Foorumi Avalehele

Jäta vahele kuni sisuni


3.5e mis viga?

Original, 2e, 3e, 3.5e Dungeons & Dragons ning ka alternatiivne d20 kraam

Moderaatorid: surra, mart, Teemon, Irve

Kasutaja avatar

3.5e mis viga?

PostitusPostitas Brutus 11:28 12. Juul 2007

terve.
olen märganud foorumis siin, seal et kõik kiruvad 3.5e-d. mis inimestel selle vastu on? jah, mõistagi pole ta nii reaalne kui d10 süsteem ntx. aga see polegi ju point, minumeelest. 3.5e ju ongi selline lahe fantasy, kõrged HP-d,AC-d, criticalid jne. ärge saage palun valesti aru, ma lihtsalt puhtast huvist küsin, et erinevat vastukaja saada, ma ei ole wizards.com palgal :)
Brutus
Asjatundja
 
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Teemon 12:12 12. Juul 2007

siin on lihtsalt igaühe subjektiivne maitse, mõnele meeldivad ühte moodi reeglid, mõnele teistmoodi
muud midagi :)
loomulikult saab sel teemal piike murda, ja seda on siin ka hulgim tehtud, lappa vanemaid teemasid, ntx http://www.dragon.ee/foorum/viewtopic.php?t=671

samas ühte ja lõplikku tõde pole ega saagi olla, see on maitse küsimus
kellele ema, kellele tütar
Magistritöö teeb sääsest elevandi
Teemon
Nutikas Lutikas
 
Postitusi: 4022
Asukoht: harjumaa majad

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Brutus 12:14 12. Juul 2007

njah mul endal on lihtsalt nii, et vähepeal on väga kihvt pelada mingeid muid settinguid ja asju aga lõpuks ikka tulen vana hea 3.5 juurde tagasi. :D
Brutus
Asjatundja
 
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Ove 13:36 12. Juul 2007

Mis viga? Ta ilmus....

Üldiselt ei ole võrreldes 3e'ga midagi eriti palju muudetud. Suht masendavaks on ta ikkagi jäetud. Lappasin võlukambris huvi pärast nädalapäevad tagasi 3,5 MM'i, kuid suurt erinevust ei leidnud.
Loomulikult tuleb ära märkida, et hobused ei ole enam piklikud. Ameeriklased võtavad vist etaloniks iseennast, et kõik elukad nüüd laiuselt sama suured on kui pikkuselt. Hobune? Ruudukujuline?
3,5 ja 3 ei erine üksteisest väga märkimisväärselt. Normaalne pole neist kumbki...

Tõsi, saab väga edukalt teha igasugu mänge - lahmimist ja peakasutust. Aga üldiselt on see siiski esimeseks mõeldud. Tuleb meele Oobi munk Udutondi mängust. 7's level. Oli tal miski +28 diplomaatiale? DC 25 on vist punase lohe voodissemeelitamise raskusaste... Olen nõus, et see võib lõbus olla, kuid kui kaua? Mina tüdinesin ruttu....2 aastaga?

Aga jah - kellele ema, kellele tütar.
Tolajuss Mängla
Ove
Ruunitundja
 
Postitusi: 445
Asukoht: Little cold place....

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Brutus 14:05 12. Juul 2007

jah, tõsi. kuid MM koha pealt mina näiteks DMina mõtlen ise suhteliselt palju elukaid välja ja mis puutub etteantud skillchekidesse nagu a la punase lohe voodisse meelitamine (vaevalt ta 25 on, kuid see pole siin tähtis) siis samuti DMina ei võta ma neid raskusastmeid raamatupõhiselt enamasti. siiski nii nagu loogilisem ja olukorrale vastavam tundub. aga minumeelest üldine süsteem, et sul on levelid, featid, HP visked, loitsud jms on väga fun. mina viriseks vast selle kallal, et mõndasid asju on reeglite abil kohmakas teha (näiteks lahingus mingit 'mittestandardset' tegevust). aga sellest, et 3.0ga väga saranane on, olengi nii mõelnud, et 3.5 on 3.0-i täiendatud/parandatud variant, mitte täiesti uudne süsteem.
Brutus
Asjatundja
 
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Udutont 16:12 12. Juul 2007

Minu arusaamist mööda kiruvad 3.5 (3.0 ja d20) põhiliselt need, kes on selle süsteemi siht-vanusegrupist välja kasvanud. Ja kelle viga see on? :) Noh, nende õigustuseks: selle vanusegrupi ülemine piir üsna madal.

Omal ajal mulle 3.0 meeldis. Ma olin tolleks hetkeks surmani tüdinud 2nd AD&D reeglipudrust: 3.0 on sellega võrreldes taevamanna. Tekkisid mingid ootused ja lootused, et seda hästikirjeldatud ja toimivat süsteemi arendatakse mõistlikult edasi, mis siis, et see on orienteeritud teismelistele ning on üsna lauamängulik. Kahjuks lämmates 3.5 need lootused rahahaisu: minu arvates polnud sellele "täiendusele" muud õigustust kui Wi$arditele palju pappi teenida. See on minu isiklik põhjus 3.5. kiruda. Süsteem kui selline on OK.
Carpe DM!
Udutont
Arhimaag
 
Postitusi: 1664
Asukoht: uttu tõmmatud

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Fromhold 19:46 12. Juul 2007

Ma siin olen nüüd vaadanud ja mänginud nii ADDd, 3ed ja 3.5ed ja Windowd ja paranoia mängusüsteemi ja näpuotsaga ka d6-te ja lugenud Grim'n'Gritty't (?) ja d100-t - mina ei saa aru, mis siin ühte kiruda on ja teist mitte. Mäng on ikka ühesugune.

Ei saa öelda, et pärast 3ed tulekut minu mängustiil muutunud oleks. 3.5e erinevustest ma aru üldse ei saa. Ja vaevalt, et miskit muutuks, kui ma järsku hakkaksin Windows mängima. Puhtalt arvutuslik erinevus. Lahutad või liidad.

Window meeldis mulle seetõttu, et seal oli üks meeldiv ja köitev lahing - üle hulga aja. Teisest küljest võib sellist lahingut teha ka ADDs, 3e-s, 3.5e-s ja 332.656.028 süsteemis. Vahet pole.

Selge on ju see, et kui proovida "päriselu" lähedast mängu teha, siis KÕIK reeglid muudavad selle tinglikuks ja mitte "päriseluliseks". Vahet ei ole, kui palju või vähe neid on. Veeretamist, ebaloogilisusi jms. on nii ehk naa. Kui tahad "õiget" mängu, unusta reeglid ja täringud ära (nojah, 50/50 võib ikka veeretada). Ja lõppeks on reegklid nagunii DMi teha. Kui ei meeldi see või teine reegel/veeretus, jäta ära.

Lühidalt, vahet pole.
Tartu Seksiguru
Fromhold
Valingu veinimeister
 
Postitusi: 1045
Asukoht: Tallinn

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Beastmaster 0:51 15. Juul 2007

Lasin nendest postitustest siin silma kiirelt üle ja märkasin, et mitmeid erinevaid D'sid mainiti...d6,10,20 ja vist ka 100 tuli ära. Oskab keegi ütelda mille poolest need süsteemid erinevad (voi kust seda lugeda saaks) ?
Beastmaster
Meister tuleloitsija
 
Postitusi: 948
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Teemon 9:34 15. Juul 2007

tiba eestikeelset juttu leiad siit: http://www.dragon.ee/index.php?src=r_systeemid
kui rohkem huvitab, siis wikipedia abiks
Viimati muutis Teemon, 9:21 16. Juul 2007, muudetud 1 kord kokku.
Magistritöö teeb sääsest elevandi
Teemon
Nutikas Lutikas
 
Postitusi: 4022
Asukoht: harjumaa majad

PostitusPostitas Orz 20:06 15. Juul 2007

50/50 koha pealt kommentaariks nii palju, et selles mängus, mida ma DM-in, mängime selle koha peal kivi-paber-käärid.
°
Orz
Arhimaag
 
Postitusi: 1453
Asukoht: Eesti

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Beastmaster 1:58 16. Juul 2007

Kas d10 süsteemi kohaselt käib tegelase tegemine nagu MUME's (Multi Users Middle-Earth vms) ? Ja oskab ehk keegi nimetada mõne nö core reegliraamatu selle süsteemi jaoks ?
Beastmaster
Meister tuleloitsija
 
Postitusi: 948
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas heiki_e 3:31 16. Juul 2007

Üks erinevus, mis 2e-lt 3.0e-le üle minekul väga ei häirinud, aga 3.0 ja 3.5 vahel on selgemalt paika vajunud, on maailmade ja seikluste kallutatus loo jutustamiselt eemale ja tinasõduritega lahingute mängimisele.

Mängudisainerid on just öelnud, et 2e oli hea aeg loojutustamiseks; küünikud leiavad et mängijate liipreid pidi juhtimiseks ("railroading").

Minu meelest igasugused tegelaste "optimeerimise" foorumid on tekkinud ka just 3.5 ajal. Midagi mängu võlust läks minu jaoks nonde foorumite lugemisega küll kaotsi. Niisama neid kirumata jätta ka ei saa olla, sest ikka on mängijaid, kes just tahaksid sellist power-gaming mängustiili ja tulevad mingite imetegijatega mängule, kellele isegi nime pole pannud.

Otsin samuti uut süsteemi. Omaette mure, et kas mängijad kaasa tahavad tulla...
heiki_e
Asjatundja
 
Postitusi: 40

Kasutaja avatar

PostitusPostitas tomz 15:19 16. Juul 2007

nääh. tahaks midagi eriti targa öelda praegu aga ei oska. ütlen siis nii parem nagu oskan.

nii palju nagu ma olen kogenud oma suht pikaks veninud staaži jooksul - kui suhtuda reeglitesse loominguliselt ja igal pool mitte näpuga järge ajada ning täringut vahtida - siis on võimalik ka selles üli ära reegeldatud süsteemis asja nautida ja keskenduda ainult loo jutustamisele.

ja mu maitsele sobiv "tasakaalustatud" mängustiil on ka vägagi võimalik ... vähemalt 3.0 sees. 3-5t pole ise proovinud ja ei saa öelda muud, kui erinevalt poolt inimeste kallutatud arvamusi olen kuulnud...
ehk siis. on olnud terveid pikki mängusessioone, mis mööduvad praktiliselt ilma täringuviseteta ja on väga haaravad, kuid on olnud ka selliseid täringuviskamise mänge et halb hakkab... põhiliselt segab mind ehk see, et d20 ei soosi piisavalt tegelaste ellujätmist. dämmi sisse kütta on hea ja tore ja lihtne aga kui tahad teha nii et võidad raske lahingu kedagi reaalselt tapmata, või et tahad nõrkade NPCdega tugevaid PCsid lohku tõmmata, ilma kedagi tapmata... vat siis peab vaeva nägema ja eeltööd tegema. piisab kui üks PC hakkab karjuma ja reeglites tuhnima kui see muutub kordi raskemaks...

ja kaks mõtet veel mis logeriniga vestlemisel on koorunud:
1. viskeid võib jätta vahele selle pealt juba kui nt on kellelgi väga kõrge skill ja tungub igati loogiline et nii kõva oskusega tüüp saab hakkama ilma visketa... see vähendab mängu hakitust ja läheneda asjale sisuliselt...
2. kui minna visete peale, sis just äärmuslikud visked teevad mängu ilusaks - miks mitte premeerida mängijat kas siis 20 või kõrge % viske eest, kui need on juba tehtud ja tehtud olulises kohas.
...
tomz
Haldjate õpilane
 
Postitusi: 401
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas logerin 17:34 16. Juul 2007

Mõnikord ma mõtlen, et mängud toovad välja erinevused inimeste iseloomudes jne. Reeglid on ainult ju juhtnöörid. Kuskil pole keelatud midagi ümber teha või kujundada. Samas kui lahtise peaga mõelda, siis enamus 3.5 reegleid on ilusasti ära põhjendatud ja sobivad süsteemi. Jäetud on ka vaks ruumi omaloominguks. (a la igasugused hand- ja guidebookid).

Pigem on probleem inimese enda maailmavaates ja oma suutmatuses kohaneda (probleemi ilmnemisel süüdista kedagi teist = süsteemi/ilma/valitsust). Sõpsid suudavad mängida ükskõik millises süsteemis nii, et kõik on virsik.
Ehk on olemas ka omamoodi erinevus ajastutes ja sihtgruppides (keskmine vanus ja ühiskonna mõjutused). Näiteks 2e ajal ei olnud inimesed ära hellitatud igasuguste ühiskonnamugavustega, samas nüüd kui 3.5e on väljas, on inimesed õppinud vinguma ja tahavad ajada oma egoistliku rida.

Ma tean ka väga häid DM-e, kes kardinaalselt keelduvad alla 20 a isikuid oma mängu võtmast, põhjenduseks elukogemuse puudumine kahe musta kõrva vahel. Neil küll esineb vanemate veeretajate vahelisi konflikte, aga vaidlustes sünnib tõde. Ehk siis 2e oli rohkem suuremate inimeste rida, kes olid vilunumad suhtlema, lahtisema, mitmekesisema maailmavaatega ja ei solvunud lapsikult, kui koll oma +4 mõõgaga lehvitas. Numbrid õpivad lapsed väga varakult ära, kuid värvide kirjeldamine ja aju toitmine ja nauding tulevad hiljem. Eriti on näha seda kärsitute pisemate peal.

Mis on ka tegelikult osalt selle foorumi mure. Vanus langeb ja jutt tõmbub mängu ilult ja kirjeldustepõhiselt maailmalt ära reeglite ja muu sellise põhisele (mida rangemad reeglid, seda rohkem munckinlust). Samas on nähtud ja proovitud anda inimestele vabad käed -tulemus erineb kõikide hirmust (nad võtavad kõige paremad maagilised asjad ja tapavad kõik maha). Pigem on see tulemus loominguline mõtlemine, et miks ja mida.

Üks taksikassi sündroom tuleb ka Mängija VS Mängujuht võistlusest. Viimane on minu arust vale. Pigem peaks mängujuht tegelasi innustama ja neile maailma nii serveerima (KIRJELDAMA!), et viimased tunneksid ennast seal normaalselt ühiskonna osana. Aga kui toimub nende kahe omavaheline ärapanemine, et kes kust suudab mida välja panna (AGA MINA ÜTLEN, ET ON NII!!!) ilma seda reaalselt põhjendamata (SUURED NUMBRID ON LAHEDAD). Kui tegelased märkavad et neile keeratakse sihilikult arvestamata nende enda vajadusi (ei sure ära, põgeneb ära, maagiline asi kolli käest kaob viimase surres), tekib trots ja vimm, mis hakkab keema ja pulbitsema. Asjatult pole öeldud, et inimesed(nii noored kui vanad) on õelad ja ei suuda kergelt andestada.


Tegelikult on probleem mujal kui süsteemis – inimesed on muutunud liiga ahneks ja ülbeks, tunnistamaks enda allajäämist ja erinevate skeemide seotust nendega. Pigem peaksid mängujuhid endale südamele koputama, kuna nemad kujundavad järgnevaid põlvkondi ja nende mängimisharjumusi (Kas tõesti kõik kollid lihtsalt tekivad ja löövad tuimade nägudega. Kas juhtub, et keegi põgeneb, alla annab, armu palub, valetab, ähvardab?). Kas teie mäng on üksteisele keeramine, kus põhimõtteliselt ei lubata maagilisi asju ja tegelased tunnevad koguaeg vere ja pori maitset. Kas tuleneb see mängujuhi suutmatusest ja hirmust hallata suuremat süsteemi kõrgematel tasemetel. Või käitutakse aumehelikult ja pigistatakse siin-seal silm kinni, kohendatakse maailma ja tehakse asju käigult ümber. Mängujuhid kipuvad oma tahet avalikult läbi suruma, viimaks edasi oma pikalt arendatud skeeme. Pigem peaks tegelastele andma vabad käed ringi nuuskimiseks ja omale pahanduste ja asjade kaelatõmbamiseks kui sundima neid parema käega kahvlit hoidma. Pange tegelased vastutama millegi eest. See eelmainitud „Mul pole mitte midagi kaotada, kuna mul polegi mitte midagi kaotada” põhjustab väga kiiresti kiirtee põrgusse. Koputaks ka tegelaste südametunnistusele – kui te ei räägi oma soovidest ja ei ürita midagi läbi viia, vaid ootate, kuni järgmine koll uksest välja astub siis on midagi valesti. Peaks läbi viima kirjeldamis- ja improviseerimisõpetust. Äkki asjad muutuvad ja keegi kirjeldab näiteks hea kokkuvõtva bakalauruse teemal „Ühiskonna muutused ja generatsioonide vaheline erinevus vaadelduna läbi erinevate mängusüsteemide”.
Kõrini sellest, et k6ik kirjutavad siia midagi igavat.
logerin
Haldjate sõber
 
Postitusi: 324
Asukoht: Tartu

Kasutaja avatar

PostitusPostitas Irve 18:03 16. Juul 2007

Tsiteerides Akent:

"Rollimängude esimene generatsioon on täringud,
kaardid ja pisikesed metallist kujukesed. See on see,
millest kõik kord algas. Mängujuht kirjeldab
maailma ruum-ruumilt ja harilikult rändavad
tegelased seal mõõkade või püssidega ringi, tapavad
asju ning koguvad raha ja veel suuremaid relvasid.
See on kõik üsna lapsik, aga tõele au andes aeg-ajalt
üsna lõbus.

Mingil hetkel avastas keegi (ilmselt küll palju
keegisid üheaegselt), et rollimängu skoop võib olla
palju suurem. Süsteemid hakkasid muutuma
üldisemaks ning karakterid unikaalsemateks.
Taktikalised kaardid kadusid suuremas jaos ära ning
hakati keskenduma rollide arendamise ning
narratiivi ümber. Sellest vaatenurgast tekkis palju
uusi rollimängužanreid nagu õudus, spionaaž,
romantika, metsik lääs. See on teine
rollimängugeneratsioon, millesse enamus küpseid
rollimängijaid ka tänapäeval jaotub."

Ja siin ongi minu meelest see iva: d20 on esimese generatsiooni süsteem. Ta teeb seda, milleks ta on mõeldud väga hästi. Seda, milleks ta mõelnud ei ole, ta enam nii hästi ei tee. Ja siit ka sõim ja kisa nende poolt, kes tööriista valesti kasutada soovivad :)
Irve
paranoik
 
Postitusi: 6659
Asukoht: Tallinn

Järgmine

Mine D&D - reeglid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


© Dragon.ee | E-post: dragon@dragon.ee | HTML'i kontroll
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpbb.ee 3.0.6