias. Tegelikult oli see üks human kõrtsmik) Küsimus siis, mis check teha kui tahad meenutada midagi.
holebuulD
Manatark
 
Postitusi: 609
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas heiki_e 12:11 2. Aug 2007

Mina ei tea, et see oleks reguleeritud.

Enamikes mängudes on visatud Inti. Võib ka nii, et Inti või Wisi, kumb iganes kõrgem on.

Samas, mängustiilist sõltuvalt võib olla mõttekas ka automaatselt mängijatele meelde tuletada. Seda siis nii, nagu situatsioonile kohane ja mitte nii.
heiki_e
Asjatundja
 
Postitusi: 40

Kasutaja avatar

...

PostitusPostitas sollo 12:50 2. Aug 2007

Minu mängudes on nii, et kui ei mäleta, siis on jama. Kui mängija ei suuda meeles pidada, siis ei suuda ka tema tegelane seda.
Kesine keskaeg
sollo
Ruunitundja
 
Postitusi: 429
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Irve 13:31 2. Aug 2007

wis vast ikka. kui üldse. kui mängud harva toimuvad on õigustatud meeldetuletamine. lisaks võib mängujuht ilma igasugu veeretamiseta meelde tuletada, kui see vihjena klassifitseerub.
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

...

PostitusPostitas sollo 13:34 2. Aug 2007

Kui harva toimuvad, siis vist peaks jah meelde tuletama.
Aga üldjuhul toob nende mittemäletamine enesega üsna palju humoori kaasa!
Kesine keskaeg
sollo
Ruunitundja
 
Postitusi: 429
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Bernard 13:46 2. Aug 2007

IMHO ei tohi GM sellise asjaga väga kuri olla. Sest päris nii see mõttekäik kaa ei käi, et:

"rändasite ju 6 kuud koos, kuidas sul 5 aastat hiljem meelde ei tule, et see keskmist kasvu, keskmise kehaehituse, pruunide juuste, pruunid silmade ja nurgelise näoga mees on Gudrup-Ahmed-Ul-Ibin-Gun-Barun !?"

Erinevalt päriselust on D&D's tegelase välimus ainult sinu kujutluses. Ja kuna inimese mälu vajab mitut ärritajat, et midagi hästi meelde jääks, siis on ainult nime või kesise kirjelduse järgi raske, suurt hulka ja kohati episoodilisi, tegelasi mäletada. Kui reaalselt nende nägu sul 6 kuud söögi all ja söögi peal vastu vahiks - küll siis mäletaks ka kõige puupäisem tegelane. Olen seda üldjuhul alati ise meelest pidanud ja (kaas)mängijad hädast välja aidanud.

Ja erinevalt päriselust ei tuletata sulle iga kord kui sa tegelasega suhtled (talle näkku vaadates) tema välimust sulle meelde, vaid ainult siis kui GM või keegi teine teda "korduskirjeldab" - ja mõelge nüüd, kas alustate igat dialoogi vastaspoole kirjeldusega, kui teda on korra juba kirjeldatud?

Vohavat laiskust ja tähelepanematust tuleb muidugi taunida ja karistada, ning asjalikumad mängijad kirjutavad naa või nii kõigi tähtsamate kohatud djuudide nimed ja lühiinfo nende kohta üles. Aga bizdiitada pole kaa mõtet.

Proovige mõnikord näiteks piltidega. GM'il muidugi jälle tööd juures piltide otsimise/tegemisega aga olulisemate ja mõnede vähemolulisemate NPC'dega võiks ju teha. Elik kui mängijad kohtuvad tüübiga siis kirjeldage ja näidake pilti. Hiljem on üllatav kuidas mängijatele probleemivabalt meelde tuleb, kui sama pilti näidata - visuaalne mälu, 80% infi saame silmade kaudu.

IMHO.
Austusega, Allan Bernard /55 632 698/

Larbi- ja võitlustreeningud üle Eesti: VG LARP Klubi
Bernard
Saladuste kaitsja
 
Postitusi: 2956
Asukoht: Tallinn, 55 632 698

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Udutont 18:02 2. Aug 2007

Pakun WIS või INT check sõltuvalt situatsioonist.

WIS ja INT eristamine on paras kunsttükk. Üldiselt on meenutamine pigem INT, sest INT tähistab muuhulgas karakteri nö ratsionaalset-korrastatud mälu. Näiteks knowledge skillid toimivad INt põhjal ja need oskused seisnevadki suuresti millegi meenutamises. Samas tähendab WIS kõhutunnet ja "sotsiaalset närvi" ning nägudetundmine kipub sinna kanti kiskuma. Geeniusest professor, kes ümbritsevat tähele ei pane ja tuttavaid ära ei tunne on stamp tegelaskuju, eks ole.

See, kas lasta veeretada või GMna lihtsalt mängijale meelde tuletada sõltub olukorrast. Kui karakteri vaimsed skoorid on keskpärased, siis on hea iseennast lakmuspaberina kasutada: kas tõenäoliselt ise mäletaksid sarnases situatsioonis seda tegelast? Kui on ikka väga eriskummaline tüüp, siis vast jääb meelde aastateks; samas kui põgus kokkupuude pruunide silmadega keskmiste keskmisega võib õige kiiresti ära ununeda.
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

PostitusPostitas holebuulD 21:35 2. Aug 2007

Aitäh kõigile. Muide polnud ta väga meeldejääv tüüp midagi, lihtsalt PCle tundus et kusagil on näinud. Ise ei öelnud ma seda sellepärast, et nad olid kuskil areenil ja ka see kõrtsmik oli sinna sattunud. Too tahtis PCle väljakutse esitada. Aga niikuinii, oli PC iseloom selline , et poleks kottinud mingi nähtud tüübi elu/surm. Lugu lõppes sellega et PC lasi tolle NPC arenal repeating crossbowga kahe noolega maha.
holebuulD
Manatark
 
Postitusi: 609
Asukoht: Tallinn

Re: NPC äratundmine

PostitusPostitas piir 11:38 30. Juun 2008

Autohypnosis on üks psiooniku skill (leitav ka raamatust Expanded Psionics Handbook lk 36–37), mis muu hulgas võimaldab asju paremini mäletada ja meenutada.
piir
Deaktiveeritud
 
Postitusi: 596


Mine D&D - reeglid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6