Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


3.5e mis viga?

Original, 2e, 3e, 3.5e Dungeons & Dragons ning ka alternatiivne d20 kraam

Moderaatorid: surra, mart, Teemon, Irve

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Udutont 15:25 20. Juul 2007

3.5e vigadest on jutt õige kaugele triivinud...

logerin kirjutas: Siiani on peetud loomulikuks, et DM põhiliselt otsustab omaette ja mitte ei arvesta tegelaste soovidega mingite asjade järele.


Mida sa mängijatelt vastuseks ootad? Saan aru kui mängu alguses uuritakse mängijatelt, mida nad mängult ootavad. Kuid tegelaste soovid? Kuidas peaks tegelasel olema mingeid konkreetseid soove (soovin minna linna x ja teha y), kui puudub põhjalik taustalugu (sh tegelase motivatsioon)?

logerin kirjutas: Ma lihtsalt armastan mängijate nägusid,


:love:
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

PostitusPostitas logerin 16:48 20. Juul 2007

Udutont kirjutas: Mida sa mängijatelt vastuseks ootad? Saan aru kui mängu alguses uuritakse mängijatelt, mida nad mängult ootavad. Kuid tegelaste soovid? Kuidas peaks tegelasel olema mingeid konkreetseid soove (soovin minna linna x ja teha y), kui puudub põhjalik taustalugu (sh tegelase motivatsioon)?


Ma kirjeldaks neile mängu alguses oma maailmavaadet ja keset mängu, kui tegelased on selgemalt kohalikku ellu sisse sulandunud uuriks nende plaane. Lihtsam on taustalugu tekitada mängu käigus läbi maailmakogemuse, erinevalt selle eelnevast kokkuklopsimisest. Lihtsustuseks saab vast öelda, et ma alustan udust ja siis vaatan kuhu rajad viivad, kui astun korraga mingisse sumisevasse metropoli ja avastan kui valusalt mu nahavärvus rolli mängib. Taustalugu on vajalik tegelasele vaid suuna andmiseks. Tegelane ise kujuneb ju läbi arengu(loo, tasemete jne). Seikluste käigus tema maailmapilt muutub ja äkki ta ei soovi mingitel eelnimetatud (loe eelnevat Orz'i posti) põhjustel enam teatuid asju teha. Äkki on tal kopp ees kõiges sellest "mina üksi pean kogu maailma probleeme lahendama" värgist ja ta soovib proovida kätt näiteks kinnisvaraäris või võtta välja 4nädalane puhkus ja sõita palmisaarele. Sellisel juhul oleks ju julm ja ebaõiglane oma lugu kaela pressida ja suure tõenäosusega mäng põhja lasta.

Arvestage sellega, et mängib rolli ka see, kui mitmendat tegelast sa antud maailmas teed. Saab ka välja mõelda väga põhjalikke taustu olles teadlik juba maailmast/stiilist ja probleemidetta edasi mängida.
Kõrini sellest, et k6ik kirjutavad siia midagi igavat.
logerin
Haldjate sõber
 
Postitusi: 324
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Udutont 18:15 20. Juul 2007

logerin kirjutas: Ma kirjeldaks neile mängu alguses oma maailmavaadet ja keset mängu, kui tegelased on selgemalt kohalikku ellu sisse sulandunud uuriks nende plaane. Lihtsam on taustalugu tekitada mängu käigus läbi maailmakogemuse, erinevalt selle eelnevast kokkuklopsimisest.


Mulle näib taustaloo loomine mängu käigus kentsakas. Tähendab teed kahemeetrise bädäss rusikavõitlejast neegri ja saad esimeses mängus teada, et selles maailma otsas elavad ainult valged lillelastest kääbused? Ja kui teised PC'd uurivad, et kes kurat sa selline oled, siis maigutad ainult nõutult suud? :rolle: Kummaline kui kõik tegelased alustavad mängu totaalse mäluauguga...

Mängu käigus karakteri loomine on samm eemale lihtsast D&D'st, kus tegelase päritolu, iseloom jne on minimaalne mängija poolt kokkuklopsitud nupuke, mis mängu käigus praktiliselt ei muutu. (Olen human M rogue, kellel on sinised silmad ja kes otsib oma kadunud õde.) Sellest veel samm "edasi" on tegelase põhjalik ülesehitamine mängija ja GM koostöös, mille hulka kuuluvad ka eraldimängu sessioonid enne ühismängu. Selle mängueelse mängu käigus saab põhijoontes selgeks ka maailm. Loomulikult areneb (muutub) tegelane ka ühismängu käigus.

logerin kirjutas: Tegelane ise kujuneb ju läbi arengu(loo, tasemete jne). Seikluste käigus tema maailmapilt muutub ja äkki ta ei soovi mingitel eelnimetatud (loe eelnevat Orz'i posti) põhjustel enam teatuid asju teha. Äkki on tal kopp ees kõiges sellest "mina üksi pean kogu maailma probleeme lahendama" värgist ja ta soovib proovida kätt näiteks kinnisvaraäris või võtta välja 4nädalane puhkus ja sõita palmisaarele. Sellisel juhul oleks ju julm ja ebaõiglane oma lugu kaela pressida ja suure tõenäosusega mäng põhja lasta.


Sa ajad minu meelest segi mängija soovid ning tegelase soovid. Tegelase soovid on ju 100% mängija kontrolli all ning sõltuvad mängija soovidest. On muidugi olemas radikaalne (skisofreeniline) vähemus. Selle esindaja võib näiteks ilma otsese põhjuseta või suunamiseta nottida maha kaasmängija tegelase ning seejärel tõsimeeli teatada, et ta lihtsalt ei saanud teisiti, kuna tegelase loomus kirjutas talle just sellise tegevuse ette. :lol:
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

PostitusPostitas heiki_e 22:15 20. Juul 2007

Udutont kirjutas:3.5e vigadest on jutt õige kaugele triivinud...

Moderaatorid, ae! Tuleks ehk lõngad lahku lüüa, oleks hiljemgi võimalik neid arutlusi leida?
heiki_e
Asjatundja
 
Postitusi: 40

Eelmine

Mine D&D - reeglid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


cron
© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6